Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Zerg Overmind
Zobacz opis
SC2 News
Kolejne informacje od KaruneKolejne informacje od Karune
Sobota, 12.09.2009, 22:02 :: deimos :: komentarze (1)Sobota, 12.09.2009, 22:02 :: deimos :: komentarze (1)

Serwis StarcraftWire zamie艣ci艂 wypowied藕 Karune, poruszaj膮c膮 do艣膰 istotny tematy, jak si臋 okazuje, bardzo silnej strategii Zerg贸w w SC 2, czyli 1 Hatch Queen Rusha. My艣l臋 wi臋c, 偶e ta kwestia zainteresuje wszystkich 艣ledz膮cych rozwa偶ania strategiczne w nowej ods艂onie StarCrafta. Zapraszam gor膮co do lektury.

Pytanie: Teamliquid opublikowa艂 niedawno artyku艂, w kt贸rym autor stwierdza, i偶 zagranie 1 Hatch Queen jest praktycznie niemo偶liwe do pokonania, ze wzgl臋du na przewag臋 ekonomiczn膮 i mo偶liwo艣膰 uniemo偶liwienia zwiadu. Jeste艣my wi臋c ciekawi, jak Terranie i Protossi powinni radzi膰 sobie z t膮 taktyk膮.

Karune: Jest tam te偶 artyku艂, kt贸ry cz臋艣ciowo potwierdza to, co chc臋 powiedzie膰. Poza tym, 1 Hatch Queen jest stosunkowo 艂atwy do zatrzymania, je艣li spodziewasz si臋, 偶e przeciwnik go u偶yje. Jest te偶 kilka strategii, kt贸rych u偶ywam i co najmniej kilka, kt贸rych u偶ycie widzia艂em:
Terranem powiniene艣 naturalnie zablokowa膰 choke. To samo w sobie zatrzyma szybkie Zerglingi, kt贸re dodatkowo mo偶esz ostrzela膰 z klif贸w za pomoc膮 Marines (jednostki Zerga nie widz膮 Marines na klifach, musisz tylko trzyma膰 te natr臋tne Overlordy w ryzach). SCV te偶 艣wietnie si臋 sprawdz膮, naprawiaj膮c struktury szybciej, ni偶 Zerglingi s膮 w stanie zadawa膰 obra偶enia na tym etapie. Hydraliski z kolei stanowi膮 niejaki problem, lecz mog膮 zosta膰 unieszkodliwione przez grup臋 Marines schowan膮 za Supply Depotami lub w Bunkrze, je艣li jest to konieczne. Terra艅ski choke jest wtedy trudny do prze艂amania i gdy przeciwnik traci surowce na przedarcie si臋, Ty powiniene艣 techowa膰 do Banshee lub Reaper贸w, broni膰 si臋 za ich pomoc膮, przechodz膮c powoli w mid game. Wtedy Zerg musi nastawi膰 si臋 na defensyw臋 przy 1 Hatch Queen (kluczowy jest tu w艂asnie 1 Hatch lub p贸藕ny expand).
Je艣li o Protoss贸w chodzi, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i wymaga wi臋cej umiej臋tno艣ci. Ja zazwyczaj blokuj臋 choke 2 Gateway'ami lub 1 Gateway'em i Cybernetics Core (gdy techuj臋), zostawiaj膮c w膮ski przesmyk, kt贸ry da si臋 zablokowa膰 pojedynczym Zealotem. W takiej sytuacji atakowa膰 mo偶e tylko jeden Zergling, co jest efektywnym korzystaniem z zasob贸w dla Protossa. Je艣li Zerg jest uparty, zacznie atakowa膰 budynki lub techowa膰 do Baneling贸w, by poradzi膰 sobie z Zealotami. Zwracaj膮c uwag臋 na timing, b臋dziesz w stanie zyska膰 drugiego Zealota zanim wytrzyma艂o艣膰 drugiego Gateway'a spadnie do po艂owy, co powinno wystarczy膰 do odparcia pierwszych Zergling贸w. Gdy uko艅czy si臋 Cybernetics Core, da to dost臋p do Nullifier贸w, kt贸re moim zdaniem s膮 najcz臋艣ciej u偶ywan膮 jednostk膮 przeciw Zergom. Je艣li w tym momencie oponent przestawi艂 si臋 na produkcj臋 Hydralisk贸w, lub techowa艂 wprost do nich, powiniene艣 mie膰 przynajmniej jednego Nullifiera, kt贸re 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋 w walce z Hydraliskami (przy pomocy nawet jednego Zealota), lub pomagaj膮 odci膮膰 w艂asne si艂y od nacieraj膮cych oddzia艂贸w, pozwalaj膮c Zealotom utrzyma膰 choke, podczas gdy jednostki strzelaj膮ce (Nullifiery i Stalkerzy) z 艂atwo艣ci膮 wybij膮 po艂ow臋 wrogich oddzia艂贸w i zmusz膮 Zerga do defensywy.
Obie strategie wymagaj膮 dobrego micro, co jest zabiegiem celowym - zwiad Overlordami i dostarczanie linii wzroku sprawia, 偶e Hydraliski zyskuj膮 na skuteczno艣ci. 1 Hatch Queen jest dobr膮 taktyk膮, ale nie przesadzon膮. Mam nadziej臋, 偶e moje informacje okaza艂y si臋 u偶yteczne - spodziewajcie si臋 jednak wielu zmian w becie. Wymieniano Zerg贸w, jako "s艂absz膮" ras臋. W obecnym buildzie ta kwestia zosta艂a lepiej zbalansowana, za pomoc膮 np. Roachy poruszaj膮cych si臋 pod ziemi膮 - wszystko po to, by uczyni膰 Zerg贸w niebezpiecznymi przeciwnikami.

Jak wida膰, nawet w obliczu tak trudnej kwestii (zwa偶ywszy na etap, w jakim StarCraft 2 si臋 znajduje)balans nie zostaje zachwiany. Daje to zdecydowanie nadziej臋 na r贸wn膮 walk臋 niezale偶nie od preferowanej rasy. Na koniec jeszcze jedna drobna informacja, kt贸ra tak偶e powinna wszystkich zadowoli膰:

Karune: StarCraft 2 wyjdzie przed Diablo 3.


殴r贸d艂o: StarCraft Wire 1,StarCraft Wire 2
T艂umaczenie: Deimos0

avatar 1Negro2009-09-13 02:47:58
Mimo wszystko jednak graj膮cy w ten spos贸b Zerg mo偶e sprawi膰 bardzo du偶o problem贸w, w szczeg贸lno艣ci graczom pocz膮tkuj膮cym. Zn贸w b臋dzie trzeba czeka膰 na jakie艣 gosu-taktyki made in Korea.
Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona