|
Właśnie opublikowaliśmy nową, niestandardową wersję mapy Porzucony Obserwator - "Porzucony Obserwator ET 2.0.8 balans v1.1". Zamierzamy na niej testować drobne zmiany w balansie rozgrywki w StarCraft II: Heart of the Swarm. W niniejszej wersji mapy znajdziemy pryzmat nadprzestrzenny o statystykach nieco zredukowanych w stosunku do tych z poprzedniej wersji, opublikowanej 30 maja. Wprowadziliśmy również kilka nowych modyfikacji banshee i helbata, które chcielibyśmy wypróbować. Pragniemy dziś podzielić się z wami informacjami o wspomnianych zmianach oraz opiniami zespołu odpowiedzialnego za balans w StarCraft II na temat każdej z nich.
Protosi
Pryzmat nadprzestrzenny
- Szybkość ruchu została zwiększona z 2,5 do 2,953 (poprzednio z 2,5 do 3,375).
- Przyspieszenie zostało zwiększone z 2,125 do 2,625 (poprzednio 2,125 do 3,25).
- Ulepszenie "napęd grawitacyjny" powróciło do stacji robotyki. Po opracowaniu zwiększy szybkość ruchu jednostki do 3,375 a przyspieszenie do wartości 3,25.
Dziękujemy za grę na poprzedniej wersji mapy testowej. Zebraliśmy wasze opinie i całkowicie zgadzamy się z głosami graczy, którzy uważają, że zupełna eliminacja napędu grawitacyjnego jako ulepszenia byłaby zbyt drastyczną zmianą. Gracze zawodowi, których poprosiliśmy o udział w dodatkowych testach balansu, byli zgodni co do tego, że modyfikacja ta znacząco wpływa na efektywność pryzmatu nadprzestrzennego jako jednostki nękającej na dużo wcześniejszym etapie rozgrywki w porównaniu do wersji standardowej. W związku z powyższym, chcielibyśmy na opublikowanej dziś mapie wypróbować nieco mniej radykalne zmiany. Nadal obserwujemy uważnie protosów, by upewnić się, czy rzeczywiście są oni odrobinę słabsi od dwóch pozostałych ras w przypadku gry na najwyższym poziomie umiejętności.
Terranie
Helbat
- Zadawane obrażenia zostały zmniejszone z 18 (+12 przeciwko jednostkom lekkim) do 18.
- Ulepszenie "piekielny zapłon" zwiększa zadawane obrażenia z 18 do 18 (+12 przeciwko jednostkom lekkim).
Jeszcze nie podjęliśmy decyzji, czy ataki desantowe z użyciem helbatów stanowią problem. Potencjalnie istnieje taka możliwość, więc chcemy na obecnej mapie wypróbować tę jednostkę w wersji osłabionej.
Banshee
- Koszt opracowania pola maskującego został zmniejszony z 200/200 do 100/100.
- Czas opracowywania pola maskującego został skrócony ze 110 do 90 sekund.
Nie uważamy, żeby ogólnie pojęta siła terran była na obecnym etapie problemem. Terranie zdecydowanie nie są też zbyt mocni i nie wybijają się pod tym względem na tle dwóch pozostałych ras. Tak czy inaczej, chcielibyśmy zrekompensować osłabienie helbata wprowadzeniem wzmocnienia dla innej jednostki. Co prawda chętnie zobaczymy mniej ataków helbatami, ale z drugiej strony nie chcemy, by nowe modyfikacje szkodziły terranom. Uważamy również, że świetnym krokiem byłoby danie im większych możliwości nękania. Każdy mecz, w którym byliśmy dotychczas świadkami genialnego zastosowania banshee, był niesamowicie ekscytujący i widowiskowy - wierzymy, że zmniejszenie kosztów opracowania technologii związanych z tą jednostką ułatwi graczom terrańskim ich wykorzystanie.
Nowa wersja mapy testowej znajdzie się co prawda na samym szczycie listy gier dowolnych, ale przypominamy, że jej nazwa brzmi "Porzucony Obserwator ET 2.0.8 balans v1.1". Przed rozpoczęciem gry prosimy sprawdzić, czy na pewno została wybrana właściwa mapa - chcemy mieć pewność, że testujecie najnowsze zmiany, wprowadzone w wersji 1.1.
Po raz kolejny pragniemy podkreślić, że opisane tu zmiany nie są ostateczne. Czekamy na wasze opinie, które będą oparte na grze.
Dziękujemy wam bardzo za pomoc!
Źródło: Battle.net | |