Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Lurker
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
WCG News
Eliminacje do WCG 2009Eliminacje do WCG 2009
Poniedziałek, 13.07.2009, 11:42 :: Negro :: komentarze (2)Poniedziałek, 13.07.2009, 11:42 :: Negro :: komentarze (2)

WCG2009Wczoraj zakończyły się preeliminacje do WCG 2009 dla POL-Teamu. Po 6 godzinach zaciętych walk wyłoniony został zwycięzca, który zagwarantował sobie miejsce w polskich finałach WCG, które odbędą się 19-20 września w Warszawie. Wygrana Sawyera jest nie lada zaskoczeniem, gdyż faworytami byli tutaj Mana oraz Dreiven. Ten pierwszy uległ Sawyerowi w półfinale, natomiast Dreiven został wyeliminowany podczas finałowej walki o pierwsze miejsce.

Więcej informacji dotyczących przebiegu eliminacji oraz mini-wywiad z Mana znajdują się w Strefie Gier: StarCraft.

Dodatkowo, tych którzy jeszcze nie wiedzą informujemy, że trwają zapisy do pierwszej tury otwartych eliminacji do polskich finałów WCG.
W tym roku podczas eliminacji obowiązującymi mapami są Blue Storm, Python, Tau Cross. Do finałów awansuje najlepsza trójka graczy z pierwszej rundy eliminacji. Dla tych, którym się nie uda pozostaje tura druga, która wystartuje w sierpniu.
Szczegółowy regulamin eliminacji dostępny jest TUTAJ.


Źródła: WCG Polska | WCG Polska - Regulamin eliminacji

Site News
Nowe artykuły - progamingNowe artykuły - progaming
Sobota, 04.07.2009, 02:01 :: Negro :: komentarze (3)Sobota, 04.07.2009, 02:01 :: Negro :: komentarze (3)

Mimo ostatnich problemów z normalnym działaniem strony nie próżnowaliśmy. Dowodem tego są chociażby artykuły, jakie wam dziś prezentujemy. Dwa pierwsze, autorstwa Daniela Lee przedstawiają rozwój koreańskiego progamingu "od kuchni" - są to pierwsze z serii artykułów na ten temat, jakie Daniel Lee publikuje na Starfeeder. Trzeci artykuł natomiast, pochodzący z StarCraft Wire opisuje rozwój blizzardowskich edytorów map.

Duże podziękowania dla Trydium, Deimos0 oraz Pojotra za pomoc przy tłumaczeniach. Mamy nadzieję, że teksty się wam spodobają. Planujemy w niedalekiej przyszłości opublikować więcej tego typu artykułów.

Site News
SCA powraca!SCA powraca!
Åšroda, 01.07.2009, 16:21 :: Lukin :: komentarze (7)Åšroda, 01.07.2009, 16:21 :: Lukin :: komentarze (7)

Po miesięcznej przerwie wznawiamy działalność serwisu. Nie oznacza to, że zostaniecie zbombardowani gradem nowych newsów. Po prostu dalej będziemy pisać (w miarę naszych możliwości) co ciekawego dzieje się w świecie SC i SC2. Przegapiliśmy kilka ciekawych rzeczy, ale cóż... można o nich poczytać w innych serwisach.

Jeśli w ciągu 2 tygodni znów nie zejdziemy ze sceny oznacza to, że na stałe już zagościliśmy w Internecie. Zachęcamy nowe osoby do pisania newsów. W tej sprawie proszę pisać PW na forum do administratorów.

SC2 News
Baneling Mines i szczegóły Hardened ShieldsBaneling Mines i szczegóły Hardened Shields
Sobota, 30.05.2009, 01:10 :: Lukin :: komentarze (2)Sobota, 30.05.2009, 01:10 :: Lukin :: komentarze (2)

Na forum serwisu StarCraftWire pojawił‚y się™ ciekawe informacje odnośnie użycia Banelingów oraz Hardened Shields Immortali. Zacznijmy od Banelingów.

Banelingi stajÄ…Â… siÄ™ "nowymi" Spidermines

Użytkownik StarCraftWire o nicku grrrrr założył na forum wą…tek godny napisania o nim w newsie.

Być może znacie z SC:BW trick polegają…cy na rozłożeniu Spider Mines, dodania wroga do sojuszników, a gdy jego armia wejdzie w środek pola minowego "odznaczenie" go jako sojusznika, aby wszystkie miny eksplodowały w jednym momencie, nie dają…c wrogowi szansy na zniszczenie ich.

Karune odpisał w tymże wą…tku:

Karune: Gdy wydasz Banelingom komendę Attack-Move, zaatakują… one zawsze Marines. Aby zaatakować budynek musisz wskazać go Banelingom. Ta opcja jest po to, aby ułatwić graczom kontrolę nad Banelingami. Nie będa one wybuchać na celach, które nie były przeznaczone do ataku. Dodatkowo Banelingi mają… nową… umiejętność, która pozwala im eksplodować po wciśnięciu hotkeya. Umożliwia to zakopanie Banelingów pod ziemią… i spowodowanie wybuchu, który zrani jednostki na powierzchni. Teraz macie prawdziwe "Baneling Mines".

Szczegóły Hardened Shield Immortali

Cydra poświęcił trochę czasu na wyjaśnienie zasady działania Hardened Shield Immortali podczas ataku.

Pytanie: Czy Hardened Shield aktywuje się, gdy zwykłe tarcze Immortali są… wyczerpane? I czy ze wszystkimi upgrade'ami obrażenia są… redukowane do 7, czy ulepszenia nie mają… ne to wpływu i Immortale otrzymują… 10 punktów obrażeń?

Cydra: Hardened Shields redukują… obrażenia pochodzą…ce z potężnych ataków do 10, jeśli Immortal posiada zwykłe tarcze. Gdy tarcze będą… wyczerpane Immortal otrzymuje obrażenia bezpośrednio.

Co do upgrade'ów tarcz: faktyczne obrażenia = obrażenia - ulepszenia tarcz - ewentualne obrażenia zredukowane przez Hardened Shields. Na przykład jeśli Immortal atakuje wrogiego Immortala z w pełni ulepszonymi tarczami, wtedy obrażenia wyniosą… 10. 35 (20+15 przeciko opancerzonym) - 3 (pełny upgrade osłon) = 32. Jest to więcej niż 10, więc wrogi Immortal przyjmie tylko 10 punktów obrażeń (ochroni go Hardened Shield). Ale jeśli twój Disruptor strzela we wrogiego Immortala z pełnym upgradem osłon, wtedy obrażenia wyniosą… 7. 10 - 3 (pełny upgrade osłon) = 7. Jest to poniżej 10, więc Hardened Shields nie aktywują… się.

Wyjaśnienie jest trochę skomplikowane, ale generalnie jest tak jak zawsze: obrażenia - upgrade'y tarcz - Hardened Shields.


Źródła: StarCraftWire - Baneling Mines | StarCraftWire - Hardened Shields
TÅ‚umaczenie: Lukin

SC2 News
Exclusive Fansite Q&A - SC2 ArmoryExclusive Fansite Q&A - SC2 Armory
Czwartek, 28.05.2009, 23:54 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:54 :: Negro :: komentarze (0)

Mimo coraz bliższej bety Blizzard nie ustaje w publikowaniu odpowiedzi na kolejne zestawy pytań zadawanych przez fanów. Jeszcze nie ochłonęliśmy po ostatnim, 51 pierwszym już Q&A, a juz dostajemy kolejny zestaw, tym razem z serii Exclusive Fansite Q&A. Tym razem Blizzard odpowiedział na pytania SC2 Armory.

Tłumaczenie całego tekstu, które wykonał Lukin znajduje się TUTAJ.


Źródło: SC2 Armory
TÅ‚umaczenie: Lukin

SC2 News
Supply Depot, Medivac oraz HSMSupply Depot, Medivac oraz HSM
Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)

Poza Q&A , na forum Battle.net toczą… się naturalnie inne dyskusje, gdzie nieocenione okazują… się informacje, udzielane przez Karune. Nie inaczej było i tym razem, gdyż czcze teoretyzowanie do niczego by nie doprowadziło użytkowników – natomiast kilka faktów z pewnością… rozwiało wą…tpliwości niektórych.

Pytanie: Z tego, co słyszałem w grze nie zmienia się nic oprócz wykrywania ścieżek przez jednostki. Pancerz, PŻ, zdolność wykrywania niewidzialnych oddziałów i ataki pozostają… takie same.

Karune: Racja. Zwróć jednak uwagę na skutki użycia np. Supply Depotów, dzięki którym można odcią…ć siły przeciwnika, zbyt odważnie atakują…cego Twoje pozycje. Takie zagranie łatwo może zaważyć na losach bitwy.

Pytanie: Wiem, że to pytanie było już zadawane, ale dla przypomnienia – czy można podnieść depoty, gdy znajdują… się na nich wrogie (lub sojusznicze) jednostki?

Karune: Tak, można w tej sytuacji unieść schowane Supply Depoty. Oddziały na wierzchu zostaną… zepchnięte w tę stronę, której bliżej się znajdują….

Pytanie: Zgadzam się, że bardzo defensywna strategia Terran będzie teraz bardziej irytują…ca, niż kiedykolwiek, a tech średniego poziomu nie powstrzyma takiego zagrania, gdyż blokada złożona z Koszar i Supply Depotów będzie wtedy wcią…ż skuteczna. Nie wiem tego jednak na pewno, gdyż żaden z nas nie ma pojęcia jak w praktyce sprawdza się system poruszania między budynkami. Karune, skomentujesz jakoś skuteczność odgradzania się przy pomocy struktur?

Karune: Terranie są… bardzo skuteczni w blokowaniu ataków we wczesnych fazach gry, jednak można przełamać tę obronę, gdy przeciwnik skupia się na rozwoju technologicznym. Grają…c Protossami, użyłem Nullifiera by uniemożliwić SCV dojazd do atakowanych Supply Depotów, Zerg natomiast może skorzystać z Banelingów, zadają…cych obrażenia paru strukturom jednocześnie.

Pytanie: Kiedy jednostka zostaje zepchnięta z Supply Depota, dzieje się to natychmiast, czy "zsuwa" się ona jak w SC1?

Karune: Nie jestem pewien co chciałeś powiedzieć przez "zsuwa", ale efekt zejścia ze struktury jest natychmiastowy.

Pytanie: Moment… Myślałem, że ilość PŻ Supply Depotów zredukowano z 500 do 350 (widziałem to chyba na którymś Battle Report).

Karune: Nic z tych rzeczy.

Karune wypowiedział się na kilka innych tematów – Medivaca, Thora i pomysłu odnośnie Hunter Seeker Missile Ravena:

Pytanie: Medivac – jeśli będzie odpowiednio szybko dostępny, stanie się lepszy niż poprzednik.

Karune: I ja uważam, że jest to lepsza jednostka niż Medyk z SC1. Medivac leczy szybciej i jest mniej podatny na te same ataki, które skutecznie eliminują… Marines. Poza tym zwiększa mobilność terrańskiej armii, a gdy nie służy regeneracji sił piechoty może desantować np. czołgi. Chodzą… słuchy, że może nawet transportować Thora.

Pytanie: Zastanawia mnie, jak dropship może przenieść 10-krotnie większego Thora… Czary-mary i siła woli?

Karune: Nie ma jeszcze ostatecznych decyzji co do wyglą…du – póki co Thor jest nieco mniejszy (widać to na ostatnich screenshotach), gotowa jest też animacja ‘podniesienia’ go.

Pytanie: Pomyślałem sobie, że "HSM nie trafi w Mutaliski, gdyż te mogą… odlecieć", potem dotarło do mnie, iż "mogę podlecieć Nighthawkiem tak blisko, jak tylko się da i zdetonować pocisk w nie rozdzielonej jeszcze grupie jednostek". Jeśli pomyśleć o taktyce rozdzielania Mutalisków, gdy Nighthawk próbuje bawić się w Tassadara, brzmi to całkiem obiecują…co. Może to spowodować, że gracze zaczną… uciekać swoimi siłami, podczas gdy Ty nie masz nawet energii na wystrzelenie HSM. Przeciwnik może próbować zestrzelić Nighthawka paroma Mutaliskami, a potem wezwać posiłki. To poprawiło by micro podczas bitew.

Karune: Masz rację, jeśli zbliżyć się Ravenem (znanym wcześniej jako Nighthawk), Hunter Seeker Missile może zadać poważne obrażeni. Zerg powinien jednak mieć dość czasu na reakcję – rakieta ma lekkie opóźnienie po wystrzeleniu. Poza tym, umieściliśmy wskaźnik, informują…cy która jednostka została namierzona, by wymusić micro dla ograniczenia obrażeń.


Źródła: StarCraft Wire 1 | StarCraft Wire 2
TÅ‚umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona