Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Wraith
Zobacz opis
StarCraft News
Możliwości linii komend w Brood WarMożliwości linii komend w Brood War
PiÄ…tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)PiÄ…tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)

W czasie braku informacji o StarCrafcie 2, można natrafić na całkiem interesujące wiadomości, dotyczące Brood War. Tak właśnie jest tym razem. Czy myśleliście kiedyś nad użytecznością (zapomnianej już cokolwiek) linii komend w odniesieniu do SC 1? Jeśli nie, czas nadrobić pewne zaległości, gdyż temat jest ciekawy i warto przynajmniej rzucić okiem.

Na forum Staredit.net pojawił się temat traktujący właśnie o poleceniach linii komend (i nie tylko). Na początek przypomnę, że dostęp do linii komend uzyskuje się poprzez kliknięcie właściwości skrótu i operowaniu w polu element docelowy. W ten sposób możemy dodawać parametry, wpływające na grę.

Jakkolwiek przestrzegam przed eksperymentami z poleceniami własnego pomysłu, na wspomnianym forum podano kilka interesujących komend:

ddemulate: emulacja DirectDraw (przydatne w razie problemów na Windows Vista).

nosound: wyłącza wszystkie dźwięki.

Co ciekawe, można też w ten sposób korzystać z kodów, wśród których szczególnie interesujące jest wykorzystanie komendy "ophelia", przenoszącej nas do danej misji w kampanii. Użycie tego w linii komend, spowoduje że gra wystartuje od razu od kampanii, pomijając menu główne. Przykładowo wygląda to tak:
"C:/Program Files/Starcraft/StarCraft.exe" ophelia xzerg01.

Jest też parę komend dotyczących wyświetlania alternatywnych wyników w powtórkach (te należy już wpisywać podczas gry):

/replay show kills: pokazuje ilość zabójstw;
/replay show razings: pokazuje ilość zniszczonych budynków;
/replay show slaughter: pokazuje tabelÄ™ zabitych jednostek;
/replay show resources: wyświetla ilość surowców;
/replay show minerals: wyświetla ilość minerałów;
/replay show gas: wyświetla ilość gazu;
/replay show score: pokazuje ogólny wynik punktowy;
/replay show score units: pokazuje ilość punktów za jednostki wyprodukowane;
/replay show score buildings: wyświetla ilość punktów za zbudowane struktury;
/replay show score kills: pokazuje ilość punktów zdobytych za zabite jednostki;
/replay show score razings: wyświetla punkty zyskane za niszczone budynki;
/replay show score user: wyświetla ogólny wynik punktowy poszczególnych graczy;
/replay hide: chowa tablice.

Na forum znalazła się też rada, która być może stanowić będzie pomoc dla wszystkich, którzy mają problem z "latency". W przypadku wystąpienia takiego kłopotu, gracz zgłaszający tego typu przeszkodę sam zakłada grę, do której dołącza dany przeciwnik. Nie będzie to zawsze działać, ale zmniejszy ryzyko wystąpienia błędu "The game creator's latency is too high" przynajmniej na czas danej sesji. Najlepiej obrazuje to podany przykład:
Gracz A, starając się dołączyć do gry Gracza B, otrzymuje błąd. A sam zakłada grę, B również otrzymuje błąd, a następnie znów zakłada grę i tym razem powinno obyć się bez problemów. Nie działa to oczywiście w każdym przypadku, lecz warto spróbować tego sposobu.

Do głębszej lektury zapraszam na Staredit.net. Zachęcam też oczywiście do wypróbowania wspomnianych komend oraz triku na obejście przeszkód przy zakładaniu gry.


Źródło: Forum Staredit.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona