Ciemne chmury po raz kolejny zbierają się nad drużynową sferą StarCrafta 2. Po zakończeniu działalności w tym roku przez kilka innych teamów, przyszedł niestety czas na SlayerS. Zespół, który przez długi czas był oczkiem w głowie BoXera musiał stawić ostatnimi czasy czoła wielu problemom:
incydent z GanZim (team IM oskarżał SlayerS o podkradanie zawodnika)
nieporozumienia przy bojkocie NASL (pomiędzy SlayerS a pozostałymi teamami koreańskimi)
odejście Puzzle, CoCa i Min - przerzucili się oni na League of Legends
Drużyna zaczęła jako najbogatszy team w nowym środowisku - mieli za sobą potężnego sponsora w postaci Intela. Widać jednak, że zaplecze to nie wszystko i nadal najważniejsza jest dyspozycja zawodników. Prawdopodobnie gwoździem do trumny było odejście Boxera do SKT. Obecne rozgrywki GSTL będą ostatnimi z udziałem SlayerS. Graczom życzymy szybkiego znalezienia nowych teamów!
Zbliżają się następne zmiany w balansie, przeczytajcie i oceńcie je sami:
Protoss:
Mothership Core:
Rzucenie Purify na Nexus daje teraz detekcję o zasięgu 13
Usunięto Energize
Oracle:
Obniżono koszt Entomb ze 100 do 75 i wydłużono czas działania do 60s
Revelation działa teraz także na budynki, dając 3 widoku wokół wszystkiego czego dotknie ta umiejętność. Wydłużono czas dzialania z 45 do 60s oraz zwiększono koszt z 50 do 75. Zdolność nie daje już detekcji i nie wpłynie na ukryte jednostki, nawet jeśli gracz jest w stanie je zobaczyć.
Zmieniono kolejność przycisków umiejętności - Void Siphon jest pierwszy, a Entomb ostatni
Sentry:
Halucynacja nie wymaga już ulepszenia
Tempest:
Jednostka nie wymaga już Fleet Beacon
Obniżono koszt z 300/300 na 300/200
Obniżono koszt supply z 6 na 4
Usunięto domyślny bonus obrażeń przeciw jednostkom massive
Dodano ulepszenie we Fleet Beacon dające +35 obrażen dla massive, kosztujące 200/200
Zerg:
Viper:
Zwiększono przyspieszenie z 2.125 do 3 oraz obszar Blinding Cloud z 1.5 do 2
Jak zapewne słyszeliście, ESL wybiera się do Polski! 18 - 20 stycznia w katowickim Spodku odbędą się zmagania pod znakiem Intel Extreme Masters. Oczywiście informacje o uczestnikach umieścimy, gdy tylko znane będą drabinki.
Drugą lokacją, przez którą przejdzie starcraftowa burza, jest Singapur. 22 - 25 listopada podczas targów SITEX myszki skrzyżują gracze SC2 oraz LoL. Pula nagród to 82 000 $ oraz miejsce na mistrzostwach świata w 2013 podczas CeBIT w Hanowerze.
Czas na testowanie kolejnych poprawek - Blizzard kontynuuje politykę dość drastycznych zmian. Dla jednych jest to oznaka zaangażowania, dla innych braku pomysłu na ostateczny kształt rozgrywki. Niezależnie jednak od poglądów, warto zapoznać się z proponowanymi zmianami:
Protoss:
Mothership Core:
Purify - zdolność została zmieniona: kiedy gracz rzuca Purify na swój Nexus, Mothership Core nie jest już przywiązany do danego Nexusa. Ustala się zasięg zdolności na 13, obrażenia 20. Purify trwa 60 sekund i kosztuje 100 energii
SkalÄ™ jednostki zmniejszono do 0,8
Mothership Core wymaga teraz 2 supply
Obniżono tarcze i HP do 60/130
Oracle:
Usunięto zdolność Phase Shield
Dodano zdolność Void Siphon: zasięg 7, koszt - 50 energii, działanie - co 1s zadaje 3 obrażeń wybranemu budynkowi i dodaje 3 minerałów, aż do anulowania działania zdolności.
Terran:
Widow Mine:
Jednostka zyskała zdolność Unstable Payload: uruchamia się ona automatycznie, gdy Widow Mine jest zakopana. Zdolność strzela pociskiem w zasięgu 5, zadając 160 obrażeń i 40 obszarowych. Pocisk namierza automatycznie jednostki ukryte oraz halucynacje, Infested Terran i Locusty, ponowne uzbrojenie w pocisk zajmuje 40s. Nie ma dodatkowych kosztów używania zdolności.
Wydłużono czas produkcji jednostki do 40s
Jak widzicie, zmiany są naprawdę odważne - szczególnie rzuca się w oczy nowy design Widow Mine, choć i Oracle zostało także w znacznym stopniu zmienione. Jak zwykle czas pokaże, czy tym razem pomysły były trafione.
Po odejściu Jinro oraz Haypro, drużyna Liquid wyraźnie znalazła się w kadrowym dołku. Nie kazano nam jednak długo czekać na nowego gracza. Zespół, kontynuując swoją "rodzinną" linię, zatrudnił znanego wszystkim tamtejszym forumowiczom Sea, znanego dotąd pod nickiem Sea[Shield].
Sea znany jest szczególnie z występów w Brood War, a społeczność okazała mu największe wsparcie podczas World Wide Invitational we Francji. Sea był jednym z nielicznych Koreańskich graczy, którzy nawiązali bliższy kontakt z zachodnimi fanami. Miejmy nadzieję, że Liquid stanie się jego drugim domem!
Już za 2 godziny rozpocznie się transmisja z 1 dnia GSL 4. Do obejrzenia będzie PvP oraz TvZ. Czekają nas interesujące pojedynki:
SKT_Rain vs Liquid'HerOLG-IM_Mvp vs TSL_Symbol
To, co może interesować wielu z was, to forma Raina - czy wygrana z Partingiem w OSL wystarczy, by stwierdzić, że gracz KeSPY dorównał najlepszym zawodnikom GSL? Zobaczymy, szczególnie że PvP nie jest najmocniejszym zawodnikiem Raina. Teamliquid przygotował również ciekawą analizę pojedynków, zapraszamy więc do czytania.