|
Dziękujemy wszystkim za granie na naszej mapie testowej i przekazanie nam swoich opinii i sugestii o niej.
Chcieliśmy podzielić się z wami naszymi przemyśleniami po intensywnym testowaniu mapy ze zmianami w balansie oraz po zebraniu waszych opinii, opinii graczy zawodowych, analizie statystyk z rankingów oraz różnych gier turniejowych w HotS z całego świata.
1. Balans gry na poziomie zawodowym wyglÄ…da znakomicie we wszystkich trzech regionach.
2. Dane z rankingów nie wskazują na żadne braki w balansie na jakimkolwiek poziomie umiejętności.
3. Uważamy, że jest za wcześnie na wprowadzanie zmian promujących różne style rozgrywki. Nawet na poziomie zawodowym - dajmy na to ZvP zmieniło się znacznie w ciągu kilku ostatnich tygodni, co sprawia, że sądzimy, że graczom potrzeba trochę więcej czasu na zapoznanie się z grą.
4. Tak jak to komentowaliście, zmiany zaproponowane dla wyroczni/zagrzebania mogłyby być problematyczne, a nie chcemy ryzykować ingerowania w grę, która wygląda naprawdę solidnie. Biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że gra wciąż często się zmienia bez aktualizacji wprowadzających zmiany w balansie po prostu nie uważamy, że już pora, by kombinować z nowymi opcjami.
5. Wygląda na to, że zmiana dla ZvZ jest wciąż konieczna.
Bardziej konkretnie - jeżeli chodzi o ZvZ to zaczynamy myśleć tak:
- Obrona przed wczesnymi atakami nękającymi przy użyciu mutalisków jest o wiele łatwiejsza po wprowadzeniu zmiany dla pełzaczy zarodnikowych.
- W najlepszym wypadku możliwe stanie się rozwijanie technologii w kierunku innych opcji, niż tylko mutaliski.
- W najgorszym wypadku, nawet jeśli kombinacja mutaliski/zerglingi/tępiciele nadal będzie pozostawać najlepszym sposobem na rozgrywanie meczów zerg kontra zerg, będzie łatwiej wmieszać do armii infektory, gdyż mutaliski w ofensywie będą słabsze, a obrona przed nimi silniejsza. To z kolei oznacza, że gry w których zobaczymy mutaliski + infektory będą częstsze w stosunku do gier, gdzie stosowane są tylko mutaliski. Od tego momentu istnieje potencjał, że strategie mogą ewoluować i być rozwijane o inne jednostki.
- O wiele lepiej czujemy się wprowadzając mniejsze zmiany, niż duże, które tak drastycznie na coś wpłyną, że mogłoby to zaowocować problemami w meczach między innymi rasami.
Z tych powodów aktualnie rozważamy wprowadzenie wyłącznie zmiany dla pełzaczy zarodnikowych - najwcześniej w przyszłym tygodniu.
Chcielibyśmy raz jeszcze podkreślić, że jedną z głównych przyczyn, dlaczego SC2 wygląda teraz lepiej niż kiedykolwiek jest fakt, że udało nam się włączyć naszą społeczność w proces tworzenia gry. Sama gra zdecydowanie nie jest idealna i zawsze można w niej coś poprawić. Dlatego też będziemy dalej starać się informować wszystkich o naszych przemyśleniach oraz o przyszłych zmianach. Raz jeszcze dziękujemy wszystkim za pomoc!
Żródło: Forum Battle.net | |