Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Corsair
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Drugi patch bety StarCraft 2Drugi patch bety StarCraft 2
Sobota, 27.02.2010, 10:36 :: deimos :: komentarze (2)Sobota, 27.02.2010, 10:36 :: deimos :: komentarze (2)

Niespodziewanie szybko wprowadzono kolejn膮 艂atk臋 , maj膮c膮 za zadanie usprawni膰 i zbalansowa膰 StarCrafta 2. Blizzard wydaje si臋 by膰 wyj膮tkowo czujny, gdy chodzi o poprawianie odkrytych b艂臋d贸w. Wydaje si臋 wi臋c, 偶e to nie ostatni patch wydany tak szybko (bo na pewno nie ostatni w og贸le). Lista zmian jest zn贸w do艣膰 spora i szczeg贸艂owa, o czym mo偶ecie przekona膰 si臋 sami czytaj膮c najnowsz膮 histori臋 zmian. Link znajdziecie poni偶ej:

Historia zmian - Patch 2

Wymieniaj膮c najwa偶niejsze zmiany, wspomnie膰 nale偶a艂o by o:

  • Nexus - skr贸cono dzia艂anie Chrono Boost.
  • Mothership - wyd艂u偶ono czas produkcji i zmniejszono tarcze oraz punkty zdrowia.
  • Terra艅skie budynki - du偶ej cz臋艣ci z nich skr贸cono czas budowy
  • Reaperzy - wyd艂u偶ono czas produkcji.
  • Corruptor - zwi臋kszono obra偶enia.

Po raz kolejny os艂abiono Mothership, co jeszcze bardziej upodabnia t臋 jednostk臋 do Arbitera, cho膰 nie jest to chyba wymarzony dla Protoss贸w kierunek zmian. Daje si臋 zauwa偶y膰, 偶e stosunkowo ma艂o zmian dotyka Zerg贸w, mimo i偶 par臋 kwestii wymaga zmian (na co wskazuj膮 sami gracze, r贸wnie偶 ci rozgoryczeni os艂abieniami Protoss贸w). Je艣li chodzi natomiast o Terran, kr贸tszy czas stawiania budynk贸w wydaje si臋 faworyzowa膰 rushe (niestety Reaperzy mog膮 straci膰 na skuteczno艣ci, skoro pojawi膮 si臋 na polu bitwy p贸藕niej). Pozostaje wi臋c czeka膰 na kolejne patche.


殴r贸d艂o: Forum StarCraft II Beta - wersja angielska (Ameryka P贸艂nocna)

SC2 News
Pierwszy patch Bety SC2Pierwszy patch Bety SC2
Pi膮tek, 26.02.2010, 04:54 :: Negro :: komentarze (7)Pi膮tek, 26.02.2010, 04:54 :: Negro :: komentarze (7)

Wiadomo艣膰 mo偶na by rzec "z ostatniej chwili". Tej nocy wprowadzona zosta艂a pierwsza poprawka do Bety SC2. Jeszcze nie sko艅czyli艣my statystyk wszystkich jednostek a ju偶 si臋 one zmieniaj膮. Nie t艂umacz臋 wszystkich zmian, gdy偶 zapewne ju偶 jutro pojawi膮 si臋 one w wersji polskiej na oficjalnym forum. Wtedy te偶 wszystko opublikowane zostanie na stronie. Tymczasem jednak podaj臋 zmiany w balansie. Dost臋pne s膮 one pod poni偶szym linkiem.

Historia zmian - Patch 1

Dla tych natomiast, kt贸rym nie chce si臋 czyta膰 wszystkiego skr贸t najwa偶niejszych informacji:

  • Viking - zmieni艂y si臋 warto艣ci pancerza i obra偶e艅 w trybie my艣liwskim.
  • Reaper - Zmieni艂y si臋 statystyki ataku 艂adunkami D-8.
  • High Templar - usuni臋ta zosta艂a zdolno艣膰 Phase Shift. Pojawi艂a si臋 nowa zdolno艣膰 Feedback, identyczna z t膮, jak膮 mia艂 Dark Archon w SC: BW (zabiera energi臋 i zadaje obra偶enia r贸wne zabranej energii).
  • Mothership - Zmieni艂y si臋 statystyki zdolno艣ci Vortex. Zdolno艣ci Temporal Rift oraz Wormhole Transit zosta艂y usuni臋te. Dodano now膮 zdolno艣膰: Mass Recall, kt贸ra ma dzia艂anie identyczne jak Recall Arbitra w SC: BW.
  • Infestor - Zmieniono statystyki i lekko dzia艂anie zdolno艣ci Fungal Growth. Ca艂kowicie zmieniono dzia艂anie Neural Parasite. Podobnie Terran Infestation.

Jak wida膰 w chwili obecnej z Mothershipa zrobi艂 si臋 Arbiter, tyle 偶e troch臋 wi臋kszy...


殴r贸d艂o: Forum StarCraft II Beta - wersja angielska (Ameryka P贸艂nocna)

Video News
VOD z TvZ w StarCraft 2 BetaVOD z TvZ w StarCraft 2 Beta
Pi膮tek, 26.02.2010, 03:32 :: Negro :: komentarze (0)Pi膮tek, 26.02.2010, 03:32 :: Negro :: komentarze (0)

Wreszcie si臋 uda艂o co艣, co planowali艣my od kilku dni. W dziale film贸w z bety SC2 pojawi艂 si臋 pierwszy VOD z Bety StarCrafta 2. Jest to kr贸tki mecz pomi臋dzy Terranem a Zergiem na Kulas Ravine. Dodatkowo na pocz膮tku przedstawione s膮 kr贸tko narz臋dzia, dost臋pne podczas ogl膮dania powt贸rek. Przygotowaniem tej pozycji zajmowa艂 si臋 Deimos0 i jego komentarz mo偶ecie us艂ysze膰 podczas ogl膮dania tej rozgrywki. Film jest oczywi艣cie w dobrej jako艣ci, aby wszystko by艂o wyra藕nie widoczne. Link do film贸w znajduje si臋 pod poni偶szym obrazkiem.

vod screen

W zwi膮zku z publikacj膮 pierwszego VODa postanowili艣my da膰 wam szans臋 na decydowanie o tym, jakie mecze b臋d膮 nagrane jako kolejne.

Forum - Propozycje VOD贸w z Bety SC2

W specjalnym temacie na forum (link powy偶ej) mo偶ecie sk艂ada膰 dowolne propozycje - typy matchup贸w, mapy, jakie jednostki chcieli by艣cie zobaczy膰 czy tez konkretne zadania. My natomiast postaramy si臋 replaye takie zdoby膰, a jak si臋 nie uda sami zaaran偶ujemy takie rozgrywki. Natomiast w przypadku braku, lub niedoboru propozycji sami postaramy si臋 wybra膰 co艣 ciekawego.

Zapraszam do oceniania i komentowania pierwszego filmu, oraz sk艂adania propozycji do film贸w kolejnych.

SC2 News
SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayuSC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu
艢roda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)艢roda, 24.02.2010, 17:29 :: Negro :: komentarze (6)

chrono boost

Zn贸w dwa dni przerwy, jednak i tym razem mam nadziej臋, 偶e poni偶szy tekst jako艣 to zrekompensuje. Tym razem chcia艂bym napisa膰 kilka s艂贸w o tym, jak rozgrywka w StarCraft 2 zmieni艂a si臋 w stosunku do tej, kt贸r膮 znamy z Brood Wara. Nie chc臋 tu jednak opisywa膰 zmian jednostek czy umiej臋tno艣ci, bo to wida膰 od razu. Skupi臋 si臋 raczej na zmianach w samym sposobie gry, kt贸rych nie wida膰 na screenach, na tym, co b臋dzie odczuwalne podczas przesiadki z SC: BW na now膮 cz臋艣膰 serii. Jednocze艣nie uprzedzam, 偶e tekst ten b臋dzie mocno subiektywny, pisany jedynie na podstawie moich w艂asnych do艣wiadcze艅, przy czym b臋d膮 to g艂贸wnie do艣wiadczenia zdobyte podczas gry Protossami.

Tutaj mia艂 si臋 znajdowa膰 tekst, do kt贸rego wst臋p jest powy偶ej, jednak troszeczk臋 si臋 rozpisa艂em, tote偶 postanowi艂em wrzuci膰 tekst jako samodzielny artyku艂. Dost臋pny jest on pod poni偶szym linkiem.

SC: BW a SC2 - zmiany w gameplayu


Po poprzednim tek艣cie, dotycz膮cym Chrono Boost pojawi艂o si臋 kilka pyta艅, tote偶 korzystaj膮c z okazji chcia艂bym na nie odpowiedzie膰. I tak:
=> Pocz膮tkowo Nexus posiada energi臋 na poziomie zero. Regeneruje si臋 ona z pr臋dko艣ci膮 ok 10 punkt贸w na 13 sekund przy pr臋dko艣ci Faster (b臋dzie to ok. 1 pkt energii na 2 sekundy przy pr臋dko艣ci Normal). Tak wi臋c po raz pierwszy Chrono Boosta u偶y膰 mo偶emy po ok 30 sekundach gry (na Faster oczywi艣cie).
=> Chrono Boost dzia艂a jedynie na budynki, w kt贸rych mo偶na co艣 wybudowa膰 lub ulepszy膰. Z tego powodu nie ma mo偶liwo艣ci rzucenia go na: Pylon, Assimilator, Photon Cannon oraz Dark Shrine. Jak podaje serwis StarCraft2.net.pl Chrono Boost nie dzia艂a tak偶e na Warp Gate.
Umiej臋tno艣膰 ta wp艂ywa jedynie na szybko艣膰 produkcji, nie oddzia艂uje na szybko艣膰 regeneracji os艂on i energii.


Na koniec dodam, 偶e uzupe艂nione zosta艂y statystyki wszystkich ju偶 jednostek Terran. Jednostki ras pozosta艂ych - wkr贸tce.

StarCraft 2 Beta - Jednostki


SC2 News
System powt贸rek w StarCraft 2 BetaSystem powt贸rek w StarCraft 2 Beta
艢roda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)艢roda, 24.02.2010, 15:19 :: Negro :: komentarze (2)

Bardzo dobry system powt贸rek jest jednym z element贸w, kt贸re przyczyni艂y si臋 do sukcesu StarCrafta jako e-sportu. StarCraft 2 kontynuuje t膮 tradycj臋, a nawet bardzo j膮 rozwija. Poprzez wprowadzenie wielu szczeg贸艂owych statystyk, wy艣wietlanych w czasie rzeczywistym, czy tez mo偶liwo艣膰 przewijania, system rep贸w w SC2 jest obecnie chyba najlepszym we wszystkich grach do tej pory.

Z tego powodu zach臋cam do zapoznania si臋 z ciekawym opisem tego systemu, jaki pojawi艂 si臋 na StarCraft2.net.pl. W tek艣cie tym opisane zosta艂y wszystkie opcje dost臋pne w trakcie ogl膮dania powt贸rek.

System powt贸rek czyli zagraj to jeszcze raz, Sam...

Dodatkowo w ostatni odcinek wideoblogu prowadzonego przez ten sam serwis dotyczy艂 w艂a艣nie systemu powt贸rek. Istnieje wi臋c mo偶liwo艣膰, aby wszystko, co opisane jest w powy偶szym artykule, zobaczy膰 a akcji.

Videocast: Powt贸rki


殴r贸d艂o: StarCraft2.net.pl

SC2 News
SC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostekSC2 Beta - Chrono Boost, statystyki jednostek
Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)Poniedzia艂ek, 22.02.2010, 00:41 :: Negro :: komentarze (7)

chrono boost

Przez prawie dwa dni nic nie pisa艂am, jednak czas ten nie by艂 zmarnowany. Wyszed艂em z za艂o偶enia, 偶e aby napisa膰 co艣 konkretniejszego nale偶y pogra膰 ciut wi臋cej. Dlatego te偶 w ostatnim czasie do艣膰 intensywnie stara艂em si臋 pozna膰 Protoss贸w. Na pocz膮tek chcia艂bym napisa膰 kilka s艂贸w o nowej makromechanice tej rasy.

Zar贸wno miejsce, w kt贸rym jest ona umieszczona, jak i samo umieszczenie protosskiej makromechaniki by艂o wielokrotnie zmieniane. Finalnie zrezygnowano zar贸wno z Obelisku (Dark Pylona) jak i Proton Charge oraz Argus Link. Obecnie nowa opiera si臋 tylko na jednej zdolno艣ci. Jest to Chrono Boost i znajduje si臋 w Nexusie, klawisz skr贸tu to [C]. W polskiej lokalizacji zdolno艣膰 ta nazwana zosta艂a Przyspieszeniem Podprzestrzeni.
Dzia艂anie tej mechaniki jest bardzo proste, jednak mimo to bardzo przydatne. Ot贸偶, je偶eli potraktujemy t膮 zdolno艣ci膮 dowolny sw贸j budynek b臋dzie on pracowa艂 50% szybciej. Nie ma znaczenia czy jest to Gateway, Forge czy cokolwiek innego. Znaczenia nie ma te偶 odleg艂o艣膰 budynku od Nexusa. Reasumuj膮c - mo偶emy zdolno艣ci tej u偶y膰 na dowolnym naszym budynku. Czas trwania tego przyspieszenia to ok 22 sekundy podczas gry na najwi臋kszej pr臋dko艣ci. Efekt wizualny po zastosowaniu Chrono Boost widoczny jest na za艂膮czonych obrazkach.

screen Jakie mo偶e mie膰 to zastosowanie? Jako, 偶e mechanika ta dost臋pna jest od razu i jest stosunkowo tania energetycznie (u偶ycie kosztuje zaledwie 25 punkt贸w energii) to ju偶 od pocz膮tku gry mo偶emy zwi臋ksza膰 pr臋dko艣膰 produkcji Prob贸w. Natomiast, gdy ju偶 mamy pierwsze Gatewaye warto przyspieszy膰 produkcj臋 Zealot贸w - wtedy nie musimy si臋 ju偶 obawia膰 szybkiego rusha. Ma to szczeg贸lne znaczenie podczas gry przeciwko Zergowi, kt贸ry bardzo szybko produkuje nowe jednostki. W mid oraz late game przydatne jest natomiast zwi臋kszanie szybko艣ci opracowywania ulepsze艅. Jako, 偶e Nexus mo偶e mie膰 maksymalnie 100 punkt贸w energii, a w p贸藕niejszej grze posiada si臋 zazwyczaj co najmniej 3 ekspansje nietrudno policzy膰, 偶e dysponuj膮c zasobami 200-300 punkt贸w energii mo偶emy bardzo szybko odbudowa膰 utracon膮 armi臋.

StarCraft 2, mimo i偶 opiera si臋 na podobnych zasadach co StarCraft: Brood War i ma sporo jednostek i budynk贸w takich jak w pierwowzorze - nie jest ju偶 ta sam膮 gr膮. Fakt - umiej臋tno艣ci nabyte podczas gry w pierwsz膮 cz臋艣膰 nie id膮 na marne, jednak niekt贸re przyzwyczajenia utrudniaj膮 gr臋 a nawet mog膮 by膰 zgubne. Przyk艂adowo jednym z moich najcz臋stszych problem贸w jest pilnowanie nowo wybudowanych Prob贸w, by wys艂a膰 je do zbierania surowc贸w. Jest to jednak niepotrzebne, gdy偶 po ustawieniu punktu zbiorczego Nexusa na minera艂ach nowe Proby automatycznie zaczynaj膮 wydobycie. Ci臋偶ko jest z kolei przyzwyczai膰 si臋 do pilnowania nowych makromechanik. Nadal ci膮gle o tym zapominam, jednak regularne korzystanie z tych umiej臋tno艣ci mo偶e przechyli膰 szal臋 zwyci臋stwa, co opisa艂em wy偶ej.


Chcia艂bym jeszcze odpowiedzie膰 na dwa cz臋sto zadawane mi pytania:
Mothership posiada 400 punkt贸w tarczy oraz 400 punkt贸w 偶ycia (HP). Czyni go to najsilniejsz膮 jednostk膮 w grze. Ka偶dy gracz na mapie posiada膰 mo偶e tylko jednego Mothershipa, przy czym mo偶liwe jest oczywi艣cie odbudowanie go po jego stracie.
Natomiast ilo艣膰 posiadanych przez Zerga Queen贸w (Kr贸lowych) nie jest limitowana. Umiej臋tno艣ci (a konkretniej jedna) tej jednostki stanowi podstaw臋 nowej makromechaniki Zerga.
Wi臋cej o zdolno艣ciach i statystykach tych jednostek - nast臋pnym razem.


Napisa艂em o Protossach, wspomnia艂em o Zergach wi臋c aby fani Terran nie poczuli si臋 pomini臋ci mam tez co艣 dla nich. S膮 to dok艂adne statystyki 8 jednostek terra艅skich. Stara艂em si臋 przygotowa膰 je mo偶liwie dok艂adnie i w jak najobszerniejszej formie. Z czasem lista jednostek zostanie uzupe艂niona i przygotowane zostan膮 dwie pozosta艂e rasy. Wspomniane statystyki zobaczy膰 mo偶ecie w dziale jednostek w naszej relacji z Bety:

StarCraft 2 Beta - Jednostki


To jednak nie wszystko co dla was mam. Jako, 偶e w dniu dzisiejszym uda艂o mi si臋 wreszcie wypracowa膰 rang臋 w systemie 1v1 zaktualizowa艂em zbi贸r screen贸w Battle.netu o 5 zrzut贸w tabeli rankingowych (5 ostatnich screen贸w na li艣cie). Wi臋cej o tym systemie napisz臋, gdy uda mi si臋 lepiej zrozumie膰, jak system ten jest skonstruowany.

Screeny - Battle.net 2.0


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona