Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Firebat
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Q & A 48Q & A 48
PiÄ…Â…tek, 23.01.2009, 22:41 :: Negro :: komentarze (0)PiÄ…Â…tek, 23.01.2009, 22:41 :: Negro :: komentarze (0)

Do premiery StarCraft II coraz bliżej – to siÄ™ czuje. Jeszcze bliżej zdaje siÄ™ być data udostÄ™pnienia graczom wersji beta, a kolejne informacje tylko podsycajÄ…Â… oczekiwanie oraz spekulacje na ten temat. W natÅ‚oku informacji tego typu pojawiÅ‚ siÄ™ kolejny Q&A, przynoszÄ…Â…cy jak zawsze porcjÄ™ interesujÄ…Â…cych odpowiedzi. Ale te przeczytajcie sami.

Z rozmowy z twórcami:
Mamy nowy rok, a wraz z nim kolejne zmiany – zarówno natury artystycznej, jak i dotyczÄ…Â…cej bezpoÅ›rednio mechaniki gry. Zespół zajmujÄ…Â…cy siÄ™ graficznÄ…Â… stronÄ…Â… SC2, dodaÅ‚ kilka nowych animacji Å›mierci jednostek, w tym Drony spopielane atakiem Helliona, eksplodujÄ…Â…ce narzÄ…Â…dy Overlordów po ataku Gauss Rifle a nawet Marauderzy, dosÅ‚ownie ciÄ™ci na kawaÅ‚ki przez Dark Templarów. Wszystko to robi spore wrażenie, wiÄ™c graficy majÄ…Â… nadziejÄ™, że te animacje pozwolÄ…Â… lepiej wczuć siÄ™ w epickie starcia w SC2. JeÅ›li zaÅ› chodzi o multiplayer – twórcy testujÄ…Â… różne rozwiÄ…Â…zania dotyczÄ…Â…ce macro – warianty implementowane dla każdej z ras, ale różnie przez nie rozgrywane. Elementy te, majÄ…Â… na celu danie szansy graczom, koncentrujÄ…Â…cym siÄ™ na zbieraniu surowców, na nawiÄ…Â…zanie walki z tymi, którzy majÄ…Â… inne podejÅ›cie do rozgrywki. WiÄ™cej na ten temat w kolejnym zestawie Q&A oraz w nastÄ™pnej odsÅ‚onie Battle Report.

STARCRAFT II Q&A - BATCH 48

Jeden z ostatnich screenshotów ukazuje starcie w nocnej, deszczowej scenerii. Czy noc i inne warunki pogodowe pojawiÄ…Â… siÄ™ wyÅ‚Ä…Â…cznie w kampanii? I czy możliwa bÄ™dzie zmiana pogody w edytorze? – Kain175 (USEast)

Noc i deszcz pojawią… się w kampanii, lecz wą…tpliwa jest ich obecność w rozgrywce wieloosobowej. Oba efekty dostępne będą… w edytorze.

Czy Blizzard planuje umieszczenie opcji uÅ‚atwiajÄ…Â…cych korzystanie z gry osobom, które sÄ…Â… w jakiÅ› sposób niepeÅ‚nosprawne (daltonizm, sÅ‚aby sÅ‚uch)? – Kain175 (USEast)

To dobry pomysÅ‚, gdyż chcemy dotrzeć z naszÄ…Â… grÄ…Â… do jak najwiÄ™kszej liczby odbiorców. Trudno byÅ‚o by umieÅ›cić takie uÅ‚atwienia dla wszystkich, lecz z pewnoÅ›ciÄ…Â… gra bÄ™dzie o wiele bardziej przystÄ™pna dla tych osób niż pierwowzór. Na przykÅ‚ad wyÅ›wietlane jest o wiele wiÄ™cej powiadomieÅ„ – o ataku, ukoÅ„czeniu budowy, etc. Powinno to umożliwić komfortowe korzystanie osobom z wadami sÅ‚uchu.

Czy SC2 bÄ™dzie posiadaÅ‚ wsparcie dla kilku monitorów ? – SCPod

StarCraft 2 będzie obsługiwał monitory typu widescreen, ale nie kilka monitorów na raz. O ile rodzaj szerokoekranowy staje się standardem, o tyle Multi-monitory dawały by zbyt dużą… przewagę nad graczami, korzystają…cymi tylko z jednego monitora.

Jednostki „rzucajÄ…Â…ce zaklÄ™cia” w SC1 nie miaÅ‚y regularnego ataku. Niektóre tego typu w WC3 potrafiÅ‚y atakować – czy w SC2 oddziaÅ‚y tego typu pozostanÄ…Â… bez możliwoÅ›ci „normalnego” ataku? – TheWarCenter

Niektóre, jak High Templar czy Infestor nie zostanÄ…Â… wyposażone w zdolność atakowania, jednakże inne – np. Mothership lub Ghost takÄ…Â… możliwość posiadajÄ…Â….

Gdy wrogie armie zbliżajÄ…Â… siÄ™ do Wieży Obserwacyjnej Xel’Naga, który z graczy zyskuje nad niÄ…Â… kontrolÄ™? Ten z wiÄ™kszÄ…Â… armiÄ…Â…, czy jest to po prostu na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”? – TheWarCenter

W takiej sytuacji obaj gracze tracÄ…Â… możliwość korzystania z tej struktury. Na przykÅ‚ad sytuacja, kiedy trzymasz jednostkÄ™ naziemnÄ…Â… w pobliżu Wieży – pole widzenia jest poszerzone, lecz gdy w to miejsce dodatkowo wejdzie wroga jednostka, obaj tracicie wiÄ™kszy zasiÄ™g obserwacji.

Czy Szarża (Charge) ograniczona jest wyÅ‚Ä…Â…cznie przez odlegÅ‚ość od danego Zealota do celu, jaki atakuje, czy wpÅ‚yw ma także czas potrzebny na dotarcie do tego celu? Np. zakÅ‚adajÄ…Â…c, że każemy Zealotowi na klifie atakować jednostkÄ™ poniżej klifu – czy zacznie wtedy Szarżę na caÅ‚ym dystansie, czy zakoÅ„czy jÄ…Â… po pewnym czasie? – StarCraft 2 Source DE

Szarża zależna jest wyÅ‚Ä…Â…cznie od odlegÅ‚oÅ›ci od celu – wysokość nie ma tu znaczenia. Wspomniany Zealot nie użyje wiÄ™c Szarży, nawet jeÅ›li wizualnie obie jednostki bÄ™dÄ…Â… wyglÄ…Â…daÅ‚y, jak gdyby znajdowaÅ‚y siÄ™ blisko siebie. Zealot musi znajdować siÄ™ w okreÅ›lonej odlegÅ‚oÅ›ci od celu, by aktywować swojÄ…Â… zdolność. Oznacza to, że ten dystans jest wartoÅ›ciÄ…Â… staÅ‚Ä…Â…. Dodatkowo, Zealoci nie bÄ™dÄ…Â… w stanie Szarżować poprzez klify – muszÄ…Â… je obchodzić.

Czy zamierzacie dodać fanowskie mapy do głównego zbioru map? – StarCraft 2 Source DE

W przyszłości twórcy map będą… mogli dodawać je do standardowego zestawu. Plansze te, będą… oczywiście wyselekcjonowane pod względem jakości oraz warunków do rozgrywania gier, jakie będą… dawać.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Wywiad
Draco w BVG - wywiadDraco w BVG - wywiad
PiÄ…Â…tek, 16.01.2009, 22:29 :: Negro :: komentarze (1)PiÄ…Â…tek, 16.01.2009, 22:29 :: Negro :: komentarze (1)

O tym, że Krzysztof "Draco" Nalepka wraca na scenę progamingu i dołą…czy do Betsson Voodoo Gaming wiedzieliśmy już grudniu. Jednak dopiero teraz na stronie BVG pojawił się dość obszerny wywiad z Draco. Z rozmowy dowiedzieć się czym Krzysiek kierował się wracają…c na scenę oraz wybierają…c BVG oraz poznać jego plany na najbliższe miesią…ce.

Draco

Nikt z nas nie kryje zadowolenia z faktu dołą…czenia Twojej osoby do organizacji Betsson Voodoo Gaming. Powiedz jednak sam co skłoniło Cie do powrotu na scenę?

Przez dwa lata od powrotu z Korei nie reprezentowałem żadnego zespołu, a co za tym idzie nie czerpałem żadnych profitów z grania. Pomimo braku treningu w przecią…gu tych dwóch lat wzią…łem udział w większości turnieii, które były dostępne. W każdym z nich uplasowałem się w przynajmniej czołowej trójce. Zadałem więc sobie pytanie: czemu nie skorzystać na tym iż nadal potrafię wygrywać i nie nawią…zać współpracy z którymś z multigamingowych teamów?
Tak też mój wybór padÅ‚ na zespół z mojego ojczystego kraju – BVG. Ponadto jest to prawdopodobnie ostatni, lub co najwyżej przedostatni rok zanim w naszych domach pojawi siÄ™ StarCraft 2. Kto wie czy i nie ostatni okres w moim życiu kiedy mogÄ™ być częściÄ…Â… Polskiego i miÄ™dzynarodowego e-sportu.

Cały wywiad przeczytać można TUTAJ. Serdecznie zapraszamy do lektury.


Źródło: Betsson Voodoo Gaming

SC2 News
Finał ESL 2009 - FoxSpirit - wnioski z rozgrywkiFinał ESL 2009 - FoxSpirit - wnioski z rozgrywki
Poniedziałe, 12.01.2009, 23:00 :: Negro :: komentarze (6)Poniedziałe, 12.01.2009, 23:00 :: Negro :: komentarze (6)

Screen Cut 01

Mieliśmy do tej pory okazję czytać i oglą…dać niemal niezliczone relacje na temat wrażeń ze StarCraft II. Dzięki FoxSpiritowi, członkowi ekipy StarCraft Legacy, przybył kolejny artykuł traktują…cy o gameplay nowej pozycji Blizzarda. Tym razem polowanie na SC2 zakończyło się sukcesem podczas finałów ESL (Electronic Sports League) w Wiedniu. Podobno był to build zbliżony lub ten sam, co podczas ostatniego BlizzCon. FoxSpirit dorwał grę, rozegrał parę meczy jako Zerg i zdecydował podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Swoją… drogą…, warto zauważyć, że od dłuższego czasu SC2 dostępne jest do pogrania na co większych imprezach komputerowych, więc niemal na naszych oczach kształtuje się ostateczny obraz gry, a szczęśliwcom, którzy mogą… obserwować to bezpośrednio wypada tylko zazdrościć.

UwagÄ™ zergowych graczy z pewnoÅ›ciÄ…Â… zainteresuje fakt, iż nieograniczone możliwoÅ›ci zaznaczania jednostek sÄ…Â… bardzo przyjemne (szkoda, że przeciwnicy nie mogÄ…Â… powiedzieć tego samego). Kolejnym rozwiÄ…Â…zaniem, sÄ…Â… dwa punkty zbiórki z Hatchery – jeden dla Dronów, drugi dla pozostaÅ‚ych jednostek (daÅ‚o siÄ™ to jednak zauważyć we wczeÅ›niejszych prezentacjach gry). FoxSpirit zauważyÅ‚ również coÅ›, z czym chyba wiele osób siÄ™ nie spotkaÅ‚o, lub umknęło to uwadze graczy – zdolność Queen, okreÅ›lona jako Razor Swarm, czyli ni mniej ni wiÄ™cej – Psionic Storm, tyle że z natrÄ™tnymi robalami w roli głównej.

Fanów innych ras z pewnoÅ›ciÄ…Â… ucieszy, że Warp Ray'e sprawdzajÄ…Â… siÄ™ wrÄ™cz zbyt dobrze w natarciach, gdzie celem sÄ…Â… struktury – krótko mówiÄ…Â…c, budynki niszczone sÄ…Â… w mgnieniu oka. Pod warunkiem oczywiÅ›cie, że pozostajÄ…Â… bez ochrony. Równie niebezpieczne okazaÅ‚y siÄ™ Banshee – Terranie mogÄ…Â… zacierać już rÄ™ce i wyczekiwać momentu, kiedy bÄ™dÄ…Â… mogli wykorzystać nowÄ…Â… zabawkÄ™.

FoxSpirit potwierdziÅ‚ dziaÅ‚anie MBS (czyli 1 klik, jedna jednostka przy zaznaczonych wszystkich larwach). WÄ…Â…tpliwoÅ›ci tych, którzy obawiali siÄ™ wpÅ‚ywu silnika graficznego i ogólnie 3D na rozgrywkÄ™, także powinny zostać przytÅ‚umione, ponieważ gra wydawaÅ‚a siÄ™ czytelna, a pole walki dość czyste – kwestia przyzwyczajenia siÄ™ do nowego Å›rodowiska. Naturalnie nie mogÅ‚o zabrakną…ć wzmianki o dość kontrowersyjnym pomyÅ›le Blizzarda, czyli Gas Mechanic – surowce w gejzerach uzupeÅ‚niajÄ…Â… siÄ™ samoistnie co jakiÅ› czas, wcią…ż też obecne sÄ…Â… dwa gejzery z gazem w mainie. Nie da siÄ™ jednak ukryć, że zastosowanie tego zabiegu (dwóch wyÅ‚Ä…Â…czajÄ…Â…cych siÄ™ gejzerów) pozostaje zagadkÄ…Â…, tym bardziej że caÅ‚a mechanika zostaÅ‚a zautomatyzowana (informacja na ten temat pojawiÅ‚a siÄ™ dÅ‚uższy czas temu). Nieco dziwne również jest to, iż jednostki majÄ…Â… tendencjÄ™ do poruszania siÄ™ w bardzo zwartym szyku i rozciÄ…Â…gania tegoż np. na zakrÄ™tach.

Na koniec słówko o sprzÄ™cie wykorzystanym do grania – StarCraft 2 udostÄ™pniany byÅ‚ na laptopach Asusa o takiej specyfikacji:
- Intel Core 2 Quad QX9300
- 4GB SDRAM (DDR2 800Mhz)
- Nvidia GeForce 9700M GT z 512MB GDDR3 VRAM
Na sprzęcie tym gra chodziła płynnie (co chyba nie powinno dziwić, nawet jeśli mówimy o laptopie), więc wszyscy, którzy zastanawiają… się nad modernizacją… maszyny pod SC2 muszą… nadal żyć w nieświadomości prawdziwych wymagań (przynajmniej tych minimalnych).

Filmik nakręcony kamerą… przez playboy1103 podczas finałów ESL mozna zobaczyć TUTAJ.


Źródło: StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro

Site News
Ogrom nowościOgrom nowości
Poniedziałe, 12.01.2009, 12:57 :: Lukin :: komentarze (10)Poniedziałe, 12.01.2009, 12:57 :: Lukin :: komentarze (10)

Witam was drodzy userzy. Dzisiaj dostajecie trochę artykułów do poczytania. Niektóre z nich miałem na dysku od ponad roku, a jakoś nigdy nie zabrałem się za ich poprawianie i konwertowanie do HTMLa. Dopiero brak internetu przez kilka dni spowodował, że zaczą…łem się nudzić. I zamiast się pouczyć, bo sesja blisko, to zabrałem się za pracę nad artykułami. A oto one:

Jakby to komuś nie wystarczyło to dział nasz dział Mapy został zasilony przez:

Chciałem jeszcze dodać, że jeśli posiadacie jakieś ciekawe mapy to wyślijcie je do mnie. Nie zapomnijcie jednak o dołą…czeniu informacji o nazwie mapy, autorze, rozmiarze, tilesecie, liczbie graczy, itp. Aby uzyskać mój adres e-mail wystarczy zajrzeć na forum. Niestety byłem też zmuszony do usunięcia kilku pakietów map, gdyż nie działały do nich linki, a nie zdą…żyliśmy ich załadować na nasz serwer. Jeśli wiecie, gdzie znaleźć jakieś ciekawe pakiety, wystarczy że wyślecie mi linka do nich.


Poniżej bonus. Kiko (nasz grafik) kiedyś zrobił dla SCA taki projekcik:

Co rysunek przedstawia wiadomo, ale kto zgadnie gdzie (albo na czym) ten rysunek miał się pojawić? Wtajemniczeni - cicho.

SC2 News
Lenassa czy Zer'atai?Lenassa czy Zer'atai?
Niedziela, 11.01.2009, 19:12 :: Negro :: komentarze (4)Niedziela, 11.01.2009, 19:12 :: Negro :: komentarze (4)

Lenassa vs Zer'atai

Mroczni templariusze od zawsze darzeni byli szczególną… sympatią… zarówno przez graczy jak i pozostałych fanów StarCrafta. Dark Templar jest również jedną… z najbardziej lubianych jednostek w grze. Już jakiś czas temu Blizzard zaprezentował dwa różne modele Mrocznego Templariusza dla SC2. Teraz jednak decyzja o tym, który model ostatecznie znajdzie się w grze (chodzi o multiplayer) oddana została w ręce fanów.

Pierwszą… opcją… jest szczep Lenassa, który mogliśmy zobaczyć w StarCraft: Brood War. Jednostka ta walczy pojedynczym ostrzem warpowym (Warp Blade) oraz nosi na twarzy zasłonę z dzianiny.

Opcją… drugą… jest szczep Zer'atai. Jego przedstawiciele dzierżą… kosę o podwójnym ostrzu i noszą… strój złożony z ciężkiego pancerza oraz kości zabitych Zergów.

Trzecią…, a zarazem ostatnią… opcją… jest umieszczenie w grze obydwu powyższych modeli. W tej sytuacji po każdorazowym wybudowaniu Mrocznego Templariusza jego model oraz portret będą… losowe - dostaniemy przedstawiciela albo Zer'atai albo Lenassa.

Poniżej filmik przygotowany przez StarCraft Legacy przedstawiają…cy obydwa szczepy.

Swoje glosy można oddawać na forum Battle.netu w TYM TEMACIE (konieczna jest rejestracja).
W chwili pisania tego newsa największe poparcie (ponad 63% wszystkich głosów) ma opcja trzecia, czyli umieszczenie w grze obydwu modeli.

Zapraszamy również do dyskusji na ten temat na naszym forum.


Ponadto wraz z sondą… pojawiły się nowe materiały na StarCraft2.com. Jest to tekst opisują…cy Mrocznych Templariuszy, z którego dowiedzieć się możemy o podziale Nerazim, jak mówią… o sobie Mroczni Templariusze na różne szczepy. Cały artykuł dostępny jest TUTAJ.
Artykułowi towarzyszy bardzo ciekawy artwork przedstawiają…cy walczą…cych ze sobą… Lenassa i Zer'atai. Obrazek można zobaczyć TUTAJ.

Na uwagę zasługują… również cztery nowe screeny. Mimo, iż o wielu zmianach w grze Blizzard nie opowiada, to jednak niemal na każdym nowym screenie można zauważyć coś ciekawego.

screen1 screen2
screen3 screen4

Pierwszy screen przedstawia szturm Zergów na protosski posterunek. Po prawej stronie, na klifie możemy zauważyć dziwną… kreaturę.Zapewne od razu pojawiło by się wiele spekulacji na temat tego obiektu, jednak Cydra wszystko wyjaśnił - jest to doodads (element "dekoracyjny") przedstawiają…cy kości Zerga.
Na obrazku kolejnym możemy zauważyć Battlecruisera otoczonego przez zielonkawą… sferę. Jest to Defensive Matrix, czyli coś co znamy już z pierwszej części StarCrafta.
Obrazek trzeci pochodzi z kampanii dla jednego gracza. Przedstawia rozgrywkę z nocy przy padają…cym deszczu (który zauważyć można też na screenie pierwszym).
Screen ostatni przedstawia atak Terran na bazę Protossów. Zauważyć tu można nowy wyglą…d dział na ramionach Thora.


Źródła: StarCraft2.com, StarCraft Legacy
TÅ‚umaczenie: Negro

SC2 News
Powrót Leg EnhancementsPowrót Leg Enhancements
Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)Sobota, 03.01.2009, 22:28 :: Negro :: komentarze (1)

W ostatnim czasie na koreańskim forum Battle.net pojawiła się sugestia aby Szarżę (Charge) Zealotów uczynić zdolnością… z możliwością… włą…czanej/wyłą…czanej opcji autocast. Jako, iż dyskusja na ten temat dość mocno się rozkręciła do rozmowy wtrą…cił się Kicho, manager ds. społeczności na koreańskim forum Battle.net. Odpowiedział on na temat Szarży udzielają…c kilku ciekawych informacji. Normalnie ta informacja przeszła by bez echa, ale EternalLuna z BlizzForums postarał się o tłumaczenie tej wypowiedzi.

Wszystko wskazuje więc na to, że obecnie dostępne są… dwa ulepszenia dla Zealota: Charge i Leg Enhancements (choć nie wiadomo czy to będzie się nadal tak nazywać):

W Twilight Council, Zealoci mogą… uzyskać 2 ulepszenia:
- zwiększenie prędkości Zealota (stare Leg Enhancements)
- Charge

Kicho objaśnił również, że Charge miało by mieć ok. 10s cooldown jako zdolność pasywna:

Charge nie ma zauważalnego cooldown, jest to zaledwie 10s. (...) Ze względu na to, że jest to zdolność pasywna, było by ją… trudno kontrolować bezpośrednio, lecz przy użyciu micro można z niej korzystać na wiele sposobów.

Tak więc pozostaje nam tylko czekać na kolejną… oficjalną… prezentację lub kolejny Battle Report by przekonać się, jak to wszystko sprawdza się w praktyce.


Źródło: BlizzForums
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona