Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Gerard DuGalle
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Powrót Leg EnhancementsPowrót Leg Enhancements
Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)

W ostatnim czasie na koreańskim forum Battle.net pojawiła się sugestia aby Szarżę (Charge) Zealotów uczynić zdolnością… z możliwością… włą…czanej/wyłą…czanej opcji autocast. Jako, iż dyskusja na ten temat dość mocno się rozkręciła do rozmowy wtrą…cił się Kicho, manager ds. społeczności na koreańskim forum Battle.net. Odpowiedział on na temat Szarży udzielają…c kilku ciekawych informacji. Normalnie ta informacja przeszła by bez echa, ale EternalLuna z BlizzForums postarał się o tłumaczenie tej wypowiedzi.

Wszystko wskazuje więc na to, że obecnie dostępne są… dwa ulepszenia dla Zealota: Charge i Leg Enhancements (choć nie wiadomo czy to będzie się nadal tak nazywać):

W Twilight Council, Zealoci mogą… uzyskać 2 ulepszenia:
- zwiększenie prędkości Zealota (stare Leg Enhancements)
- Charge

Kicho objaśnił również, że Charge miało by mieć ok. 10s cooldown jako zdolność pasywna:

Charge nie ma zauważalnego cooldown, jest to zaledwie 10s. (...) Ze względu na to, że jest to zdolność pasywna, było by ją… trudno kontrolować bezpośrednio, lecz przy użyciu micro można z niej korzystać na wiele sposobów.

Tak więc pozostaje nam tylko czekać na kolejną… oficjalną… prezentację lub kolejny Battle Report by przekonać się, jak to wszystko sprawdza się w praktyce.


Źródło: BlizzForums
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

SC2 News
1UP - wywiad z Dustinem Bowderem1UP - wywiad z Dustinem Bowderem
PiÄ…Â…tek, 02.01.2009, 15:46 :: Negro :: komentarze (5)PiÄ…Â…tek, 02.01.2009, 15:46 :: Negro :: komentarze (5)

W ostatnim czasie serwis 1UP.com przeprowadził interesują…cy wywiad z głównym projektantem SC2 - Dustinem Bowderem. Dzięki tej rozmowie poznać możemy nowe szczegóły dotyczą…ce zarówno fabuły pierwszej części, czyli Terran: Wings of Liberty, jak i te dotyczą…ce samej rozgrywki. Kompletne tłumaczenie całego wywiadu znajdziecie poniżej.

Ponadto razem z wywiadem serwis 1UP.com opublikował dwa nowe screeny z gry. Pierwszy z nich jest sceną… z demonstracji kampanii dla pojedynczego gracza w Wings of Liberty, którą… Blizzard pokazał na BlizzConie 2008. Zdecydowanie ciekawszy jest screen drugi. Przedstawia on zapowiadaną… opcję zakupu technologii w trakcie rozgrywania kampanii. Co najciekawsze - przyglą…dają…c się screenowi możemy zaryzykować stwierdzenie, że mimo wycofania z gry jednostki takie jak Medic, Firebat, Vulture i Cobra jednak pojawią… się w kampanii!

screen1

1UP: Po pierwsze, niektórzy z nas zastanawiają… się - czy kiedykolwiek czuliście się twórczo ograniczeni ze względu na dziedzictwo i otoczkę zwią…zaną… ze StarCraft? Czy nie czujecie zrezygnowania wobec nacisków na zadowolenie starszych fanów za cenę unowocześnienia gry?

Dustin Browder: Absolutnie nie. Naszym celem jest stworzenie RTS-a silnie zwią…zanego z pierwowzorem. Dlatego właśnie tworzymy sequel StarCrafta - gdybyśmy chcieli zrobić coś innego, grę nazwalibyśmy inaczej. Owszem, jest wiele punktów, które chcieliśmy utrzymać, jak np. kontynuowanie historii z Brood War czy zachowanie tego niesamowitego uczucia szybkości podczas gry. Mamy też spore pole do popisu - zmiana wizerunku ras, wprowadzenie nowych rzeczy i te wszystkie ekscytują…ce nowe czynniki, które wprowadzamy do kampanii.

1UP: Jak zamierzacie sprawić, by SC2 był interesują…cy zarówno dla graczy zawodowych z ok. 300 APM i graczy korzystają…cych z SC tylko dla rozrywki?

DB: To dla nas wielkie wyzwanie uchwycić magię pierwowzoru, która przycią…gnęła scenę zawodową…, a jednocześnie była atrakcyjna dla zwykłych użytkowników. Należy pamiętać, że SC1 sprzedał się w ilości 9.5mln egzemplarzy na całym świecie i mimo opinii hardcore'owego RTS-a, odniósł bardzo duży sukces.
W kwestii zadowolenia oczekiwań obu grup graczy, filozofią… Blizzarda wcią…ż pozostaje: "łatwe do nauczenia, trudne do opanowania". To coś, co wcią…ż mamy przed oczami przy projektowaniu każdej gry. Na przykład, większość jednostek w SC2 może być kontrolowana przez zwykłe kliknięcia, co nie jest trudne dla przeciętnego gracza: "jeśli przesunę Stalkerów tutaj, zaczną… strzelać do wroga". Z czasem taki gracz nauczy się wykorzystywać np. Blink czy koncentrowanie ognia dla zwiększenia skuteczności.

1UP: Czy prace nad cyklem SC2 przewidywane są… jako skupianie się odrębnie nad każdą… częścią…, czy bardziej w stylu WoW, gdzie główny nacisk kładziony był na część główną…, a dodatki to tylko ulepszenia i pewne powtórzenia zamiast innowacji?

DB: Duża część projektowania gry, mechaniki i narzędzi jest w większości ukończone, jeśli chodzi o wersję podstawową…. Gdy już ją… udostępnimy i zajmiemy się dodatkami, będziemy mieli możliwość skupienia się na nowej zawartości tych pozycji.
Jesteśmy świadomi tego, że do kolejnych części cyklu musimy wprowadzić zmiany. Na przykład w kampaniach Zergów i Protossów - będą… one działać zupełnie inaczej niż w podstawce. Bez sensu było by, gdyby Kerrigan latała w Battlecruiserze i wynajmowała jednostki za pienią…dze, co wcześniej robimy jako Jim Raynor. Tak więc, dla Kerrigan wymyślimy coś, żeby mogła ewoluować i powiększać swój Rój. Tak samo w przypadku Zeratula - możliwe, że trzeba będzie bardziej polegać na dyplomacji i stosunkach z różnymi klanami dla uzyskania dostępu do nowych technologii i jednostek.

1UP: Ponieważ HUD i interfejs są… wcią…ż poprawiane, możesz powiedzieć które jego elementy zdają… się właściwie funkcjonować, a które i dlaczego są… nadal poprawiane?

DB: Wcią…ż intensywnie pracujemy nad mapą… gwiezdną…, na której wybierasz odwiedzane planety i systemy. Ekran zakupu technologii również został przerobiony i prawdopodobnie będzie wyglą…dał inaczej niż ten, który pokazany był na BlizzCon. Inne rzeczy, tak jak tzw. "zestawy", które odkrywasz prowadzą…c Jima między misjami także są… stale poprawiane. Owe 'zestawy' to np. mostek Hyperiona czy bar na Mar Sara.

screen1

1UP: Jak bardzo zaawansowane są… prace nad kampaniami? Czy każda z nich była grywalna zanim zdecydowaliście się skupić na terrańskiej?

DB: Pozostałe 2 kampanie zdecydowanie nie są… w grywalnym stanie. Jak na razie najwięcej pracy włożyliśmy w część dla Terran - pozostałe wcią…ż są… planowane i obmyślane, co zmieni się dopiero wraz z ukończeniem wersji podstawowej. Fabularnie, mamy już pomysł jak pocią…gną…ć historię, ale jeśli chodzi o misje, przerywniki filmowe, część interaktywną… oraz pozostałą… zawartość, cała praca skupiona jest na kampanii Wings of Lliberty.

1UP: Wspominaliście, że ostatecznie kampanie rozrosły się tak, że nie sposób było by zmieścić je w obrębie jednej gry. Skoro teraz każda z ras ma więcej miejsca na rozwój fabuły, możesz powiedzieć co będzie można zrobić w trakcie tych 30 misji, a co nie udało by się w przypadku 10?

DB: Po pierwsze, możemy wprowadzić nieliniową… strukturę. Dzięki koncentracji na jednej rasie w trakcie tych 26-30 poziomów, mamy miejsce na danie graczom ważnych wyborów co do części galaktyki, które chcą… zwiedzić jako pierwsze oraz do utworzenia pobocznych historii. Daje nam to również możliwość zapoznania użytkowników z nowymi postaciami, lokacjami oraz pozwolenia na dobre poznanie bohaterów i generalnie zagłębienia się w fabułę. Próba upchnięcia tego wszystkiego w 10 misjach nie wyglą…dała realnie i źle wpłynęła by na nasze cele, jak i naszą… wizję prezentacji fabuły.

1UP: Ok, czyli dlatego kampania jest dłuższa. Obecnie, StarCraftowy model "10 misji na rasę" jest popularny wśród współczesnych RTS-ów. Czy ze względu na znaczą…ce wydłużenie kampanii, gracz nie zacznie się nudzić po np. 12 misjach?

DB: Najważniejsza jest pewność, że oferujemy dużo interesują…cych i nowatorskich misji. Nie mamy zamiaru dawać 30 bitewnych poziomów i dać sobie spokój. Każde tworzone przez nas zadanie, robione jest z ostrożnością… i uwagą… - traktujemy je jak swego rodzaju mini gry. Nasi technologiczni spece dają… nam narzędzia do zrobienia paru fajnych rzeczy ze scenariuszem i mam nadzieję, że graczom spodobają… się drobne zmiany i niespodzianki, które wprowadzamy do kolejnych misji.

1UP: Wiemy, że Raynor będzie główną… postacią… w kampanii Terran, ale czy będziemy również odkrywali co słychać u pozostałych bohaterów (Kerrigan, Zeratula)? Czy też nie pojawią… się oni, aż do czasu wypuszczenia kampanii Zergów i Protossów?

DB: Z pewnością… zobaczycie inne ważne postacie i będą… miały one wpływ na przebieg historii. Owszem, wszystko koncentruje się wokół Jima Raynora, ale pamiętajcie że pozostali znajdują… się w tej samej galaktyce i wszyscy główni bohaterowie odgrywają… ważną… rolę w epickiej historii. Nieuniknione są… ich spotkania, gdyż ich losy są… ze sobą… zwią…zane, a wszystko to znajdzie odzwierciedlenie w kampanii.

1UP: Wracają…c do wypowiedzi dotyczą…cej nieliniowej struktury kampanii, jak wpłynie to na główną… fabułę? Pomijają…c strukturę misji, czy historia będzie oparta o twarde ramy, czy też będzie można zmienić niektóre elementy zależnie od własnych upodobań? Jeśli tak, jak takie zmiany zostaną… uwzględnione w kolejnych odsłonach gry?

DB: Wcią…ż obecne będzie wspólne rozpoczęcie i zakończenie historii w każdej kampanii. Droga, jaką… obierzesz z punktu A do B będzie różnić się w zależności od upodobań. Pojawią… się zadania poboczne, które umożliwią… zaobserwowanie wpływu decyzji na poszczególnych bohaterów lub światy. Wcią…ż jednak zaznaczamy, że staramy się opowiedzieć jedną…, spójną… historię i chcemy unikną…ć niejasności w sferze fabuły.

1UP: Ostatnie pytanie. Jim Raynor - dlaczego taki smutny, ponury?

DB: Mówimy o facecie, który został zdradzony przez swojego dowódcę, którego planeta została opanowana przez Zergów i który widział jak jego kobieta zmienia się w groźne monstrum. Czy i Ty nie byłbyś w takiej sytuacji nieco przybity?


Źródło: 1UP.com
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

Site News
Wesołych Świą…tWesołych Świą…t
Åšroda, 24.12.2008, 11:16 :: Lukin :: komentarze (20)Åšroda, 24.12.2008, 11:16 :: Lukin :: komentarze (20)

Wesołych Świą…t

Pamiętajcie, że Mikołaj tak naprawdę nie istnieje (wiemy, boli). To Zeratul przynosi wam prezenty. Nie widzieliście go nigdy, bo przecież jest Mrocznym Templariuszem, jest cią…gle zamaskowany. Ale wierzcie mi, to on :)

A tak na serio, to chcieliśmy wam złożyć życzenia: wesołych, radosnych, ciepłych i rodzinnych Świą…t, szalonego Sylwestra oraz pomyślnego Nowego Roku. Niech będzie on lepszy od poprzedniego, a pod choinką… niech znajdą… się wasze wymarzone prezenty.


Redakcja serwisu StarCraft Area

SC2 News
Nowa tapeta i screenshoty.Nowa tapeta i screenshoty.
Sobota, 20.12.2008, 18:36 :: Negro :: komentarze (1)Sobota, 20.12.2008, 18:36 :: Negro :: komentarze (1)

Po długim zastoju najwyraźniej sprawy wreszcie zaczęły nabierać tempa. Krótko po publikacji pierwszego Battle Reportu Blizzard zaktualizował StarCraft2.com dodają…c na stronę nową… tapetę z Królową… Ostrzy oraz 3 screeny.

screen1screen2screen3

Na szczególną… uwagę zasługują… efekty świetlne przedstawione na tych screenach - jednostki wyraźnie są… oświetlane przez elementy otoczenia. Tak jak było to zapowiadane na tegorocznym BlizzConie w grze zaimplementowane będą… efekty pory dnia. Jest duże prawdopodobieństwo, że środkowy screen przedstawia właśnie teren pustynny w cią…gu nocy.
StarCraft 2 obecnie wyglą…da spektakularnie a cią…gle jest coraz lepiej. Wyraźnie widać, jak bardzo gra zmieniła się od pierwszej rysunkowej wersji zaprezentowanej na Worldwide Invitational w 2007 roku.

Wszystkie 4 grafiki można pobrać w wysokiej rozdzielczości z StarCraft2.com - tapetę TUTAJ, a screeny TUTAJ.


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Negro

StarCraft News
StarCraft: The Board Game - Brood War ExpansionStarCraft: The Board Game - Brood War Expansion
Sobota, 20.12.2008, 18:08 :: Negro :: komentarze (6)Sobota, 20.12.2008, 18:08 :: Negro :: komentarze (6)

Ostatnio pojawił się dodatek do StarCraft: The Board Game, czyli do znanego (chyba wszystkim) StarCrafta w postaci gry planszowej. Rozszerzenie zatytułowane oczywiście Brood War jest już dostępne w sprzedaży, również w Polsce (choć obecnie raczej tylko z dystrybucji amerykańskiej) w cenie ok. 190 zł.

Wśród dodatkowych żetonów i kart z surowcami, technologiami, wydarzeniami i umiejętnościami w pudelku znajdziemy również dodatkowe planety. Oczywiście aby wszystko działało tak jak powinno dodatek dostarcza nowe, zmodyfikowane plansze frakcji oraz żetony budynków. Najciekawszą… zmianą…, jaką… oferuje dodatek jest możliwość rozgrywania scenariuszy zwią…zanych z fabułą…, np. walka o uratowanie Shakuras przed inwazją… Zergów lub zniszczenie Nadświadomości.

Czym by jednak był Brood War bez dodatkowych jednostek. Oczywiście również w przypadku wersji planszowej dodatku się bez nich nie obyło. W zasadzie dostajemy tu to samo, co w przypadku dodatku do gry komputerowej, czyli 7 jednostek (i dodatkowo Infested Terran) oraz zwią…zane z nimi umiejętności, jak chociażby Mind Control. Nowe figurki przedstawione są… poniżej.

MedicValkyrieLurkerDevourer
MedicValkyrieLurkerDevourer
Infested TerranCorsairDark TemplarDark Archon
Infested TerranCorsairDark TemplarDark Archon

Źródło: Fantasy Flight Games

SC2 News
Q & A 47Q & A 47
Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)

W końcu dostajemy w niecierpliwe łapska kolejny zestaw informacji. StarCraft Wire sugerował, iż prace nad tą… odsłoną… potrwają… nieco dłużej, tymczasem Karune zaskoczył wszystkich dość szybkim opublikowaniem nowego zestawu odpowiedzi. Chodzą… słuchy, że ma to zwią…zek z dość rychłym pojawieniem się wersji beta. Ile prawdy w tych pogłoskach, oceńcie sami.

W StarCraft 1, większość jednostek powietrznych mogła jednocześnie poruszać się i atakować, Vulture'y potrafiły szybko się obracać, strzelać do tyłu i ruszać naprzód w mgnieniu oka, jeśli odpowiednio dozować micro. W SC2, pojawiły się obawy (wśród graczy, którzy mieli styczność z kolejnymi wersjami), że animacje jednostek gryzą… się z micro. Czy anulowanie animacji, znane z SC1 wcią…ż będzie możliwe? - TL.net

Zarówno macro, jak i micro są… ważnym elementem StarCraft II i mikrokontrola, taka jak w przypadku Vulture'ów, nadal jest możliwa.

Np. Mutaliski potrafią… atakować podczas ruchu, a jednostki takie jak Marauder (z powolnym atakiem) i Roach (szybka regeneracja) szczególnie korzystają… z ruchu połą…czonego z atakiem, choć muszą… przystaną…ć by oddać strzał. Równie interesują…cy jest Hellion ze względu na swój atak (splash damage, dłuższe przerwy między kolejnymi strzałami) - można skracać dystans, zadają…c coraz większe obrażenia, np. strzelasz, podjeżdżasz i strzelasz znowu, obejmują…c więcej jednostek tak, że nie marnujesz kolejnych ataków, a zwiększasz swoją… skuteczność. Jest też jednostka całkowicie poruszają…ca się podczas ataku - Void Ray. Może dzięki temu zostać wykorzystana do pogoni za oddalają…cym się celem, lub przygotowania do natarcia na zupełnie nowy obiekt.

Czy planujecie wprowadzić Consume? Tak jak, w SC1 gdzie pochłonięty Zergling dawał Defilerowi 50p. energii (realne jest np. wprowadzenie tej zdolności Ultraliskom, które odzyskiwały by 50 HP). - Unbreakab1e (USEast)

W tej chwili nie ma jej w grze, lecz pojawi się, gdy uznamy iż jest niezbędna. Obecnie jednostki, takie jak Infestor, Queen czy Overlord/Overseer zwyczajnie nie wymagają… tej zdolności, Infestor porusza się zakopany, więc może odzyskiwać energię poza polem bitwy, Queen i tak jest potężna, a spuszczanie Creep'u w ogóle nie potrzebuje dodatkowych środków, w ostateczności Overseer może odlecieć w spokojniejsze miejsce by zyskać trochę energii. Consume w tym stanie, mogło by uczynić Zergów zbyt potężnymi.

Czy pojawią… się jednostki wodne, gotowe do wykorzystania? I czy można będzie tworzyć jednostki, które pływają…/unoszą… się nad powierzchnią… wody? Co ze specjalnymi jednostkami wodnymi, np. rekino-podobnym zergu lub statku badawczym Protossów? Przypominam, że chodzi tylko o kwestię tworzenia map. - Imperial_wizard (Lordaeron)

Nie ma jeszcze ostatecznej wersji co do zawartości 'custom maps' i Scumedita.

Mapy zawsze były ważnym czynnikiem balansują…cym rozgrywkę oraz zwiększają…cym frajdę z gry. Widzieliśmy już narzędzia, służą…ce mapmaker'om do balansowania map, poprzez np. wysoką… trawę, która ograniczała pole widzenia. Jakie jeszcze pomocne elementy tego typu zobaczymy? - VIB (TL.net)

Na chwilę obecną… są… to:Wieża obserwacyjna Xel'Naga, wspomniana trawa oraz dają…ce się zniszczyć skały. Będzie nam miło, jeśli uda się opracować inne czynniki balansują…ce rozgrywkę i czynią…ce ją… ekscytują…cą… zarazem.

Począ…tkowo, Thor budowany był przez SCV, lecz od jakiegoś czasu produkowany jest normalnie w Factory. Ta zmiana jest wywołana projektem jednostki czy kwestią… balansu? - InStarCraft.de

Jest to kwestia balansu. Wcześniej można było zbudować tyle Thorów, ile chciałeś (przy odpowiednich zasobach), mają…c jedynie Koszary i Zbrojownię. Uznaliśmy, że jest to zbyt poważne wzmocnienie dla Terran i Thor został przeniesiony do Factory.

Czy Zergowie mają… jednostkę zdolną… pokonywać klify? - Scumlord (USEast)

Chcemy utrzymać różnice między rasami, co oznacza, że nie wszystkie zdolności muszą… się powtarzać. Zergowie nie posiadają… takich jednostek, lecz wcią…ż zdolni są… szybko zajmować kolejne bazy i mają… takie bonusy, jak premia do szybkości na Creep. Nie można też zapomnieć o kombinacji Sieci Nydus i zdolności wyrzucania Creep'u przez Overlordy. Nawiasem mówią…c, jednostki te znów mogą… transportować inne, tak jak w SC1.

Zauważyłem w demo Protossów, że struktury stopniowo pojawiały się po ukończeniu budowy, obecnie natomiast po prostu stają… się widoczne, bez tej stopniowej animacji. To tymczasowa sprawa, czy tak już zostanie? - Ultimasx (Battle.net)

Ukończenie budowy protosskich struktur zostanie ujednolicone, ze specyficznym dla każdej z nich efektem pojawienia się i gotowości do użycia.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona