Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Zergling
Zobacz opis
StarCraft News
Mo偶liwo艣ci linii komend w Brood WarMo偶liwo艣ci linii komend w Brood War
Pi膮tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)Pi膮tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)

W czasie braku informacji o StarCrafcie 2, mo偶na natrafi膰 na ca艂kiem interesuj膮ce wiadomo艣ci, dotycz膮ce Brood War. Tak w艂a艣nie jest tym razem. Czy my艣leli艣cie kiedy艣 nad u偶yteczno艣ci膮 (zapomnianej ju偶 cokolwiek) linii komend w odniesieniu do SC 1? Je艣li nie, czas nadrobi膰 pewne zaleg艂o艣ci, gdy偶 temat jest ciekawy i warto przynajmniej rzuci膰 okiem.

Na forum Staredit.net pojawi艂 si臋 temat traktuj膮cy w艂a艣nie o poleceniach linii komend (i nie tylko). Na pocz膮tek przypomn臋, 偶e dost臋p do linii komend uzyskuje si臋 poprzez klikni臋cie w艂a艣ciwo艣ci skr贸tu i operowaniu w polu element docelowy. W ten spos贸b mo偶emy dodawa膰 parametry, wp艂ywaj膮ce na gr臋.

Jakkolwiek przestrzegam przed eksperymentami z poleceniami w艂asnego pomys艂u, na wspomnianym forum podano kilka interesuj膮cych komend:

ddemulate: emulacja DirectDraw (przydatne w razie problem贸w na Windows Vista).

nosound: wy艂膮cza wszystkie d藕wi臋ki.

Co ciekawe, mo偶na te偶 w ten spos贸b korzysta膰 z kod贸w, w艣r贸d kt贸rych szczeg贸lnie interesuj膮ce jest wykorzystanie komendy "ophelia", przenosz膮cej nas do danej misji w kampanii. U偶ycie tego w linii komend, spowoduje 偶e gra wystartuje od razu od kampanii, pomijaj膮c menu g艂贸wne. Przyk艂adowo wygl膮da to tak:
"C:/Program Files/Starcraft/StarCraft.exe" ophelia xzerg01.

Jest te偶 par臋 komend dotycz膮cych wy艣wietlania alternatywnych wynik贸w w powt贸rkach (te nale偶y ju偶 wpisywa膰 podczas gry):

/replay show kills: pokazuje ilo艣膰 zab贸jstw;
/replay show razings: pokazuje ilo艣膰 zniszczonych budynk贸w;
/replay show slaughter: pokazuje tabel臋 zabitych jednostek;
/replay show resources: wy艣wietla ilo艣膰 surowc贸w;
/replay show minerals: wy艣wietla ilo艣膰 minera艂贸w;
/replay show gas: wy艣wietla ilo艣膰 gazu;
/replay show score: pokazuje og贸lny wynik punktowy;
/replay show score units: pokazuje ilo艣膰 punkt贸w za jednostki wyprodukowane;
/replay show score buildings: wy艣wietla ilo艣膰 punkt贸w za zbudowane struktury;
/replay show score kills: pokazuje ilo艣膰 punkt贸w zdobytych za zabite jednostki;
/replay show score razings: wy艣wietla punkty zyskane za niszczone budynki;
/replay show score user: wy艣wietla og贸lny wynik punktowy poszczeg贸lnych graczy;
/replay hide: chowa tablice.

Na forum znalaz艂a si臋 te偶 rada, kt贸ra by膰 mo偶e stanowi膰 b臋dzie pomoc dla wszystkich, kt贸rzy maj膮 problem z "latency". W przypadku wyst膮pienia takiego k艂opotu, gracz zg艂aszaj膮cy tego typu przeszkod臋 sam zak艂ada gr臋, do kt贸rej do艂膮cza dany przeciwnik. Nie b臋dzie to zawsze dzia艂a膰, ale zmniejszy ryzyko wyst膮pienia b艂臋du "The game creator's latency is too high" przynajmniej na czas danej sesji. Najlepiej obrazuje to podany przyk艂ad:
Gracz A, staraj膮c si臋 do艂膮czy膰 do gry Gracza B, otrzymuje b艂膮d. A sam zak艂ada gr臋, B r贸wnie偶 otrzymuje b艂膮d, a nast臋pnie zn贸w zak艂ada gr臋 i tym razem powinno oby膰 si臋 bez problem贸w. Nie dzia艂a to oczywi艣cie w ka偶dym przypadku, lecz warto spr贸bowa膰 tego sposobu.

Do g艂臋bszej lektury zapraszam na Staredit.net. Zach臋cam te偶 oczywi艣cie do wypr贸bowania wspomnianych komend oraz triku na obej艣cie przeszk贸d przy zak艂adaniu gry.


殴r贸d艂o: Forum Staredit.net
T艂umaczenie: Deimos0

Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona