Karune na pocz膮聟tku nowego Q&A wspomina o tempie gry:
SC2 zdecydowanie staje si臋 gr膮聟 bardziej intensywn膮聟 ni偶 pierwowz贸r, dzi臋ki zwi臋kszonej mobilno艣ci jednostek, przekraczaniem klif贸w, jak i nowymi zdolno艣ciami transportowania.
1. Planterana Twierdza Terran zosta艂a wzmocniona, zadaj膮聟c splash damage atakuj膮聟cym jednostkom, w odpowiedzi na zwi臋kszone mo偶liwo艣ci harassu. Czy w SC2 b臋dzie friendly fire? (Xigon, Battle.net)
Tak, friendly fire wci膮聟偶 jest obecny w SC2. Mo偶na w ten spos贸b niszczy膰 ukryte jednostki, nacelowuj膮聟c w艂asne oddzia艂y. Np. graj膮聟c
Zergiem, mo偶na zabi膰 DT poprzez atak Banelingiem na w艂asne Hatchery w okolicy, gdzie Dark Templar stoi.
2. Czy kolejne cz臋艣ci Trylogii stanowi膰 b臋d膮聟 wst臋p, rozwini臋cie i zako艅czenie, czy
b臋dzie to ta sama historia opowiedziana z r贸偶nych punkt贸w widzenia? (Lolod, Battle.net)
Fabu艂a b臋dzie sekwencyjna. Kampania Zerg贸w zacznie si臋 w momencie, gdzie zako艅czy Terran , a Protoss贸w – Zerg贸w.
3. Czy pojawi膮聟 si臋 specjalne animacje dla bezczynnych od d艂u偶szego czasu jednostek? (StarCraft 2 Source)
B臋dzie wiele animacji w takich wypadkach.
4. Jak optymalnie wykorzystywa膰 mechanik臋 gazu? Czy gracz powinien korzysta膰 z obu gejzer贸w na raz i w razie wyczerpania zasob贸w, przekazywa膰 robotnik贸w do wydobycia minera艂贸w? A mo偶e wydobywa膰 z jednego gejzera i rozdziela膰 robotnik贸w mi臋dzy drugi? (StarCraft2 Forums)
Jest to ca艂kowicie zale偶ne od wybranej strategii. Np. mo偶na wydobywa膰 z obu, podwajaj膮聟c zasoby gazu, by szybko techowa膰 lub wytrenowa膰 okre艣lony sk艂ad armii. Lub te偶, je艣li potrzebujesz ci膮聟g艂ego i statecznego przyp艂ywu surowca, mo偶esz wymienia膰 robotnik贸w mi臋dzy gejzerami.
5. Kt贸ra jednostka Protoss贸w najlepiej radzi sobie obecnie z du偶ymi zgrupowaniami jednostek powietrznych? Phoenix straci艂 zdolno艣膰 przeci膮聟偶enia, kt贸ra obok Psi Storm by艂a jedyn膮聟 zdolno艣ci膮聟 ze splash damage. (StarCraft 2 Forums)
Przeciwko jednostkom powietrznym Zerg贸w (np. M utaliski), wci膮聟偶 najlepsz膮聟 kontr膮聟 s膮聟 Stormy i Archoni. Je艣li za艣 chodzi o Terran (Viking, Banshee), Protossi mog膮聟 koncentrowa膰 ogie艅 Phoenix贸w. Obecnie Viking zadaje dodatkowe obra偶enia wi臋kszym jednostkom.
6. Jaki rodzaj obra偶e艅 zadaj膮聟 zakl臋cia? Czy istnieje typ ataku „Spell”? (StarCraft 2 Source)
Nie ma takiego typu obra偶e艅, ale niekt贸re zdolno艣ci zwi臋kszaj膮聟 obra偶enia istniej膮聟cych rodzaj贸w. Np. Pocisk Psi Ghosta zadaje dodatkowo 40p obra偶e艅 jednostkom psionicznym. S膮聟 jednak przypadki szczeg贸lne, gdzie Psionic Storm natychmiastowo zabijaj膮聟 halucynacje i Dzia艂o Yamato nie aktywuje wzmocnionych tarcz Immortali.
Pytanie dotycz膮聟ce Zerg贸w. Czyta艂em wywiad o MBS. Powiedziano wtedy, 偶e maj膮聟c zgrupowane np. 3 koszary, nale偶y nacisn膮聟膰 ‘m’ 3 razy by trenowa膰 3 marines. Powiedzmy wi臋c, 偶e mam 3 Hatchery, czy mam wi臋c nacisn膮聟膰 'z' trzy razy na Zerglingi, czy dla ka偶dej larwy z osobna – 9 razy? (Shaytan, USEast)
Je艣li 3 Hatchery przypisane s膮聟 do jednej grupy, naciskaj膮聟c ‘s’ zaznaczysz wszystkie larwy. Natomiast ‘z’ naciska si臋 tyle razy, ile ma powsta膰 Zergling贸w. Je艣li b臋dzie 9 larw, trzeba nacisn膮聟膰 ‘z’ 9 razy.
Na koniec informacja o u偶yteczno艣ci automatycznej produkcji Interceptor贸w, oszcz臋dzaj膮聟cej w ten spos贸b niepotrzebnego klikania.
W obecnym stadium, naprawa przez SCV, uleczanie Medivaca i produkcja Interceptor贸w Carriera mo偶e by膰 ustawiona na automatyczne u偶ycie.
殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0 |