|
Mieliśmy do tej pory okazję czytać i oglą…dać niemal niezliczone relacje na temat wrażeń ze StarCraft II. Dzięki FoxSpiritowi, członkowi ekipy StarCraft Legacy, przybył kolejny artykuł traktują…cy o gameplay nowej pozycji Blizzarda. Tym razem polowanie na SC2 zakończyło się sukcesem podczas finałów ESL (Electronic Sports League) w Wiedniu. Podobno był to build zbliżony lub ten sam, co podczas ostatniego BlizzCon. FoxSpirit dorwał grę, rozegrał parę meczy jako Zerg i zdecydował
podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Swoją… drogą…, warto zauważyć, że od dłuższego czasu SC2 dostępne jest do pogrania na co większych imprezach komputerowych, więc niemal na naszych oczach kształtuje się ostateczny obraz gry, a szczęśliwcom, którzy mogą… obserwować to bezpośrednio wypada tylko zazdrościć.
UwagÄ™ zergowych graczy z pewnoÅ›ciÄ…Â… zainteresuje fakt, iż nieograniczone możliwoÅ›ci zaznaczania jednostek sÄ…Â… bardzo przyjemne (szkoda, że przeciwnicy nie mogÄ…Â… powiedzieć tego samego). Kolejnym rozwiÄ…Â…zaniem, sÄ…Â… dwa punkty zbiórki z Hatchery – jeden dla Dronów, drugi dla pozostaÅ‚ych jednostek (daÅ‚o siÄ™ to jednak zauważyć we wczeÅ›niejszych prezentacjach gry). FoxSpirit zauważyÅ‚ również coÅ›, z czym chyba wiele osób siÄ™ nie spotkaÅ‚o, lub umknęło to uwadze graczy – zdolność Queen, okreÅ›lona jako Razor Swarm, czyli ni mniej ni wiÄ™cej – Psionic Storm, tyle że z natrÄ™tnymi robalami w roli głównej.
Fanów innych ras z pewnoÅ›ciÄ…Â… ucieszy, że Warp Ray'e sprawdzajÄ…Â… siÄ™ wrÄ™cz zbyt dobrze w natarciach, gdzie celem sÄ…Â… struktury – krótko mówiÄ…Â…c, budynki niszczone sÄ…Â… w mgnieniu oka. Pod warunkiem oczywiÅ›cie, że pozostajÄ…Â… bez ochrony. Równie niebezpieczne okazaÅ‚y siÄ™ Banshee – Terranie mogÄ…Â… zacierać już rÄ™ce i wyczekiwać momentu, kiedy bÄ™dÄ…Â… mogli wykorzystać nowÄ…Â… zabawkÄ™.
FoxSpirit potwierdziÅ‚ dziaÅ‚anie MBS (czyli 1 klik, jedna jednostka przy zaznaczonych wszystkich larwach). WÄ…Â…tpliwoÅ›ci tych, którzy obawiali siÄ™ wpÅ‚ywu silnika graficznego i ogólnie 3D na rozgrywkÄ™, także powinny zostać przytÅ‚umione, ponieważ gra wydawaÅ‚a siÄ™ czytelna, a pole walki dość czyste – kwestia przyzwyczajenia siÄ™ do nowego Å›rodowiska. Naturalnie nie mogÅ‚o zabrakną…ć wzmianki o dość kontrowersyjnym pomyÅ›le Blizzarda, czyli Gas Mechanic – surowce w gejzerach uzupeÅ‚niajÄ…Â… siÄ™ samoistnie co jakiÅ› czas, wcią…ż też obecne sÄ…Â… dwa gejzery z gazem w mainie. Nie da siÄ™ jednak ukryć, że zastosowanie tego zabiegu (dwóch wyÅ‚Ä…Â…czajÄ…Â…cych siÄ™ gejzerów) pozostaje zagadkÄ…Â…, tym bardziej że caÅ‚a mechanika zostaÅ‚a zautomatyzowana (informacja na ten temat pojawiÅ‚a siÄ™ dÅ‚uższy czas temu). Nieco dziwne również jest to, iż jednostki majÄ…Â… tendencjÄ™ do poruszania siÄ™ w bardzo zwartym szyku i rozciÄ…Â…gania tegoż np. na zakrÄ™tach.
Na koniec słówko o sprzÄ™cie wykorzystanym do grania – StarCraft 2 udostÄ™pniany byÅ‚ na laptopach Asusa o takiej specyfikacji:
- Intel Core 2 Quad QX9300
- 4GB SDRAM (DDR2 800Mhz)
- Nvidia GeForce 9700M GT z 512MB GDDR3 VRAM
Na sprzęcie tym gra chodziła płynnie (co chyba nie powinno dziwić, nawet jeśli mówimy o laptopie), więc wszyscy, którzy zastanawiają… się nad modernizacją… maszyny pod SC2 muszą… nadal żyć w nieświadomości prawdziwych wymagań (przynajmniej tych minimalnych).
Filmik nakręcony kamerą… przez playboy1103 podczas finałów ESL mozna zobaczyć TUTAJ.
Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro | |