Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Archon
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Drugi patch bety StarCraft 2Drugi patch bety StarCraft 2
Sobota, 27.02.2010, 10:36 :: deimos :: komentarze (2)Sobota, 27.02.2010, 10:36 :: deimos :: komentarze (2)

Niespodziewanie szybko wprowadzono kolejną łatkę , mającą za zadanie usprawnić i zbalansować StarCrafta 2. Blizzard wydaje się być wyjątkowo czujny, gdy chodzi o poprawianie odkrytych błędów. Wydaje się więc, że to nie ostatni patch wydany tak szybko (bo na pewno nie ostatni w ogóle). Lista zmian jest znów dość spora i szczegółowa, o czym możecie przekonać się sami czytając najnowszą historię zmian. Link znajdziecie poniżej:

Historia zmian - Patch 2

Wymieniając najważniejsze zmiany, wspomnieć należało by o:

  • Nexus - skrócono dziaÅ‚anie Chrono Boost.
  • Mothership - wydÅ‚użono czas produkcji i zmniejszono tarcze oraz punkty zdrowia.
  • TerraÅ„skie budynki - dużej części z nich skrócono czas budowy
  • Reaperzy - wydÅ‚użono czas produkcji.
  • Corruptor - zwiÄ™kszono obrażenia.

Po raz kolejny osłabiono Mothership, co jeszcze bardziej upodabnia tę jednostkę do Arbitera, choć nie jest to chyba wymarzony dla Protossów kierunek zmian. Daje się zauważyć, że stosunkowo mało zmian dotyka Zergów, mimo iż parę kwestii wymaga zmian (na co wskazują sami gracze, również ci rozgoryczeni osłabieniami Protossów). Jeśli chodzi natomiast o Terran, krótszy czas stawiania budynków wydaje się faworyzować rushe (niestety Reaperzy mogą stracić na skuteczności, skoro pojawią się na polu bitwy później). Pozostaje więc czekać na kolejne patche.


Źródło: Forum StarCraft II Beta - wersja angielska (Ameryka Północna)

SC2 News
Pierwszy patch Bety SC2Pierwszy patch Bety SC2
PiÄ…tek, 26.02.2010, 04:54 :: Negro :: komentarze (7)PiÄ…tek, 26.02.2010, 04:54 :: Negro :: komentarze (7)

Wiadomość można by rzec "z ostatniej chwili". Tej nocy wprowadzona została pierwsza poprawka do Bety SC2. Jeszcze nie skończyliśmy statystyk wszystkich jednostek a już się one zmieniają. Nie tłumaczę wszystkich zmian, gdyż zapewne już jutro pojawią się one w wersji polskiej na oficjalnym forum. Wtedy też wszystko opublikowane zostanie na stronie. Tymczasem jednak podaję zmiany w balansie. Dostępne są one pod poniższym linkiem.

Historia zmian - Patch 1

Dla tych natomiast, którym nie chce się czytać wszystkiego skrót najważniejszych informacji:

  • Viking - zmieniÅ‚y siÄ™ wartoÅ›ci pancerza i obrażeÅ„ w trybie myÅ›liwskim.
  • Reaper - ZmieniÅ‚y siÄ™ statystyki ataku Å‚adunkami D-8.
  • High Templar - usuniÄ™ta zostaÅ‚a zdolność Phase Shift. PojawiÅ‚a siÄ™ nowa zdolność Feedback, identyczna z tÄ…, jakÄ… miaÅ‚ Dark Archon w SC: BW (zabiera energiÄ™ i zadaje obrażenia równe zabranej energii).
  • Mothership - ZmieniÅ‚y siÄ™ statystyki zdolnoÅ›ci Vortex. ZdolnoÅ›ci Temporal Rift oraz Wormhole Transit zostaÅ‚y usuniÄ™te. Dodano nowÄ… zdolność: Mass Recall, która ma dziaÅ‚anie identyczne jak Recall Arbitra w SC: BW.
  • Infestor - Zmieniono statystyki i lekko dziaÅ‚anie zdolnoÅ›ci Fungal Growth. CaÅ‚kowicie zmieniono dziaÅ‚anie Neural Parasite. Podobnie Terran Infestation.

Jak widać w chwili obecnej z Mothershipa zrobił się Arbiter, tyle że trochę większy...


Źródło: Forum StarCraft II Beta - wersja angielska (Ameryka Północna)

Video News
VOD z TvZ w StarCraft 2 BetaVOD z TvZ w StarCraft 2 Beta
PiÄ…tek, 26.02.2010, 03:32 :: Negro :: komentarze (0)PiÄ…tek, 26.02.2010, 03:32 :: Negro :: komentarze (0)

Wreszcie się udało coś, co planowaliśmy od kilku dni. W dziale filmów z bety SC2 pojawił się pierwszy VOD z Bety StarCrafta 2. Jest to krótki mecz pomiędzy Terranem a Zergiem na Kulas Ravine. Dodatkowo na początku przedstawione są krótko narzędzia, dostępne podczas oglądania powtórek. Przygotowaniem tej pozycji zajmował się Deimos0 i jego komentarz możecie usłyszeć podczas oglądania tej rozgrywki. Film jest oczywiście w dobrej jakości, aby wszystko było wyraźnie widoczne. Link do filmów znajduje się pod poniższym obrazkiem.

vod screen

W związku z publikacją pierwszego VODa postanowiliśmy dać wam szansę na decydowanie o tym, jakie mecze będą nagrane jako kolejne.

Forum - Propozycje VODów z Bety SC2

W specjalnym temacie na forum (link powyżej) możecie składać dowolne propozycje - typy matchupów, mapy, jakie jednostki chcieli byście zobaczyć czy tez konkretne zadania. My natomiast postaramy się replaye takie zdobyć, a jak się nie uda sami zaaranżujemy takie rozgrywki. Natomiast w przypadku braku, lub niedoboru propozycji sami postaramy się wybrać coś ciekawego.

Zapraszam do oceniania i komentowania pierwszego filmu, oraz składania propozycji do filmów kolejnych.

SC2 News
SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayuSC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu
Åšroda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)Åšroda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)

chrono boost

Znów dwa dni przerwy, jednak i tym razem mam nadzieję, że poniższy tekst jakoś to zrekompensuje. Tym razem chciałbym napisać kilka słów o tym, jak rozgrywka w StarCraft 2 zmieniła się w stosunku do tej, którą znamy z Brood Wara. Nie chcę tu jednak opisywać zmian jednostek czy umiejętności, bo to widać od razu. Skupię się raczej na zmianach w samym sposobie gry, których nie widać na screenach, na tym, co będzie odczuwalne podczas przesiadki z SC: BW na nową część serii. Jednocześnie uprzedzam, że tekst ten będzie mocno subiektywny, pisany jedynie na podstawie moich własnych doświadczeń, przy czym będą to głównie doświadczenia zdobyte podczas gry Protossami.

Tutaj miał się znajdować tekst, do którego wstęp jest powyżej, jednak troszeczkę się rozpisałem, toteż postanowiłem wrzucić tekst jako samodzielny artykuł. Dostępny jest on pod poniższym linkiem.

SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu


Po poprzednim tekście, dotyczącym Chrono Boost pojawiło się kilka pytań, toteż korzystając z okazji chciałbym na nie odpowiedzieć. I tak:
=> Początkowo Nexus posiada energię na poziomie zero. Regeneruje się ona z prędkością ok 10 punktów na 13 sekund przy prędkości Faster (będzie to ok. 1 pkt energii na 2 sekundy przy prędkości Normal). Tak więc po raz pierwszy Chrono Boosta użyć możemy po ok 30 sekundach gry (na Faster oczywiście).
=> Chrono Boost działa jedynie na budynki, w których można coś wybudować lub ulepszyć. Z tego powodu nie ma możliwości rzucenia go na: Pylon, Assimilator, Photon Cannon oraz Dark Shrine. Jak podaje serwis StarCraft2.net.pl Chrono Boost nie działa także na Warp Gate.
Umiejętność ta wpływa jedynie na szybkość produkcji, nie oddziałuje na szybkość regeneracji osłon i energii.


Na koniec dodam, że uzupełnione zostały statystyki wszystkich już jednostek Terran. Jednostki ras pozostałych - wkrótce.

StarCraft 2 Beta - Jednostki


SC2 News
System powtórek w StarCraft 2 BetaSystem powtórek w StarCraft 2 Beta
Åšroda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)Åšroda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)

Bardzo dobry system powtórek jest jednym z elementów, które przyczyniły się do sukcesu StarCrafta jako e-sportu. StarCraft 2 kontynuuje tą tradycję, a nawet bardzo ją rozwija. Poprzez wprowadzenie wielu szczegółowych statystyk, wyświetlanych w czasie rzeczywistym, czy tez możliwość przewijania, system repów w SC2 jest obecnie chyba najlepszym we wszystkich grach do tej pory.

Z tego powodu zachęcam do zapoznania się z ciekawym opisem tego systemu, jaki pojawił się na StarCraft2.net.pl. W tekście tym opisane zostały wszystkie opcje dostępne w trakcie oglądania powtórek.

System powtórek czyli zagraj to jeszcze raz, Sam...

Dodatkowo w ostatni odcinek wideoblogu prowadzonego przez ten sam serwis dotyczył właśnie systemu powtórek. Istnieje więc możliwość, aby wszystko, co opisane jest w powyższym artykule, zobaczyć a akcji.

Videocast: Powtórki


Źródło: StarCraft2.net.pl

SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedziałek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisałam, jednak czas ten nie był zmarnowany. Wyszedłem z założenia, że aby napisać coś konkretniejszego należy pograć ciut więcej. Dlatego też w ostatnim czasie dość intensywnie starałem się poznać Protossów. Na początek chciałbym napisać kilka słów o nowej makromechanice tej rasy.

Zarówno miejsce, w którym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki było wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zarówno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera się tylko na jednej zdolności. Jest to Chrono Boost i znajduje się w Nexusie, klawisz skrótu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolność ta nazwana została Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Działanie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Otóż, jeżeli potraktujemy tą zdolnością dowolny swój budynek będzie on pracował 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma też odległość budynku od Nexusa. Reasumując - możemy zdolności tej użyć na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na największej prędkości. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na załączonych obrazkach.

screen Jakie może mieć to zastosowanie? Jako, że mechanika ta dostępna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (użycie kosztuje zaledwie 25 punktów energii) to już od początku gry możemy zwiększać prędkość produkcji Probów. Natomiast, gdy już mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszyć produkcję Zealotów - wtedy nie musimy się już obawiać szybkiego rusha. Ma to szczególne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, który bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwiększanie szybkości opracowywania ulepszeń. Jako, że Nexus może mieć maksymalnie 100 punktów energii, a w późniejszej grze posiada się zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzyć, że dysponując zasobami 200-300 punktów energii możemy bardzo szybko odbudować utraconą armię.

StarCraft 2, mimo iż opiera się na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynków takich jak w pierwowzorze - nie jest już ta samą grą. Fakt - umiejętności nabyte podczas gry w pierwszą część nie idą na marne, jednak niektóre przyzwyczajenia utrudniają grę a nawet mogą być zgubne. Przykładowo jednym z moich najczęstszych problemów jest pilnowanie nowo wybudowanych Probów, by wysłać je do zbierania surowców. Jest to jednak niepotrzebne, gdyż po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minerałach nowe Proby automatycznie zaczynają wydobycie. Ciężko jest z kolei przyzwyczaić się do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ciągle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiejętności może przechylić szalę zwycięstwa, co opisałem wyżej.


Chciałbym jeszcze odpowiedzieć na dwa często zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punktów tarczy oraz 400 punktów życia (HP). Czyni go to najsilniejszą jednostką w grze. Każdy gracz na mapie posiadać może tylko jednego Mothershipa, przy czym możliwe jest oczywiście odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilość posiadanych przez Zerga Queenów (Królowych) nie jest limitowana. Umiejętności (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstawę nowej makromechaniki Zerga.
Więcej o zdolnościach i statystykach tych jednostek - następnym razem.


Napisałem o Protossach, wspomniałem o Zergach więc aby fani Terran nie poczuli się pominięci mam tez coś dla nich. Są to dokładne statystyki 8 jednostek terrańskich. Starałem się przygotować je możliwie dokładnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupełniona i przygotowane zostaną dwie pozostałe rasy. Wspomniane statystyki zobaczyć możecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, że w dniu dzisiejszym udało mi się wreszcie wypracować rangę w systemie 1v1 zaktualizowałem zbiór screenów Battle.netu o 5 zrzutów tabeli rankingowych (5 ostatnich screenów na liście). Więcej o tym systemie napiszę, gdy uda mi się lepiej zrozumieć, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona