Źródło: BlizzLive.com
TÅ‚umaczenie: Deimos0
Poniżej tłumaczenie transkrypcji przebiegu panelu dyskusyjnego z BlizzConu 2009, dotyczącego rozgrywki w StarCraft 2. Gospodarzem panelu był Dustin Browder.
Gameplay Panel
W StarCrafcie 2 korzystamy z wielu wykorzystanych już w naszych poprzednich grach pomysłów i rozwijamy pomysły dotyczące przebiegu rozgrywki. W kwestii kampanii, można dostrzec większy nacisk na fabułę, niż w jakiejkolwiek z naszych dotychczasowych pozycji. StarCraft 2 ma więcej historii do opowiedzenia, głębsze postaci, więcej wyborów, których należy dokonać i unikalne misje, które wycisną z graczy, jako dowódców, siódme poty.
Mining Your Own Business:
Jest to misja, w której Tosh wzywa Raynora i mówi "Mam tu kontrakt, jednak jest to trudne zadanie i obecni są Zergowie. Potrzebuję pomocy." Każda rozgrywka jest niepowtarzalna. Celem jest uzbieranie 5000 minerałów. Gracz zostaje postawiony przed decyzjami budowania SCV, obrony i przenoszenia się w inne lokacje. Trzeba grać jak tchórz.
Istnieją dwa szczególne rodzaje klifów Redstone: stworzone przez człowieka i naturalne. Nie zostało to zaprojektowane przez grafików za nas. Woda nie jest też już uzależniona od wysokości klifów. Jest to coś, co zrobiliśmy specjalnie na potrzeby tej misji - możesz otworzyć tę mapę i zacząć ustawiać tam co tylko chcesz. Nowy edytor oświetlenia pozwala odmienić wygląd - możesz tworzyć własne rodzaje oświetlenia i nie jest to narzucone przez naszych grafików. Możesz tworzyć własne zwariowane światy.
Evacuation of Agria:
Osoba, dr Hanson wzywa Raynora na pomoc. Możesz wybrać w jaki sposób zwyciężyć - np. wytrenować oddział do obrony przed Zergami. Pokazujemy trasę przejazdu ciężarówki, możesz więc zaplanować sobie strategię przed rozpoczęciem misji.
Mieszanie alfa tekstur znajduje się w edytorze. W starszych grach wszystko oparte jest o gotowe schematy, ale w obecnej sytuacji możesz wymieszać dwa rodzaje tekstur i żadna część mapy nie będzie wyglądała tak samo. "Malujesz" planszę tak, jak sam tego chcesz, tworzysz drogi. Nic nie jest narzucone z góry - wszystko możesz zrobić "w locie", nawet zmienić gęstość trawy.
Mody
Edytor StarCrafta 2 jest potężniejszy niż którykolwiek wcześniej. DotA i Tower Defense zostały stworzone przez naszych fanów i grają w nie setki tysięcy graczy. Studio rozważa jak wykorzystać takie typy gier. Wszystko bazuje na rodzajach rozgrywek, stworzonych przez innych użytkowników.
Najciężej pracujący, mogą otrzymywać pieniądze od graczy. Jakość gier, do których zasiądziemy w najbliższych latach będzie niesamowita. Twórcy modów zostali zatrudnieni w każdym dziale w naszej branży.
Oto kilka przykładów, stworzonych przez twórców gry bez specjalnego wysiłku:
Uberlisk - nowa jednostka, posiadająca spine crawlery na plecach, zdolna zniszczyć całe podłoże. Wywołuje ogromną eksplozję.
Rozgrywka FPS - za pomocą klawiatury sterujesz Novą. Można wejść do budynku lub gdziekolwiek. Można też zejść do podziemi.
Gra Lost Viking - Viking rozgrywa w rodzaju grÄ™ w stylu Gradius/Demonstar.
Niewiele jest ograniczeń, jakie stawia edytor. Kto wie, co się stanie, gdy narzędzie to trafi w Wasze ręce.
Q & A
Czy macie jakieś plany odnośnie współpracy twórców w kwestii map?
Tak, planujemy umożliwić dzielenie się dokonaniami moderów i twórców grafik z innymi. Będzie też możliwość eksportowania triggerów, by druga osoba mogła pracować nad inną częścią mapy.
A co z kradzieżą map?
Jeszcze nie sprecyzowaliśmy jak to rozwiążemy, ale dopilnujemy by kradzież była utrudniona, o ile w ogóle możliwa.
Do jakiego stopnia można zmieniać interfejs?
Staraliśmy się dać wam tak wiele swobody, jak tylko się dało. Jednym z elementów tego, jest system przedmiotów - nam nie był potrzebny, ale ze względu na moderów dodaliśmy go i tak.
W jaki sposób usprawniony zostanie system bohaterów?
Można zrobić to samo, co w WarCrafcie 3. Edytor danych jest naprawdę potężnym narzędziem.
Będzie możliwa zmiana rodzajów pancerza?
Tak, umożliwiliśmy odtworzenie typów opancerzenia z poprzednich gier.
Czy premiera SC 2 została przesunięta ze względu na battle.net?
Nie chodziło w sumie o sam battle.net. Wiedzieliśmy, że chcemy popracować nad grą nieco dłużej. Jako twórcy chcemy dać wam tę grę jak najszybciej, ale dostrzegliśmy parę rzeczy w kampanii, które woleli byśmy poprawić. Opóźnienie zaczęło się więc od battle.netu, ale w trakcie prac zobaczyliśmy więcej elementów do usprawnienia. Opóźnienie okazało się dla nas błogosławieństwem.
Czy będzie jakiś sposób by zapisać swoje postacie?
Mamy wsparcie dla takich operacji, nazywane bankami. Chodzi w nim o to, że możesz przechowywać na swoich dyskach dowolne informacje, które chcesz zapisać.
Jest możliwość zapisu dźwięku w powtórkach?
Nie w wersji pudełkowej, lecz to świetna opcja dla e-sportu. Trzeba przedyskutować parę rzeczy w tej kwestii i możliwe, że dodamy ją wraz patchami.
Czy da się załadować wiele map na raz?
W WarCrafcie 3 była taka możliwość pod nazwą "kampanie" i chcemy przenieść to również do StarCrafta 2. Nie wiem jednak, czy ta możliwość pojawi się od razu w finalnej wersji gry.
Czy będziecie kontaktować się z twórcami map, by korzystać z ich doświadczeń?
Tak, battle.net pokaże nam kto jest autorem i mamy dostęp do kont twórców map. Robiliśmy to od lat.
Czy zobaczymy rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby w którejkolwiek z misji? Czy edytor dostępny będzie w wersji beta?
Nie wiem, czy umieścimy tego typu misje, gdyż wymaga to nieco wysiłku. Staramy się przyzwyczaić graczy do konwencji RTS-a, pozostawiając takie odstępstwa na boku. Planujemy dodać edytor w wersji beta, może nie od razu, ale ostatecznie się pojawi.
Czy będzie istniał jakiś filtr podczas wgrywania map, czy też będzie się to odbywało bez takiej kontroli?
Nie jestem pewien, ale będzie system ocen, gdzie gracze będą mogli oflagować daną mapę i ktoś z ekipy ostatecznie ją zatwierdzi, a w razie kłopotów dana osoba zostanie ostrzeżona lub zbanowana.
Czy będzie można rozegrać stworzoną mapę na próbę?
Wciąż o tym rozmawiamy.
|