Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Observer
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayuSC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu
艢roda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)艢roda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)

chrono boost

Zn贸w dwa dni przerwy, jednak i tym razem mam nadziej臋, 偶e poni偶szy tekst jako艣 to zrekompensuje. Tym razem chcia艂bym napisa膰 kilka s艂贸w o tym, jak rozgrywka w StarCraft 2 zmieni艂a si臋 w stosunku do tej, kt贸r膮 znamy z Brood Wara. Nie chc臋 tu jednak opisywa膰 zmian jednostek czy umiej臋tno艣ci, bo to wida膰 od razu. Skupi臋 si臋 raczej na zmianach w samym sposobie gry, kt贸rych nie wida膰 na screenach, na tym, co b臋dzie odczuwalne podczas przesiadki z SC: BW na now膮 cz臋艣膰 serii. Jednocze艣nie uprzedzam, 偶e tekst ten b臋dzie mocno subiektywny, pisany jedynie na podstawie moich w艂asnych do艣wiadcze艅, przy czym b臋d膮 to g艂贸wnie do艣wiadczenia zdobyte podczas gry Protossami.

Tutaj mia艂 si臋 znajdowa膰 tekst, do kt贸rego wst臋p jest powy偶ej, jednak troszeczk臋 si臋 rozpisa艂em, tote偶 postanowi艂em wrzuci膰 tekst jako samodzielny artyku艂. Dost臋pny jest on pod poni偶szym linkiem.

SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu


Po poprzednim tek艣cie, dotycz膮cym Chrono Boost pojawi艂o si臋 kilka pyta艅, tote偶 korzystaj膮c z okazji chcia艂bym na nie odpowiedzie膰. I tak:
=> Pocz膮tkowo Nexus posiada energi臋 na poziomie zero. Regeneruje si臋 ona z pr臋dko艣ci膮 ok 10 punkt贸w na 13 sekund przy pr臋dko艣ci Faster (b臋dzie to ok. 1 pkt energii na 2 sekundy przy pr臋dko艣ci Normal). Tak wi臋c po raz pierwszy Chrono Boosta u偶y膰 mo偶emy po ok 30 sekundach gry (na Faster oczywi艣cie).
=> Chrono Boost dzia艂a jedynie na budynki, w kt贸rych mo偶na co艣 wybudowa膰 lub ulepszy膰. Z tego powodu nie ma mo偶liwo艣ci rzucenia go na: Pylon, Assimilator, Photon Cannon oraz Dark Shrine. Jak podaje serwis StarCraft2.net.pl Chrono Boost nie dzia艂a tak偶e na Warp Gate.
Umiej臋tno艣膰 ta wp艂ywa jedynie na szybko艣膰 produkcji, nie oddzia艂uje na szybko艣膰 regeneracji os艂on i energii.


Na koniec dodam, 偶e uzupe艂nione zosta艂y statystyki wszystkich ju偶 jednostek Terran. Jednostki ras pozosta艂ych - wkr贸tce.

StarCraft 2 Beta - Jednostki


SC2 News
System powt贸rek w StarCraft 2 BetaSystem powt贸rek w StarCraft 2 Beta
艢roda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)艢roda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)

Bardzo dobry system powt贸rek jest jednym z element贸w, kt贸re przyczyni艂y si臋 do sukcesu StarCrafta jako e-sportu. StarCraft 2 kontynuuje t膮 tradycj臋, a nawet bardzo j膮 rozwija. Poprzez wprowadzenie wielu szczeg贸艂owych statystyk, wy艣wietlanych w czasie rzeczywistym, czy tez mo偶liwo艣膰 przewijania, system rep贸w w SC2 jest obecnie chyba najlepszym we wszystkich grach do tej pory.

Z tego powodu zach臋cam do zapoznania si臋 z ciekawym opisem tego systemu, jaki pojawi艂 si臋 na StarCraft2.net.pl. W tek艣cie tym opisane zosta艂y wszystkie opcje dost臋pne w trakcie ogl膮dania powt贸rek.

System powt贸rek czyli zagraj to jeszcze raz, Sam...

Dodatkowo w ostatni odcinek wideoblogu prowadzonego przez ten sam serwis dotyczy艂 w艂a艣nie systemu powt贸rek. Istnieje wi臋c mo偶liwo艣膰, aby wszystko, co opisane jest w powy偶szym artykule, zobaczy膰 a akcji.

Videocast: Powt贸rki


殴r贸d艂o: StarCraft2.net.pl

SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisa艂am, jednak czas ten nie by艂 zmarnowany. Wyszed艂em z za艂o偶enia, 偶e aby napisa膰 co艣 konkretniejszego nale偶y pogra膰 ciut wi臋cej. Dlatego te偶 w ostatnim czasie do艣膰 intensywnie stara艂em si臋 pozna膰 Protoss贸w. Na pocz膮tek chcia艂bym napisa膰 kilka s艂贸w o nowej makromechanice tej rasy.

Zar贸wno miejsce, w kt贸rym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki by艂o wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zar贸wno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera si臋 tylko na jednej zdolno艣ci. Jest to Chrono Boost i znajduje si臋 w Nexusie, klawisz skr贸tu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolno艣膰 ta nazwana zosta艂a Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Dzia艂anie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Ot贸偶, je偶eli potraktujemy t膮 zdolno艣ci膮 dowolny sw贸j budynek b臋dzie on pracowa艂 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma te偶 odleg艂o艣膰 budynku od Nexusa. Reasumuj膮c - mo偶emy zdolno艣ci tej u偶y膰 na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na najwi臋kszej pr臋dko艣ci. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na za艂膮czonych obrazkach.

screen Jakie mo偶e mie膰 to zastosowanie? Jako, 偶e mechanika ta dost臋pna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (u偶ycie kosztuje zaledwie 25 punkt贸w energii) to ju偶 od pocz膮tku gry mo偶emy zwi臋ksza膰 pr臋dko艣膰 produkcji Prob贸w. Natomiast, gdy ju偶 mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszy膰 produkcj臋 Zealot贸w - wtedy nie musimy si臋 ju偶 obawia膰 szybkiego rusha. Ma to szczeg贸lne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, kt贸ry bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwi臋kszanie szybko艣ci opracowywania ulepsze艅. Jako, 偶e Nexus mo偶e mie膰 maksymalnie 100 punkt贸w energii, a w p贸藕niejszej grze posiada si臋 zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzy膰, 偶e dysponuj膮c zasobami 200-300 punkt贸w energii mo偶emy bardzo szybko odbudowa膰 utracon膮 armi臋.

StarCraft 2, mimo i偶 opiera si臋 na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynk贸w takich jak w pierwowzorze - nie jest ju偶 ta sam膮 gr膮. Fakt - umiej臋tno艣ci nabyte podczas gry w pierwsz膮 cz臋艣膰 nie id膮 na marne, jednak niekt贸re przyzwyczajenia utrudniaj膮 gr臋 a nawet mog膮 by膰 zgubne. Przyk艂adowo jednym z moich najcz臋stszych problem贸w jest pilnowanie nowo wybudowanych Prob贸w, by wys艂a膰 je do zbierania surowc贸w. Jest to jednak niepotrzebne, gdy偶 po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minera艂ach nowe Proby automatycznie zaczynaj膮 wydobycie. Ci臋偶ko jest z kolei przyzwyczai膰 si臋 do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ci膮gle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiej臋tno艣ci mo偶e przechyli膰 szal臋 zwyci臋stwa, co opisa艂em wy偶ej.


Chcia艂bym jeszcze odpowiedzie膰 na dwa cz臋sto zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punkt贸w tarczy oraz 400 punkt贸w 偶ycia (HP). Czyni go to najsilniejsz膮 jednostk膮 w grze. Ka偶dy gracz na mapie posiada膰 mo偶e tylko jednego Mothershipa, przy czym mo偶liwe jest oczywi艣cie odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilo艣膰 posiadanych przez Zerga Queen贸w (Kr贸lowych) nie jest limitowana. Umiej臋tno艣ci (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstaw臋 nowej makromechaniki Zerga.
Wi臋cej o zdolno艣ciach i statystykach tych jednostek - nast臋pnym razem.


Napisa艂em o Protossach, wspomnia艂em o Zergach wi臋c aby fani Terran nie poczuli si臋 pomini臋ci mam tez co艣 dla nich. S膮 to dok艂adne statystyki 8 jednostek terra艅skich. Stara艂em si臋 przygotowa膰 je mo偶liwie dok艂adnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupe艂niona i przygotowane zostan膮 dwie pozosta艂e rasy. Wspomniane statystyki zobaczy膰 mo偶ecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, 偶e w dniu dzisiejszym uda艂o mi si臋 wreszcie wypracowa膰 rang臋 w systemie 1v1 zaktualizowa艂em zbi贸r screen贸w Battle.netu o 5 zrzut贸w tabeli rankingowych (5 ostatnich screen贸w na li艣cie). Wi臋cej o tym systemie napisz臋, gdy uda mi si臋 lepiej zrozumie膰, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0

SC2 News
SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy)SC2 Beta - Polski interfejs Battle.net 2.0 i opcje gry (Filmy)
Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3)Sobota, 20.02.2010, 03:03 :: Negro :: komentarze (3)

Jak mo偶na zauwa偶y膰 pracuj臋 "dniami i nocami" coby wam co艣 ciekawego przygotowa膰 i pokaza膰. Tym razem na stron臋 wrzucone zosta艂y dwa filmiki prezentuj膮ce polski interfejs Battle.net 2.0 w akcji. Filmiki dost臋pne s膮 w dziel film贸w naszej relacji z bety lub pod poni偶szym linkiem.


Polski interfejs Battle.net 2.0 oraz opcje gry

Na jednym z filmik贸w widoczne s膮 opcje wyboru j臋zyka dialog贸w i podpis贸w. Potwierdzaj膮 si臋 w ten spos贸b wypowiedziane kiedy艣 s艂owa Blizzarda, 偶e w wersji finalnej mo偶liwe b臋dzie instalowanie dodatkowych pakiet贸w j臋zykowych.

Na koniec zapraszam r贸wnie偶 na relacj臋 z bety prowadzon膮 przez serwis StarCraft2.net.pl, gdzie r贸wnie偶 jest du偶o ciekawych materia艂贸w:

Beta - StarCraft2.net.pl

SC2 News
Beta - Pierwsze wra偶enia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewkaBeta - Pierwsze wra偶enia, screeny z Battle.netu, mapy, drzewka
Pi膮tek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4)Pi膮tek, 19.02.2010, 15:16 :: Negro :: komentarze (4)

Mimo instalacji i odpalenia Bety ju偶 wczoraj, tak na prawd臋 dopiero dzi艣 mog艂em stoczy膰 pierwsze walki. Dzisiaj te偶 odpali艂em wreszcie wersj臋 polsk膮 bety. W zwi膮zku z tym chcia艂bym podzieli膰 si臋 z wami pewnymi spostrze偶eniami.

Klimat i wygl膮d StarCrafta 2 s膮 niesamowite. Ju偶 ekran logowania do Battle.netu 2.0 robi wielkie wra偶enie. Wszystkie przyciski s膮 艣wietnie zaanimowane, dodatkowo surfowaniu po Battle.necie ci膮gle towarzysz膮 r贸wne d藕wi臋ki oraz muzyka. Podobnie jest w grze - wszystko idealnie do siebie pasuje. A dodam tylko, 偶e z powod贸w technicznych gram na 艣rednich detalach.

Wbrew wszelkim przewidywaniom - Polska wersja nie jest tragiczna! Co prawda wida膰 jeszcze pewne niedor贸bki - niekt贸re napisy si臋 nie wy艣wietlaj膮, zar贸wno w grze jak i Battle.necie (brak polskich t艂umacze艅?), mo偶na by tez przyczepi膰 si臋 do niekt贸rych s艂贸w czy sformu艂owa艅. Zdarzaj膮 si臋 tez przypadki, 偶e polskie s艂owa nie mieszcz膮 si臋 w ramkach / na przyciskach, jednak s膮 to przypadki bardzo rzadkie. Og贸lnie jednak jak na ten stopie艅 zaawansowania prac jest bardzo dobrze.
Bardzo dobrze prezentuje si臋 tez polska oprawa d藕wi臋kowa. Mimo drobnych potkni臋膰 (np. g艂os Thora) wypowiedzi jednostek s膮 bardzo klimatyczne.
Problemem, szczeg贸lnie dla graczy pocz膮tkuj膮cych mog膮 by膰 skr贸ty klawiszowe. W wersji polskiej s膮 one oczywi艣cie takie same jak w wersji angielskiej, przez co nie s膮 one intuicyjne. Bo o ile na przyk艂ad wci艣ni臋cie [S] w celu wybudowania SCV jest logiczne to ten sam przycisk przypisany do polskiego ERK ju偶 tak oczywisty nie jest.

Zergi - s膮 straszne, obrzydliwe i przera偶aj膮ce. Co prawda zagra艂em nimi dopiero raz, ale ju偶 mog臋 to stwierdzi膰. Zar贸wno wygl膮d, jak i odg艂osy wydawane przez Zergi czyni膮 je naprawd臋 "obcymi". O ile w SC: W by艂y one po prostu oblepione kolcami z ka偶dej strony, tutaj pr贸cz tego s膮 jeszcze strasznie ob艣lizg艂e.
Tworzenie si臋 Creepu jest niesamowite - moim zdaniem jedna z lepszych animacji w grze.
Hydralisk oraz Roach posiadaj膮 dwie animacje ataku. Normalnie jednostki te pluj膮 - Hydralisk kolcami, Roach kwasem - ale w przypadku gdy stoj膮 blisko celu atakuj膮 kolcami. Wygl膮da to bardzo "naturalnie". Wi臋cej o jednostkach napisz臋 nast臋pnym razem.

Na koniec chcia艂bym zaprezentowa膰 wam pierwsz膮 porcj臋 materia艂贸w z bety SC2. Nie przed艂u偶aj膮c, podaj臋 linki:

Tak nawiasem m贸wi膮c, mam wra偶enie, ze w najbli偶szym czasie ze strony zrobi si臋 swego rodzaju blog na temat spotka艅 z bet膮, jednak mam nadziej臋, 偶e nie b臋dziecie z tego powodu bardzo 藕li.

SC2 News
SC2 Beta - pierwsze informacjeSC2 Beta - pierwsze informacje
Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2)Czwartek, 18.02.2010, 23:52 :: Negro :: komentarze (2)

17 lutego 2010 roku rozpocz臋艂y si臋 Betatesty StarCrafta 2. Jako, 偶e redakcja SCA mia艂a szcz臋艣cie i posiadamy klucz pozwalaj膮cy wzi膮膰 nam udzia艂 w tych testach postaramy si臋 dostarczy膰 wam mo偶liwie du偶o ciekawych informacji na temat bety jak i samej gry. Co prawda jest to tylko jeden klucz, wi臋c informacji i materia艂贸w mo偶e by膰 nieco mniej ni偶 w wielu wi臋kszych serwisach, ale nadal jest to wi臋cej ni偶 nic. Wszystkie informacje pojawia膰 si臋 b臋d膮 w naszym nowym dziale utworzonym specjalnie na potrzeby bety. Aby przej艣膰 do tego dzia艂u wystarczy kilkn膮膰 obrazek poni偶ej.

Szybki dost臋p do dzia艂u uzyskacie r贸wnie偶 poprzez taki sam rysunek znajduj膮cy si臋 ponad newsami lub przez link na g贸rze prawego menu. Co wa偶niejsze informacje pojawia膰 si臋 b臋d膮 r贸wnie偶 w newsach.
Dodatkowo wszyscy mo偶ecie zadawa膰 dowolne pytania odno艣nie bety na naszym forum. Mo偶ecie te偶 zg艂asza膰 tam propozycje i pro艣by tego, co chcieliby艣cie zobaczy膰.

StarCraft 2 Beta na Forum SC Area


Teraz kilka fakt贸w odno艣nie samej bety:

Pliki instalacyjne wa偶膮 troch臋 ponad 1,6 GB. Natomiast 艣wie偶o zainstalowana gra zajmuje 2,09 GB na dysku twardym. Screeny w przeciwie艅stwei do SC:BW nie zapisuj膮 si臋 w katalogu z gr膮 a w katalogu StarCraft 2 Beta w Moich Dokumentach.

Mo偶liwe jest pobranie kilku wersji instalacyjnych w ramach jednego klucza. Dzi臋ki temu mamy dost臋p zar贸wno do oryginalnej wersji angielskiej jak i wersji polskiej. Skoro ju偶 przy niej jeste艣my - ca艂y Battle.net 2.0 jest przet艂umaczony na nasz j臋zyk ojczysty. Co prawda wida膰 kilka niedor贸bek ,ale nie jest najgorzej.

Podczas zak艂adania konta (pierwsze odpalenie gry) pr贸cz poprawno艣ci nicka z gry sprawdzane jest r贸wnie偶 to czy nie jest on obra藕liwy! Jest to rozwi膮zanie dobre, gdy偶 unikniemy w膮tpliwej przyjemno艣ci spotykania w grze "maderfaker贸w" i tym podobnych aczkolwiek nie jest to rozwi膮zanie nowe - ten sam mechanizm zaimplementowano np. w Red Alert 3. niestety jednak nie pozwoli艂o mi to zarejestrowa膰 konta pod moim normalnym nickem (Negro w j臋z. angielskim jest s艂owem o w膮tpliwej "poprawno艣ci politycznej".

W spos贸b ciekawy rozwi膮zany zosta艂 r贸wnie偶 popularny wsz臋dzie problem "zaj臋tego nicka". Ot贸偶 po podaniu nicka w艂a艣ciwego proszeni jeste艣my o podanie jego drugiego cz艂onu. Jest to swego rodzaju domena czy te偶 tag. W efekcie nasz nick ma posta膰 "Nick.domena". Przy czym druga cz臋艣膰 nicka widoczna jest g艂贸wnie w profilu. Dodatkowo stwarza to 艂atw膮 mo偶liwo艣膰 na zademonstrowanie swojej przynale偶no艣ci do jakie艣 grupy czy organizacji. Przyk艂adowo m贸j nick w ca艂ej okaza艂o艣ci ma posta膰: Unseen.sca


Na koniec kr贸tka informacja o tym, 偶e odpalona zosta艂a oficjalna strona bety. Polska jej wersja znajduje si臋 TUTAJ.

Zapraszamy do 艣ledzenia zmian na naszej stronie.


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona