Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Wraith
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Karune i Q&A 45Karune i Q&A 45
Czwartek, 30.10.2008, 08:29 :: Lukin :: komentarze (6)Czwartek, 30.10.2008, 08:29 :: Lukin :: komentarze (6)

Po BlizzCon, Å›wietnie byÅ‚o sÅ‚yszeć odzew ze strony fanów i progamerów na temat najnowszego buildu SC2. Szczególnie zauważalne byÅ‚o podjÄ™cie tematu Colossusa i Nydus Worma (w kwestii których pojawiÅ‚a siÄ™ ankieta). Podczas ostatniego spotkania z Dustinem (Bowderem, głównym projektantem – dop. Deimos0), zadecydowaliÅ›my że porozmawiamy o mniej omawianych zagadnieniach, które przeszÅ‚y sporo zmian od czasu SC1. Po pierwsze Halucynacja, klasyczna protosska zdolność, która prawdÄ™ mówiÄ…Â…c nie byÅ‚a zbyt czÄ™sto używana w oryginale. Å»eby uczynić jÄ…Â… bardziej interesujÄ…Â…cÄ…Â…, Dustin wyjaÅ›niÅ‚ jak ta zdolność zostaÅ‚a przeniesiona na Nullifiera. Dodatkowo, Halucynacja może tworzyć jednostki, których gracz nie może jeszcze trenować. To samo w sobie powinno być interesujÄ…Â…ce w kwestii odstraszania przeciwnika atakiem 3 Kolosów, które on próbuje zaÅ‚atwić Corruptorami i ostatecznie zdaje sobie sprawÄ™, że nie atakowaÅ‚y go prawdziwe jednostki, co wiÄ™cej nawet Probey mogÄ…Â… być celem Halucynacji! Ponieważ liczba iluzji zależy od wÅ‚aÅ›ciwego kosztu tej jednostki, możesz uzyskać 8 Probeów by oszukać nadchodzÄ…Â…cych Reaperów. Dark Templarzy, Observery i Carriery nie zostaÅ‚y umieszczone jako jednostki możliwe do „zhalucynowania” ponieważ pierwsze dwie byÅ‚y by zbyt dobre jako wczesny scout (bardzo imba). Również Carriery – miaÅ‚y by zbyt wiele punktów życia i byÅ‚y by zbyt skomplikowane gdyby miaÅ‚o sobie dać radÄ™ ze wszystkimi ich Interceptorami.


Królowa tworzy 3 larwy

Liczba larw-mutantów zwiększyła się wraz z uaktualnieniem modelu Queen by zachęcić do częstszego korzystania z tej potężnej zdolności. Larwa pełza uniezależniona od Hatchery i tworzy jednostki w szybszym tempie. To prawie jak darmowa Hatchery wraz z każdą… kolejną… Królową…! Wraz ze zdolnością… Queen do obrony przeciw jednostkom powietrznym, powinno to uczynić ją… kluczową… jednostką… w Zergowej armii.



A teraz przejdźmy do tego, co tygrysy lubią… najbardziej, czyli Q&A odsłona 45!


1. Czy jednostki wrogiego Zerga również korzystają… z bonusów poruszania się po twoim Creep? (StarCraft2 Forums)

Tak, wrogie jednostki również otrzymują… premię do prędkości. Obecnie, Creep jest wspólny dla wszystkich Zergowych graczy.

2. Czy istnieją… zdolności, pozwalają…ce usuwać Creep?(TheWarCenter)

Dwoma sposobami na odepchniÄ™cie rozwijajÄ…Â…cego siÄ™ Creepu jest zniszczenie zagrzebanych „guzów” lub zabicie Królowej, które je tworzÄ…Â…. Creep nie uszkadza już wrogich struktur. Po przetestowaniu tej zdolnoÅ›ci stwierdziliÅ›my, że wpÅ‚ywaÅ‚a ona negatywnie na graczy sojuszniczych Zergom, gdyż powodowaÅ‚a ona u nich obrażenia. Natomiast w pojedynkach, mechanika ta, maÅ‚o kiedy byÅ‚a używana ze wzglÄ™du na inne fajne strategie Zergów.

3. Czy premia do prędkości dotyczy również jednostek powietrznych? (TheWarCenter)

Nie, nie dotyczy ona ani jednostek powietrznych, ani Dronów.

4. Czy splash damage Reaperów, Marauderów, Hellionów oraz Siege Tanków i Stimpaki, nie są… zbyt silne w starciu z Zergiem? Wszystkie zdają… się dobrze sprawdzać przeciw dużym grupom jednostek o niewielu punktach życia, jak większość naziemnych jednostek Zergów. (SC Legacy)

Jak wiecie, jest jeszcze wiele do zbalansowania, tym bardziej że gra jeszcze nie weszła w fazę beta. Jest jednak kilka sposobów na powstrzymanie Terran, lecz Zergowie będą… musieli dostosowywać styl gry używają…c innych jednostek i strategii niż tych z pierwszego SC. Na przykład Roache i Lurkery świetnie radzą… sobie z Hellionami i Reaperami. W późniejszej fazie gry, Infestory po prostu rzą…dzą… w starciu ze zgrupowaniami jednostek, np. Marauderów dzięki Fungal Infestation, która powoduje eksplozję jednostki gdy ta ginie. Wszystkie te nowe zdolności oraz mechaniki, dodadzą… nowe strategie do twojego wachlarza sztuczek.

5. Czy sojusznicy mogÄ…Â… „powiÄ…Â…zać” ze sobÄ™ Sieci Nydus? Tzn. czy możesz wejść w Nydus Warren gracza A i wyjść dziÄ™ki Nydus Wormowi gracza B? (TheWarCenter.net)

Nie, sojusznicy nie mogą… dzielić Sieci Nydus, ale sojusznicze jednostki mogą… przemieszczać się Siecią… jednego z graczy.

6. Czy Thor wcią…ż jest jednostką… przeciw-lotniczą…? Czy efektywnie sprawdza się w tej roli? (Battle.net)

Tak, wcią…ż jest jednostką… przeciwlotniczą… o największym zasięgu spośród wszystkich innych jednostek tego typu. Wizualnie, przenosimy przeciw-powietrzne rakiety Thora tak, by były wystrzeliwane z jego ramion.


Zapraszamy do dyskusji na forum: http://forum.scarea.website.pl/index.php?topic=66


Źródło: SC Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Karune o Colossususie, Nullifierze, NighthawkuKarune o Colossususie, Nullifierze, Nighthawku
Wtorek, 28.10.2008, 13:44 :: Lukin :: komentarze (0)Wtorek, 28.10.2008, 13:44 :: Lukin :: komentarze (0)

Co sprawia, że Colossus jest wart swojej ceny? Czy Lance Termiczne są… silniejsze niż się to wydaje?

Moim zdaniem, Colossus jest najbardziej efektywny, gdy wystÄ™puje w iloÅ›ci wiÄ™kszej niż jeden. Trzy „sztuki” zdajÄ…Â… siÄ™ być dobrym rozwiÄ…Â…zaniem, szczególnie przeciw Terranom. Medivaki leczÄ…Â… w bardzo szybkim tempie, lecz tylko jeden cel w danej chwili. Przeciwko grupie Marines ze wsparciem Medivaca, pojedynczy Colossus nie zdziaÅ‚a wÅ‚aÅ›ciwie nic, gdyż obrażenia bÄ™dÄ…Â… szybko leczone. Z trzema Colossusami, Marines zginÄ…Â… od jednego ataku, uniemożliwiajÄ…Â…c skuteczne leczenie. Jeden Colossus jest dobry w zmiÄ™kczaniu celów, lecz ze wzglÄ™du na szybkie leczenie z Medivaców i regeneracjÄ™ Roachy, to może nie wystarczyć. W takich wypadkach, musisz zabijać jednostki jednym „pociÄ…Â…gniÄ™ciem”. Gdy to osiÄ…Â…gniesz, bÄ™dziesz mógÅ‚ zadać poważne obrażenia każdej armii, szczególnie z ulepszeniem zasiÄ™gu.

Co myślisz o mechanice ataku Colossusa? Statystyki można dopasować do balansu, lecz istnieją… obawy o to, że obecna forma ataku jest zbyt sytuacyjna. Czy Twój zespół rozważał wzmocnienie jej w jakikolwiek sposób lub dodanie większej dawki kontroli do sposobu ataku?

Mimo, że obecnie promień wizualnie prezentuje się w różnych wariantach, obrażenia zadawane są… wszystkim jednostkom w prostej linii, w tym samym czasie. Linia ta, zależeć będzie od pozycji, z której atakujesz, więc Colossusowi należy poświęcić sporo uwagi. Nie powiedziałbym również, że jest to jednostka sytuacyjna, gdyż sprawdza się zarówno w matchupie z Zergiem, jak i z Terranem. Gdy gracze będą… dostosowywać i kontrować wrogie strategie w tych matchupach, Colossus z pewnością… będzie obecny na polu bitwy.

Jak działa Molekularna Dyslokacja (Molecular Displacement) Nullfiera? Słyszałem, że wystrzeliwuje wią…zkę energii i zadaje dodatkowe obrażenia jednostkom tego samego typu. Możesz podać jakieś szczegóły?

Molekularny Rozrywacz jest nowÄ…Â… umiejÄ™tnoÅ›ciÄ…Â…, testowanÄ…Â… u Nullifiera. Jednostka ta strzela psionicznym pociskiem, który przeskakuje miÄ™dzy jednostkami tego samego typu maksymalnie 10 razy, zadajÄ…Â…c 10 punktów obrażeÅ„ przy każdym uderzeniu. Czyli używajÄ…Â…c tej zdolnoÅ›ci na 2 Marines (40HP każdy, bez ulepszenia), obaj szybko by zginÄ™li. Gdyby byÅ‚o 3 Marines, 1 by zginÄ…Â…Å‚, a pozostawiÅ‚ 2 kolejnych z 10HP. Obecnie zdolność „kosztuje” 125 energii.

Wcią…ż sÅ‚yszÄ™ o Sejsmicznym Uderzeniu (Seismic Thumper) – zdolnoÅ›ci Nighthawka (Jestem pewny, że nigdy tego nie widziaÅ‚em). Prawdopodobnie zdolność ta, ma powstrzymywać Zergów przed zagrzebywaniem siÄ™. JakieÅ› detale?

Sejsmiczne Uderzenie nie jest już dostępne w multiplayer, lecz wstępnie zdolność ta spowalniała jednostki w swoim zasięgu o 50% (nawet sojusznicze). Jedynym sposobem na powstrzymanie tego, było poczekanie, aż Sejsmiczne Uderzenie zniszczy się samo.

Czy Drony Celownicze majÄ…Â… ograniczony czas życia? WyglÄ…Â…dajÄ…Â… również na niewidoczne – czy namierzona jednostka jest jakoÅ› szczególnie wyróżniona, by móc stwierdzić, że zostaÅ‚a nacelowana?

Dron Celowniczy jest podobny do Auto-Wieżyczki (Auto Turret) pod tym wzglÄ™dem, że nie ma ograniczonego czasu życia. W chwili obecnej jego koszt to 50 p. energii, a liczba punktów życia – 120 (wszystko to oczywiÅ›cie jest balansowane). Dron może namierzyć naraz tylko jednÄ…Â… jednostkÄ™, zwiÄ™kszajÄ…Â…c o 50% otrzymywane przez niÄ…Â… obrażenia. Dwa Drony nie mogÄ…Â… celować w tÄ…Â… samÄ…Â… jednostkÄ™. Jako, że unoszÄ…Â… siÄ™ w powietrzu, sÄ…Â… niewidoczne i nieruchome, mogÄ…Â… stanowić dobre wsparcie obrony przyczółka, wzmacniajÄ…Â…c siÅ‚Ä™ ataku wieżyczek. Mimo, że drony sÄ…Â… niewidzialne, bÄ™dzie można zobaczyć czerwony laser ustawiony na danym celu i w ten sposób zorientować siÄ™, że te jednostki sÄ…Â… używane.


Zapraszamy do dyskusji na forum: http://forum.scarea.website.pl/index.php?topic=62


Źródło: SC2 Armory
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Karune na temat Nydus WormaKarune na temat Nydus Worma
Wtorek, 28.10.2008, 11:43 :: Lukin :: komentarze (2)Wtorek, 28.10.2008, 11:43 :: Lukin :: komentarze (2)

Wypowiedź Karune odnośnie Nydus Worma

Nydus Worm jest jednostką…, która przeszła kilka zmian od czasu jej ogłoszenia i ciekawi jesteśmy odzewu na ostatnie zmiany, pokazane podczas BlizzConu. Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą…, Nydus Worm jest częścią… sieci transportowej, którą… możesz przenosić swoje oddziały. Gdy Worm wydobywa się z ziemi, umożliwia wyjście nawet całej armii, tak jak zostało to pokazane tutaj

Nydus Worm na poprzednim BlizzConie

Podczas zeszłorocznego BlizzConu, Nydus Worm musiał być tworzony z Nydus Canal i wyłą…cznie na Zergowskim Creepie. W zwią…zku z tym, by zrobić drop, potrzebny był Overlord, który przekształcał teren, a następnie Nydus Canal by mógł wytworzyć Worma na danej pozycji. Ze względu na czas, jaki trzeba było odczekać, szczególnie przy masowym dropie, Zerg potrzebował kilku kanałów do stworzenia odpowiedniej ilości Wormów, aby upewnić się, że przeciwnik nie zniszczy ich, zanim armia Zergów zdą…ży się wydostać.

Nydus Worm na obecnym BlizzConie

W ostatnim buildzie, Nydus Worm nie jest już tworzony w Nydus Canal. Co wiÄ™cej, może być stworzony na dowolnym rodzaju terenu. Zamiast tego, Worm wytwarzany jest przez Overseera w zależnoÅ›ci od energii tejże jednostki. W takim wypadku, jeÅ›li masz kilku Overseerów, możesz utworzyć kilka Nydus Canal (które bÄ™dÄ…Â… miaÅ‚y swój „build time” zanim Worm wygrzebie siÄ™ z ziemi) i zapewnić sobie wiÄ™ksze powodzenie przy wyprowadzaniu swoich jednostek. Powiedzcie co sÄ…Â…dzicie o tych zmianach. PamiÄ™tajcie również, że jest to dyskusja o mechanice gry, a nie statystykach, które zawsze bÄ™dÄ…Â… zmieniane by zbalansować rozgrywkÄ™ (np. zmiana czasu budowy, koszt energii, punkty życia itd.).

Karune wyjaśnił również kilka innych kwestii:

Gdy jednostki wchodzÄ…Â… do Nydus Worma lub Nydus Canal, znajdujÄ…Â… siÄ™ w sieci Nydus. MogÄ…Â… jÄ…Â… opuÅ›cić dowolnym wyjÅ›ciem, wÅ‚Ä…Â…czajÄ…Â…c w to strukturÄ™ Nydus Canal. Nie ma wÅ‚aÅ›ciwie żadnych „podkopów”, caÅ‚ość bardziej przypomina wprowadzanie jednostek do Dropshipa. Gdy wszystkie wejÅ›cia/wyjÅ›cia zostajÄ…Â… zniszczone, wszystkie jednostki w sieci ginÄ…Â…, wiÄ™c jako Zerg, dopilnuj by to siÄ™ nie staÅ‚o ;) . Powyższa wypowiedź opisuje bardzo bezpieczny tryb transportowania jednostek, jaki stanowi sieć Nydus – tak dÅ‚ugo dopóki przynajmniej jeden punkt tej sieci pozostaje nie zniszczony, nie ma zagrożenia utraty jednostek.


  1. Czy uważacie któryś z projektów Nydus Worma za lepszy? Jeśli tak, to który?
  2. Gdybyście mogli zaimplementować odpowiednią… metodę transportowania dla Zergów, co by to było?
  3. Jakie dodatkowe wzmocnienia/osłabienia pasowałyby waszym zdaniem dla jednostek opuszczają…cych Nydus Worma?


Zapraszamy do dyskusji na forum: http://forum.scarea.website.pl/index.php?topic=55.0


Źródło: SC2 Blog
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Site News
Forum żyje :)Forum żyje :)
PiÄ…Â…tek, 17.10.2008, 10:40 :: Lukin :: komentarze (6)PiÄ…Â…tek, 17.10.2008, 10:40 :: Lukin :: komentarze (6)

Zajrzałem tutaj dopiero po naprawie forum i bardzo pozytywnie mnie nastawiły wasze komentarze. Pierwsze zdziwienie - ich liczba, Drugie - ich treść. Dzięki, że pamiętacie. Zapraszam do rejestracji na nowym forum.

Trochę o nim. Dysponujemy teraz forum SMF 2.0. Jesto to potężne narzędzie, które ma wiele funkcji, których stare forum nie oferowało. Najważniejsze dla nas to system ostrzeżeń i akceptacja postów przez moderatorów (pamiętacie dział problemy? :)).

Mam nadzieję, że dzięki wam strona odrodzi się o będzie tętniła życiem co najmniej tak jak poprzednia wersja w czasach swojej świetności. Teraz mamy o tyle dobrze, że to ja zarzą…dzam serwerem i nie jesteśmy uzależnieni od innych administratorów, którzy byli jeszcze nade mną…, a nad nimi kolejni itp. Teraz ja jestem najwyżej :P. Przy okazji nAiL również został mianowany bogiem i razem możemy wszystko*. Pamiętajcie o tym.


*) Wszystko tzn. np. ban na przeglÄ…Â…danie nie tylko forum, ale i strony.

Site News
SCA powraca w nowej wersji!SCA powraca w nowej wersji!
Niedziela, 24.08.2008, 21:24 :: Lukin :: komentarze (34)Niedziela, 24.08.2008, 21:24 :: Lukin :: komentarze (34)

Witam szanownych czytelników naszego serwisu :). Jak widać zaszły u nas pewne zmiany. Wy widzicie jedynie te kosmetyczne, natomiast cała ekipa zajmują…ca się stronką… doceni nowy silnik CMS na którym oparty jest nasz serwis. Jeszcze nie wszystkie moduły są… aktywne, co zresztą… widać, ale z czasem stronka będzie nabierała funkcjonalności. Pozdrowienia dla wiernych fanów StarCrafta i czytelników naszego serwisu ;)


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona