Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Jim Raynor
Zobacz opis
SC2 News
World Championship Series w StarCraft II - sezon 2013World Championship Series w StarCraft II - sezon 2013
Åšroda, 03.04.2013, 20:23 :: nAiL :: komentarze (0)Åšroda, 03.04.2013, 20:23 :: nAiL :: komentarze (0)

Rok 2013 był przebogaty w wydarzenia związane ze StarCraftem II, choć od jego rozpoczęcia minęły zaledwie trzy miesiące. Na całym świecie ukazał się dodatek Heart of the Swarm, transmisje z imprezy "Global Invasion" oraz z e-sportowego turnieju MLG Dallas przyciągnęły rekordowe rzesze widzów, a ponadto uczciliśmy 15. urodziny uniwersum StarCrafta? A to zaledwie namiastka tego, co nas czeka.

Mamy przyjemność poinformować, że we współpracy z jednymi z najbardziej uznanymi markami w świecie e-sportu zamierzamy wznieść zawodową rywalizację w StarCraft II na wyższy poziom. Razem z Korean eSports Association (KeSPA), OnGameNet, GomTV, Major League Gaming (MLG), Turtle Entertainment (znaną z rozgrywek Inter Extreme Masters) oraz Twitch inaugurujemy rozgrywki StarCraft II World Championship Series 2013!

Rozpoznanie pola bitwy

Po zakończeniu zeszłorocznych rozgrywek World Championship Series, których kulminacją były niesamowite światowe finały Battle.net World Championship w Szanghaju, postanowiliśmy dać sobie trochę czasu, aby uważniej przyjrzeć się rywalizacji w StarCrafta II. Bardzo się cieszymy, że w ciągu ostatnich kilku lat powstało tak wiele inicjatyw, które przyczyniają się do rozwoju fantastycznej społeczności StarCrafta czego dowodem jest prawdziwa eksplozja popularności różnorakich lig, turniejów i imprez na całym świecie. Choć entuzjazm ten doprowadził do wzrostu fantastycznego i dynamicznego środowiska e-sportowego, to doszliśmy do wniosku, że może stać się ono jeszcze lepsze.

Z jednej strony, liczne turnieje przełożyły się na bardzo intensywną rywalizację, ale jednocześnie sprawiły, że gracze i drużyny mieli trudności z uniknięciem konfliktu terminów. O wiele bardziej znaczący był jednak fakt, że z perspektywy widza brakowało elementu, który łączyłby poszczególne rozgrywki, przez co wraz z upływem czasu trudno się było zorientować, którzy gracze byli najlepsi.

Nowa jakość w e-sporcie StarCraft II

Tegoroczne rozgrywki World Championship Series (WCS) są znakomitą okazją, aby rywalizacja e-sportowa w StarCrafta II stała się jeszcze lepsza dla fanów, graczy zawodowych i organizatorów. Po licznych rozmowach z naszymi partnerami opracowaliśmy nowy system, który łączy największe turnieje StarCraft II. Wyróżnia się on zwartą strukturą i ujednoliconym systemem rankingowym dla całego świata, dzięki czemu fani będą mogli przez cały rok śledzić emocjonujące sezony rozgrywek WCS w różnych zakątkach globu. Poniżej opisujemy w skrócie, jak ten system będzie działał.

Tegoroczna rywalizacja w World Championship Series będzie się odbywać równolegle w trzech równorzędnych ligach w trzech regionach świata. Rozgrywki zostaną podzielone na trzy sezony, z których pierwszy rozpocznie się 4 kwietnia. Zwieńczeniem zawodów będą światowe finały podczas konwentu BlizzCon 2013, który odbędzie się w weekend 8-9 listopada. (Warto nadmienić, że w 2014 roku rozgrywki WCS rozpoczną się wcześniej, a zakres rywalizacji będzie większy i podzielony na cztery sezony). Poniżej zamieszczamy bardziej szczegółowe informacje na temat przebiegu każdego z sezonów.

Podczas każdego sezonu w trzech ligach przez kilka tygodni będą organizowane regionalne rozgrywki w StarCrafta II. Gdy dobiegną one końca, najwyżej sklasyfikowani gracze zmierzą się w spektakularnych finałach sezonu (Season Finals), które odbędą się w danym regionie podczas specjalnej imprezy. Weźmie w nich udział szesnastu graczy: sześciu pochodzących z regionu organizującego wydarzenie oraz po pięciu z dwóch pozostałych regionów.

Z sezonu na sezon gracze będą zdobywać punkty w zależności od osiąganych wyników. Szesnastu graczy, którzy po zakończeniu ostatniego z finałów sezonu będą zajmować najwyższe miejsca w klasyfikacji ogólnej, otrzyma zaproszenie do rywalizacji w światowych finałach (Global Finals) na BlizzConie w Anaheim, w Kalifornii. Stoczą oni bój o tytuł Mistrza Świata w StarCrafta II w 2013 r.

Kompletowanie drużyny

Pierwszy etap WCS wystartuje 4 kwietnia, kiedy rozpoczną się rozgrywki WCS Korea GSL, których gospodarzem będzie GomTV. Organizatorem kolejnego sezonu - WCS Korea Starleague - będzie OnGameNet. Następnie obie firmy na zmianę zajmą się prowadzeniem sezonów w regionie WCS Korea, w których wezmą dział zawodnicy z KeSPA i eSF. Obaj organizatorzy rozgrywek w Korei nadal będą korzystać ze swoich marek i infrastruktury oraz nawiążą współpracę w zakresie transmitowania na cały świat wszystkich zawodów w regionie WCS Korea. Firma Major League Gaming zajmie się organizacją ligi amerykańskiej, natomiast Turtle Entertainment - ligi europejskiej.

Ponadto z radością informujemy, że nawiązaliśmy współpracę z firmą Twitch, dzięki czemu rozgrywki World Championship Series będą transmitowane na cały świat na wspólnym dla wszystkich organizatorów kanale StarCrafta II. Pozwoli to widzom na oglądanie zawodów w jednym miejscu, w przystępnych i możliwych do przewidzenia godzinach. Co więcej, fani będą mogli emocjonować się każdym pojedynczym zagraniem w niemających sobie równych zawodach WCS dzięki darmowej, sporadycznie przerywanej reklamami transmisji w jakości HD (720p). Z czasem podamy więcej informacji na ten temat.

Świetlana przyszłość dla e-sportu

Wspólny system rankingowy, w którym będą uwzględniane wyniki osiągane przez graczy w ramach kolejnych sezonów, pozwoli łatwiej wskazać najlepszych graczy w StarCrafta II na świecie, dzięki czemu każdy fan będzie mógł na bieżąco śledzić poczynania swoich ulubionych zawodników, mecze będą bardziej emocjonujące, a ich wyniki bardziej miarodajne.

W najbliższej przyszłości przekażemy bardziej szczegółowe informacje wszystkim zainteresowanym. Tymczasem mamy nadzieję, że jesteście równie podekscytowani jak my zapowiedzią tegorocznych rozgrywek World Championship Series. Z niecierpliwością oczekujemy ich rozpoczęcia w kwietniu i jesteśmy bardzo ciekawi, jak zmienią one oblicze zawodowej sceny StarCrafta II w ciągu roku. Życzymy powodzenia wszystkim graczom, partnerom i organizatorom turniejów. Mamy nadzieję, że tegoroczne rozgrywki WCS przypadną do gustu fanom na całym świecie.

FAQ

P: Jak wielu graczy zakwalifikuje siÄ™ w tym roku do pierwszego sezonu WCS?

O: Początkowo gracze zostaną przydzieleni do dywizji w zależności od miejsc zajmowanych w rankingach poszczególnych partnerów oraz rozstawienia w turniejach. Rozgrywki WCS będą zorganizowane analogicznie do zawodów Global StarCraft League (GSL). Dywizje będą podzielone na "Premier", "Challenger" i "Qualifier", które można porównać odpowiednio do "Code S", "Code A" i "Code B" w ramach GSL. Wkrótce podamy więcej informacji na temat przydziału graczy do dywizji.

P: Co z pozostałymi turniejami? Czy to oznacza, że nie będzie już więcej rozgrywek ligowych poza WCS?

O: Ależ skąd! Pozostałe turnieje nadal będą mogły się odbywać, pod warunkiem, że ich czas transmisji nie będzie się pokrywał z relacjami z imprez w ramach WCS. Zależy nam na tym, aby zachować jak najwięcej elementów obecnej sceny, a wydarzenia tego rodzaju sprzyjają spektakularnemu rozwojowi e-sportu, jakim jest StarCraft II. Co więcej, wybrane turnieje i ligi będą wpływać na pozycję rankingową graczy w rozgrywkach WCS, nawet jeśli nie są one częścią tych rozgrywek. Powinno to zapewnić tym turniejom swoistą niszę w systemie i zachęcić graczy, aby nadal w nich rywalizowali. Naszym celem było stworzenie struktury, która będzie możliwie jak najbardziej otwarta na pozostałe turnieje, a tym samym zapewni graczom i widzom szeroki wybór imprez...

P: Czy rozgrywki regionalne WCS będą ograniczone z punktu widzenia miejsca zamieszkania i narodowości graczy? Czy mogą w nich brać udział gracze żyjący poza granicami Korei, Stanów Zjednoczonych i Europy?

O: Gracze mogą dołączyć do dowolnej ligi regionalnej - wystarczy, że zadeklarują swój wybór na początku roku. Innymi słowy, istnieje możliwość, że gracze z Korei mieszkający w innych regionach dołączą do regionu WCS Ameryka lub WCS Europa. Mamy nadzieję, że zawodnicy z innych regionów wezmą udział w rozgrywkach WCS.

P: Gdzie znajdę więcej informacji na temat tegorocznych rozgrywek WCS?

O: Zdajemy sobie sprawę, że oczekujecie większej porcji informacji na temat rozgrywek WCS, dlatego podzielimy się z wami szczegółami, gdy tylko będzie to możliwe. Planujemy również zapewnić wam kilka okazji do zasypania nas pytaniami, w tym sesję "Zapytaj mnie o cokolwiek" (ang. "Ask Me Anything") w serwisie Reddit. Wypatrujcie informacji na ten temat!


Źródło: Battle.net

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona