Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Mutalisk
Zobacz opis
FANSITE Q&A - STARCRAFT LEGACY

W drugiej po艂owie maja, a dok艂adnie dnia 21 po d艂u偶szej przerwie ukaza艂 si臋 kolejny zestaw pyta艅 i odpowiedzi w ramach programu StarCraft II Exclusive Fansite Q&A. Serwisem, kt贸ry mia艂 to szcz臋艣cie doczeka膰 si臋 odpowiediz na w艂asne pytania tym razem okaza艂 si臋 by膰 StarCraft Legacy.

T艂umaczenie pyta艅 i odpowiedzi:

  1. Czy opr贸cz Dark Templara, jakiekolwiek inne jednostki b臋d膮聟 mia艂y kilka modeli w grze (np. Kobieta Ghost)?

    Chwilowo nie planujemy, aby jakakolwiek inna jednostka mia艂a kilka modeli.

  2. W oryginalnym StarCrafcie oraz w Brood War Carriery by艂y bardzo rzadko u偶ywane w profesjonalnych meczach z powodu ich ma艂ej efektywno艣ci w przypadku ma艂ej liczby tych jednostek. Czy do tej pory pojawi艂y si臋 jakie艣 zmiany lub pomys艂y na rozgrywk臋 aby zwi膮聟kszy膰 ich efektywno艣膰 w przypadku ma艂ej liczebno艣ci zar贸wno ze wsparciem innych jednostek jak i bez niego oraz jaki jest aktualny status Carriera? Jak wygl膮聟da sytuacja w przypadku Battlecruisera?

    Generalnie, nadal jest lepiej posiada膰 jak najwi臋cej Carrier贸w lub Battlecruiser贸w na polu bitwy. Jednak ma艂a liczba tych偶e jednostek b臋dzie bardzo u偶yteczna do wsparcia swoich jednostek naziemnych jak i powietrznych.

  3. Powiedziano nam, 偶e zbieraczki nie mog膮聟 patrolowa膰. Sprawia to, 偶e umiej臋tno艣膰 auto-naprawiania u SCV staje si臋 mniej u偶yteczna. (W WarCraftcie III mog艂e艣 nakaza膰 robotnikowi patrolowa膰 okolic臋, a wszystkie uszkodzone jednostki lub budynki by艂y naprawiane. 艣wietna umiej臋tno艣膰 aby utrzyma膰 swoje wie偶yczki i bunkry w ca艂o艣ci!)

    SCV mo偶e patrolowa膰, wi臋c je艣li uaktywnisz auto-napraw臋 u niego to SCV b臋dzie naprawia艂 napotkane jednostki lub budynki. Po tym jak jednostka ta naprawi uszkodzony budynek lub jednostk臋 b臋dzie ona kontynuowa艂a nakazan膮聟 przez nas drog臋.

  4. Co decyduje o tym, kiedy b臋dziemy widzie膰 g艂贸wnie Overlordy a kiedy Nydus Wormy? Czy inaczej, w jakim charakterze u偶ywa si臋 ka偶dego z tych transport贸w?

    Wszystko zale偶y od decyzji gracza. Kiedy chcesz zakra艣膰 si臋 do bazy wroga, Nydus Worm b臋dzie bardzo przydatny do zada艅 taktycznych i b臋dzie wybierany do dra偶nienia twojego oponenta. Overolrdy mo偶esz u偶ywa膰 do klasycznych mass drop贸w z StarCrafta 1, jednak takie rozwi膮聟zanie jest ryzykowne gdy偶 nara偶asz sw贸j 艂adunek oraz "supply" na niebezpiecze艅stwo ze strony obrony przeciw-lotniczej.

  5. Czy mo偶na przetransportowa膰 Thora i Colossusa w jakikolwiek spos贸b?

    Thory i Colossusy mog膮聟 by膰 transportowane przez jednostki-transportery ka偶dej z ras: Medivac oraz Warp Prism.

  6. Na jakiej zasadzie dzia艂a umiej臋tno艣膰 "Ressurection" Thora. Czy kosztuje ona zasoby?

    Thor nie ma ju偶 tej umiej臋tno艣ci. Podczas gdy na papierze idea by艂a 艣wietna, ostatecznie podczas test贸w w grze ta umiej臋tno艣膰 okaza艂a si臋 niezbyt praktyczna.

  7. Jak bardzo rozbudowane jest wybieranie 艣cie偶ki przez sztuczn膮聟 inteligencj臋? Czy u艂atwia to rozgrywk臋?

    AI w StarCraftcie II jest bardziej rozbudowane ni偶 w SC1. Dla przyk艂adu, komputer b臋dzie musia艂 znale藕膰 twoj膮聟 baz臋 za pomoc膮聟 "scouta" na ka偶dym poziomie trudno艣ci. Na wy偶szych poziomach trudno艣ci, AI b臋dzie musia艂o si臋 przystosowa膰 do tego, co ty budujesz, 偶eby m贸c skontrowa膰 twoj膮聟 strategi臋 kluczowymi jednostkami na sw贸j spos贸b. To oznacza, 偶e komputer ju偶 nie oszukuje poprzez znajomo艣膰 gdzie jeste艣 i co robisz. AI b臋dzie mog艂o reagowa膰 na to, jakie jednostki oraz budynki zobacz膮聟 jego zwiadowcy.

    Znajdowanie 艣cie偶ki jest ulepszone w StarCrafcie II, zmniejszy to frustracj臋 wywo艂an膮聟 przez jednostki, kt贸rym nakazano przemie艣ci膰 si臋 przez d艂ugi i zmienny teren. Niekt贸re jednostki atakuj膮聟ce na bliskie dystanse maj膮聟 na tyle rozbudowane AI, 偶e pr贸buj膮聟 okr膮聟偶y膰 jednostki wroga. Ale w膮聟tpimy 偶eby to u艂atwia艂o rozgrywk臋. Gracze kt贸rzy wol膮聟 micro, b臋d膮聟 mieli nadal przewag臋.

  8. Chcia艂bym wiedzie膰, czy MULE mo偶e naprawia膰 jednostki lataj膮聟ce oraz podenisione (Lift Up) budynki i co za tym idzie czy b臋dziemy mogli zobaczy膰 MULE na pierwszej lini frontu naprawiaj膮聟ce Battlecruisery oraz Thory lub w rogu mapy naprawiaj膮聟ce p艂on膮聟ce Command Center, kt贸re zosta艂o podniesione by unikn膮聟膰 ataku? R贸wnie偶 jaka jast pr臋dko艣膰 naprawy MULE'a? Robi to szybciej czy wolniej ni偶 SCV?

    Mule jest tylko zbieraczk膮聟 oraz nadaje si臋 do scoutu. Nie mo偶esz naprawia膰 jednostek albo struktur u偶ywaj膮聟c go.

  9. Odnosz膮聟c si臋 do filmu "Dyskusja z Artosisem oraz Idr膮聟" - czy ich prognoza tego, 偶e Zerg vs Zerg b臋dzie zdegradowany do "spamu Roachy" ma jak膮聟艣 s艂uszno艣膰? Czy mecze ZvZ b臋d膮聟 bardziej urozmaicone ni偶 wyb贸r pomi臋dzy Zerglingami, Roachami oraz Mutaliskami?

    Chcemy sprawi膰, aby jak najwi臋cej jednostek mo偶na by艂o wykorzysta膰 w trakcie bitwy zamiast jedynie wybranych jak Zerglingi, Roache i Mutaliski. Nadal szlifujemy i balansujemy jednostki w艂膮聟czaj膮聟c w to Roacha oraz mamy nadziej臋 zobaczenia jak gracze b臋d膮聟 tworzy膰 r贸偶ne kombinacje jednostek podczas bety.


T艂umaczenie: Spychi, Negro
殴r贸d艂o: StarCraft Legacy


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona