Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Aldaris
Zobacz opis
SC2 News
Zmiana puli map rankingowych w 3 sezonie 2013Zmiana puli map rankingowych w 3 sezonie 2013
Sobota, 27.04.2013, 13:43 :: nAiL :: komentarze (0)Sobota, 27.04.2013, 13:43 :: nAiL :: komentarze (0)

Realizując nasz cel urozmaicania stylów map w puli rankingowej, stworzyliśmy trzy nowe mapy 1 na 1 i dwie mapy 2 na 2, które powinny wprowadzić trochę świeżości do rozgrywek w tym sezonie. Dodając nowe pozycje do puli, jednocześnie musimy wymienić kilka map z poprzedniego sezonu. Zanim przejdziemy do nowości, które pojawią się w 3 sezonie 2013 roku, oto lista map, które usuniemy:

Usunięte mapy 1 na 1

  • (2)Åšwit
  • (2)Posterunek Newkirk
  • (4)Miasto Korhal

Usunięte mapy 2 na 2

  • (4)Opuszczona twierdza
  • (8)Cmentarzysko

Ponadto, od 3 sezonu zdecydowaliśmy się obrać nowy kierunek podczas tworzenia map. Kiedy już zdecydowaliśmy, które mapy trafią do puli, wysłaliśmy je do sprawdzenia organizatorom największych turniejów, w tym do: OnGameNet, KeSPA, GomTV, ESL, MLG, Dreamhack i NASL. Na podstawie ich sugestii wprowadziliśmy rozmaite zmiany, a każdą z map, która przeszła ten proces oznaczyliśmy, jako edycję turniejową, w skrócie "ET". Jeśli eksperyment powiedzie się w tym sezonie, będziemy trzymać się tej metody i ją usprawniać. Chcemy podziękować wszystkim naszym partnerom turniejowym za udział w tym przedsięwzięciu i pomoc w stworzeniu nowych, ekscytujących map.


Pula map rankingowych w trybie 1 na 1

(2)Porzucony Obserwator ET

Porzucony Obserwator to mapa 1 na 1 umożliwiająca szybki atak i dająca prosty dostęp do lokacji pod trzecią bazę. Nie sądźcie jednak, że będzie łatwo, ponieważ lokacje pod kolejne po trzeciej bazy wymagają pilnowania różnych dróg ataku, które otwierają się na późniejszych etapach gry. Możecie też wykorzystać teren, aby koordynować atak i obronę, poprzez niszczenie lub ochronę skał oraz kontrolowanie wież w pobliżu miejsc pod ekspansję w północnej i południowej części mapy. Ponadto strażnice xel'naga umożliwiają obserwację dwóch bocznych dróg prowadzących do rogów mapy. Nie zapewniają one jednak widoku na środkowy obszar mapy ani na dodatkowe drogi ataku, które można otworzyć poprzez niszczenie skał blokujących dostęp do miejsc pod ekspansje znajdujących się na godzinach dwunastej i szóstej. Jeśli więc dokonujecie ekspansji w tych kierunkach, to pilnie obserwujcie te obszary.

(2)Bagna Klontas ET

Na tej mapie należy być zawsze gotowym na wczesną agresję, ponieważ krótki most prowadzący na północ sprzyja szybkim atakom i znacząco skraca ich dystans. Możecie wykorzystać to, że most jest bardzo wąski i zablokować go budowlami, ale pamiętajcie, że przeciwnik ma do wyboru też inne drogi ataku. W środkowej fazie gry i później rozgrywka wygląda podobnie do innych map wymagających makrozarządzania. Pamiętajcie jedynie o tym, aby podczas całej gry wypatrywać małych grup wrogów przekraczających most. Na mapie nie ma strażnic xel'naga, dlatego warto wysłać kilka jednostek zwiadowczych w kluczowe regiony, aby wypatrywały wrogich wojsk nadciągających ku bronionym lokacjom.

(4)Zerus Prime ET

Choć na Zerus Prime są cztery lokacje startowe, to na mapie wyłączono możliwość początkowego rozstawiania graczy w górnym i dolnym rogu po tej samej stronie mapy, co oznacza, że podczas każdej gry będziecie przeprowadzać ekspansję w podobny sposób. Możecie wykorzystać przewężenia prowadzące do miejsc pod naturalne ekspansje, aby łatwo bronić tych punktów, ale musicie uważnie pilnować skał na południu, których zniszczenie otworzy drogę dostępu do naturalnej ekspansji na jej tyłach. Istnieje tylko jedna, bardzo rozległa, centralna ścieżka ataku na połowę przeciwnika, ale można też zakradać się tam małymi oddziałami pozostając poza polem widzenia strażnic xel'naga, dlatego uważajcie na dalej położone bazy, inaczej padną ofiarą ataków z zaskoczenia.


Pula map rankingowych w trybie 2 na 2

(4)Kamieniołom geostacjonarny

Na tej mapie w stylu forteca istnieje wiele miejsc pod ekspansje, które można bezpiecznie zająć, w tym jedno z wysokowydajnymi minerałami wewnątrz obszaru kontrolowanego przez waszą drużynę, dostępne po zniszczeniu skał. Koordynujcie działania z sojusznikiem, ponieważ tutaj rozgrywka toczy się inaczej niż na innych mapach typu 2 na 2. Zajęcie strażnicy xel'naga w pobliżu środka da twojej drużynie dostęp do drugiej bazy z wysokowydajnymi minerałami. Jeśli utrzymacie kontrolę nad tą bazą, prawdopodobnie nie będziecie musieli dokonywać ekspansji wzdłuż boków mapy. Grajcie w stylu defensywnym, nastawcie się na makrozarządzanie i pamiętajcie, aby uważnie pilnować skał z tyłu, których zniszczenie otworzy drogę do ataków z zaskoczenia.

(4)Odzyskanie

Na mapie Odzyskanie nie zaczynacie gry obok sojusznika, dlatego spodziewajcie się szybkiego ataku na wczesnym etapie gry. Możecie wykorzystać strażnice xel'naga, które w środkowej fazie gry i później ułatwią pilnowanie obu dróg ataku prowadzących do waszych baz. Oznacza to, że o wyniku wielu meczów zadecyduje to, która drużyna zajmie więcej baz po bokach mapy. Skupcie się na zajmowaniu i obronie dodatkowych baz i utrzymaniu strażnic xel'naga, które pozwolą wypatrywać nadchodzących ataków.


Opisane powyżej mapy zostały już dodane do sekcji gier dowolnych, abyście mogli się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem nowego sezonu. Gdy 1 maja rozpocznie się sezon, pojawią się one w kolejkach meczowych. Zachęcamy do rozegrania kilku meczów na nowych mapach i podzielenia się opiniami na ich temat w komentarzach.

Powodzenia i miłej zabawy w trzecim sezonie 2013!


Źródło: Battle.net

Nick: 
E-mail:  (Nie bÄ™dzie widoczny na stronie)
Treść:  (max. 1500 znaków)
Antyspam:  [pokaż/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (dużymi literami). Pozostaw tylko duże litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na górę Następna strona