DostÄ™pny jest już 8 odcinek BlizzCast – jak zawsze porusza on wiele kwestii zwiÄ…Â…zanych z pozycjami wydawanymi przez Blizzard. Nas naturalnie, najbardziej interesujÄ…Â… fragmenty zwiÄ…Â…zane ze StarCraft 2. Wiadomo już, że beta nieprÄ™dko ujrzy Å›wiatÅ‚o dzienne (pesymiÅ›ci ironizujÄ…Â…, że byÅ‚o by miÅ‚o, gdyby gra w ogóle wyszÅ‚a jeszcze w tym roku). Niech to jednak nikogo nie zniechÄ™ca – każda informacja jest istotna i dziÄ™ki temu możliwe bÄ™dzie lepsze przygotowanie siÄ™ na wcią…ż nadchodzÄ…Â…cÄ…Â… produkcjÄ™.
Ostatni BlizzCast dotykaÅ‚ tematu Diablo 3, znalazÅ‚o siÄ™ jednak miejsce na kilka pytaÅ„, które powinny zainteresować każdego fana SC2. Odpowiedzi udzielaÅ‚ oczywiÅ›cie Dustin Browder – zachÄ™cam do czytania.
BlizzCast - tłumaczenie wybranego fragmentu:
Bornakk: NastÄ™pny fragment zawiera kilka pytaÅ„ zwiÄ…Â…zanych ze StarCraft 2, odpowiedzieć na nie pomoże nasz Główny Projektant – Dustin Browder. Witaj Dustin!
Dustin Browder: Witam wszystkich.
Bornakk: Pierwsze pytanie zadaÅ‚ Norfindel z Battle.net – mógÅ‚byÅ› udzielić nieco informacji na temat jednostek powietrznych? Ich obecnego przeznaczenia i skutecznoÅ›ci w samej grze?
Dustin Browder: OczywiÅ›cie każda rasa inaczej wykorzystuje swoje jednostki powietrzne. Zergowie na przykÅ‚ad czÄ™sto wykorzystujÄ…Â… Mutaliski – do zaskakujÄ…Â…cych ataków, wytrÄ…Â…cajÄ…Â…cych przeciwnika z rytmu, oraz w iloÅ›ciach masowych w późniejszych etapach gry. Jednostki innych ras sÅ‚użą… czemu innemu – terraÅ„skie Banshee sÄ…Â… potężnymi jednostkami do zwalczania celów naziemnych – niekiedy potrafiÄ…Â… same przedrzeć siÄ™ przez wrogÄ…Â… obronÄ™, czego w oryginale Wraithy nie potrafiÅ‚y dokonać. Podobne zagrożenie stanowiÄ…Â… u Protossów Void Raye. Ich broÅ„ potrafi zadać poważne obrażenia budynkom. Graczom przyjdzie wiÄ™c stawić czoÅ‚o naprawdÄ™ silnym przeciwnikom, co zachÄ™ci do korzystania z jednostek przeciw powietrznych - Corruptorów i Phoenixów. BÄ™dzie siÄ™ też można przekonać o sile wiÄ™kszych jednostek – Carriery majÄ…Â… wiÄ™kszy zasiÄ™g niż kiedykolwiek wczeÅ›niej – sprawi to, że powinniÅ›my widzieć ich wiÄ™cej w decydujÄ…Â…cych momentach gry, lecz to okaże siÄ™ dopiero po ukazaniu siÄ™ wersji beta. Battlecruisery maja 3 ulepszenia do wyboru, wiÄ™c gracz może zdecydować czy woli zamontować np. DziaÅ‚o Yamato, czy wyposażyć jednostkÄ™ w ochronne tarcze - czyni to te jednostki bardziej efektywnymi podczas gry i prawdopodobnie również sprawi, iż Battlecruisery stanÄ…Â… siÄ™ staÅ‚ym elementem matchupów.
Bornakk: Kolejne pytanie nadesłał Ultimasx - zauważyłem, że protosskie struktury miały widoczną… powierzchnię pod sobą…, podczas procesu tworzenia. W ostatnich pokazach, wyglą…dało na to, że budynki po prostu pojawiają… się po zakończeniu animacji, natomiast podczas warp-in jednostek, powierzchnia pod nimi wcią…ż jest widoczna. Wyglą…da więc na to, że chodziło mu o różnice w animacjach. Możesz więc wyjaśnić nam jak będzie to ostatecznie wyglą…dało?
Dustin Browder: RozmawiaÅ‚em o tym z Samwisem, lecz nie przypomina on sobie by wprowadzano jakiekolwiek zmiany w animacji tworzenia budynków. Możliwe wiÄ™c, że wkradÅ‚ siÄ™ po prostu jakiÅ› bÅ‚Ä…Â…d. Nie jestem pewny, o co dokÅ‚adnie chodzi użytkownikom, ale wiem jak chcemy by ta część grafiki wyglÄ…Â…daÅ‚a. Budynki oczywiÅ›cie bÄ™dÄ…Â… posiadaÅ‚y animacjÄ™ tworzenia, tak jak w oryginalnym SC – można bÄ™dzie zobaczyć, że powstaje jakaÅ› struktura, ale nie bÄ™dzie jasne jaka. W miarÄ™ koÅ„czenia procesu przywoÅ‚ywania budynku, jego kontury bÄ™dÄ…Â… już odrobinÄ™ wyraźne. Na koniec caÅ‚ość zacznie nabierać ostroÅ›ci i charakterystycznego poÅ‚ysku (np. metaliczny w przypadku odpowiedzialnego za dostÄ™p do Dark Templarów). Ogólnie bÄ™dzie wyglÄ…Â…daÅ‚o to bardzo podobnie do znanej z SC animacji, jednak wzbogacimy jÄ…Â… o nowe detale.
Bornakk: Ten sam użytkownik zadaÅ‚ jeszcze jedno pytanie – Ultimasx zauważyÅ‚, że terraÅ„skie budynki zaczynajÄ…Â… wydzielać dym, zamiast pÅ‚oną…ć. Jest odrobinÄ™ za wczeÅ›nie na tego typu pytanie, mimo wszystko jednak – czy struktury Zergów bÄ™dÄ…Â… krwawić po ich uszkodzeniu?
Dustin Browder: Mam takÄ…Â… nadziejÄ™. Nie dotarliÅ›my jeszcze do etapu, gdzie bÄ™dziemy siÄ™ tym zajmować. UdostÄ™pniamy wiele informacji, ludzie widzÄ…Â… postÄ™p w tworzeniu gry i wiem, że panuje opinia, iż „skoro wyglÄ…Â…da to tak dobrze, musi być już na ukoÅ„czeniu” – zapewniam, że graficy wcale tak do tego nie podchodzÄ…Â…. Na razie skupili siÄ™ na dopracowywaniu poszczególnych jednostek i ras, lecz Zergowie sÄ…Â… pod tym wzglÄ™dem dość zaniedbywani. W ich przypadku w ogóle czeka nas sporo pracy – przy Hatchery, Lair, Hive. KrwawiÄ…Â…ce budynki wyglÄ…Â…dajÄ…Â… bardzo „zergowo” i jest to element, który chÄ™tnie byÅ›my umieÅ›cili.
Bornakk: To koÅ„czy seriÄ™ pytaÅ„, dotyczÄ…Â…cych StarCraft 2 – dziÄ™ki, że wpadÅ‚eÅ› Dustin!
Dustin Browder: Dzięki, chłopaki.
Źródło: Blizzard BlizzCast
TÅ‚umaczenie: Deimos0 |