Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Siege Tank
Zobacz opis
FANSITE Q&A - SC2POD

Pierwszego maja ukaza艂 si臋 kolejny, trzeci ju偶 zestaw pyta艅 i odpowiedzi w ramach programu StarCraft II Fansite Q&A. Tym razem opublikowany zestaw pyta艅 pochodzi艂 z serwisu SC2Pod.

T艂umaczenie pyta艅 i odpowiedzi:

  1. Jak Stracraft 2 poradzi sobie z monitorami panoramicznymi? Czy obraz nie b臋dzie zbyt rozci膮聟gni臋ty? Kt贸re rozwi膮聟zanie pozwoli na lepszy wgl膮聟d w pole walki, monitor panoramiczny czy monitor tradycyjny?

    Monitory panoramiczne pozwol膮聟 zobaczy膰 nieco wi臋cej z pola walki, ale b臋dzie to niewielka r贸偶nica. Udogodnienie dla graczy posiadaj膮聟cych monitory panoramiczne b臋dzie naprawd臋 niewielkie.

  2. Kiedy niewidzialne jednostki si臋 poruszaj膮聟 wida膰 graficzne efekty ich niewidzialno艣ci. Czy mo偶na dostrzec jakie艣 艣lady poruszania si臋 Infestora?

    Infestor b臋d膮聟c zakopany, b臋dzie jak ka偶da inna zakopana jednostka i nie b臋dzie widzialna, chyba, 偶e w pobli偶u znajdzie si臋 detektor. Z drugiej strony, kiedy Infestor porusza si臋 nad ziemi膮聟, wida膰 w膮聟ski 艣lad, kt贸ry znika po czasie. Rozwa偶amy tak偶e mo偶liwo艣膰 wizualizacji, kt贸re b臋d膮聟 sugerowa膰 poruszanie si臋 Infestora podczas zakopania - na wz贸r niewidzialnych jednostek poruszaj膮聟cych si臋 ponad ziemi膮聟.

  3. Atak Colossusa zmienia艂 si臋 kilkakrotnie, jak to wygl膮聟da obecnie?

    Ta kwestia jest wci膮聟偶 balansowana. Colossus powoduje obra偶enia w ilo艣ci 23, ale atakuje podw贸jnie i ma zasi臋 6, co mo偶na ulepszy膰 do 9. Kiedy Colossus atakuje, powoduje poziomy rozdzia艂 obra偶e艅. Ten typ obszaru w jakim on atakuje jest bardzo efektywny w eliminacji jednostek o ma艂ej liczbie punkt贸w 偶ycia.

  4. Jak si臋 maj膮聟 nowe makro mechanizmy (Mule, Spawn Larva, Dark Pylon) ? S膮聟 one cz臋sto u偶ywane podczas test贸w? W jakim stopniu Mule wydobywa wi臋cej minera艂贸w, ni偶 SCV? To jest Mule, MULE czy MUL-E?

    Nowe makro mechanizmy pracuj膮聟 doskonale w fazie test贸w, ale czekamy na wykorzystanie ich przez graczy podczas testowania wersji beta. Obecnie MULE wydobywa 3-razy wi臋cej ni偶 SCV.

  5. Jak si臋 ma Radar Tower? Jej funkcje bardzo si臋 pokrywaj膮聟 z Missile Turret. Czy wgl膮聟d w mg艂臋 uzasadnia stworzenie nowego budynku przy koszcie 25/100 pomimo dodatkowych punkt贸w HP?

    Sensor Tower nie jest detektorem odk膮聟d Missile Turret spe艂nia t膮聟 rol臋. Jakkolwiek dzi臋ki Sensor Tower mo偶esz dostrzec jednostki wroga w mgle wojny (fog of war). Mo偶esz jednak pozostawi膰 Sensor Tower, gdy nie jest ju偶 potrzebne.

  6. Obecnie zaktualizowali艣cie modele 3D niekt贸rych jednostek (Baneling, Drone, Hydralisk itp.) czyni膮聟c je bardziej dopracowanymi. Czy inne jednostki te偶 mog膮聟 na to liczy膰?

    Wszystkie jednostki i budynki Zerga s膮聟 aktualizowane w jednakowym stylu. By艂o kilka poprawek. Obecnie nadajemy po艂ysk jednostkom: Infestor, Roach i Corruptor. Na potrzeby innych modeli, wprowadzimy tak偶e inne poprawki. Infestor, Brood Lord, Spawning Pool i Ultralisk Cavern maj膮聟 nowy wygl膮聟d, r贸偶ni膮聟cy si臋 od tego jaki widzieli internauci.

  7. Co ze 艣cie偶k膮聟 d藕wi臋kow膮聟? Czy us艂yszymy jakie艣 przer贸bki utwor贸w u偶ytych w SC:BW? Czy wszystko powsta艂o na nowo?

    B臋dzie kilka utwor贸w opartych na oryginalnej wersji SC w po艂膮聟czeniu z nowymi, stworzonymi przez g艂贸wnego ich kompozytora Glenna Stafforda.

  8. Czy transportery powietrzne (jak Medivac Dropship i Overlord) musz膮聟 l膮聟dowa膰 lub maj膮聟 jaki艣 rodzaj specjalnej animacji przy wy艂adowywaniu transportowanych jednostek?

    Aktualnie jedynie Medivac ma animacj臋 przy wy艂adowywaniu jednostek. Wszystkie transportery w艂膮聟czaj膮聟c Medivaca, Warp Prism oraz Overlorda wy艂adowuj膮聟 jednostki po jednej w danym momencie bez op贸藕nienia czasowego pomi臋dzy kolejnymi jednostkami, co jest nadal przedmiotem balansu.

  9. Ile obra偶e艅 zadaje Void Ray? Po jakim czasie i o ile obra偶enia te si臋 zwi臋kszaj膮聟?

    W pierwszej fazie Void Ray zadaje 6 obra偶e艅, 12 obra偶e艅 w fazie drugiej i 24 obra偶enia w fazie trzeciej. Przej艣cie do ka偶dej kolejnej fazy zachodzi co 3 sekundy.

  10. Jaki jest aktualny status Corruptora? Czy nadal posiada on swoj膮聟 mechanik臋 wie偶yczek? Je偶eli tak, to jak to aktualnie dzia艂a?

    Gdy Corruptor zabije wrog膮聟 jednostk臋 powietrzn膮聟 ta zmienia si臋 po 艣mierci w stacjonarn膮聟 "wie偶yczk臋". Wie偶yczka ta aktualnie zadaje 7 obra偶e艅, ma zasi臋g 6 i mo偶e atakowa膰 zar贸wno jednostki powietrzne, naziemne jak i budynki. Wie偶yczka b臋dzie kontrolowana przez gracza wi臋c mo偶na ich ogie艅 kierowa膰 na wybrane cele.

  11. Jakie by艂y z najtrudniejsze wybory, kt贸rych musieli艣cie dokona膰 w trakcie tworzenia StarCrafta II?

    By艂o wiele trudnych wybor贸w w trakcie projektowania StarCrafta II – w艣r贸d najtrudniejszych by艂o to, jakie cz臋艣ci oryginalnego StarCrafta powinny znale藕膰 si臋 StarCrafcie II. Nast臋pnie kt贸re z nowych rozwi膮聟za艅 s膮聟 godne wprowadzenia do 艣wiata StarCrafta. Balansowanie pomi臋dzy urokiem wizualnym a powa偶n膮聟 rozgrywk膮聟, jak膮聟 StarCraft zawsze oferowa艂 r贸wnie偶 by艂o du偶ym wyzwaniem. W sumie mamy nadziej臋, 偶e wybory jakich dokonali艣my dadz膮聟 graczom StarCrafta II najlepszego z mo偶liwych.


T艂umaczenie: InRain, Negro
殴r贸d艂o: SC2Pod


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona