Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Arbiter
Zobacz opis
BlizzCon 2009 - Fansite Q&A - SC Legacy

SC Legacy Logo Autor: Gradius
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Legacy
Zamieszczone za zgod膮聟 StarCraft Legacy
T艂umaczenie: Spychi


Linki do kolejnych cz臋艣ci wywiadu:

Najwa偶niejsze rzeczy z tego wywiadu wypunktowa艂 Gradius - redaktor z SC:Legacy, kt贸rego t艂umaczenie zamieszczamy poni偶ej.


  • Gracze, kt贸rzy grali podczas BlizzCon'u 2007 w "Bulid" rozgrywki dla jednego gracza z regu艂y pomijali dialogi Raynora, ignoruj膮c je. Blizzard chcia艂 da膰 wyb贸r graczom tak aby oni zagrali w t臋 gr臋 w oparciu o misje jakie wybrali, nie w oparciu o to, co powiedzia艂 kto艣 w barze, poniewa偶 nie wydaje si臋 to prawid艂owe dla gry w kt贸rej dowodzisz armi膮 i niszczysz imperia. Wybory, kt贸re nada艂y sens rozgrywce s膮 takie jak: "Gdzie wy艣l臋 swoj膮 armi臋 potem?" i "Jak ulepszy膰 moj膮 technologi臋?" Wyb贸r przed jakim stawa艂e艣 gdy rozmawia艂e艣 z innymi postaciami z gry zdawa艂y si臋 by膰 wa偶ne ale tak naprawd臋 nie by艂y, dlatego Blizzard zdecydowa艂 o usuni臋ciu ich. S膮 pewnie osoby, kt贸rym by si臋 to spodoba艂o, ale nie jest to wi臋kszo艣膰. Blizzard wyci膮艂 cz臋艣膰 zawarto艣ci tak, 偶eby zosta艂y najlepsze i najciekawsze rzeczy i og贸lnie powoduje to, 偶e jest to lepsza gra.
  • Blizzard zastanawia si臋 nad przetwarzaniem powt贸rek w format video, ale pewnie nie b臋dzie to mia艂o miejsca zbyt pr臋dko ze wzgl臋du na ograniczenia czasowe. Dustin Browder twierdzi "Jeste艣my bardzo zainteresowani we wsparciu eSportu i jest to jedna z wielu rzeczy, kt贸re chcemy wprowadzi膰. Nie wiem jak to wygl膮da w tej chwili, ale b臋d膮 艂atki po wydaniu g艂贸wnej gry oraz jej dodatk贸w".
  • Map Editor b臋dzie wydany razem z Bet膮, ale nie b臋dzie dost臋pny z dniem pierwszym. Prawdopodobnie gdzie艣 w 艣rodku beta test贸w. Blizzard chce przetestowa膰 edytor, aby si臋 dowiedzie膰, w jaki spos贸b b臋dzie on wsp贸艂dzia艂a艂 z nowym Battle.netem. Blizzard r贸wnie偶 chce da膰 spr贸bowa膰 swoich si艂 "modder'om", tak偶e zobaczymy ciekawe mody dosy膰 szybko.
  • Par臋 RPG-podobych zada艅 w StarCraftcie II zajmuje godziny do stworzenia, innym mo偶e to zaj膮膰 tygodnie, a nawet miesi膮ce, w zale偶no艣ci od stopnia trudno艣ci w jakim posk艂adano je w ca艂o艣膰. Blizzard chce, aby niekt贸re zadania mia艂y kilka rozwi膮za艅. Nie chc膮 jednak systemu RPG, kt贸ry zawiera setki r贸偶nych zada艅. Chc膮, aby wi臋kszy nacisk po艂o偶ony by艂 na map臋 gwiezdn膮 oraz wykupywanie technologii.
  • StarCraft II posiada wiele modeli jednostek, kt贸rych nie zobaczymy w trybie dla wielu graczy, a par臋 kt贸re stworzono specjalnie dla kampanii, Dustin nie zna konkretnej liczby, ale powiedzia艂, 偶e poczekamy a偶 dodatki b臋d膮 wydawane tak aby osi膮gn膮膰 liczb臋 podobn膮 do tych z WarCrafta III.
  • Demo pokazane podczas BlizzConu ma miejsce na 3 misje po rozpocz臋ciu kampanii. Zergowie atakuj膮 Terra艅sk膮 przestrze艅 kosmiczn膮, ale Jim Raynor jest przyw贸dc膮 stosunkowo ma艂ej i bezradnej frakcji. Blizzard stawia taki sam nacisk na znaczenie kampanii oraz rozgrywki dla wielu graczy. Wiele fan贸w serii, kt贸rzy s膮 aktywni na forach s膮 skupieni na g艂贸wnie na rozgrywce dla wielu graczy, ale du偶o popularno艣ci StarCraft zawdzi臋cza Kampanii.
  • Najwi臋ksz膮 nadziej膮 Dustina jest zbalansowanie ras oraz sprostanie wymaga艅 dziedzictwa StarCrafta.
  • Kampania posiada system tutorialowy (czyt. wprowadzaj膮cy), z filmikami video oraz misjami interaktywnymi. Tryb potyczki b臋dzie posiada艂 r贸wnie偶 tutorial, kt贸ry wprowadzi nas w rozgrywk臋 dla wielu graczy (poniewa偶 rasy w kampanii b臋d膮 wygl膮da艂y zupe艂nie inaczej ani偶eli w multi). Kampania b臋dzie r贸wnie偶 posiada艂a "wyzwania", aby pom贸c w rozwini臋ciu umiej臋tno艣ci gracza oraz taktyk dla potyczek w trybie dla wielu graczy.
  • Blizzard my艣li, 偶e Zergowie s膮 znacznie os艂abieni, g艂贸wnie w tier 2. Beta b臋dzie okresem gdzie deweloperzy wyznacz膮 kurs balansu gry.
  • Rasowe to偶samo艣ci i style rozgrywki powsta艂y podczas tworzenia StarCrafta 2. Terranie rozwin臋li si臋 pod wzgl臋dem mobilno艣ci, ale nie jest to ostateczna decyzja w stosunku do nich.
  • Ulepszenia jednostek oraz unikalne umiej臋tno艣ci nie s膮 segregowane w celu dokonania wybor贸w budowania bardziej r贸偶norodnie i ciekawie.
  • Macro mechanizmy s膮 ca艂y czas w przebudowie, og贸lnie s膮 zadowoleni z mechanizmu tzw. "Spawn Larva" oraz ze zwo艂ywania jednostek "Mule", co do "Proton Charge" uwa偶aj膮, 偶e czeka ten mechanizm du偶o zmian.
  • Dustin twierdzi, 偶e Zergowie oraz Terranie s膮 prawie na tym samym poziomie trudno艣ci u偶ytkowania, gdzie rasa Protoss贸w jest naj艂atwiejsza w u偶yciu.
  • Raven jest blisko tego co projektanci mieli na my艣li, z paroma prawdopodobnymi zmianami dla statycznych wie偶yczek obronnych po to 偶eby ich rola by艂a dla wszystkich zrozumia艂a.
  • Umiej臋tno艣ci Infestora s膮 w przebudowie. Zakopane Banelingi hamuj膮 ekspansj臋 Terran dop贸ki oni nie wybuduj膮 ich mobilnej detekcji (Raveny).
  • Par臋 misji gdzie gracz kieruje Protossami jest dost臋pnych w Pierwszej cz臋艣ci Trylogii (Wings of Liberty) z powodu przedstawienia historii.
  • Kampania posiada w przybli偶eniu 15 r贸偶nych rodzaj贸w terenu.
  • R贸偶ne rodzaje terenu mog膮 by膰 u偶yte dla jednej mapy.
  • Podstawow膮 idea, kt贸ra kieruje kampani膮 Protoss贸w to ostateczne rozbicie oraz ponowne zjednoczenie Protosskich frakcji. Podstwawym zadaniem b臋dzie wykorzystanie si艂y oraz s艂abo艣ci ka偶dej z frakcji tak aby stworzy膰 twoje nowe Protosskie zjednoczenie.
  • Planem dla kampanii Zerg贸w jest taki, aby skupi膰 si臋 najbardziej na bohaterze ni偶 w pozosta艂ych dw贸ch cz臋艣ciach.
  • Kampania Protoss贸w b臋dzie bardziej oparta na Gwiezdnej Mapie oraz eksploracji planet ni偶 w kampanii.
  • Map Editor b臋dzie posiada艂, kt贸re nie s膮 niezb臋dne dla StarCrafta II (takie jak inwentarz albo system bohater贸w dla DotA).
  • Modele oraz grafika z kampanii mog膮 by膰 u偶yte w niestandardowych mapach ale nie animacje.
  • Zergowie maj膮 wi臋cej jednostek "ikon" i kt贸rych nie powinni艣my usuwa膰 (Zergling, Hydralisk, Mutalisk), wi臋c jest trudniej nam t臋 ras臋 od艣wie偶y膰 i sprawi膰 by by艂a bardziej interesuj膮ca.
  • W kampanii b臋dzie du偶o super mocnych ulepsze艅 oraz umiej臋tno艣ci, kt贸rych nie b臋dzie w rozgrywce dla wielu graczy.


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona