Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Lurker
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Archon
Archon - ciężki wojownik szturmowy Energie światła powstałe w wyniku oddania życia dwóch Templariuszy
The merging is complete!
We need focus!

Archont to kula czystej wirują…cej energii psi. Istota ta powstaje z dwóch wyższych templariuszy - gdy zgodzą… się oni poświęcić swe życie dla stworzenia tej przerażają…cej istoty. Chociaż to ogromna strata dla Protosskiej armii, odważni templariusze są… zapisywani w księgach, aby kolejne pokolenia mogły docenić ich poświęcenie. Archont atakuje przy pomocy niszczą…cej fali psionicznej energii, a jego samego chroni gruba i potężna powłoka stworzona z siły Psi. Rzadko który wróg ma na tyle siły i wytrzymałości, by sprostać tej pięknej, acz zabójczej istocie.

Statystyki
Koszt: 2x High Templar Å‚Ä…Â…cznie: 100 300 4
Czas teleportacji: 20 sek. Å‚Ä…Â…cznie: 70 - 120 sek.
Teleportowany w: brak
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Archon Warp

Wytrzymałość: 10
Osłony: 350
Rozmiar: duży
Rodzaj: naziemny (przyziemny)
robot
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Protoss Ground Armor)
Broń naziemna: 30 + 3 x 3 (Protoss Ground Weapons): Psionic Shockwave (s)
Broń przeciw-powietrzna: 30 + 3 x 3 (Protoss Ground Weapons): Psionic Shockwave (s)
Zasięg: 2
Opóźnienie ataku: 20
Energia: brak
Pole widzenia: 8
Szybkość: 2,5 t/s
Specjalne zdolności: brak
Opis

Archon jest wszechstronną… jednostką… wsparcia. Jest dość szybki, lecz niemiłosiernie drogi - potrzeba na niego wydać aż 300 gazu. Opłaca się to jednak robić z dwóch powodów - po pierwsze, tarcze. Archon ma tylko 10 energii właściwej (to akurat nie jest zaletą…), ale aż 350 punktów tarczy. Dzięki temu możesz z Archon walczy z Zealotami zadziwiają…cą… szybkością… stracone tarcze Archona zregenerować, używają…c oczywiście Shield Battery. Druga zaleta to broń - Psionic Shockwave zabiera 30 punktów energii życiowej, a 39 po wszystkich upgradach. Broń, choć ma krótki zasięg, to i tak powoduje większe szkody w skupionych wojskach wroga, gdyż zadaje 1/2 normalnych obrażeń wrogom będą…cym na odległość 1-15 pikseli od celu, i 1/4 wrogom znajdują…cym się 15-30 pikseli od celu. Najlepiej więc atakować małe jednostki lub te, które mają… tendencję do skupiania się, jak np. piechota Terran, Wraithy, Zerglingi, Hydraliski, Mutaliski, Guardiany (oczywiście jednym Archonem nic nie zwojujesz, ale szóstką… będziesz w stanie się dobrze obronić - chyba że Guardianów byłoby z 24, no i muszą… one podejść na odpowiednią… odległość), Zealoci, Dark Templarzy.

Niestety, 350 punktów tarczy i 10 punktów energii życiowej ma swoją… wadę. A więc pierwsze przykazanie: jeśli jednym z twoich przeciwników jest Terran, to w średnich i późniejszych fazach gry NIE UŻYWAJ ARCHONÓW W ATAKU!!! Zdolność Terran, EMP Shockwave, całkowicie pozbawi cię tarcz, a Archonowi zostanie tylko jego marne 10 punktów energii. Wtedy z łatwością… można go rozwalić, a strata 300 gazu i 100 minerałów (cena jednego Archona - możesz przecież mieć ich więcej, to i strata kasy będzie większa) naprawdę nie wchodzi w grę. Nie mówię oczywiście, żeby w ogóle nie mieć Archonów walczą…c z paskudną… rasą… Terran - używaj ich, ale tylko w obronie, gdzie będą…c blisko Shield Batteries będą… mogli szybko odzyskać stracone tarcze po potraktowaniu EMP'em.

A jeśli nie ma wroga Terrana w grze... to też Archony nie powinny być główną… jednostką… atakują…cą… - służyć powinni jako wsparcie dla innych jednostek. Można zamiast Dragoonów używać właśnie Archonów do ochrony Zealotów przed latają…cymi jednostkami wroga - szczególnie przed Mutaliskami i Wraithami. Mogą… też chronić Reavery czy High Templarów podczas przeprowadzania dropa. W obronie są… świetnymi "udaremniaczami" dropów, doskonale dają… sobie radę z większością… latają…cych jednostek (atakują…c Battlecruisery uważaj na Yamato Gun, a podczas ataku Carrierów atakuj Carriery, a nie Interceptory). Archon jest odporny na większość czarów (Irradiate, Plague [zostanie 1 punkt energii, a tarcze będą… nienaruszone], Spawn Broodling czy też Dark Swarm [Archon powoduje splash damage]). Także Spider Mines nie są… w stanie dopaść Archona.

Taktyki
Archon pacyfikuje Mutaliski - z tyłu Shield Batteries SHIELD BATTERIES

Shield Batteries - te struktury są… wymagane, jeśli używamy Archonów. Na każdego Archona powinna przypadać jedna bateria.. Także podczas ataku powinieneś przyprowadzić jednego Proba i zbudować Pylon, a potem 2-3 Shield Batteries - ponieważ te struktury szybko się budują…, po chwili powinieneś mieć już gotowy punkt odnowy tarcz. Używają…c Shield Batteries można uzyskać naprawdę ciekawe efekty - poprzez cią…głą… odnowę tarcz sprawiamy, że nasze Archony są… praktycznie nieśmiertelne. Warto podzielić je na dwie równe grupy - najlepiej będzie oczywiście, jeśli walczyć będą… obie, ale można jedną… rzucić w wir walki, potem drugą…, a pierwszą… wycofać, naładować tarcze i z powrotem posłać do walki.

Zapobieganie

Terranie

EMP Shockwave - zabójca Archonów

Na począ…tku będziesz się bronił Marinesami + Firebatami + Medicami (konieczny Stimpack), możesz też używać Siege Tanków w trybie Siege. Miny są… niestety bezużyteczne. Za to później nie powinieneś mieć żadnych problemów, bo będziesz mógł używać EMP Shockwave - zabójcy Archonów. Od biedy można też użyć Yamato Gun.

Zergowie

Nie używaj Mutalisków!!! Za to weź dużą… ilość Hydralisków, i używaj Zerglingów do blokowania Archona. Staraj się otoczyć Archona ze wszystkich stron Zerglingami, nie pozwól, aby dwóch Archonów atakowało ten sam cel. Później nieźle sprawdzają… się Guardiany, ale tylko ze względu na swój zasięg - nie podchodź nimi blisko do Archonów. Nie używaj Plague ani Dark Swarm, używaj za to Ensnare by spowolnić Archony.

Protossi

Ta rasa ma raczej łatwo. Wystarczy otoczyć Archona Zealotami lub użyć Dark Templarów jeśli nie ma w pobliżu Photon Cannonów czy też Observerów. Używaj Psionic Storm oraz Mind Control. Blokuj za pomocą… Disprution Web oraz niszcz Carrierami (tylko nie podchódź za blisko!!). Reavery w ilości większej niż 2 też nieźle sobie dają… radę.

Upgrady i specjale
PROTOSS GROUND WEAPONS
Koszt: 100 100 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Weapons
Efekt: + 3 do obrażeń Archona
PROTOSS GROUND ARMOR
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Armor
Efekt: + 1 do pancerza Archona
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do siły osłon Archona

Poprzednia strona Na górę Następna strona