Nie dawno publikowaliśmy tłumaczenia dwóch paneli dyskusyjnych z BlizzConu - dotyczących fabuły oraz gampeplay'a. Jak jednak wiadomo, na BlizzConie odbył się jeszcze trzeci panel dotyczący StarCrafta 2, dotyczący rozwiązań wizualnych, czyli tak zwany Art Panel.
Serwis GameSpot.com opublikował nagranie z tej prezentacji. Zachęcamy do obejrzenia filmików. Można tu zobaczyć jak bardzo unikalne są teraz wszystkie planety, jak wyglądają animacje jednostek i ich śmierci, oraz interaktywne elementy otoczenia. na sam koniec - mała niespodzianka.
Na dokładkę prezentujemy wam trochę spóźnione nagranie prezentujące możliwości edytora map, jaki zaimplementowany będzie w StarCraft 2. Możliwości nowego programu oszałamiają. To trzeba zobaczyć.
W dniu wczorajszym zakończyły się eliminacje w StarCrafcie do polskich finałów WCG. W miniony weekend rozegrana została druga tura eliminacji, która pozwoliła wyłonić trzech ostatnich finalistów. Mimo, iż trójkę zwycięzców, którymi są Koget, User, Tarson znaliśmy już w niedzielę, dopiero wczorajszy finał pozwolił ustalić ich końcową kolejność (a jest to o tyle ważne, że zwycięzca będzie w finałach startował z lepszym rozstawieniem).
Tak więc na finałach 19-20 września w Warszawie zagrają:
Krzysztof "Draco" Nalepka - zwycięzca polskich eliminacji WCG 2008
Tomasz "Sawyer" Więłocha - zwycięzca preeliminacji reprezentacji Polski
Dawid "ZZZero" Paździora - I miejsce w pierwszej turze eliminacji online
Rafał "ParanOid" Kontowicz - II miejsce w pierwszej turze eliminacji online
Jarosław "Yayba" Pociecha - III miejsce w pierwszej turze eliminacji online
Grzegorz "User" Muśko - I miejsce w drugiej turze eliminacji online
Marcin "Koget" Nowak - II miejsce w drugiej turze eliminacji online
Tomasz "Tarson" Boroń - III miejsce w drugiej turze eliminacji online
Najbardziej zaskakuje tutaj brak Mistrza oraz Dreivena, który wygrał wszystkie mecze w swojej grupie eliminacyjnej. Cieszy natomiast fakt, że mamy dość mocno zróżnicowany skład pod względem ras - zazwyczaj polskie finały WCG zdominowane były przez Protossów.
Szczegółowa relacja z drugiej tury eliminacyjnej oraz duża liczba Vodów z meczy dostępne są na stronie Terran.TV.
Mamy dla was róznież małą niespodziankę. Otóż udało nam się przeprowadzić wywiad z jednym z finalistów - Zero. Poruszyliśmy tam kilka "niestandardowych" kwestii, ale mam nadzieję, że rozmowa będzie się wam podobać.
Ubiegły tydzień upłynął nam pod znakiem StarCrafta 2 - chyba jeszcze nigdy do tej pory nie było tak wielkiego wysypu informacji w tak krótkim czasie. Na początku tygodnia zakończyło się NDA dotyczące lipcowej konferencji prasowej w siedzibie Blizzarda, co zaowocowało wysypem artykułów i innych materiałów dotyczących trybu single player w Wings of Liberty. Jeszcze dobrze nie ochłonęliśmy po tych informacjach a zaczął się Gamescom, czego konsekwencją były kolejne opisy najnowszego buildu StarCrafta 2, w tym głównie single playera. Z końcem tygodnia natomiast zaczął się BlizzCon, gdzie zaprezentowany został nowy Battle.net.
W tak dużym natłoku informacji bardzo łatwo mogło wam coś umknąć. Dlatego też prezentujemy wam listę wszystkich artykułów i materiałów z ubiegłego tygodnia.
BlizzCon 2009 już za nami. Równolegle odbywały się targi GamesCom w Kolonii, podczas których SC 2 udostępniony był graczom. Dzięki obecności Spychiego mamy najświeższe informacje o StarCrafcie 2 i jego grywalności. Spychi przygotował relację, zawierającą jego obserwacje i wnioski, nasuwające się po chwilach spędzonych przy grze. Myślę, że każdy (bez względu na to, jak bardzo oczekuje premiery SC 2)powinien zapoznać się z tym tekstem. Zapewniam, iż jest co czytać, dlatego nie przedłużając zapraszam do lektury. Miłego czytania!
BlizzCon 2009 już za nami. Co prawda jego odbył się on głównie pod znakiem nowego dodatku do blizzardowskiego MMO - World of Warcraft: Cataclysm oraz nowej klasy bohatera w Diablo 3, jaka została tu ogłoszona - Monk (mnich) jednak nie zabrakło róznież informacji o StarCraft 2. Prócz możliwości pogrania największą atrakcją - jak zwykle z resztą - były panele dyskusyjne prowadzone przez pracowników Blizzarda.
I w tym miejscu mamy dla was niespodziankę. Otóż przygotowaliśmy tłumaczenia dwóch paneli dyskusyjnych. Tak więc jeżeli chcecie się dowiedzieć kto użycza głosu znanym postaciom z gry, jaki stosunek do swoich postaci mają aktorzy, jakie nowe możliwości ma edytor map - zachęcamy do lektury.
BlizzCon trwa w najlepsze i mimo wielu relacji oraz stałego napływu informacji nie mogło zabraknąć tej najbardziej klasycznej formy uzyskania szczegółowych wiadomości, czyli zestawu pytań i odpowiedzi.
Czy macie jakieś plany odnośnie forów, stron fanowskich i sieci społecznościowych?
Tak, mamy trochę projektów z tym związanych po wydaniu gry.
Jeśli chodzi o osiągnięcia (achievements) - co z graniem offline? Np. brakiem możliwości połączenia przez dwa tygodnie? Czy zostanie to uwzględnione w nowym battle.necie?
Nie. Jeśli pozwolimy, żeby poza sieciowe gry wliczały się do osiągnięć, było by to pozwoleniem na hackowanie systemu.
Prezentujemy również nagranie z prezentacji Battle.net 2.0, o której pisaliśmy w poprzednim newsie.
Ale to nie wszystko. Mamy dla was również filmik zaprezentowany podczas BlizzConu. Przedstawia on krótka wycieczkę po Blizzardzie i pokazuje, w jakich warunkach powstaje StarCraft 2.
Na zakończenie prezentujemy wam bardzo długi wywiad z Chrisem Sigaty, jaki przy okazji czerwcowej konferencji prasowej przeprowadził serwis StarCraft 2 Source. Mimo iż wywiad nie jest najnowszy a część informacji jakie zawiera była już publikowana bądź się zdeaktualizowała warto tekst ten przeczytać, gdyż zawiera na prawdę dużo interesujących wiadomości.