| Nadszedł zapowiadany trzynasty patch. Listę zmian znajdziecie oczywiście TUTAJ. Zmiany, jak można się było spodziewać, są dyskusyjne i wiele osób zapewne zadaje sobie pytanie, co też Blizzard miał na myśli udostępniając takie, a nie inne poprawki. W tej jednak chwili pozostaje tylko dzielić się uwagami na forach i liczyć, że głos większości zostanie wysłuchany.
Jak wspominaliśmy, nowy patch miał też wprowadzić nieco zamieszania poza rozgrywką - m.in. wyłączenie niektórych dźwięków. Zarhym jednak uspokaja i wymienia pełną listę błędów (tłumaczenie za starcraft2.net.pl:
Błędy ogólne
- Błędnie skonfigurowany edytor, przez co niemożliwe jest publikowanie map do momentu, w którym sami to naprawimy -> w menu edytora klikamy Plik, następnie Preferencje, z listy wybieramy Battle.net, zmieniamy wartość Hosta na eu-beta.logon.battle.net i klikamy OK.
- Fakt, że niektóre animacje ataków i czarów są widoczne przez mgłę wojny w pobliżu zasięgu widzenia gracza.
- Minimalizacja klienta (alt-tab) podczas oczekiwania w kolejce do znalezienia przeciwnika może powodować crash gry.
Błędy Battle.net
- Brak efektów dźwiękowych w menu.
- System wyszukiwania graczy do 3v3 i 4v4 może powodować wyrzucanie graczy (dropy) tuż przed rozpoczęciem gry.
- Nie należy przejmować się tekstem "Konto wygasło" ("Account expire"), wszystkie konta graczy w becie są aktywne.
- Poszukiwanie przyjaciół przez Facebooka może nie działać poprawnie jeśli mamy bardzo dużą liczbę znajomych na tym portalu.
- Pokój gry dowolnej (Custom Games Lobbies) posiada następujące błędy:
- Gracz komputerowy (AI Players) po dodaniu nie może być usunięty.
- Nie działa przerzucanie graczy do drużyny Widzów (Spectator team).
- Anulowanie zaproszenia do pokoju bądź wyrzucenie z niego gracza może powodować to, że nie będzie on potem w stanie dołączyć ponownie do gry.
- Nie można zobaczyć swojego miejsca w ligach z gier 2v2/3v3/4v4 na ekranie "Drabinki" (My Ladders).
Błędy ras:
- Protoss: przyzywane (warping) budynki przeciwnika zawsze będą mieć napis "Wyłączone" (Unpowered) nawet jeśli są w zasięgu Pylona.
- Terran: jeśli mamy zaznaczone parę budynków i spróbujemy zbudować do nich przybudówki (addons) to jeśli przy pierwszym budynku tej listy nie będzie na nie miejsca, wtedy do żadnego z nich nie zostaną one dobudowane. Dodatkowo, jeśli do podniesionego budynku spróbujemy dostawić przybudówkę (addon) to może to spowodować, że budynek ten od razu wyląduje i zacznie jej budowę.
- Zerg: Skażenie Nadzorcy (Overseer Contaminate) nie dezaktywuje przycisków ulepszeń do ataku, pancerza czy zdolności. To błąd tylko wizualny - Skażenie wciąż uniemożliwia dalszy postęp w wynajdywaniu ulepszeń. Z drugiej strony umiejętność ta nie zatrzymuje produkcji ERK (SCV) w Fortecy Planetarnej (Planetary Fortress), a jedynie blokuje możliwość dodania kolejnych jednostek do kolejki. Jest też błąd związany z Pasożytem Neuronalnym (Neural Parasite) który sprawia, że u przejętych jednostek nie działają ich pasywne ulepszenia, chociaż te aktywne, które zostały wcześniej wynalezione, mogą być używane.
Źródła: Forum battle.net - spis błędów | sc2.net.pl - problemy po patchu #13 | |