Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Daggoth
Zobacz opis
SC2 News
Raport sytuacyjny: Balans w Heart of the SwarmRaport sytuacyjny: Balans w Heart of the Swarm
Wtorek, 05.03.2013, 16:52 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 05.03.2013, 16:52 :: nAiL :: komentarze (0)

Beta Heart of the Swarm dobieg艂a ko艅ca. Chcieliby艣my wam podzi臋kowa膰 za znacz膮cy wk艂ad wniesiony w rozwi膮zanie licznych problem贸w. Jeste艣my bardzo szcz臋艣liwi, 偶e podeszli艣cie do beta-test贸w z du偶ym zaanga偶owaniem i entuzjazmem. Doceniamy wszystkie szczeg贸艂owe opinie i sugestie, kt贸re nam przekazali艣cie. Mamy nadziej臋, 偶e b臋dziecie to robi膰 jeszcze przez d艂ugi czas po premierze dodatku. W tym raporcie sytuacyjnym podzielimy si臋 z wami naszymi przemy艣leniami na temat obecnej sytuacji balansu w Heart of the Swarm.

Na wst臋pie chcia艂bym zaznaczy膰, 偶e na obecnym etapie nie widzimy powa偶nych problem贸w w 偶adnej kategorii mecz贸w w ligach od br膮zowej do mistrzowskiej - wed艂ug naszych u艣rednionych wska藕nik贸w dla ka偶dej z lig - podczas bety balans stopniowo zbli偶y艂 si臋 do 50%. Co wi臋cej, w pierwszej trzydziestce w lidze arcymistrzowskiej znajduje si臋 obecnie 7 zerg贸w, 13 terran i 10 protos贸w, a wska藕niki zwyci臋stw i pora偶ek w meczach turniejowych Heart of the Swarm by艂y do tej pory stabilne dla ka偶dej z ras.

Naszym zdaniem balans gry na kilka dni przed premier膮 Heart of the Swarm stoi na dobrym poziomie, co bynajmniej nie oznacza, 偶e jest on doskona艂y pod ka偶dym wzgl臋dem. Nieustannie uwa偶nie przygl膮damy si臋 zmianom w rozgrywce i bierzemy pod uwag臋 pojawiaj膮ce si臋 w艣r贸d spo艂eczno艣ci obawy, dostosowuj膮c do nich nasz punkt widzenia. Zdajemy sobie spraw臋, 偶e do czasu premiery nie wszyscy b臋d膮 brali gr臋 na powa偶nie - tak jak mia艂o to miejsce w przypadku Wings of Liberty - oraz 偶e b臋dziemy musieli dostraja膰 Heart of the Swarm po wydaniu. Wprawdzie b臋dziemy bacznie przygl膮da膰 si臋 wyra偶anym przez niekt贸rych graczy obawom zwi膮zanym z jednostkami takimi jak hydralisk i wyrocznia, ale nie chcemy pochopnie wprowadza膰 daleko id膮cych zmian, zanim nie zobaczymy, jak rozwija si臋 gra. Naszym zdaniem gracze wci膮偶 potrzebuj膮 czasu, aby naprawd臋 opanowa膰 Heart of the Swarm, a my potrzebujemy wi臋cej turniej贸w na wysokim poziomie, aby mo偶liwie jak najdok艂adniej zweryfikowa膰 zasadno艣膰 tych obaw.

To powiedziawszy, chcieliby艣my odnie艣膰 si臋 do kilku strategii, kt贸re cz臋sto wywo艂uj膮 dyskusj臋 w艣r贸d graczy w naszej spo艂eczno艣ci:

Promy medyczne z dopalaczami rakietowymi s膮 zbyt mocne.

W momencie wprowadzenia dopalaczy wspomnieli艣my, 偶e naszym zdaniem niekt贸re strategie 艣wietnie si臋 ogl膮da z perspektywy widza, a promy medyczne s膮 tego doskona艂ym przyk艂adem. W okresie po premierze Wings of Liberty desanty z wykorzystaniem tej jednostki by艂y powszechnie stosowane na zawodowym poziomie, ale z czasem ich liczba znacznie zmala艂a, gdy偶 gracze nauczyli si臋 na nie odpowiednio reagowa膰 i lepiej sobie z nimi radzi膰.

Gdy chodzi o nowe jednostki i zdolno艣ci, wychodzimy z za艂o偶enia, 偶e z oczywistych wzgl臋d贸w gracze szybciej naucz膮 si臋 z nich korzysta膰 ni偶 przed nimi broni膰. Poniewa偶 z naszych obserwacji wynika, 偶e niekt贸rzy potrafi膮 wyj膮tkowo skutecznie odpiera膰 ataki z wykorzystaniem nowych prom贸w medycznych, chcieliby艣my po艣wi臋ci膰 troch臋 czasu na zapoznanie si臋 z opiniami i sugestiami na ten temat. W ten spos贸b chcemy upewni膰 si臋, czy ta jednostka jest naprawd臋 zbyt mocna, i dopiero wtedy wprowadza膰 ewentualne zmiany.

Pot臋ga floty powietrznej protos贸w, zw艂aszcza przeciwko zergom.

Zgadzamy si臋 do pewnego stopnia z opini膮, 偶e si艂y powietrzne protos贸w w po艂膮czeniu z jednostkami zadaj膮cymi obra偶enia obszarowe mog膮 by膰 trudne do odparcia dla zerg贸w w trwaj膮cych oko艂o 15 minut grach, w kt贸rych nie wyst臋puj膮 zagrania typu "rush", a obie strony posiadaj膮 tyle samo baz. Ale tego rodzaju problem nie wyst臋puje w meczach pomi臋dzy graczami zawodowymi. Protoscy gracze cz臋sto pr贸buj膮 zastosowa膰 t臋 strategi臋, ale wsp贸艂czynnik powodzenia nie jest naszym zdaniem na tyle wysoki, aby mo偶na by艂o stwierdzi膰, 偶e jest ona zbyt mocna.

G艂贸wnym powodem takiego stanu rzeczy s膮 trudno艣ci protos贸w z utrzymaniem zr贸wnowa偶onej ekonomii, gdy decyduj膮 si臋 na t臋 strategi臋. W meczach turniejowych na zawodowym poziomie zaobserwowali艣my, 偶e armi臋 opart膮 na jednostkach powietrznych mo偶na pobi膰 na wiele r贸偶nych sposob贸w. Nie mamy te偶 w膮tpliwo艣ci, 偶e nawet graczom zawodowym nie uda艂o si臋 jeszcze opracowa膰 najlepszej odpowiedzi na kompozycj臋 wojsk zawieraj膮c膮 jednostki powietrzne protos贸w.

Mo偶ecie by膰 pewni, 偶e b臋dziemy bacznie przygl膮da膰 si臋 kierunkowi rozwoju tej strategii. Na chwil臋 obecn膮 uwa偶amy jednak, 偶e cho膰 wojska powietrzne protos贸w s膮 naprawd臋 mocne, to jednak nic nie wskazuje, aby by艂y one przesadnie silne i zerg nie mia艂 偶adnych szans na obron臋.

Prosimy pami臋ta膰, 偶e nie podj臋li艣my jeszcze ostatecznych decyzji w 偶adnej z tych kwestii i jeste艣my gotowi wprowadzi膰 zmiany w dalszej perspektywie. Nieustannie rozgrywamy mecze z udzia艂em wszystkich trzech ras, ogl膮damy tak wiele turniej贸w i transmisji graczy na wysokim poziomie jak to tylko mo偶liwe, analizujemy opinie i sugestie pochodz膮ce od spo艂eczno艣ci oraz zawodowc贸w, a tak偶e spotykamy si臋 codziennie, aby rozmawia膰 na temat obecnego stanu rozgrywki. Obecnie gra przechodzi okres szybkich przemian, poniewa偶 gracze wci膮偶 poznaj膮 Heart of the Swarm, przez co nasze postrzeganie okre艣lonego zagadnienia mo偶e si臋 diametralnie zmieni膰 w zale偶no艣ci od ewolucji rozgrywki. Prosimy, aby艣cie o tym pami臋tali. My natomiast mamy nadziej臋 na kontynuowanie wsp贸艂pracy ze spo艂eczno艣ci膮, tak aby StarCraft sta艂 si臋 mo偶liwe jak najwspanialsz膮 gr膮.

Dzi臋kujemy raz jeszcze za interesuj膮c膮 wymian臋 zda艅 oraz konstruktywne opinie i sugestie podczas bety. Wasza pomoc by艂a - i wci膮偶 jest - nieoceniona. Mamy nadziej臋, 偶e po premierze 12 marca spotkamy si臋 w grach rankingowych w Heart of the Swarm.


殴r贸d艂o: Battle.Net

Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona