Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Carrier
Zobacz opis
SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisałam, jednak czas ten nie był zmarnowany. Wyszedłem z założenia, że aby napisać coś konkretniejszego należy pograć ciut więcej. Dlatego też w ostatnim czasie dość intensywnie starałem się poznać Protossów. Na początek chciałbym napisać kilka słów o nowej makromechanice tej rasy.

Zarówno miejsce, w którym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki było wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zarówno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera się tylko na jednej zdolności. Jest to Chrono Boost i znajduje się w Nexusie, klawisz skrótu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolność ta nazwana została Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Działanie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Otóż, jeżeli potraktujemy tą zdolnością dowolny swój budynek będzie on pracował 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma też odległość budynku od Nexusa. Reasumując - możemy zdolności tej użyć na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na największej prędkości. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na załączonych obrazkach.

screen Jakie może mieć to zastosowanie? Jako, że mechanika ta dostępna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (użycie kosztuje zaledwie 25 punktów energii) to już od początku gry możemy zwiększać prędkość produkcji Probów. Natomiast, gdy już mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszyć produkcję Zealotów - wtedy nie musimy się już obawiać szybkiego rusha. Ma to szczególne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, który bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwiększanie szybkości opracowywania ulepszeń. Jako, że Nexus może mieć maksymalnie 100 punktów energii, a w późniejszej grze posiada się zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzyć, że dysponując zasobami 200-300 punktów energii możemy bardzo szybko odbudować utraconą armię.

StarCraft 2, mimo iż opiera się na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynków takich jak w pierwowzorze - nie jest już ta samą grą. Fakt - umiejętności nabyte podczas gry w pierwszą część nie idą na marne, jednak niektóre przyzwyczajenia utrudniają grę a nawet mogą być zgubne. Przykładowo jednym z moich najczęstszych problemów jest pilnowanie nowo wybudowanych Probów, by wysłać je do zbierania surowców. Jest to jednak niepotrzebne, gdyż po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minerałach nowe Proby automatycznie zaczynają wydobycie. Ciężko jest z kolei przyzwyczaić się do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ciągle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiejętności może przechylić szalę zwycięstwa, co opisałem wyżej.


Chciałbym jeszcze odpowiedzieć na dwa często zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punktów tarczy oraz 400 punktów życia (HP). Czyni go to najsilniejszą jednostką w grze. Każdy gracz na mapie posiadać może tylko jednego Mothershipa, przy czym możliwe jest oczywiście odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilość posiadanych przez Zerga Queenów (Królowych) nie jest limitowana. Umiejętności (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstawę nowej makromechaniki Zerga.
Więcej o zdolnościach i statystykach tych jednostek - następnym razem.


Napisałem o Protossach, wspomniałem o Zergach więc aby fani Terran nie poczuli się pominięci mam tez coś dla nich. Są to dokładne statystyki 8 jednostek terrańskich. Starałem się przygotować je możliwie dokładnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupełniona i przygotowane zostaną dwie pozostałe rasy. Wspomniane statystyki zobaczyć możecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, że w dniu dzisiejszym udało mi się wreszcie wypracować rangę w systemie 1v1 zaktualizowałem zbiór screenów Battle.netu o 5 zrzutów tabeli rankingowych (5 ostatnich screenów na liście). Więcej o tym systemie napiszę, gdy uda mi się lepiej zrozumieć, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0

avatar 1chwiej2010-02-22 01:02:29
Genialna robota. Dzięki za opisywanie rozwiązań użytych w grze i w jaki sposób mogą one się przydać.

Oby tak dalej!

Pozdrawiam
avatar 2oOldXman2010-02-22 01:27:04
Postarałeś się z tymi opisami jednostek ludzi! Czekam na więcej, zatem pracuj, pracuj :P.



avatar 3None2010-02-22 08:58:08
To ja od razu zgłoszę dwa błędy w opisie Ghosta:

1. Są powtórzone "Punkty Życia", zamiast Energii.

2. Nuke ma taki sam opis jak Sniper Round.



Ale ogólnie dobra robota, oby tak dalej :).
avatar 4Negro2010-02-22 10:48:23
Dzięki za zwrócenie uwagi na błąd, już zostało to poprawione.

Dodałem również zdolność Ghosta, którą wcześniej przypadkiem pominąłem.
avatar 5sapek2010-02-22 17:44:36
Nexus ma na starcie 0 energii? Jak szybko Å‚aduje siÄ™ energia?
avatar 6sapek2010-02-22 17:48:01
I czy można rzucić Chrono Boost na Asymilator, Działo Fotonowe lub teleportujący się obiekt? :d

Jak rozumiem nie przyspiesza regeneracji osłon/energii.
avatar 7oOldXman2010-02-23 02:33:07
Wszelkie pytania zwiÄ…zane z Chrono Boostem, betÄ… StarCrafa 2 i tak dalej, zadawajcie w tym temacie: http://forum.scarea.pl/index.php?topic=543.msg7037;topicseen#new .
Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona