Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Lurker
Zobacz opis
SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisa艂am, jednak czas ten nie by艂 zmarnowany. Wyszed艂em z za艂o偶enia, 偶e aby napisa膰 co艣 konkretniejszego nale偶y pogra膰 ciut wi臋cej. Dlatego te偶 w ostatnim czasie do艣膰 intensywnie stara艂em si臋 pozna膰 Protoss贸w. Na pocz膮tek chcia艂bym napisa膰 kilka s艂贸w o nowej makromechanice tej rasy.

Zar贸wno miejsce, w kt贸rym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki by艂o wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zar贸wno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera si臋 tylko na jednej zdolno艣ci. Jest to Chrono Boost i znajduje si臋 w Nexusie, klawisz skr贸tu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolno艣膰 ta nazwana zosta艂a Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Dzia艂anie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Ot贸偶, je偶eli potraktujemy t膮 zdolno艣ci膮 dowolny sw贸j budynek b臋dzie on pracowa艂 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma te偶 odleg艂o艣膰 budynku od Nexusa. Reasumuj膮c - mo偶emy zdolno艣ci tej u偶y膰 na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na najwi臋kszej pr臋dko艣ci. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na za艂膮czonych obrazkach.

screen Jakie mo偶e mie膰 to zastosowanie? Jako, 偶e mechanika ta dost臋pna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (u偶ycie kosztuje zaledwie 25 punkt贸w energii) to ju偶 od pocz膮tku gry mo偶emy zwi臋ksza膰 pr臋dko艣膰 produkcji Prob贸w. Natomiast, gdy ju偶 mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszy膰 produkcj臋 Zealot贸w - wtedy nie musimy si臋 ju偶 obawia膰 szybkiego rusha. Ma to szczeg贸lne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, kt贸ry bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwi臋kszanie szybko艣ci opracowywania ulepsze艅. Jako, 偶e Nexus mo偶e mie膰 maksymalnie 100 punkt贸w energii, a w p贸藕niejszej grze posiada si臋 zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzy膰, 偶e dysponuj膮c zasobami 200-300 punkt贸w energii mo偶emy bardzo szybko odbudowa膰 utracon膮 armi臋.

StarCraft 2, mimo i偶 opiera si臋 na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynk贸w takich jak w pierwowzorze - nie jest ju偶 ta sam膮 gr膮. Fakt - umiej臋tno艣ci nabyte podczas gry w pierwsz膮 cz臋艣膰 nie id膮 na marne, jednak niekt贸re przyzwyczajenia utrudniaj膮 gr臋 a nawet mog膮 by膰 zgubne. Przyk艂adowo jednym z moich najcz臋stszych problem贸w jest pilnowanie nowo wybudowanych Prob贸w, by wys艂a膰 je do zbierania surowc贸w. Jest to jednak niepotrzebne, gdy偶 po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minera艂ach nowe Proby automatycznie zaczynaj膮 wydobycie. Ci臋偶ko jest z kolei przyzwyczai膰 si臋 do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ci膮gle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiej臋tno艣ci mo偶e przechyli膰 szal臋 zwyci臋stwa, co opisa艂em wy偶ej.


Chcia艂bym jeszcze odpowiedzie膰 na dwa cz臋sto zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punkt贸w tarczy oraz 400 punkt贸w 偶ycia (HP). Czyni go to najsilniejsz膮 jednostk膮 w grze. Ka偶dy gracz na mapie posiada膰 mo偶e tylko jednego Mothershipa, przy czym mo偶liwe jest oczywi艣cie odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilo艣膰 posiadanych przez Zerga Queen贸w (Kr贸lowych) nie jest limitowana. Umiej臋tno艣ci (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstaw臋 nowej makromechaniki Zerga.
Wi臋cej o zdolno艣ciach i statystykach tych jednostek - nast臋pnym razem.


Napisa艂em o Protossach, wspomnia艂em o Zergach wi臋c aby fani Terran nie poczuli si臋 pomini臋ci mam tez co艣 dla nich. S膮 to dok艂adne statystyki 8 jednostek terra艅skich. Stara艂em si臋 przygotowa膰 je mo偶liwie dok艂adnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupe艂niona i przygotowane zostan膮 dwie pozosta艂e rasy. Wspomniane statystyki zobaczy膰 mo偶ecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, 偶e w dniu dzisiejszym uda艂o mi si臋 wreszcie wypracowa膰 rang臋 w systemie 1v1 zaktualizowa艂em zbi贸r screen贸w Battle.netu o 5 zrzut贸w tabeli rankingowych (5 ostatnich screen贸w na li艣cie). Wi臋cej o tym systemie napisz臋, gdy uda mi si臋 lepiej zrozumie膰, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0

avatar 1chwiej2010-02-22 01:02:29
Genialna robota. Dzi臋ki za opisywanie rozwi膮za艅 u偶ytych w grze i w jaki spos贸b mog膮 one si臋 przyda膰.

Oby tak dalej!

Pozdrawiam
avatar 2oOldXman2010-02-22 01:27:04
Postara艂e艣 si臋 z tymi opisami jednostek ludzi! Czekam na wi臋cej, zatem pracuj, pracuj :P.



avatar 3None2010-02-22 08:58:08
To ja od razu zg艂osz臋 dwa b艂臋dy w opisie Ghosta:

1. S膮 powt贸rzone "Punkty 呕ycia", zamiast Energii.

2. Nuke ma taki sam opis jak Sniper Round.



Ale og贸lnie dobra robota, oby tak dalej :).
avatar 4Negro2010-02-22 10:48:23
Dzi臋ki za zwr贸cenie uwagi na b艂膮d, ju偶 zosta艂o to poprawione.

Doda艂em r贸wnie偶 zdolno艣膰 Ghosta, kt贸r膮 wcze艣niej przypadkiem pomin膮艂em.
avatar 5sapek2010-02-22 17:44:36
Nexus ma na starcie 0 energii? Jak szybko 艂aduje si臋 energia?
avatar 6sapek2010-02-22 17:48:01
I czy mo偶na rzuci膰 Chrono Boost na Asymilator, Dzia艂o Fotonowe lub teleportuj膮cy si臋 obiekt? :d

Jak rozumiem nie przyspiesza regeneracji os艂on/energii.
avatar 7oOldXman2010-02-23 02:33:07
Wszelkie pytania zwi膮zane z Chrono Boostem, bet膮 StarCrafa 2 i tak dalej, zadawajcie w tym temacie: http://forum.scarea.pl/index.php?topic=543.msg7037;topicseen#new .
Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona