Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss High Templar
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
Wywiad
Draco w BVG - wywiadDraco w BVG - wywiad
PiÄ…Â…tek, 16.01.2009, 22:29 :: Negro :: komentarze (1)PiÄ…Â…tek, 16.01.2009, 22:29 :: Negro :: komentarze (1)

O tym, że Krzysztof "Draco" Nalepka wraca na scenę progamingu i dołą…czy do Betsson Voodoo Gaming wiedzieliśmy już grudniu. Jednak dopiero teraz na stronie BVG pojawił się dość obszerny wywiad z Draco. Z rozmowy dowiedzieć się czym Krzysiek kierował się wracają…c na scenę oraz wybierają…c BVG oraz poznać jego plany na najbliższe miesią…ce.

Draco

Nikt z nas nie kryje zadowolenia z faktu dołą…czenia Twojej osoby do organizacji Betsson Voodoo Gaming. Powiedz jednak sam co skłoniło Cie do powrotu na scenę?

Przez dwa lata od powrotu z Korei nie reprezentowałem żadnego zespołu, a co za tym idzie nie czerpałem żadnych profitów z grania. Pomimo braku treningu w przecią…gu tych dwóch lat wzią…łem udział w większości turnieii, które były dostępne. W każdym z nich uplasowałem się w przynajmniej czołowej trójce. Zadałem więc sobie pytanie: czemu nie skorzystać na tym iż nadal potrafię wygrywać i nie nawią…zać współpracy z którymś z multigamingowych teamów?
Tak też mój wybór padÅ‚ na zespół z mojego ojczystego kraju – BVG. Ponadto jest to prawdopodobnie ostatni, lub co najwyżej przedostatni rok zanim w naszych domach pojawi siÄ™ StarCraft 2. Kto wie czy i nie ostatni okres w moim życiu kiedy mogÄ™ być częściÄ…Â… Polskiego i miÄ™dzynarodowego e-sportu.

Cały wywiad przeczytać można TUTAJ. Serdecznie zapraszamy do lektury.


Źródło: Betsson Voodoo Gaming

SC2 News
Finał ESL 2009 - FoxSpirit - wnioski z rozgrywkiFinał ESL 2009 - FoxSpirit - wnioski z rozgrywki
Poniedziałe, 12.01.2009, 23:00 :: Negro :: komentarze (6)Poniedziałe, 12.01.2009, 23:00 :: Negro :: komentarze (6)

Screen Cut 01

Mieliśmy do tej pory okazję czytać i oglą…dać niemal niezliczone relacje na temat wrażeń ze StarCraft II. Dzięki FoxSpiritowi, członkowi ekipy StarCraft Legacy, przybył kolejny artykuł traktują…cy o gameplay nowej pozycji Blizzarda. Tym razem polowanie na SC2 zakończyło się sukcesem podczas finałów ESL (Electronic Sports League) w Wiedniu. Podobno był to build zbliżony lub ten sam, co podczas ostatniego BlizzCon. FoxSpirit dorwał grę, rozegrał parę meczy jako Zerg i zdecydował podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Swoją… drogą…, warto zauważyć, że od dłuższego czasu SC2 dostępne jest do pogrania na co większych imprezach komputerowych, więc niemal na naszych oczach kształtuje się ostateczny obraz gry, a szczęśliwcom, którzy mogą… obserwować to bezpośrednio wypada tylko zazdrościć.

UwagÄ™ zergowych graczy z pewnoÅ›ciÄ…Â… zainteresuje fakt, iż nieograniczone możliwoÅ›ci zaznaczania jednostek sÄ…Â… bardzo przyjemne (szkoda, że przeciwnicy nie mogÄ…Â… powiedzieć tego samego). Kolejnym rozwiÄ…Â…zaniem, sÄ…Â… dwa punkty zbiórki z Hatchery – jeden dla Dronów, drugi dla pozostaÅ‚ych jednostek (daÅ‚o siÄ™ to jednak zauważyć we wczeÅ›niejszych prezentacjach gry). FoxSpirit zauważyÅ‚ również coÅ›, z czym chyba wiele osób siÄ™ nie spotkaÅ‚o, lub umknęło to uwadze graczy – zdolność Queen, okreÅ›lona jako Razor Swarm, czyli ni mniej ni wiÄ™cej – Psionic Storm, tyle że z natrÄ™tnymi robalami w roli głównej.

Fanów innych ras z pewnoÅ›ciÄ…Â… ucieszy, że Warp Ray'e sprawdzajÄ…Â… siÄ™ wrÄ™cz zbyt dobrze w natarciach, gdzie celem sÄ…Â… struktury – krótko mówiÄ…Â…c, budynki niszczone sÄ…Â… w mgnieniu oka. Pod warunkiem oczywiÅ›cie, że pozostajÄ…Â… bez ochrony. Równie niebezpieczne okazaÅ‚y siÄ™ Banshee – Terranie mogÄ…Â… zacierać już rÄ™ce i wyczekiwać momentu, kiedy bÄ™dÄ…Â… mogli wykorzystać nowÄ…Â… zabawkÄ™.

FoxSpirit potwierdziÅ‚ dziaÅ‚anie MBS (czyli 1 klik, jedna jednostka przy zaznaczonych wszystkich larwach). WÄ…Â…tpliwoÅ›ci tych, którzy obawiali siÄ™ wpÅ‚ywu silnika graficznego i ogólnie 3D na rozgrywkÄ™, także powinny zostać przytÅ‚umione, ponieważ gra wydawaÅ‚a siÄ™ czytelna, a pole walki dość czyste – kwestia przyzwyczajenia siÄ™ do nowego Å›rodowiska. Naturalnie nie mogÅ‚o zabrakną…ć wzmianki o dość kontrowersyjnym pomyÅ›le Blizzarda, czyli Gas Mechanic – surowce w gejzerach uzupeÅ‚niajÄ…Â… siÄ™ samoistnie co jakiÅ› czas, wcią…ż też obecne sÄ…Â… dwa gejzery z gazem w mainie. Nie da siÄ™ jednak ukryć, że zastosowanie tego zabiegu (dwóch wyÅ‚Ä…Â…czajÄ…Â…cych siÄ™ gejzerów) pozostaje zagadkÄ…Â…, tym bardziej że caÅ‚a mechanika zostaÅ‚a zautomatyzowana (informacja na ten temat pojawiÅ‚a siÄ™ dÅ‚uższy czas temu). Nieco dziwne również jest to, iż jednostki majÄ…Â… tendencjÄ™ do poruszania siÄ™ w bardzo zwartym szyku i rozciÄ…Â…gania tegoż np. na zakrÄ™tach.

Na koniec słówko o sprzÄ™cie wykorzystanym do grania – StarCraft 2 udostÄ™pniany byÅ‚ na laptopach Asusa o takiej specyfikacji:
- Intel Core 2 Quad QX9300
- 4GB SDRAM (DDR2 800Mhz)
- Nvidia GeForce 9700M GT z 512MB GDDR3 VRAM
Na sprzęcie tym gra chodziła płynnie (co chyba nie powinno dziwić, nawet jeśli mówimy o laptopie), więc wszyscy, którzy zastanawiają… się nad modernizacją… maszyny pod SC2 muszą… nadal żyć w nieświadomości prawdziwych wymagań (przynajmniej tych minimalnych).

Filmik nakręcony kamerą… przez playboy1103 podczas finałów ESL mozna zobaczyć TUTAJ.


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

Site News
Ogrom nowościOgrom nowości
Poniedziałe, 12.01.2009, 12:57 :: Lukin :: komentarze (10)Poniedziałe, 12.01.2009, 12:57 :: Lukin :: komentarze (10)

Witam was drodzy userzy. Dzisiaj dostajecie trochę artykułów do poczytania. Niektóre z nich miałem na dysku od ponad roku, a jakoś nigdy nie zabrałem się za ich poprawianie i konwertowanie do HTMLa. Dopiero brak internetu przez kilka dni spowodował, że zaczą…łem się nudzić. I zamiast się pouczyć, bo sesja blisko, to zabrałem się za pracę nad artykułami. A oto one:

Jakby to komuś nie wystarczyło to dział nasz dział Mapy został zasilony przez:

Chciałem jeszcze dodać, że jeśli posiadacie jakieś ciekawe mapy to wyślijcie je do mnie. Nie zapomnijcie jednak o dołą…czeniu informacji o nazwie mapy, autorze, rozmiarze, tilesecie, liczbie graczy, itp. Aby uzyskać mój adres e-mail wystarczy zajrzeć na forum. Niestety byłem też zmuszony do usunięcia kilku pakietów map, gdyż nie działały do nich linki, a nie zdą…żyliśmy ich załadować na nasz serwer. Jeśli wiecie, gdzie znaleźć jakieś ciekawe pakiety, wystarczy że wyślecie mi linka do nich.


Poniżej bonus. Kiko (nasz grafik) kiedyś zrobił dla SCA taki projekcik:

Co rysunek przedstawia wiadomo, ale kto zgadnie gdzie (albo na czym) ten rysunek miał się pojawić? Wtajemniczeni - cicho.

SC2 News
Lenassa czy Zer'atai?Lenassa czy Zer'atai?
Niedziela, 11.01.2009, 19:12 :: Negro :: komentarze (4)Niedziela, 11.01.2009, 19:12 :: Negro :: komentarze (4)

Lenassa vs Zer'atai

Mroczni templariusze od zawsze darzeni byli szczególną… sympatią… zarówno przez graczy jak i pozostałych fanów StarCrafta. Dark Templar jest również jedną… z najbardziej lubianych jednostek w grze. Już jakiś czas temu Blizzard zaprezentował dwa różne modele Mrocznego Templariusza dla SC2. Teraz jednak decyzja o tym, który model ostatecznie znajdzie się w grze (chodzi o multiplayer) oddana została w ręce fanów.

Pierwszą… opcją… jest szczep Lenassa, który mogliśmy zobaczyć w StarCraft: Brood War. Jednostka ta walczy pojedynczym ostrzem warpowym (Warp Blade) oraz nosi na twarzy zasłonę z dzianiny.

Opcją… drugą… jest szczep Zer'atai. Jego przedstawiciele dzierżą… kosę o podwójnym ostrzu i noszą… strój złożony z ciężkiego pancerza oraz kości zabitych Zergów.

Trzecią…, a zarazem ostatnią… opcją… jest umieszczenie w grze obydwu powyższych modeli. W tej sytuacji po każdorazowym wybudowaniu Mrocznego Templariusza jego model oraz portret będą… losowe - dostaniemy przedstawiciela albo Zer'atai albo Lenassa.

Poniżej filmik przygotowany przez StarCraft Legacy przedstawiają…cy obydwa szczepy.

Swoje glosy można oddawać na forum Battle.netu w TYM TEMACIE (konieczna jest rejestracja).
W chwili pisania tego newsa największe poparcie (ponad 63% wszystkich głosów) ma opcja trzecia, czyli umieszczenie w grze obydwu modeli.

Zapraszamy również do dyskusji na ten temat na naszym forum.


Ponadto wraz z sondą… pojawiły się nowe materiały na StarCraft2.com. Jest to tekst opisują…cy Mrocznych Templariuszy, z którego dowiedzieć się możemy o podziale Nerazim, jak mówią… o sobie Mroczni Templariusze na różne szczepy. Cały artykuł dostępny jest TUTAJ.
Artykułowi towarzyszy bardzo ciekawy artwork przedstawiają…cy walczą…cych ze sobą… Lenassa i Zer'atai. Obrazek można zobaczyć TUTAJ.

Na uwagę zasługują… również cztery nowe screeny. Mimo, iż o wielu zmianach w grze Blizzard nie opowiada, to jednak niemal na każdym nowym screenie można zauważyć coś ciekawego.

screen1 screen2
screen3 screen4

Pierwszy screen przedstawia szturm Zergów na protosski posterunek. Po prawej stronie, na klifie możemy zauważyć dziwną… kreaturę.Zapewne od razu pojawiło by się wiele spekulacji na temat tego obiektu, jednak Cydra wszystko wyjaśnił - jest to doodads (element "dekoracyjny") przedstawiają…cy kości Zerga.
Na obrazku kolejnym możemy zauważyć Battlecruisera otoczonego przez zielonkawą… sferę. Jest to Defensive Matrix, czyli coś co znamy już z pierwszej części StarCrafta.
Obrazek trzeci pochodzi z kampanii dla jednego gracza. Przedstawia rozgrywkę z nocy przy padają…cym deszczu (który zauważyć można też na screenie pierwszym).
Screen ostatni przedstawia atak Terran na bazę Protossów. Zauważyć tu można nowy wyglą…d dział na ramionach Thora.


Źródła: StarCraft2.com, StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Negro

SC2 News
Powrót Leg EnhancementsPowrót Leg Enhancements
Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)

W ostatnim czasie na koreańskim forum Battle.net pojawiła się sugestia aby Szarżę (Charge) Zealotów uczynić zdolnością… z możliwością… włą…czanej/wyłą…czanej opcji autocast. Jako, iż dyskusja na ten temat dość mocno się rozkręciła do rozmowy wtrą…cił się Kicho, manager ds. społeczności na koreańskim forum Battle.net. Odpowiedział on na temat Szarży udzielają…c kilku ciekawych informacji. Normalnie ta informacja przeszła by bez echa, ale EternalLuna z BlizzForums postarał się o tłumaczenie tej wypowiedzi.

Wszystko wskazuje więc na to, że obecnie dostępne są… dwa ulepszenia dla Zealota: Charge i Leg Enhancements (choć nie wiadomo czy to będzie się nadal tak nazywać):

W Twilight Council, Zealoci mogą… uzyskać 2 ulepszenia:
- zwiększenie prędkości Zealota (stare Leg Enhancements)
- Charge

Kicho objaśnił również, że Charge miało by mieć ok. 10s cooldown jako zdolność pasywna:

Charge nie ma zauważalnego cooldown, jest to zaledwie 10s. (...) Ze względu na to, że jest to zdolność pasywna, było by ją… trudno kontrolować bezpośrednio, lecz przy użyciu micro można z niej korzystać na wiele sposobów.

Tak więc pozostaje nam tylko czekać na kolejną… oficjalną… prezentację lub kolejny Battle Report by przekonać się, jak to wszystko sprawdza się w praktyce.


Źródło: BlizzForums
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

SC2 News
1UP - wywiad z Dustinem Bowderem1UP - wywiad z Dustinem Bowderem
PiÄ…Â…tek, 02.01.2009, 15:46 :: Negro :: komentarze (5)PiÄ…Â…tek, 02.01.2009, 15:46 :: Negro :: komentarze (5)

W ostatnim czasie serwis 1UP.com przeprowadził interesują…cy wywiad z głównym projektantem SC2 - Dustinem Bowderem. Dzięki tej rozmowie poznać możemy nowe szczegóły dotyczą…ce zarówno fabuły pierwszej części, czyli Terran: Wings of Liberty, jak i te dotyczą…ce samej rozgrywki. Kompletne tłumaczenie całego wywiadu znajdziecie poniżej.

Ponadto razem z wywiadem serwis 1UP.com opublikował dwa nowe screeny z gry. Pierwszy z nich jest sceną… z demonstracji kampanii dla pojedynczego gracza w Wings of Liberty, którą… Blizzard pokazał na BlizzConie 2008. Zdecydowanie ciekawszy jest screen drugi. Przedstawia on zapowiadaną… opcję zakupu technologii w trakcie rozgrywania kampanii. Co najciekawsze - przyglą…dają…c się screenowi możemy zaryzykować stwierdzenie, że mimo wycofania z gry jednostki takie jak Medic, Firebat, Vulture i Cobra jednak pojawią… się w kampanii!

screen1

1UP: Po pierwsze, niektórzy z nas zastanawiają… się - czy kiedykolwiek czuliście się twórczo ograniczeni ze względu na dziedzictwo i otoczkę zwią…zaną… ze StarCraft? Czy nie czujecie zrezygnowania wobec nacisków na zadowolenie starszych fanów za cenę unowocześnienia gry?

Dustin Browder: Absolutnie nie. Naszym celem jest stworzenie RTS-a silnie zwią…zanego z pierwowzorem. Dlatego właśnie tworzymy sequel StarCrafta - gdybyśmy chcieli zrobić coś innego, grę nazwalibyśmy inaczej. Owszem, jest wiele punktów, które chcieliśmy utrzymać, jak np. kontynuowanie historii z Brood War czy zachowanie tego niesamowitego uczucia szybkości podczas gry. Mamy też spore pole do popisu - zmiana wizerunku ras, wprowadzenie nowych rzeczy i te wszystkie ekscytują…ce nowe czynniki, które wprowadzamy do kampanii.

1UP: Jak zamierzacie sprawić, by SC2 był interesują…cy zarówno dla graczy zawodowych z ok. 300 APM i graczy korzystają…cych z SC tylko dla rozrywki?

DB: To dla nas wielkie wyzwanie uchwycić magię pierwowzoru, która przycią…gnęła scenę zawodową…, a jednocześnie była atrakcyjna dla zwykłych użytkowników. Należy pamiętać, że SC1 sprzedał się w ilości 9.5mln egzemplarzy na całym świecie i mimo opinii hardcore'owego RTS-a, odniósł bardzo duży sukces.
W kwestii zadowolenia oczekiwań obu grup graczy, filozofią… Blizzarda wcią…ż pozostaje: "łatwe do nauczenia, trudne do opanowania". To coś, co wcią…ż mamy przed oczami przy projektowaniu każdej gry. Na przykład, większość jednostek w SC2 może być kontrolowana przez zwykłe kliknięcia, co nie jest trudne dla przeciętnego gracza: "jeśli przesunę Stalkerów tutaj, zaczną… strzelać do wroga". Z czasem taki gracz nauczy się wykorzystywać np. Blink czy koncentrowanie ognia dla zwiększenia skuteczności.

1UP: Czy prace nad cyklem SC2 przewidywane są… jako skupianie się odrębnie nad każdą… częścią…, czy bardziej w stylu WoW, gdzie główny nacisk kładziony był na część główną…, a dodatki to tylko ulepszenia i pewne powtórzenia zamiast innowacji?

DB: Duża część projektowania gry, mechaniki i narzędzi jest w większości ukończone, jeśli chodzi o wersję podstawową…. Gdy już ją… udostępnimy i zajmiemy się dodatkami, będziemy mieli możliwość skupienia się na nowej zawartości tych pozycji.
Jesteśmy świadomi tego, że do kolejnych części cyklu musimy wprowadzić zmiany. Na przykład w kampaniach Zergów i Protossów - będą… one działać zupełnie inaczej niż w podstawce. Bez sensu było by, gdyby Kerrigan latała w Battlecruiserze i wynajmowała jednostki za pienią…dze, co wcześniej robimy jako Jim Raynor. Tak więc, dla Kerrigan wymyślimy coś, żeby mogła ewoluować i powiększać swój Rój. Tak samo w przypadku Zeratula - możliwe, że trzeba będzie bardziej polegać na dyplomacji i stosunkach z różnymi klanami dla uzyskania dostępu do nowych technologii i jednostek.

1UP: Ponieważ HUD i interfejs są… wcią…ż poprawiane, możesz powiedzieć które jego elementy zdają… się właściwie funkcjonować, a które i dlaczego są… nadal poprawiane?

DB: Wcią…ż intensywnie pracujemy nad mapą… gwiezdną…, na której wybierasz odwiedzane planety i systemy. Ekran zakupu technologii również został przerobiony i prawdopodobnie będzie wyglą…dał inaczej niż ten, który pokazany był na BlizzCon. Inne rzeczy, tak jak tzw. "zestawy", które odkrywasz prowadzą…c Jima między misjami także są… stale poprawiane. Owe 'zestawy' to np. mostek Hyperiona czy bar na Mar Sara.

screen1

1UP: Jak bardzo zaawansowane są… prace nad kampaniami? Czy każda z nich była grywalna zanim zdecydowaliście się skupić na terrańskiej?

DB: Pozostałe 2 kampanie zdecydowanie nie są… w grywalnym stanie. Jak na razie najwięcej pracy włożyliśmy w część dla Terran - pozostałe wcią…ż są… planowane i obmyślane, co zmieni się dopiero wraz z ukończeniem wersji podstawowej. Fabularnie, mamy już pomysł jak pocią…gną…ć historię, ale jeśli chodzi o misje, przerywniki filmowe, część interaktywną… oraz pozostałą… zawartość, cała praca skupiona jest na kampanii Wings of Lliberty.

1UP: Wspominaliście, że ostatecznie kampanie rozrosły się tak, że nie sposób było by zmieścić je w obrębie jednej gry. Skoro teraz każda z ras ma więcej miejsca na rozwój fabuły, możesz powiedzieć co będzie można zrobić w trakcie tych 30 misji, a co nie udało by się w przypadku 10?

DB: Po pierwsze, możemy wprowadzić nieliniową… strukturę. Dzięki koncentracji na jednej rasie w trakcie tych 26-30 poziomów, mamy miejsce na danie graczom ważnych wyborów co do części galaktyki, które chcą… zwiedzić jako pierwsze oraz do utworzenia pobocznych historii. Daje nam to również możliwość zapoznania użytkowników z nowymi postaciami, lokacjami oraz pozwolenia na dobre poznanie bohaterów i generalnie zagłębienia się w fabułę. Próba upchnięcia tego wszystkiego w 10 misjach nie wyglą…dała realnie i źle wpłynęła by na nasze cele, jak i naszą… wizję prezentacji fabuły.

1UP: Ok, czyli dlatego kampania jest dłuższa. Obecnie, StarCraftowy model "10 misji na rasę" jest popularny wśród współczesnych RTS-ów. Czy ze względu na znaczą…ce wydłużenie kampanii, gracz nie zacznie się nudzić po np. 12 misjach?

DB: Najważniejsza jest pewność, że oferujemy dużo interesują…cych i nowatorskich misji. Nie mamy zamiaru dawać 30 bitewnych poziomów i dać sobie spokój. Każde tworzone przez nas zadanie, robione jest z ostrożnością… i uwagą… - traktujemy je jak swego rodzaju mini gry. Nasi technologiczni spece dają… nam narzędzia do zrobienia paru fajnych rzeczy ze scenariuszem i mam nadzieję, że graczom spodobają… się drobne zmiany i niespodzianki, które wprowadzamy do kolejnych misji.

1UP: Wiemy, że Raynor będzie główną… postacią… w kampanii Terran, ale czy będziemy również odkrywali co słychać u pozostałych bohaterów (Kerrigan, Zeratula)? Czy też nie pojawią… się oni, aż do czasu wypuszczenia kampanii Zergów i Protossów?

DB: Z pewnością… zobaczycie inne ważne postacie i będą… miały one wpływ na przebieg historii. Owszem, wszystko koncentruje się wokół Jima Raynora, ale pamiętajcie że pozostali znajdują… się w tej samej galaktyce i wszyscy główni bohaterowie odgrywają… ważną… rolę w epickiej historii. Nieuniknione są… ich spotkania, gdyż ich losy są… ze sobą… zwią…zane, a wszystko to znajdzie odzwierciedlenie w kampanii.

1UP: Wracają…c do wypowiedzi dotyczą…cej nieliniowej struktury kampanii, jak wpłynie to na główną… fabułę? Pomijają…c strukturę misji, czy historia będzie oparta o twarde ramy, czy też będzie można zmienić niektóre elementy zależnie od własnych upodobań? Jeśli tak, jak takie zmiany zostaną… uwzględnione w kolejnych odsłonach gry?

DB: Wcią…ż obecne będzie wspólne rozpoczęcie i zakończenie historii w każdej kampanii. Droga, jaką… obierzesz z punktu A do B będzie różnić się w zależności od upodobań. Pojawią… się zadania poboczne, które umożliwią… zaobserwowanie wpływu decyzji na poszczególnych bohaterów lub światy. Wcią…ż jednak zaznaczamy, że staramy się opowiedzieć jedną…, spójną… historię i chcemy unikną…ć niejasności w sferze fabuły.

1UP: Ostatnie pytanie. Jim Raynor - dlaczego taki smutny, ponury?

DB: Mówimy o facecie, który został zdradzony przez swojego dowódcę, którego planeta została opanowana przez Zergów i który widział jak jego kobieta zmienia się w groźne monstrum. Czy i Ty nie byłbyś w takiej sytuacji nieco przybity?


Źródło: 1UP.com
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona