Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Jim Raynor
Zobacz opis
BlizzCon 2009 - Fansite Q&A - SC Legacy

SC Legacy Logo Autor: Gradius
Źródło oryginalne: StarCraft Legacy
Zamieszczone za zgodÄ…Â… StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Spychi


Linki do kolejnych części wywiadu:

Najważniejsze rzeczy z tego wywiadu wypunktował Gradius - redaktor z SC:Legacy, którego tłumaczenie zamieszczamy poniżej.


  • Gracze, którzy grali podczas BlizzCon'u 2007 w "Bulid" rozgrywki dla jednego gracza z reguÅ‚y pomijali dialogi Raynora, ignorujÄ…c je. Blizzard chciaÅ‚ dać wybór graczom tak aby oni zagrali w tÄ™ grÄ™ w oparciu o misje jakie wybrali, nie w oparciu o to, co powiedziaÅ‚ ktoÅ› w barze, ponieważ nie wydaje siÄ™ to prawidÅ‚owe dla gry w której dowodzisz armiÄ… i niszczysz imperia. Wybory, które nadaÅ‚y sens rozgrywce sÄ… takie jak: "Gdzie wyÅ›lÄ™ swojÄ… armiÄ™ potem?" i "Jak ulepszyć mojÄ… technologiÄ™?" Wybór przed jakim stawaÅ‚eÅ› gdy rozmawiaÅ‚eÅ› z innymi postaciami z gry zdawaÅ‚y siÄ™ być ważne ale tak naprawdÄ™ nie byÅ‚y, dlatego Blizzard zdecydowaÅ‚ o usuniÄ™ciu ich. SÄ… pewnie osoby, którym by siÄ™ to spodobaÅ‚o, ale nie jest to wiÄ™kszość. Blizzard wyciÄ…Å‚ część zawartoÅ›ci tak, żeby zostaÅ‚y najlepsze i najciekawsze rzeczy i ogólnie powoduje to, że jest to lepsza gra.
  • Blizzard zastanawia siÄ™ nad przetwarzaniem powtórek w format video, ale pewnie nie bÄ™dzie to miaÅ‚o miejsca zbyt prÄ™dko ze wzglÄ™du na ograniczenia czasowe. Dustin Browder twierdzi "JesteÅ›my bardzo zainteresowani we wsparciu eSportu i jest to jedna z wielu rzeczy, które chcemy wprowadzić. Nie wiem jak to wyglÄ…da w tej chwili, ale bÄ™dÄ… Å‚atki po wydaniu głównej gry oraz jej dodatków".
  • Map Editor bÄ™dzie wydany razem z BetÄ…, ale nie bÄ™dzie dostÄ™pny z dniem pierwszym. Prawdopodobnie gdzieÅ› w Å›rodku beta testów. Blizzard chce przetestować edytor, aby siÄ™ dowiedzieć, w jaki sposób bÄ™dzie on współdziaÅ‚aÅ‚ z nowym Battle.netem. Blizzard również chce dać spróbować swoich siÅ‚ "modder'om", także zobaczymy ciekawe mody dosyć szybko.
  • ParÄ™ RPG-podobych zadaÅ„ w StarCraftcie II zajmuje godziny do stworzenia, innym może to zająć tygodnie, a nawet miesiÄ…ce, w zależnoÅ›ci od stopnia trudnoÅ›ci w jakim poskÅ‚adano je w caÅ‚ość. Blizzard chce, aby niektóre zadania miaÅ‚y kilka rozwiÄ…zaÅ„. Nie chcÄ… jednak systemu RPG, który zawiera setki różnych zadaÅ„. ChcÄ…, aby wiÄ™kszy nacisk poÅ‚ożony byÅ‚ na mapÄ™ gwiezdnÄ… oraz wykupywanie technologii.
  • StarCraft II posiada wiele modeli jednostek, których nie zobaczymy w trybie dla wielu graczy, a parÄ™ które stworzono specjalnie dla kampanii, Dustin nie zna konkretnej liczby, ale powiedziaÅ‚, że poczekamy aż dodatki bÄ™dÄ… wydawane tak aby osiÄ…gnąć liczbÄ™ podobnÄ… do tych z WarCrafta III.
  • Demo pokazane podczas BlizzConu ma miejsce na 3 misje po rozpoczÄ™ciu kampanii. Zergowie atakujÄ… TerraÅ„skÄ… przestrzeÅ„ kosmicznÄ…, ale Jim Raynor jest przywódcÄ… stosunkowo maÅ‚ej i bezradnej frakcji. Blizzard stawia taki sam nacisk na znaczenie kampanii oraz rozgrywki dla wielu graczy. Wiele fanów serii, którzy sÄ… aktywni na forach sÄ… skupieni na głównie na rozgrywce dla wielu graczy, ale dużo popularnoÅ›ci StarCraft zawdziÄ™cza Kampanii.
  • NajwiÄ™kszÄ… nadziejÄ… Dustina jest zbalansowanie ras oraz sprostanie wymagaÅ„ dziedzictwa StarCrafta.
  • Kampania posiada system tutorialowy (czyt. wprowadzajÄ…cy), z filmikami video oraz misjami interaktywnymi. Tryb potyczki bÄ™dzie posiadaÅ‚ również tutorial, który wprowadzi nas w rozgrywkÄ™ dla wielu graczy (ponieważ rasy w kampanii bÄ™dÄ… wyglÄ…daÅ‚y zupeÅ‚nie inaczej aniżeli w multi). Kampania bÄ™dzie również posiadaÅ‚a "wyzwania", aby pomóc w rozwiniÄ™ciu umiejÄ™tnoÅ›ci gracza oraz taktyk dla potyczek w trybie dla wielu graczy.
  • Blizzard myÅ›li, że Zergowie sÄ… znacznie osÅ‚abieni, głównie w tier 2. Beta bÄ™dzie okresem gdzie deweloperzy wyznaczÄ… kurs balansu gry.
  • Rasowe tożsamoÅ›ci i style rozgrywki powstaÅ‚y podczas tworzenia StarCrafta 2. Terranie rozwinÄ™li siÄ™ pod wzglÄ™dem mobilnoÅ›ci, ale nie jest to ostateczna decyzja w stosunku do nich.
  • Ulepszenia jednostek oraz unikalne umiejÄ™tnoÅ›ci nie sÄ… segregowane w celu dokonania wyborów budowania bardziej różnorodnie i ciekawie.
  • Macro mechanizmy sÄ… caÅ‚y czas w przebudowie, ogólnie sÄ… zadowoleni z mechanizmu tzw. "Spawn Larva" oraz ze zwoÅ‚ywania jednostek "Mule", co do "Proton Charge" uważajÄ…, że czeka ten mechanizm dużo zmian.
  • Dustin twierdzi, że Zergowie oraz Terranie sÄ… prawie na tym samym poziomie trudnoÅ›ci użytkowania, gdzie rasa Protossów jest najÅ‚atwiejsza w użyciu.
  • Raven jest blisko tego co projektanci mieli na myÅ›li, z paroma prawdopodobnymi zmianami dla statycznych wieżyczek obronnych po to żeby ich rola byÅ‚a dla wszystkich zrozumiaÅ‚a.
  • UmiejÄ™tnoÅ›ci Infestora sÄ… w przebudowie. Zakopane Banelingi hamujÄ… ekspansjÄ™ Terran dopóki oni nie wybudujÄ… ich mobilnej detekcji (Raveny).
  • ParÄ™ misji gdzie gracz kieruje Protossami jest dostÄ™pnych w Pierwszej części Trylogii (Wings of Liberty) z powodu przedstawienia historii.
  • Kampania posiada w przybliżeniu 15 różnych rodzajów terenu.
  • Różne rodzaje terenu mogÄ… być użyte dla jednej mapy.
  • PodstawowÄ… idea, która kieruje kampaniÄ… Protossów to ostateczne rozbicie oraz ponowne zjednoczenie Protosskich frakcji. Podstwawym zadaniem bÄ™dzie wykorzystanie siÅ‚y oraz sÅ‚aboÅ›ci każdej z frakcji tak aby stworzyć twoje nowe Protosskie zjednoczenie.
  • Planem dla kampanii Zergów jest taki, aby skupić siÄ™ najbardziej na bohaterze niż w pozostaÅ‚ych dwóch częściach.
  • Kampania Protossów bÄ™dzie bardziej oparta na Gwiezdnej Mapie oraz eksploracji planet niż w kampanii.
  • Map Editor bÄ™dzie posiadaÅ‚, które nie sÄ… niezbÄ™dne dla StarCrafta II (takie jak inwentarz albo system bohaterów dla DotA).
  • Modele oraz grafika z kampanii mogÄ… być użyte w niestandardowych mapach ale nie animacje.
  • Zergowie majÄ… wiÄ™cej jednostek "ikon" i których nie powinniÅ›my usuwać (Zergling, Hydralisk, Mutalisk), wiÄ™c jest trudniej nam tÄ™ rasÄ™ odÅ›wieżyć i sprawić by byÅ‚a bardziej interesujÄ…ca.
  • W kampanii bÄ™dzie dużo super mocnych ulepszeÅ„ oraz umiejÄ™tnoÅ›ci, których nie bÄ™dzie w rozgrywce dla wielu graczy.


Poprzednia strona Na górę Następna strona