Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran SCV
Zobacz opis
SC2 News
Karune o Nighthawku i MedivacuKarune o Nighthawku i Medivacu
艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)

W ostatnich dniach na Forum Battle.net Karune odpowiedzia艂 na kilka pyta艅 dotycz膮聟cych rozgrywki wieloosobowej w StarCraft 2. Ponadto sprostowa艂 informacje dotycz膮聟ce specjalnych umiej臋tno艣ci oraz zastosowania dw贸ch terra艅skich jednostek - Nighthawka oraz Medivac Dropshipa. Poni偶ej zamieszczamy t艂umaczenie wybranych fragment贸w.

nighthawk

Czy b臋dzie mo偶liwo艣膰 ustawienia punktu zbi贸rki jednostek do jakiej艣 jednostki? Co艣 na wz贸r punktu zbi贸rki bohater贸w w WarCraft 3.
Karune: Tak, b臋dzie taka mo偶liwo艣膰, – co wi臋cej b臋dzie mo偶na ustawi膰 punkt zbi贸rki prosto do jednostek transportowych jak Dropship.
Czy b臋dzie mo偶na kontrolowa膰 jednostki i zasoby sojusznika, je艣li ten ci臋 opu艣ci?
Tak - na chwil臋 obecn膮聟 wszystkie zasoby sojusznika, kt贸ry ci臋 opu艣ci艂 trafiaj膮聟 do puli twoich zasob贸w. Nie jest to pewne i b臋dzie dalej testowane i prawdopodobnie zmienione.
Czy wsp贸lne korzystanie z jednostek b臋dzie mo偶liwe? Dla lepszego micro w grach zespo艂owych.
Tak, jest taka mo偶liwo艣膰.
Czy zasoby sojusznika b臋d膮聟 widoczne?
Tak.

medivac O jednostce Medivac:
Leczy Marines, asystuje w atakach na „expy”, transportuje Siege Tanki do szybkich drop贸w lub zrzuca jednostki na inne wrogie Siege Tanki. B臋dzie to jednostka do kt贸rej najcz臋艣ciej si臋 b臋dzie „techowa艂o” i og贸lnie najcz臋艣ciej u偶ywa艂o.
Czyli vs Terran najlepiej szybko i艣膰 w jednostki anty powietrzne.

Karune: Przeciw-powietrzne i obszarowe umiej臋tno艣ci zazwyczaj dobrze radz膮聟 sobie przeciwko Terranom je艣li ich armia sk艂ada si臋 g艂ownie z jednostek biologicznych. Jednostki i umiej臋tno艣ci przeciw-powietrzne s膮聟 tak偶e skuteczne szczeg贸lnie, 偶e Nighthawki s膮聟 teraz do艣膰 pot臋偶ne ze swoj膮聟 now膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 „Hunter-seeker Missile” (kt贸ra tropi cel przez X sekund aby po trafieniu eksplodowa膰 i zada膰 obra偶enia AoE*). Jednak Teranie mog膮聟 p贸j艣膰 w jednostki mechaniczne, co zmusza do podj臋cia innych strategii, wi臋c zwiad b臋dzie zawsze wa偶ny.
*Area to Effect (atak lub umiej臋tno艣膰 z dzia艂aniem obszarowym)

Odno艣nie Hunter-seeker Missile:
Czyli dzia艂a to na zasadzie umiej臋tno艣ci Infestora: “Fungal Infestation”, (co w wolnym t艂umaczeniu oznacza: infekcja grzybni) za wyj膮聟tkiem tego, 偶e jest to rakieta? Czy wybucha podczas kontaktu?

Karune: Wybucha podczas kontaktu i mo偶na jej unikn膮聟膰, je艣li wycofasz swoj膮聟 jednostk臋 przez d艂ugo艣膰 czasu X sekund. X jest przedmiotem balansowania i testowania. Umiej臋tno艣膰 Hunter Seeker Missile jest stworzona do niszczenia wolnych jednostek takich jak wi臋kszo艣膰 „Spellcaster贸w”. Chwilowo „Hunter Missile” tropi wrogie cele przez 15 sekund.

Czy umiej臋tno艣膰 Nighthawk “Hunter Missle” kosztuj臋 minera艂y/gaz?
Karune: Umiej臋tno艣膰 Hunter Missile kosztuje 75 energii, a dzia艂ko “Auto Turret” 50 energii (atakuje cele naziemne i powietrzne).

Na jakiej zasadzie dzia艂aj膮聟 umiej臋tno艣ci Nighthawk’a je艣li chodzi o koszty? Czy na zasadzie poczekaj-cooldown kt贸ry dodatkowo kosztuje minera艂y? Czy jest to umiej臋tno艣膰 kt贸ra kosztuj臋 energi臋 tak jak kiedy艣? Czy dzia艂aj膮聟 na zasadzie hybrydy (umiej臋tno艣ci wymagaj膮聟 zasob贸w i energii)? Lub ca艂kowicie inaczej?
Karune: Nie ma teraz 偶adnego op贸藕nienia dla kt贸rejkolwiek umiej臋tno艣ci Nighthawk’a (Auto-Turret + Hunter Seeker Missle, kt贸re msz膮聟 by膰 odkryte w Fusion Core budynku). 呕adne zdolno艣ci Nighthawka kosztuj膮聟 minera艂y. Umiej臋tno艣膰 „Hunter Missle” zadaje 150 obra偶e艅 typu “Splash”, niszcz膮聟c wi臋kszo艣膰 “caster贸w” i jednostek pierwszej ga艂臋zi drzewa produkcji.
Wszystkie te statystyki s膮聟 przedmiotem testowania gry i mog膮聟 si臋 zmieni膰.

Brzmi to bardzo interesuj膮聟co.
I jeszcze jedno, je艣li rakieta nie dosi臋gnie celu, czy mimo tego wybuchnie? Je艣li cel zginie to czy rakieta wybucha w po艂owie drogi czy w miejscu gdzie jednostka zosta艂a zniszczona? Jak bardzo udany jest pomys艂 u偶ycia tej umiej臋tno艣ci na swojej jednostce i prowadzenia jej do wrogiej bazy/jednostek (czy to w og贸le by艂o wypr贸bowane)?

Karune: Je艣li rakieta nie si臋gnie celu, traci paliwo, rozpada si臋 i 偶adne obra偶enia nie s膮聟 zadawane. Eksplozja nast臋puje tylko, kiedy rakieta dosi臋ga celu. Nie mo偶na u偶ywa膰 tej umiej臋tno艣ci na w艂asnych jednostkach – wiem, 偶e nie chcia艂bym by膰 „Marinsem-przyn臋t膮聟” dla tej rakiety.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net (1) | Forum Battle.net (2)
T艂umaczenie: Spychi

avatar 1sap2009-04-08 14:55:52
Jako艣 nie wyobra偶am sobie rakiety kr膮聟偶膮聟cej przez 15 sekund po polu bitwy :P
avatar 2Imb2009-04-09 22:16:28
15 sekund to kupa czasu... Brzydko mi si臋 to kojarzy z W3 (ale ta gra si臋 wlooook艂a -.-)
Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona