Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Larva
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Archon
Archon - ci臋偶ki wojownik szturmowy Energie 艣wiat艂a powsta艂e w wyniku oddania 偶ycia dw贸ch Templariuszy
The merging is complete!
We need focus!

Archont to kula czystej wiruj膮聟cej energii psi. Istota ta powstaje z dw贸ch wy偶szych templariuszy - gdy zgodz膮聟 si臋 oni po艣wi臋ci膰 swe 偶ycie dla stworzenia tej przera偶aj膮聟cej istoty. Chocia偶 to ogromna strata dla Protosskiej armii, odwa偶ni templariusze s膮聟 zapisywani w ksi臋gach, aby kolejne pokolenia mog艂y doceni膰 ich po艣wi臋cenie. Archont atakuje przy pomocy niszcz膮聟cej fali psionicznej energii, a jego samego chroni gruba i pot臋偶na pow艂oka stworzona z si艂y Psi. Rzadko kt贸ry wr贸g ma na tyle si艂y i wytrzyma艂o艣ci, by sprosta膰 tej pi臋knej, acz zab贸jczej istocie.

Statystyki
Koszt: 2x High Templar 艂膮聟cznie: 100 300 4
Czas teleportacji: 20 sek. 艂膮聟cznie: 70 - 120 sek.
Teleportowany w: brak
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Archon Warp

Wytrzyma艂o艣膰: 10
Os艂ony: 350
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: naziemny (przyziemny)
robot
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Protoss Ground Armor)
Bro艅 naziemna: 30 + 3 x 3 (Protoss Ground Weapons): Psionic Shockwave (s)
Bro艅 przeciw-powietrzna: 30 + 3 x 3 (Protoss Ground Weapons): Psionic Shockwave (s)
Zasi臋g: 2
Op贸藕nienie ataku: 20
Energia: brak
Pole widzenia: 8
Szybko艣膰: 2,5 t/s
Specjalne zdolno艣ci: brak
Opis

Archon jest wszechstronn膮聟 jednostk膮聟 wsparcia. Jest do艣膰 szybki, lecz niemi艂osiernie drogi - potrzeba na niego wyda膰 a偶 300 gazu. Op艂aca si臋 to jednak robi膰 z dw贸ch powod贸w - po pierwsze, tarcze. Archon ma tylko 10 energii w艂a艣ciwej (to akurat nie jest zalet膮聟), ale a偶 350 punkt贸w tarczy. Dzi臋ki temu mo偶esz z Archon walczy z Zealotami zadziwiaj膮聟c膮聟 szybko艣ci膮聟 stracone tarcze Archona zregenerowa膰, u偶ywaj膮聟c oczywi艣cie Shield Battery. Druga zaleta to bro艅 - Psionic Shockwave zabiera 30 punkt贸w energii 偶yciowej, a 39 po wszystkich upgradach. Bro艅, cho膰 ma kr贸tki zasi臋g, to i tak powoduje wi臋ksze szkody w skupionych wojskach wroga, gdy偶 zadaje 1/2 normalnych obra偶e艅 wrogom b臋d膮聟cym na odleg艂o艣膰 1-15 pikseli od celu, i 1/4 wrogom znajduj膮聟cym si臋 15-30 pikseli od celu. Najlepiej wi臋c atakowa膰 ma艂e jednostki lub te, kt贸re maj膮聟 tendencj臋 do skupiania si臋, jak np. piechota Terran, Wraithy, Zerglingi, Hydraliski, Mutaliski, Guardiany (oczywi艣cie jednym Archonem nic nie zwojujesz, ale sz贸stk膮聟 b臋dziesz w stanie si臋 dobrze obroni膰 - chyba 偶e Guardian贸w by艂oby z 24, no i musz膮聟 one podej艣膰 na odpowiedni膮聟 odleg艂o艣膰), Zealoci, Dark Templarzy.

Niestety, 350 punkt贸w tarczy i 10 punkt贸w energii 偶yciowej ma swoj膮聟 wad臋. A wi臋c pierwsze przykazanie: je艣li jednym z twoich przeciwnik贸w jest Terran, to w 艣rednich i p贸藕niejszych fazach gry NIE U呕YWAJ ARCHON膫聯W W ATAKU!!! Zdolno艣膰 Terran, EMP Shockwave, ca艂kowicie pozbawi ci臋 tarcz, a Archonowi zostanie tylko jego marne 10 punkt贸w energii. Wtedy z 艂atwo艣ci膮聟 mo偶na go rozwali膰, a strata 300 gazu i 100 minera艂贸w (cena jednego Archona - mo偶esz przecie偶 mie膰 ich wi臋cej, to i strata kasy b臋dzie wi臋ksza) naprawd臋 nie wchodzi w gr臋. Nie m贸wi臋 oczywi艣cie, 偶eby w og贸le nie mie膰 Archon贸w walcz膮聟c z paskudn膮聟 ras膮聟 Terran - u偶ywaj ich, ale tylko w obronie, gdzie b臋d膮聟c blisko Shield Batteries b臋d膮聟 mogli szybko odzyska膰 stracone tarcze po potraktowaniu EMP'em.

A je艣li nie ma wroga Terrana w grze... to te偶 Archony nie powinny by膰 g艂贸wn膮聟 jednostk膮聟 atakuj膮聟c膮聟 - s艂u偶y膰 powinni jako wsparcie dla innych jednostek. Mo偶na zamiast Dragoon贸w u偶ywa膰 w艂a艣nie Archon贸w do ochrony Zealot贸w przed lataj膮聟cymi jednostkami wroga - szczeg贸lnie przed Mutaliskami i Wraithami. Mog膮聟 te偶 chroni膰 Reavery czy High Templar贸w podczas przeprowadzania dropa. W obronie s膮聟 艣wietnymi "udaremniaczami" drop贸w, doskonale daj膮聟 sobie rad臋 z wi臋kszo艣ci膮聟 lataj膮聟cych jednostek (atakuj膮聟c Battlecruisery uwa偶aj na Yamato Gun, a podczas ataku Carrier贸w atakuj Carriery, a nie Interceptory). Archon jest odporny na wi臋kszo艣膰 czar贸w (Irradiate, Plague [zostanie 1 punkt energii, a tarcze b臋d膮聟 nienaruszone], Spawn Broodling czy te偶 Dark Swarm [Archon powoduje splash damage]). Tak偶e Spider Mines nie s膮聟 w stanie dopa艣膰 Archona.

Taktyki
Archon pacyfikuje Mutaliski - z ty艂u Shield Batteries SHIELD BATTERIES

Shield Batteries - te struktury s膮聟 wymagane, je艣li u偶ywamy Archon贸w. Na ka偶dego Archona powinna przypada膰 jedna bateria.. Tak偶e podczas ataku powiniene艣 przyprowadzi膰 jednego Proba i zbudowa膰 Pylon, a potem 2-3 Shield Batteries - poniewa偶 te struktury szybko si臋 buduj膮聟, po chwili powiniene艣 mie膰 ju偶 gotowy punkt odnowy tarcz. U偶ywaj膮聟c Shield Batteries mo偶na uzyska膰 naprawd臋 ciekawe efekty - poprzez ci膮聟g艂膮聟 odnow臋 tarcz sprawiamy, 偶e nasze Archony s膮聟 praktycznie nie艣miertelne. Warto podzieli膰 je na dwie r贸wne grupy - najlepiej b臋dzie oczywi艣cie, je艣li walczy膰 b臋d膮聟 obie, ale mo偶na jedn膮聟 rzuci膰 w wir walki, potem drug膮聟, a pierwsz膮聟 wycofa膰, na艂adowa膰 tarcze i z powrotem pos艂a膰 do walki.

Zapobieganie

Terranie

EMP Shockwave - zab贸jca Archon贸w

Na pocz膮聟tku b臋dziesz si臋 broni艂 Marinesami + Firebatami + Medicami (konieczny Stimpack), mo偶esz te偶 u偶ywa膰 Siege Tank贸w w trybie Siege. Miny s膮聟 niestety bezu偶yteczne. Za to p贸藕niej nie powiniene艣 mie膰 偶adnych problem贸w, bo b臋dziesz m贸g艂 u偶ywa膰 EMP Shockwave - zab贸jcy Archon贸w. Od biedy mo偶na te偶 u偶y膰 Yamato Gun.

Zergowie

Nie u偶ywaj Mutalisk贸w!!! Za to we藕 du偶膮聟 ilo艣膰 Hydralisk贸w, i u偶ywaj Zergling贸w do blokowania Archona. Staraj si臋 otoczy膰 Archona ze wszystkich stron Zerglingami, nie pozw贸l, aby dw贸ch Archon贸w atakowa艂o ten sam cel. P贸藕niej nie藕le sprawdzaj膮聟 si臋 Guardiany, ale tylko ze wzgl臋du na sw贸j zasi臋g - nie podchod藕 nimi blisko do Archon贸w. Nie u偶ywaj Plague ani Dark Swarm, u偶ywaj za to Ensnare by spowolni膰 Archony.

Protossi

Ta rasa ma raczej 艂atwo. Wystarczy otoczy膰 Archona Zealotami lub u偶y膰 Dark Templar贸w je艣li nie ma w pobli偶u Photon Cannon贸w czy te偶 Observer贸w. U偶ywaj Psionic Storm oraz Mind Control. Blokuj za pomoc膮聟 Disprution Web oraz niszcz Carrierami (tylko nie podch贸d藕 za blisko!!). Reavery w ilo艣ci wi臋kszej ni偶 2 te偶 nie藕le sobie daj膮聟 rad臋.

Upgrady i specjale
PROTOSS GROUND WEAPONS
Koszt: 100 100 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Weapons
Efekt: + 3 do obra偶e艅 Archona
PROTOSS GROUND ARMOR
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Armor
Efekt: + 1 do pancerza Archona
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on Archona

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona