Odk膮d Blizzard og艂osi艂, 偶e tryb multiplayer w StarCraft 2 nie b臋dzie dzia艂a艂 po sieci LAN, spo艂eczno艣膰 graczy otwarcie skrytykowa艂a t臋 decyzj臋, tworz膮c petycj臋 pod kt贸r膮 podpisa艂o si臋 ju偶 prawie 100 tysi臋cy os贸b (http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?LANSC2). Mo偶na na ten temat przeczyta膰 w sieci kilka artyku艂贸w opowiadaj膮cych si臋 za i przeciw temu rozwi膮zaniu, jest te偶 kilka neutralnych. Ka偶dy gracz ma w艂asne przemy艣lenie, ale w艂a艣ciwie dlaczego tw贸rcy gry zabrali nam LAN?
Podczas konferencji prasowej, kt贸ra odby艂a si臋 w lipcu w siedzibie g艂贸wnej Blizzarda serwis Starcraft-Source.com dosta艂 na ten temat kilka informacji.
Jak mo偶liwo艣膰 grania przez LAN wp艂ywa艂a na odbi贸r Starcrafta?
Granie po sieci by艂o cz臋艣ci膮 tego 艣wiata. Najwyra藕niej mo偶na by艂o to dostrzec na r贸偶nych turniejach, i LAN-party. Pierwszy StarCraft umo偶liwia艂 instalacj臋 kopii gry na wielu komputerach i granie przez LAN u偶ywaj膮c tylko jednego egzemplarza gry. Nic dziwnego, 偶e gracze s膮 zasmuceni brakiem LANu w drugiej cz臋艣ci gry.
Rob Pardo
Nie jeste艣my zaskoczeni petycj膮 o przywr贸cenie LANu w StarCrafcie 2. To by艂a naprawd臋 bardzo ci臋偶ka decyzja. Temat by艂 kilkakrotnie odrzucany i ponownie przedstawiany przez ponad rok zanim w ko艅cu podj臋li艣my decyzj臋, 偶e granie tylko przez Battle.net jest odpowiednim krokiem dla nas, a granie tylko przez Internet b臋dzie nied艂ugo standardem w przemy艣le growym. My艣l臋, 偶e LAN nied艂ugo trafi do naszej historii, tam, gdzie teraz jest DOS.
Dlaczego wi臋c ko艅czycie z LANem?
Rob i Dustin wyra藕nie stwierdzili, 偶e mimo i偶 brak LANu przyczyni si臋 do zmniejszenia skali piractwa nie jest to g艂贸wny pow贸d ich decyzji. G艂贸wnym czynnikiem motywuj膮cym by艂 poziom interakcji, kt贸ry Blizzard osi膮gnie mi臋dzy trybem dla jednego gracza i Battle.netem. Mi臋dzy innymi osi膮gni臋cia (ang. achievements), ale tak偶e inne, jeszcze nieznane mo偶liwo艣ci.
Przy pierwszym StarCrafcie Battle.net s艂u偶y艂 jedynie jako platforma do rozgrywania meczy. Teraz dodano do niego serwis spo艂eczno艣ciowy, a kto wie co Blizzard dodatkowo testuje i co nied艂ugo zobaczymy na serwerach?
Jak brak LANu da si臋 we znaki turniejom i innym imprezom, kt贸re z niego korzystaj膮?
Brak LANu to wielki problem dla rozgrywek wymagaj膮cych szybkiego po艂膮czenia. Rodzi to pytanie, czy Blizzard pami臋ta o eSporcie i powa偶nych turniejach, gdzie jakiekolwiek op贸藕nienia s膮 nie do zaakceptowania. Dustin Bowder powiedzia艂 jednak, 偶e serwery Battle.net dosta艂y kilka mocnych ulepsze艅 i ca艂a infrastruktura ma ju偶 lepiej sobie radzi膰 z op贸藕nieniami.
Dustin Browder
Zamierzamy zrobi膰 wszystko co w naszej mocy, by uczyni膰 rozgrywk臋 najlepsz膮 dla prawdziwie wymagaj膮cych graczy eSportu, czy du偶ych turniej贸w. B臋dziemy pracowa膰 bardzo ci臋偶ko, by granie na Battle.necie nie r贸偶ni艂o si臋 niczym od grania przez LAN.
Bior膮c pod uwag臋 wszystkie te zapewnienia i nowe informacje o mo偶liwo艣ciach Battle.netu, jakie s膮 wasze opinie o braku LANu w Starcrafcie 2? Czy nadal uwa偶acie, 偶e LAN jest tej grze niezb臋dny?
殴r贸d艂o: StarCraft-Source
T艂umaczenie: Miko艂aj "Pobe" 艁ukasik |