Walka o sprawiedliwość w burzliwym zakątku wrzechświata znanym jako sektor Koprulu trwa dalej. Raz jeszcze znajdziesz się w centrum konfliktu pomiędzy terranami, protosami i zergami, gdzie każda z ras wprowadza do walki legiony weteranów i nowych, ulepszonych typów jednostek. Pokieruj czynami dawnego szeryfa, a dziś lidera rebeliantów, Jima Raynora, napotykając po drodze na zarówno dobrze znanych, jak i nowych bohaterów. Przejdź grę w swoim stylu, dokonując wyborów misji, technologii i badań w kampanii, zawierającej 29 misji.
Do Twojej dyspozycji są także misje z wyzwaniami, skupiające się na przedstawieniu rozgrywki nowym graczom, by łatwiej mogli nauczyć się strategii używanych w grach wieloosobowych. Nowa wersja serwisu Battle.net zapewnia niezrównaną rozgrywkę w trybie online, uwydatniającą wiele usprawnień i nowych funkcji takich jak komunikacja głosowa, zapisywanie i przechowywanie danych na oficjalnych serwerach, ligi i rankingi, osiągnięcia, nagrody do odblokowania, śledzenie statystyk, wsparcie dla modów stworzonych przez graczy i wiele, wiele więcej.
Odwiedź stronę społecznościową StarCraft II: Wings of Liberty, gdzie znajdziesz najnowsze informacje i blogi społecznościowe, poradniki do gry, a także podyskutujesz z innymi graczami na forach.
Do boju! Po zwycięstwo!
Takimi właśnie słowami na społecznościowej stronie StarCrafta II Blizzard rozpoczyna naszą przygodę z kontynuacją epickiej historii, jaką był pierwszy StarCraft. Od godziny 22:00 w Europie dostępna jest już pełna wersja tak długo wyczekiwanej przez nas gry. Nie pozostaje nam nic innego jak życzyć wam wszystkim udanej zabawy.
Jakiś czas temu pisaliśmy o pierwszym numerze Dylar IV - e-magazynie wydawanym przez jeden z polskich serwisów. Idea od tamtego czasu nie upadła a nawet zaczyna się rozwijać. W ubiegłym tygodniu "wydany" został już trzeci numer. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy pod poniższe linki.
Premiera gry już na dniach, trenując więc jeszcze cierpliwość rzućmy okiem na trochę nowych danych, dotyczących SC2.
Na stronie battle.netu pojawiło się małe wprowadzenie do specjalnych misji, przygotowujących początkujących graczy do potyczek w internecie.
Nethaera zaznacza:
Misje mają szeroki zakres - od nauki kompozycji armii, po zaawansowane zadania jak np. kontrola całej armii przy użyciu hotkeyów. Gracze, którzy poradzą sobie z wyzwaniami, nabędą umiejętności potrzebnych w grach multiplayer.
Jedną z przykładowych misji, jest Harbinger of death:
(...)W misji tej, gracze rzuceni są na czoło protosskiego frontu. Wyzwanie przetestuje do granic możliwości umiejętności micro, przy wyłącznym korzystaniu z hotkeyów - celem jest zabicie tak wielu przeciwników, jak to możliwe. Po zapisaniu grup, gracze będą mieli ograniczony czas na przywołanie posiłków, równoległą kontrolą starć i poprowadzenie swoich sił do zwycięstwa.
Dla weteranów Brood War, misje te mogą wydać się zbyt proste, jednak początkujący z pewnością docenią wprowadzenie tego typu.
Czas teraz na kolejną informację finansową - otóż, jak donosi serwis Gamasutra, Blizzard może w pierwszym roku może sprzedać nawet 7 milionów kopii SC2, co daje 350 milionów dolarów przychodu. Autorzy zaznaczają jednak, iż dane z Korei mogą sprawić, iż szacowana kwota zostanie przekroczona. Wiele więc można mówić o okresie oczekiwania i jakości StarCrafta 2, ale całość z pewnością Blizzardowi się opłaci.
Na koniec smutna wiadomość, powiązana ze StarCraftem 2 - działalność kończy znany wszystkim klan Templars of Twilight, który znacie za pośrednictwem graczy, takich jak: Mondragon, ParanOid, GohaN, czy HayprO.
Przyczyną rozpadu było odejście sporej części graczy do dywizji poświęconych StarCraftowi 2 i w związku z tym, coraz słabszy kontakt między zawodnikami. Mondragon uznał więc, że jest to najlepszy moment na zamknięcie pewnego rozdziału i umożliwienie rozwoju graczom, którzy postanowili obrać nową drogę. GGs ToT!
W dniu wczorajszym odblokowany został ostatni materiał w kampanii promocyjnej Dominum. To co zobaczyliśmy przebiło wszystkie dotychczasowe materiały. Otóż Blizzard przygotował nowy trailer StarCrafta II. Filmik z powodzeniem mógłby reklamować jakąś superprodukcję z Hollywood. Nie od dziś wiadomo, że nowy StarCraft ma być bardzo epicki. Jeżeli jednak ktoś nadal ma co do tego wątpliwości - ten film powinien całkowicie je rozwiać. Zapraszamy do oglądania, najlepiej w HD na pełnym ekranie.
Oficjalnie ruszyła strona poświęcona wszelkim informacjom na temat StarCrafta 2. W pokazywanym serwisie można będzie poznać najbardziej aktualne wiadomości ze świata gry, rozmawiać na forum, znajdziemy tam sekcje konkursów, galerię fanów, newsy z dziedziny e-sportu, czy też informację na temat naszych znajomych. Z panelu użytkownika mamy bezpośredni dostęp również do konta StarCrafta 2 na portalach YouTube, Facebook czy twitter. W dziale media możemy pobrać screenshoty z gry, grafiki, filmy, tapety czy też dzwonki na komórkę. Zapowiadany jest także poradnik dla początkującego gracza StarCrafta II, ale i wiadomości dla zaawansowanych, takie jak instrukcja do edytora map, informacje o uniwersum StarCrafta oraz wiele innych.
Wygląda więc na to, że StarCraft 2 naprawdę ma ambicje (a raczej Blizzard poprzez SC2) ku jak najbliższej obecności przy graczach każdego rodzaju. Każdy znajdzie coś dla siebie i miejmy nadzieję, iż strona funkcjonować będzie bardzo sprawnie, choć może być ciężko przebić się przez istniejącą już masę serwisów poświęconych grze. Bądźmy jednak dobrej myśli.
Pojawiały się już informacje na ten temat, ale teraz mamy oficjalne potwierdzenie: beta zakończy się w poniedziałek 19 lipca. Dlatego wykorzystajcie ten ostatni weekend nabierając ochoty na pudełkową wersję gry, czasu zostało już naprawdę niewiele. Oczywiście wszystko to jest dopiero początkiem przygody, jaką stanowi premiera StarCrafta 2 i miejmy nadzieję, iż emocje nie opadną ani na chwilę.
Drugim newsem jest uściślenie informacji o Real ID, które pojawiło się niedawno na forum:
Czy macie plany, by gracze nie musieli pokazywać swoich prawdziwych imion znajomym swoich znajomych podczas korzystania z funkcji Real ID?
Tak, jak w przypadku każdej nowej funkcji i teraz ocenialiśmy użyteczność Real ID. (...)Wiemy jednak, że niektórzy gracze woleliby nie pokazywać swoich danych, umieściliśmy więc możliwość wyłączenia pojawiania się na listach znajomych naszych znajomych - dodamy tę funkcję krótko po premierze gry - więcej informacji pojawi się w nadchodzących tygodniach.
Czym jest "kod postaci"?
Gdy logujesz się pierwszy raz do StarCrafta 2, zostajesz poproszony o wpisanie imienia, którego potem używać będziesz na Battle.necie. By gracze mogli wybrać dowolne imię, nawet powtarzające się, każdemu przypisany zostanie 3-cyfrowy kod, identyfikujący daną osobę. Pisząc na forum pojawiać się będzie wybrana nazwa i ten właśnie kod.
Jakie macie plany poprawienia moderacji forów, skoro sposób wyświetlania nazw się zmienił?
Nasze fora, poczynając od StarCrafta 2 będą lepiej moderowane, dodana zostanie także funkcja oceniania wpisów, umożliwiająca graczom wskazanie najbardziej konstruktywnych rozmów oraz pomagająca moderatorom identyfikację jakości dyskusji. Czynniki te, połączone z nowym systemem wyświetlania nazw wspomogą budowanie pozytywnej atmosfery, opartej na interakcji i odpowiedzialności.
Na koniec, jak donosi serwis Gamasutra proces tworzenia SC2 i wszystko co z nim związane pochłonęło już ponad 100 milionów dolarów. Kwota ta mocno przemawia do wyobraźni i daje pojęcie o skali przedsięwzięcia, jakim jest StarCraft 2. Taka ilość pieniędzy nie mogła zostać zmarnowana, gdy mówimy o grze Blizzarda.