Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Zealot
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayuSC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu
Åšroda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)Åšroda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)

chrono boost

Znów dwa dni przerwy, jednak i tym razem mam nadzieję, że poniższy tekst jakoś to zrekompensuje. Tym razem chciałbym napisać kilka słów o tym, jak rozgrywka w StarCraft 2 zmieniła się w stosunku do tej, którą znamy z Brood Wara. Nie chcę tu jednak opisywać zmian jednostek czy umiejętności, bo to widać od razu. Skupię się raczej na zmianach w samym sposobie gry, których nie widać na screenach, na tym, co będzie odczuwalne podczas przesiadki z SC: BW na nową część serii. Jednocześnie uprzedzam, że tekst ten będzie mocno subiektywny, pisany jedynie na podstawie moich własnych doświadczeń, przy czym będą to głównie doświadczenia zdobyte podczas gry Protossami.

Tutaj miał się znajdować tekst, do którego wstęp jest powyżej, jednak troszeczkę się rozpisałem, toteż postanowiłem wrzucić tekst jako samodzielny artykuł. Dostępny jest on pod poniższym linkiem.

SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu


Po poprzednim tekście, dotyczącym Chrono Boost pojawiło się kilka pytań, toteż korzystając z okazji chciałbym na nie odpowiedzieć. I tak:
=> Początkowo Nexus posiada energię na poziomie zero. Regeneruje się ona z prędkością ok 10 punktów na 13 sekund przy prędkości Faster (będzie to ok. 1 pkt energii na 2 sekundy przy prędkości Normal). Tak więc po raz pierwszy Chrono Boosta użyć możemy po ok 30 sekundach gry (na Faster oczywiście).
=> Chrono Boost działa jedynie na budynki, w których można coś wybudować lub ulepszyć. Z tego powodu nie ma możliwości rzucenia go na: Pylon, Assimilator, Photon Cannon oraz Dark Shrine. Jak podaje serwis StarCraft2.net.pl Chrono Boost nie działa także na Warp Gate.
Umiejętność ta wpływa jedynie na szybkość produkcji, nie oddziałuje na szybkość regeneracji osłon i energii.


Na koniec dodam, że uzupełnione zostały statystyki wszystkich już jednostek Terran. Jednostki ras pozostałych - wkrótce.

StarCraft 2 Beta - Jednostki


SC2 News
System powtórek w StarCraft 2 BetaSystem powtórek w StarCraft 2 Beta
Åšroda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)Åšroda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)

Bardzo dobry system powtórek jest jednym z elementów, które przyczyniły się do sukcesu StarCrafta jako e-sportu. StarCraft 2 kontynuuje tą tradycję, a nawet bardzo ją rozwija. Poprzez wprowadzenie wielu szczegółowych statystyk, wyświetlanych w czasie rzeczywistym, czy tez możliwość przewijania, system repów w SC2 jest obecnie chyba najlepszym we wszystkich grach do tej pory.

Z tego powodu zachęcam do zapoznania się z ciekawym opisem tego systemu, jaki pojawił się na StarCraft2.net.pl. W tekście tym opisane zostały wszystkie opcje dostępne w trakcie oglądania powtórek.

System powtórek czyli zagraj to jeszcze raz, Sam...

Dodatkowo w ostatni odcinek wideoblogu prowadzonego przez ten sam serwis dotyczył właśnie systemu powtórek. Istnieje więc możliwość, aby wszystko, co opisane jest w powyższym artykule, zobaczyć a akcji.

Videocast: Powtórki


Źródło: StarCraft2.net.pl

SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisałam, jednak czas ten nie był zmarnowany. Wyszedłem z założenia, że aby napisać coś konkretniejszego należy pograć ciut więcej. Dlatego też w ostatnim czasie dość intensywnie starałem się poznać Protossów. Na początek chciałbym napisać kilka słów o nowej makromechanice tej rasy.

Zarówno miejsce, w którym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki było wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zarówno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera się tylko na jednej zdolności. Jest to Chrono Boost i znajduje się w Nexusie, klawisz skrótu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolność ta nazwana została Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Działanie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Otóż, jeżeli potraktujemy tą zdolnością dowolny swój budynek będzie on pracował 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma też odległość budynku od Nexusa. Reasumując - możemy zdolności tej użyć na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na największej prędkości. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na załączonych obrazkach.

screen Jakie może mieć to zastosowanie? Jako, że mechanika ta dostępna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (użycie kosztuje zaledwie 25 punktów energii) to już od początku gry możemy zwiększać prędkość produkcji Probów. Natomiast, gdy już mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszyć produkcję Zealotów - wtedy nie musimy się już obawiać szybkiego rusha. Ma to szczególne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, który bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwiększanie szybkości opracowywania ulepszeń. Jako, że Nexus może mieć maksymalnie 100 punktów energii, a w późniejszej grze posiada się zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzyć, że dysponując zasobami 200-300 punktów energii możemy bardzo szybko odbudować utraconą armię.

StarCraft 2, mimo iż opiera się na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynków takich jak w pierwowzorze - nie jest już ta samą grą. Fakt - umiejętności nabyte podczas gry w pierwszą część nie idą na marne, jednak niektóre przyzwyczajenia utrudniają grę a nawet mogą być zgubne. Przykładowo jednym z moich najczęstszych problemów jest pilnowanie nowo wybudowanych Probów, by wysłać je do zbierania surowców. Jest to jednak niepotrzebne, gdyż po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minerałach nowe Proby automatycznie zaczynają wydobycie. Ciężko jest z kolei przyzwyczaić się do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ciągle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiejętności może przechylić szalę zwycięstwa, co opisałem wyżej.


Chciałbym jeszcze odpowiedzieć na dwa często zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punktów tarczy oraz 400 punktów życia (HP). Czyni go to najsilniejszą jednostką w grze. Każdy gracz na mapie posiadać może tylko jednego Mothershipa, przy czym możliwe jest oczywiście odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilość posiadanych przez Zerga Queenów (Królowych) nie jest limitowana. Umiejętności (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstawę nowej makromechaniki Zerga.
Więcej o zdolnościach i statystykach tych jednostek - następnym razem.


Napisałem o Protossach, wspomniałem o Zergach więc aby fani Terran nie poczuli się pominięci mam tez coś dla nich. Są to dokładne statystyki 8 jednostek terrańskich. Starałem się przygotować je możliwie dokładnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupełniona i przygotowane zostaną dwie pozostałe rasy. Wspomniane statystyki zobaczyć możecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, że w dniu dzisiejszym udało mi się wreszcie wypracować rangę w systemie 1v1 zaktualizowałem zbiór screenów Battle.netu o 5 zrzutów tabeli rankingowych (5 ostatnich screenów na liście). Więcej o tym systemie napiszę, gdy uda mi się lepiej zrozumieć, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0

SC2 News
SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy)SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy)
Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3)Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3)

Jak można zauważyć pracuję "dniami i nocami" coby wam coś ciekawego przygotować i pokazać. Tym razem na stronę wrzucone zostały dwa filmiki prezentujące polski interfejs Battle.net 2.0 w akcji. Filmiki dostępne są w dziel filmów naszej relacji z bety lub pod poniższym linkiem.


Polski interfejs Battle.net 2.0 oraz opcje gry

Na jednym z filmików widoczne są opcje wyboru języka dialogów i podpisów. Potwierdzają się w ten sposób wypowiedziane kiedyś słowa Blizzarda, że w wersji finalnej możliwe będzie instalowanie dodatkowych pakietów językowych.

Na koniec zapraszam również na relację z bety prowadzoną przez serwis StarCraft2.net.pl, gdzie również jest dużo ciekawych materiałów:

Beta - StarCraft2.net.pl

SC2 News
Beta - Pierwsze wrażenia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewkaBeta - Pierwsze wrażenia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewka
PiÄ…tek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4)PiÄ…tek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4)

Mimo instalacji i odpalenia Bety już wczoraj, tak na prawdę dopiero dziś mogłem stoczyć pierwsze walki. Dzisiaj też odpaliłem wreszcie wersję polską bety. W związku z tym chciałbym podzielić się z wami pewnymi spostrzeżeniami.

Klimat i wygląd StarCrafta 2 są niesamowite. Już ekran logowania do Battle.netu 2.0 robi wielkie wrażenie. Wszystkie przyciski są świetnie zaanimowane, dodatkowo surfowaniu po Battle.necie ciągle towarzyszą równe dźwięki oraz muzyka. Podobnie jest w grze - wszystko idealnie do siebie pasuje. A dodam tylko, że z powodów technicznych gram na średnich detalach.

Wbrew wszelkim przewidywaniom - Polska wersja nie jest tragiczna! Co prawda widać jeszcze pewne niedoróbki - niektóre napisy się nie wyświetlają, zarówno w grze jak i Battle.necie (brak polskich tłumaczeń?), można by tez przyczepić się do niektórych słów czy sformułowań. Zdarzają się tez przypadki, że polskie słowa nie mieszczą się w ramkach / na przyciskach, jednak są to przypadki bardzo rzadkie. Ogólnie jednak jak na ten stopień zaawansowania prac jest bardzo dobrze.
Bardzo dobrze prezentuje się tez polska oprawa dźwiękowa. Mimo drobnych potknięć (np. głos Thora) wypowiedzi jednostek są bardzo klimatyczne.
Problemem, szczególnie dla graczy początkujących mogą być skróty klawiszowe. W wersji polskiej są one oczywiście takie same jak w wersji angielskiej, przez co nie są one intuicyjne. Bo o ile na przykład wciśnięcie [S] w celu wybudowania SCV jest logiczne to ten sam przycisk przypisany do polskiego ERK już tak oczywisty nie jest.

Zergi - są straszne, obrzydliwe i przerażające. Co prawda zagrałem nimi dopiero raz, ale już mogę to stwierdzić. Zarówno wygląd, jak i odgłosy wydawane przez Zergi czynią je naprawdę "obcymi". O ile w SC: W były one po prostu oblepione kolcami z każdej strony, tutaj prócz tego są jeszcze strasznie obślizgłe.
Tworzenie siÄ™ Creepu jest niesamowite - moim zdaniem jedna z lepszych animacji w grze.
Hydralisk oraz Roach posiadają dwie animacje ataku. Normalnie jednostki te plują - Hydralisk kolcami, Roach kwasem - ale w przypadku gdy stoją blisko celu atakują kolcami. Wygląda to bardzo "naturalnie". Więcej o jednostkach napiszę następnym razem.

Na koniec chciałbym zaprezentować wam pierwszą porcję materiałów z bety SC2. Nie przedłużając, podaję linki:

Tak nawiasem mówiąc, mam wrażenie, ze w najbliższym czasie ze strony zrobi się swego rodzaju blog na temat spotkań z betą, jednak mam nadzieję, że nie będziecie z tego powodu bardzo źli.

SC2 News
SC2 Beta - pierwsze informacjeSC2 Beta - pierwsze informacje
Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2)Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2)

17 lutego 2010 roku rozpoczęły się Betatesty StarCrafta 2. Jako, że redakcja SCA miała szczęście i posiadamy klucz pozwalający wziąć nam udział w tych testach postaramy się dostarczyć wam możliwie dużo ciekawych informacji na temat bety jak i samej gry. Co prawda jest to tylko jeden klucz, więc informacji i materiałów może być nieco mniej niż w wielu większych serwisach, ale nadal jest to więcej niż nic. Wszystkie informacje pojawiać się będą w naszym nowym dziale utworzonym specjalnie na potrzeby bety. Aby przejść do tego działu wystarczy kilknąć obrazek poniżej.

Szybki dostęp do działu uzyskacie również poprzez taki sam rysunek znajdujący się ponad newsami lub przez link na górze prawego menu. Co ważniejsze informacje pojawiać się będą również w newsach.
Dodatkowo wszyscy możecie zadawać dowolne pytania odnośnie bety na naszym forum. Możecie też zgłaszać tam propozycje i prośby tego, co chcielibyście zobaczyć.

StarCraft 2 Beta na Forum SC Area


Teraz kilka faktów odnośnie samej bety:

Pliki instalacyjne ważą trochę ponad 1,6 GB. Natomiast świeżo zainstalowana gra zajmuje 2,09 GB na dysku twardym. Screeny w przeciwieństwei do SC:BW nie zapisują się w katalogu z grą a w katalogu StarCraft 2 Beta w Moich Dokumentach.

Możliwe jest pobranie kilku wersji instalacyjnych w ramach jednego klucza. Dzięki temu mamy dostęp zarówno do oryginalnej wersji angielskiej jak i wersji polskiej. Skoro już przy niej jesteśmy - cały Battle.net 2.0 jest przetłumaczony na nasz język ojczysty. Co prawda widać kilka niedoróbek ,ale nie jest najgorzej.

Podczas zakładania konta (pierwsze odpalenie gry) prócz poprawności nicka z gry sprawdzane jest również to czy nie jest on obraźliwy! Jest to rozwiązanie dobre, gdyż unikniemy wątpliwej przyjemności spotykania w grze "maderfakerów" i tym podobnych aczkolwiek nie jest to rozwiązanie nowe - ten sam mechanizm zaimplementowano np. w Red Alert 3. niestety jednak nie pozwoliło mi to zarejestrować konta pod moim normalnym nickem (Negro w jęz. angielskim jest słowem o wątpliwej "poprawności politycznej".

W sposób ciekawy rozwiązany został również popularny wszędzie problem "zajętego nicka". Otóż po podaniu nicka właściwego proszeni jesteśmy o podanie jego drugiego członu. Jest to swego rodzaju domena czy też tag. W efekcie nasz nick ma postać "Nick.domena". Przy czym druga część nicka widoczna jest głównie w profilu. Dodatkowo stwarza to łatwą możliwość na zademonstrowanie swojej przynależności do jakieś grupy czy organizacji. Przykładowo mój nick w całej okazałości ma postać: Unseen.sca


Na koniec krótka informacja o tym, że odpalona została oficjalna strona bety. Polska jej wersja znajduje się TUTAJ.

Zapraszamy do śledzenia zmian na naszej stronie.


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona