Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Scourge
Zobacz opis
SC2 News
BlizzCast #8BlizzCast #8
艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)

blizzcast

Dost臋pny jest ju偶 8 odcinek BlizzCast – jak zawsze porusza on wiele kwestii zwi膮聟zanych z pozycjami wydawanymi przez Blizzard. Nas naturalnie, najbardziej interesuj膮聟 fragmenty zwi膮聟zane ze StarCraft 2. Wiadomo ju偶, 偶e beta niepr臋dko ujrzy 艣wiat艂o dzienne (pesymi艣ci ironizuj膮聟, 偶e by艂o by mi艂o, gdyby gra w og贸le wysz艂a jeszcze w tym roku). Niech to jednak nikogo nie zniech臋ca – ka偶da informacja jest istotna i dzi臋ki temu mo偶liwe b臋dzie lepsze przygotowanie si臋 na wci膮聟偶 nadchodz膮聟c膮聟 produkcj臋.

Ostatni BlizzCast dotyka艂 tematu Diablo 3, znalaz艂o si臋 jednak miejsce na kilka pyta艅, kt贸re powinny zainteresowa膰 ka偶dego fana SC2. Odpowiedzi udziela艂 oczywi艣cie Dustin Browder – zach臋cam do czytania.

BlizzCast - t艂umaczenie wybranego fragmentu:

Bornakk: Nast臋pny fragment zawiera kilka pyta艅 zwi膮聟zanych ze StarCraft 2, odpowiedzie膰 na nie pomo偶e nasz G艂贸wny Projektant – Dustin Browder. Witaj Dustin!

Dustin Browder: Witam wszystkich.

Bornakk: Pierwsze pytanie zada艂 Norfindel z Battle.net – m贸g艂by艣 udzieli膰 nieco informacji na temat jednostek powietrznych? Ich obecnego przeznaczenia i skuteczno艣ci w samej grze?

Dustin Browder: Oczywi艣cie ka偶da rasa inaczej wykorzystuje swoje jednostki powietrzne. Zergowie na przyk艂ad cz臋sto wykorzystuj膮聟 Mutaliski – do zaskakuj膮聟cych atak贸w, wytr膮聟caj膮聟cych przeciwnika z rytmu, oraz w ilo艣ciach masowych w p贸藕niejszych etapach gry. Jednostki innych ras s艂u偶膮聟 czemu innemu – terra艅skie Banshee s膮聟 pot臋偶nymi jednostkami do zwalczania cel贸w naziemnych – niekiedy potrafi膮聟 same przedrze膰 si臋 przez wrog膮聟 obron臋, czego w oryginale Wraithy nie potrafi艂y dokona膰. Podobne zagro偶enie stanowi膮聟 u Protoss贸w Void Raye. Ich bro艅 potrafi zada膰 powa偶ne obra偶enia budynkom. Graczom przyjdzie wi臋c stawi膰 czo艂o naprawd臋 silnym przeciwnikom, co zach臋ci do korzystania z jednostek przeciw powietrznych - Corruptor贸w i Phoenix贸w. B臋dzie si臋 te偶 mo偶na przekona膰 o sile wi臋kszych jednostek – Carriery maj膮聟 wi臋kszy zasi臋g ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej – sprawi to, 偶e powinni艣my widzie膰 ich wi臋cej w decyduj膮聟cych momentach gry, lecz to oka偶e si臋 dopiero po ukazaniu si臋 wersji beta. Battlecruisery maja 3 ulepszenia do wyboru, wi臋c gracz mo偶e zdecydowa膰 czy woli zamontowa膰 np. Dzia艂o Yamato, czy wyposa偶y膰 jednostk臋 w ochronne tarcze - czyni to te jednostki bardziej efektywnymi podczas gry i prawdopodobnie r贸wnie偶 sprawi, i偶 Battlecruisery stan膮聟 si臋 sta艂ym elementem matchup贸w.

Bornakk: Kolejne pytanie nades艂a艂 Ultimasx - zauwa偶y艂em, 偶e protosskie struktury mia艂y widoczn膮聟 powierzchni臋 pod sob膮聟, podczas procesu tworzenia. W ostatnich pokazach, wygl膮聟da艂o na to, 偶e budynki po prostu pojawiaj膮聟 si臋 po zako艅czeniu animacji, natomiast podczas warp-in jednostek, powierzchnia pod nimi wci膮聟偶 jest widoczna. Wygl膮聟da wi臋c na to, 偶e chodzi艂o mu o r贸偶nice w animacjach. Mo偶esz wi臋c wyja艣ni膰 nam jak b臋dzie to ostatecznie wygl膮聟da艂o?

Dustin Browder: Rozmawia艂em o tym z Samwisem, lecz nie przypomina on sobie by wprowadzano jakiekolwiek zmiany w animacji tworzenia budynk贸w. Mo偶liwe wi臋c, 偶e wkrad艂 si臋 po prostu jaki艣 b艂膮聟d. Nie jestem pewny, o co dok艂adnie chodzi u偶ytkownikom, ale wiem jak chcemy by ta cz臋艣膰 grafiki wygl膮聟da艂a. Budynki oczywi艣cie b臋d膮聟 posiada艂y animacj臋 tworzenia, tak jak w oryginalnym SC – mo偶na b臋dzie zobaczy膰, 偶e powstaje jaka艣 struktura, ale nie b臋dzie jasne jaka. W miar臋 ko艅czenia procesu przywo艂ywania budynku, jego kontury b臋d膮聟 ju偶 odrobin臋 wyra藕ne. Na koniec ca艂o艣膰 zacznie nabiera膰 ostro艣ci i charakterystycznego po艂ysku (np. metaliczny w przypadku odpowiedzialnego za dost臋p do Dark Templar贸w). Og贸lnie b臋dzie wygl膮聟da艂o to bardzo podobnie do znanej z SC animacji, jednak wzbogacimy j膮聟 o nowe detale.

Bornakk: Ten sam u偶ytkownik zada艂 jeszcze jedno pytanie – Ultimasx zauwa偶y艂, 偶e terra艅skie budynki zaczynaj膮聟 wydziela膰 dym, zamiast p艂on膮聟膰. Jest odrobin臋 za wcze艣nie na tego typu pytanie, mimo wszystko jednak – czy struktury Zerg贸w b臋d膮聟 krwawi膰 po ich uszkodzeniu?

Dustin Browder: Mam tak膮聟 nadziej臋. Nie dotarli艣my jeszcze do etapu, gdzie b臋dziemy si臋 tym zajmowa膰. Udost臋pniamy wiele informacji, ludzie widz膮聟 post臋p w tworzeniu gry i wiem, 偶e panuje opinia, i偶 „skoro wygl膮聟da to tak dobrze, musi by膰 ju偶 na uko艅czeniu” – zapewniam, 偶e graficy wcale tak do tego nie podchodz膮聟. Na razie skupili si臋 na dopracowywaniu poszczeg贸lnych jednostek i ras, lecz Zergowie s膮聟 pod tym wzgl臋dem do艣膰 zaniedbywani. W ich przypadku w og贸le czeka nas sporo pracy – przy Hatchery, Lair, Hive. Krwawi膮聟ce budynki wygl膮聟daj膮聟 bardzo „zergowo” i jest to element, kt贸ry ch臋tnie by艣my umie艣cili.

Bornakk: To ko艅czy seri臋 pyta艅, dotycz膮聟cych StarCraft 2 – dzi臋ki, 偶e wpad艂e艣 Dustin!

Dustin Browder: Dzi臋ki, ch艂opaki.


殴r贸d艂o: Blizzard BlizzCast
T艂umaczenie: Deimos0

avatar 1Maess2009-04-02 19:55:11
StarCraft2 zapowiada si臋 strasznie ciekawie. Co prawda ostatnio m贸j zapa艂 do SC przygasi艂y inne gry, ale jak tylko spojrza艂em pewnego pi臋knego ranka na te jeszcze pi臋kniejsze screeny, to moja krew zn贸w zawrza艂a w 偶y艂ach, a umys艂 zacz膮聟艂 tworzy膰 coraz to wspanialsze nadzieje na przysz艂o艣膰. Blizzard naprawd臋 ma niesamowite pok艂ady got贸wki, 偶e mo偶e sobie pozwoli膰 na takie przygotowania przed wypuszczeniem tytu艂u.
Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona