|
|
|
| | | | Garść wiadomości na temat SC2Garść wiadomości na temat SC2 | Piątek, 04.06.2010, 10:58 :: deimos :: komentarze (4)Piątek, 04.06.2010, 10:58 :: deimos :: komentarze (4) |
| | | Jak donosi serwis starcraft2.net.pl, a wiadomość ta już obiegła społeczność lotem błyskawicy, powołując się na pismo Click!, LEM (polski dystrybutor) planuje podniesienie ceny do 209,90zł. Poprzednia cena wynosiła 180 zł i już ona budziła kontrowersje, teraz jednak z pewnością niezadowolenie będzie o wiele większe, jeśli dystrybutor potwierdzi tę zmianę.
Druga wiadomość znów dotyczy problemów ze sterownikami NVidia. Oprogramowanie w wersji 197.13 nie jest kompatybilne ze StarCraftem 2. Oto, co do powiedzenia w tej kwestii miał Prokkar na forum battle.net:
"Sterowniki dla kart graficznych Nvidia 197.13 nie są w pełni kompatybilne ze StarCraft II i mogą powodować migotanie ekranu, czarny ekran, a nawet błąd gry kończący się wyjściem na pulpit. Jeśli używasz tych sterowników, jest bardzo prawdopodobne, że twój klient StarCraft II będzie mieć problemy ze stabilnością.
Zalecamy by zainstalować najnowsza wersje sterowników Nvidia 197.45 by uniknąć wyżej opisanych problemów."
Na koniec news związany z tajemniczym obrazkiem, jaki został udostępniony serwisowi PlayXP. Jak widzicie poniżej, uwydatniona jest data 24.06.2010. Pikanterii sprawie dodaje fakt, iż poniższy komunikat pojawił się wyłącznie na ww. stronie. Być może więc chodzi o wydarzenie związane z azjatycką sceną SC2. Czas pokaże.
Źródła: sc2.net.pl - zmiana ceny | Forum battle.net | sc2.net.pl - komunikat Blizzarda | | | | | |
| | | | Beta SC2 Patch #14Beta SC2 Patch #14 | Wtorek, 01.06.2010, 23:12 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 01.06.2010, 23:12 :: deimos :: komentarze (0) |
| | | Mimo zbliżającej się przerwy w dostępie do bety, Blizzard nadal wprowadza poprawki do balansu rozgrywki, czego efektem jest 14 patch. Zmiany w dużej mierze dotyczą Zergów. Wzmocniono Ultraliska (zwiększenie HP i prędkości), paru jednostkom obniżono koszt energii użycia zdolności. Pozostałe rasy tym razem musiały obejść się smakiem, jako że wprowadzone zmiany w niewielkim stopniu wpływają na grę nimi.
Całość można oczywiście przeczytać TUTAJ.
Życzę miłej lektury!
Źródło: Forum battle.net | | | | | |
| | | | Wywiad z Frankiem Pearcem dla IncGamersWywiad z Frankiem Pearcem dla IncGamers | Wtorek, 01.06.2010, 20:36 :: deimos :: komentarze (0)Wtorek, 01.06.2010, 20:36 :: deimos :: komentarze (0) |
| | | Serwis SC2.net.pl przetłumaczył wywiad z Frankiem Pearcem. Wywiad ten wzbudził wiele kontrowersji ze względu na wypowiedź dot. chat channels. Podniosło się wiele głosów krytycznych i dyskusja na temat kierunku, w jakim zmierza Battle.net 2.0 nie ustaje. Żeby wyrobić sobie własne zdanie, przeczytajcie tę rozmowę.
W telegraficznym skrócie:
- Na dzień dzisiejszy brak możliwości grania z przeciwnikiem spoza regionu.
- Aby uzyskać dostęp do serwerów USA albo Azji należy kupić drugi egzemplarz gry dla tego regionu.
- Przyszłość chat channels jest "delikatnie" mówiąc niepewna.
- Tryb offline przeznaczony będzie tylko dla kampanii.
- Obecność Lurkera w multiplayer pozostaje kwestią otwartą.
Dopóki Blizzard nie udostępni dokładniejszych informacji, obecny stan wiedzy wprowadza spore zamieszanie i nie wywołuje na razie zbyt pozytywnych emocji. Jeśli taka tendencja się utrzyma, przyjdzie prawdopodobnie czas na zmianę polityki informacyjnej firmy.
Źródło:SC2.net.pl | | | | | |
| | | | Zmiana harmonogramu bety SC2Zmiana harmonogramu bety SC2 | PiÄ…tek, 28.05.2010, 22:40 :: deimos :: komentarze (1)PiÄ…tek, 28.05.2010, 22:40 :: deimos :: komentarze (1) |
| | | Wszyscy wiecie, że na 31 maja zaplanowano wyłączenie bety na kilka tygodni, by dopracować kwestie sprzętowe. Ulvareth zawiadamia jednak o zmianie tych zamierzeń:
"Jakiś czas temu ogłosiliśmy, że pierwsza faza beta testów StarCrafta II zakończy się w poniedziałek, 31 maja. W celu przygotowania się do finalnej fazy, planujemy przedłużyć obecną do poniedziałku 7 czerwca we wszystkich regionach. Po tym czasie beta testy będą niedostępne przez kilka tygodni, w trakcie których będziemy przeprowadzać zmiany w konfiguracji sprzętu i oprogramowania, jako element przygotowań do finałowej fazy beta testów i wydania gry. Planujemy przywrócić działanie klienta bety na parę tygodni przed premierą, by dokończyć nasze testy. Więcej informacji na ten temat podamy w późniejszym terminie.
Chcielibyśmy podziękować wszystkim testerom za entuzjazm, oddanie i wartościowe sugestie przekazywane w trakcie beta testów. Z niecierpliwością czekamy na dalsze opinie na temat StarCrafta II, w czasie gdy data premiery gry (27 lipca) zbliża się wielkimi krokami. "
Pozostaje więc cieszyć się, że przed nami cały tydzień dodatkowych testów. Do czasu reaktywacji i premiery można jednak wrócić do Brood War i przypomnieć sobie, jak gra się bez Chrono Boost, Spawn Larvae, czy Orbital Command.
Źródło: Polskie forum Battle.net | | | | | |
| | | | Brak pseudo-LANu w SC2 i współpraca Blizzarda z GomTVBrak pseudo-LANu w SC2 i współpraca Blizzarda z GomTV | Czwartek, 27.05.2010, 19:29 :: deimos :: komentarze (4)Czwartek, 27.05.2010, 19:29 :: deimos :: komentarze (4) |
| | | Po raz kolejny pojawiły się dwie istotne wiadomości. Pierwsza z nich już swoim nagłówkiem sprawia ogromny zawód dużej rzeszy graczy. Niestety StarCraft 2 nie zostanie wyposażony w połączenie pseudo-LANowe. Zapowiedział to Frank Pearce, cytowany przez serwis inc.gamers:
"Tryb offline przeznaczony będzie tylko dla Kampanii. (...) Gdy zweryfikujesz legalność gry, będziesz mógł zagrać single player bez dostępu do internetu."
Decyzja Blizzarda nie pozostaje bez echa, co nie powinno dziwić w przypadku sportowego charakteru gry. Przeciętnemu graczowi może trudno być dostrzec opóźnienia wywołane grą przez serwery, ale profesjonaliści i zaawansowani dostrzegają problem. W świetle zapewnień o chęci dostarczenia rozgrywki najwyższej jakości, Blizzard zdaje się pomijać istotny aspekt płynności gameplay'u. Najwyraźniej producent chce mieć ciastko (zatrzymać weteranów i kontrolować scenę e-sportową) i zjeść ciastko (przyciągnąć nowych graczy). Niestety nie można mieć wszystkiego, choć to akurat zweryfikują sami gracze.
Mamy też pozytywne wieści - wobec trudności w porozumieniu z KeSPą, "Zamieć" nawiązała współpracę ze znaną wszystkim graczom telewizją GOM. Wstępne założenia mówią o 3-letnim kontrakcie na wyłączność transmisji i organizacji turniejów StarCrafta 2, Brood War, WarCrafta 3, World of WarCraft i dodatków do tych gier. W ten oto sposób firma stara się wejść do Korei niejako tylnymi drzwiami, co może okazać się interesujące na dłuższą metę, gdy tylko dopiszą sponsorzy. Tej umowie wypada życzyć jak najlepiej.
Źródła: inc.gamers | SC Legacy | | | | | |
| | | | Beta SC2 Patch #13 i związane z nim problemyBeta SC2 Patch #13 i związane z nim problemy | Poniedziałek, 24.05.2010, 00:07 :: deimos :: komentarze (1)Poniedziałek, 24.05.2010, 00:07 :: deimos :: komentarze (1) |
| | | Nadszedł zapowiadany trzynasty patch. Listę zmian znajdziecie oczywiście TUTAJ. Zmiany, jak można się było spodziewać, są dyskusyjne i wiele osób zapewne zadaje sobie pytanie, co też Blizzard miał na myśli udostępniając takie, a nie inne poprawki. W tej jednak chwili pozostaje tylko dzielić się uwagami na forach i liczyć, że głos większości zostanie wysłuchany.
Jak wspominaliśmy, nowy patch miał też wprowadzić nieco zamieszania poza rozgrywką - m.in. wyłączenie niektórych dźwięków. Zarhym jednak uspokaja i wymienia pełną listę błędów (tłumaczenie za starcraft2.net.pl:
Błędy ogólne
- Błędnie skonfigurowany edytor, przez co niemożliwe jest publikowanie map do momentu, w którym sami to naprawimy -> w menu edytora klikamy Plik, następnie Preferencje, z listy wybieramy Battle.net, zmieniamy wartość Hosta na eu-beta.logon.battle.net i klikamy OK.
- Fakt, że niektóre animacje ataków i czarów są widoczne przez mgłę wojny w pobliżu zasięgu widzenia gracza.
- Minimalizacja klienta (alt-tab) podczas oczekiwania w kolejce do znalezienia przeciwnika może powodować crash gry.
Błędy Battle.net
- Brak efektów dźwiękowych w menu.
- System wyszukiwania graczy do 3v3 i 4v4 może powodować wyrzucanie graczy (dropy) tuż przed rozpoczęciem gry.
- Nie należy przejmować się tekstem "Konto wygasło" ("Account expire"), wszystkie konta graczy w becie są aktywne.
- Poszukiwanie przyjaciół przez Facebooka może nie działać poprawnie jeśli mamy bardzo dużą liczbę znajomych na tym portalu.
- Pokój gry dowolnej (Custom Games Lobbies) posiada następujące błędy:
- Gracz komputerowy (AI Players) po dodaniu nie może być usunięty.
- Nie działa przerzucanie graczy do drużyny Widzów (Spectator team).
- Anulowanie zaproszenia do pokoju bądź wyrzucenie z niego gracza może powodować to, że nie będzie on potem w stanie dołączyć ponownie do gry.
- Nie można zobaczyć swojego miejsca w ligach z gier 2v2/3v3/4v4 na ekranie "Drabinki" (My Ladders).
Błędy ras:
- Protoss: przyzywane (warping) budynki przeciwnika zawsze będą mieć napis "Wyłączone" (Unpowered) nawet jeśli są w zasięgu Pylona.
- Terran: jeśli mamy zaznaczone parę budynków i spróbujemy zbudować do nich przybudówki (addons) to jeśli przy pierwszym budynku tej listy nie będzie na nie miejsca, wtedy do żadnego z nich nie zostaną one dobudowane. Dodatkowo, jeśli do podniesionego budynku spróbujemy dostawić przybudówkę (addon) to może to spowodować, że budynek ten od razu wyląduje i zacznie jej budowę.
- Zerg: Skażenie Nadzorcy (Overseer Contaminate) nie dezaktywuje przycisków ulepszeń do ataku, pancerza czy zdolności. To błąd tylko wizualny - Skażenie wciąż uniemożliwia dalszy postęp w wynajdywaniu ulepszeń. Z drugiej strony umiejętność ta nie zatrzymuje produkcji ERK (SCV) w Fortecy Planetarnej (Planetary Fortress), a jedynie blokuje możliwość dodania kolejnych jednostek do kolejki. Jest też błąd związany z Pasożytem Neuronalnym (Neural Parasite) który sprawia, że u przejętych jednostek nie działają ich pasywne ulepszenia, chociaż te aktywne, które zostały wcześniej wynalezione, mogą być używane.
Źródła: Forum battle.net - spis błędów | sc2.net.pl - problemy po patchu #13 | | | | | |
| |