Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss High Templar
Zobacz opis
FANSITE Q&A - TEAM LIQUID

Z pośród 15 pytań, jakie Blizzard dostał od Team Liquid tylko 11 doczekało się odpowiedzi, 4 natomiast zostały odrzucone.

Tłumaczenie pytań i odpowiedzi:

  1. Jak wyglÄ…Â…da obecnie zbalansowanie ras i jakie problemy sÄ…Â… obecnie rozwiÄ…Â…zywane?

    Jednym z zagadnieÅ„, jakimi siÄ™ teraz zajmujemy jest Dark Pylon, który zdaje siÄ™ nie mieć wystarczajÄ…Â…co dużo energii na jednoczesne „polerowanie” Probe’ów i uzupeÅ‚nianie energii jednostek typu „Spell-caster. W przypadku Terran i ich Mule’ów majÄ…Â… teraz do podjÄ™cia jasnÄ…Â… strategicznÄ…Â… decyzjÄ™, za każdym razem, gdy decydujÄ…Â… siÄ™ na wykorzystanie energii na wezwanie Mule zamiast oszczÄ™dzania jej na używanie „Comsat Scan”. Podobnie Queen musi używać swojej energii ostrożnie, wybierajÄ…Â…c pomiÄ™dzy rozszerzaniem Creepu, produkcjÄ…Â… dodatkowych Larw i obronÄ…Â… bazy. Dark Pylon z drugiej strony jest dosyć tani, kosztuje 150 minerałów, dostarcza energiÄ™ (jak normalny pylon), pozwala na przywoÅ‚ywanie jednostek w jego zasiÄ™gu i stosowanie taktyki „proxy-pylon” (patrz Battle Report 1), ukrywa jednostki, w strategicznych miejscach jest zasobnikiem energii dla spell-casterów, jak i wspomaga ekonomiÄ™, poprzez wpÅ‚yw na zbieranie minerałów.

  2. Nowe umiejętności jednostek niskiego poziomu do szybkiego przemieszczania się po mapie takie jak Phase Prism i Nydus Canal, zdają… się zachęcać do jeszcze większego zapotrzebowania na umiejętność eliminacji kluczowych jednostek przeciwnika, jednak poprzez usunięcie z gry takich jednostek jak Scourge Zergów, Blizzard zdaje się iść w przeciwnym kierunku. Mecze SC2, które rozegrałem do tej pory, jasno pokazały mi problem konieczności radzenia sobie z nieustają…cymi formami nękania i ataków, podczas gdy wiedziałem o ich nadejściu znacznie wcześniej, co powinno dawać mi możliwość zapobieganiu im. Dla przykładu, nie znalazłem efektywnego sposobu na zestrzeliwanie wrogich detektorów oraz Nomadów (teraz - Nighthawków), aby odebrać przeciwnikowi detekcję jednostek niewidzialnych, lub niszczenia wrogich Medivac Dropshipów zanim dokonały zrzutu, lub Phase Prismów, zanim rzuciły jednostki lub przywołały poprzez warp-in tuzin albo i więcej jednostek prosto do mojej bazy. Jak Blizzard widzi ten aspekt gry i jak będzie starał się zapobiegać powstaniu czystej rozgrywki typu akcja-reakcja?

    To prawda, że w StarCraft II rasy stały się stosunkowo bardziej mobilne niż miało to miejsce w oryginalnym StarCrafcie. Aby radzić sobie z zagrożeniami wspomnianymi powyżej, zwiad i wizja stały się nawet bardziej kluczowymi elementami gry, jak i również odpowiednie rozmieszczanie obrony zapobiegają…cej temu typowi ataków. Observery są… teraz niżej w drzewie technologicznym niż ma to miejsce w oryginalnym StarCrafcie. Wieżyczki Terran mogą… teraz zostać ulepszone, dzięki czemu uzyskają… większy zasięg, jak i większą… siłę ataku. Wieże Sensor Tower zapewniają… wczesne ostrzeżenie przed nadchodzą…cymi atakami. Dodatkowo, Zergowska obrona jest teraz mobilna, co pozwala na szybką… adaptację do nadchodzą…cego zagrożenia.

    Na wyższym poziomie RTS bÄ™dzie miaÅ‚ zawsze trochÄ™ rozgrywki typu akcja-reakcja, lecz w niektórych przypadkach możesz zareagować zapobiegawczo tak skutecznie, iż zmusi to przeciwnika do zareagowania w inny sposób. DziÄ™ki nowym metodom zarówno zwiadu jak i obrony, graczowi bÄ™dzie Å‚atwiej radzić sobie z przeciwnikiem, który bÄ™dzie zdecydowany na czÄ™stsze ataki. To prawda, że dziÄ™ki nowym metodom przemieszczania siÄ™, bardziej prawdopodobne jest to, że bÄ™dziesz musiaÅ‚ częściej odciÄ…Â…gać Proby z linii minerałów, czy uciekać przed atakami, ale jednoczeÅ›nie dziÄ™ki lepszej obronie i nowym umiejÄ™tnoÅ›ciom takim jak Razor Swarm Queen, warp-in, i wiele innych – twój przeciwnik bÄ™dzie musiaÅ‚ częściej pÅ‚acić wysokÄ…Â… cenÄ™ za tego typu ataki

  3. W StarCrafcie był pewien próg ulepszenia, powyżej którego pewne typy jednostek zaczynały sprawować się znacznie lepiej w starciu z pewnym typem jednostek. Przykładowo, 1 do ataku Zealota dawał mu możliwość zabicia Zerglinga dwoma ciosami, zamiast trzema, lub 1 do pancerza Marinsa, dawał mu możliwość przetrwania trzech ataków Lurkera, zamiast dwóch w przypadku bez ulepszenia. Te elementy dawały kolejny poziom głębi rozgrywki, czynią…c ulepszenia jednostek jednym z kluczowych elementów gry. Czy tego typu progi istnieją… w StarCrafcie II i czy gra jest tworzona z uwzględnianiem ich?

    Nie próbujemy tworzyć zbyt wielu tego typu zwią…zków, lecz są… sytuacje, w których staramy się zachować bardziej ścisłe proporcje i wtedy powstaje potrzeba na tego typu zależności.
    Przykłady:
    1. Zealot – Zergling, relacja pomiÄ™dzy nimi jest zachowana.
    2. Roach vs Zerglingi, posiadajÄ…Â… relacje – trzy strzaÅ‚y, aby zabić przed, a dwa strzaÅ‚y po ulepszeniu (kontrowane przez ulepszenie +1 do pancerza Zerglingów).
    3. Reaperzy wypadają… lepiej niż inne jednostki w grze, ponieważ normalnie zadają… 4+4dm ale uzyskują… +2 na każdy poziom ulepszenia broni, ponieważ strzelają… dwa razy (25% na ulepszenie w porównaniu do 10% w normalnym przypadku).
    4. Marine ginie po jednym uderzeniu Banelinga, a z Combat Shield po dwóch.
    5. Marauderzy strzelają…c do Iimmortali nie aktywują… ich tarczy, będą…c dobrą… kontrą… we wczesnej fazie gry, jednak, gdy w miarę rozgrywki gracze robią… ulepszenia relacja się zmienia na korzyść Immortali. (Immortal z ulepszeniem tarczy +3 otrzymuje obecnie tylko 7 obrażeń)
    6. Colossus zabija Marinsa jednym strzałem, dopóki Marine nie otrzyma Combat Shield, wtedy Colossus musi strzelić dwa razy.

  4. W oryginalnym StarCrafcie ulepszenia dawały jednostkom różny stopień ulepszenia, np. w pełni ulepszony Zergling uzyskiwał w sumie 60-procentowy wzrost ataku, podczas gdy Dragoon tylko 30-procentowy. Dla porównania, ulepszenia w Warcraft III zostały tak zaprojektowane, by procentowy wzrost na ulepszenie był mniej więcej takie same dla każdej jednostki. Czy ulepszenia będą… proporcjonalnie skalowane tak samo w StarCraft II?

    Tak, StarCraft II bÄ™dzie mieć podobny system ulepszeÅ„, co oryginalny StarCraft. Wiele nowych ulepszeÅ„ pozwoli na stworzenie prawie nowej jednostki. Na przykÅ‚ad, we wczesnej fazie gry Stalkerzy majÄ…Â… przewagÄ™ nad Zealotami dziÄ™ki wykorzystaniu dobrego micro. Kiedy Zealoci uzyskujÄ…Â… upgrade szarży, sÄ…Â… w stanie z Å‚atwoÅ›ciÄ…Â… dogonić Stalkerów i je zniszczyć. Jednak, gdy Stalkerzy uzyskajÄ…Â… umiejÄ™tność „Blink”, sÄ…Â… w stanie nadal używać micro oraz wykorzystywać zalety terenu do walki z Zealotami. Tak samo Zerglingi, z ich ulepszeniem szybkoÅ›ci ataku, sÄ…Â… o wiele bardziej Å›miercionoÅ›nymi jednostkami niż w oryginalnym StarCrafcie. NaszÄ…Â… myÅ›lÄ…Â… przewodniÄ…Â…, byÅ‚o stworzenie wielu ulepszeÅ„ umożliwiajÄ…Â…cych zmianÄ™ proporcji siÅ‚, dziÄ™ki czemu wraz z rozwojem drzewka technologicznego gracza, powstajÄ…Â… nowe scenariusze/możliwoÅ›ci prowadzenia walki

  5. W StarCrafcie i WarCrafcie 3 można było unikną…ć ataków używają…c Dropshipów/Zeppelinów, lub korzystają…c z umiejętności teleportują…cych (w przypadku SC2 - blink), lub nawet korzystają…c ze dużej mobilności (w przypadku kolców lurkera). Czy w SC2 można unikać tego typu ataków?

    Tak, można uciec przed pewnymi atakami/umiejętnościami takimi jak kolce Lurkera, Psi Storm, nukami, i niedawno przedstawioną… rakietą… Hunter Seeker.

  6. Czy istnieje jakakolwiek różnica pomiędzy Supply Depot schowanym pod ziemią…, a nie schowanym, inna niż ta, że jednostki mogą… przejść po schowanym Supply Depot? Przykładowo, czy przeciwnik potrzebuje detektora lub czegoś innego, żeby zobaczyć/zniszczyć schowany Supply Depot, czy maja tyle samo punktów żywotności i pancerza, w porównaniu z normalnym Supply Depot? Czy istnieją… jakiekolwiek korzyści z posiadania Supply Depotów (inne niż możliwość tworzenia murów)?

    Jedyna różnica pomiędzy schowanymi Supply Depot, a tymi nie schowanymi jest możliwość przepuszczania (lub nie przepuszczania) przez nie jednostek.

    Pytania dotyczÄ…Â…ce Edytora Map:

  7. Czy możliwe jest zrobienie "zapętlonych" map? Tak, że prawa krawędź będzie prowadziła do lewej, tworzą…c sferyczną… przestrzeń?

    Tak, obecnie możliwe jest stworzenie mapy, w której jednostki mogą… przechodzić z jednej strony na drugą…, jednak nie ma kodu, który pozwalał aby jednostki strzelały z jednej strony na drugą….

  8. Wielokrotnie słyszeliśmy, że edytor map jest zdolny do niemal wszystkiego, ale czy dotyczy to także zwykłych map? Czy będziesz w stanie wdrożyć rzeczy zwią…zane z mapą… takie jak: różne typy terenu (spowalniają…ce, zadają…ce obrażenia w czasie, regenerują…ce energię, itd.) portale, mosty i podobne do gier rankingowych?

    Tak, gracze będą… w stanie stworzyć specjalne pola na mapie jak wspomniane, ale będą… prawdopodobnie zmuszeni do stworzenia ich z użyciem niewidzialnych obiektów z takimi właściwościami, a nie poprzez powią…zanie tych właściwości z faktycznymi teksturami.

    Pytania Techinczne:

  9. Jakie, jeśli jakiekolwiek, funkcje będą… przypisane do klawiszy od F2, do F4 w Starcraft II? Czy pojawiła się myśl dodania kolejnych przycisków (F5 do F8) aby służyły za klawisze skrótów?

    Pracujemy nad tym zagadnieniem i poinformujemy społeczność, kiedy role tych przycisków zostaną… ustalone.

  10. Czy na powtórkach, oraz grają…c jako obserwator gracz będzie miał możliwość użycia podglą…du gracza, nie tylko widzenia co zaznaczyli, a dopasowanie ekranu do perspektywy gracza?

    Tak, osoby oglą…dają…ce będą… miały możliwość oglą…dania z perspektywy dowolnego gracza.

  11. Czy ludzie będą… w stanie dołą…czać do gier, które się już zaczęły (jako obserwatorzy) i czy będziesz w stanie usuwać obserwatorów (lub ludzi z wysokim pingiem) z gier?

    Nie, gracze nie będą… w stanie dołą…czać do rozpoczętej gry, co do obserwatorów i tego, kto będzie miał możliwość usuwania graczy, to musimy to jeszcze rozpatrzyć.


TÅ‚umaczenie: Spychi
Źródło: Team Liquid


Poprzednia strona Na górę Następna strona