|
Znów dwa dni przerwy, jednak i tym razem mam nadzieję, że poniższy tekst jakoś to zrekompensuje. Tym razem chciałbym napisać kilka słów o tym, jak rozgrywka w StarCraft 2 zmieniła się w stosunku do tej, którą znamy z Brood Wara. Nie chcę tu jednak opisywać zmian jednostek czy umiejętności, bo to widać od razu. Skupię się raczej na zmianach w samym sposobie gry, których nie widać na screenach, na tym, co będzie odczuwalne podczas przesiadki z SC: BW na nową część serii. Jednocześnie uprzedzam, że tekst ten będzie mocno subiektywny, pisany jedynie na podstawie moich własnych doświadczeń, przy czym będą to głównie doświadczenia zdobyte podczas gry Protossami.
Tutaj miał się znajdować tekst, do którego wstęp jest powyżej, jednak troszeczkę się rozpisałem, toteż postanowiłem wrzucić tekst jako samodzielny artykuł. Dostępny jest on pod poniższym linkiem.
SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu
Po poprzednim tekście, dotyczącym Chrono Boost pojawiło się kilka pytań, toteż korzystając z okazji chciałbym na nie odpowiedzieć. I tak:
=> Początkowo Nexus posiada energię na poziomie zero. Regeneruje się ona z prędkością ok 10 punktów na 13 sekund przy prędkości Faster (będzie to ok. 1 pkt energii na 2 sekundy przy prędkości Normal). Tak więc po raz pierwszy Chrono Boosta użyć możemy po ok 30 sekundach gry (na Faster oczywiście).
=> Chrono Boost działa jedynie na budynki, w których można coś wybudować lub ulepszyć. Z tego powodu nie ma możliwości rzucenia go na: Pylon, Assimilator, Photon Cannon oraz Dark Shrine. Jak podaje serwis StarCraft2.net.pl Chrono Boost nie działa także na Warp Gate.
Umiejętność ta wpływa jedynie na szybkość produkcji, nie oddziałuje na szybkość regeneracji osłon i energii.
Na koniec dodam, że uzupełnione zostały statystyki wszystkich już jednostek Terran. Jednostki ras pozostałych - wkrótce.
StarCraft 2 Beta - Jednostki
| |