Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Defiler
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Carrier
Carrier - opancerzony lotniskowiec Garinthor przelatuj膮聟cy nad protossk膮聟 osad膮聟 Carrier has arrived!
Instructions?
Our enemies are legion!

Lotniskowce to olbrzymie, lataj膮聟ce, bardzo wytrzyma艂e statki. Na swoim pok艂adzie posiadaj膮聟 fabryk臋 produkuj膮聟c膮聟 Interceptory - ma艂e, szybkie jednostki bojowe. Lotniskowce mieszcz膮聟 na swoim pok艂adzie du偶膮聟 liczb臋 Interceptor贸w, kt贸re startuj膮聟 z jego pok艂adu podczas ataku. Interceptory s膮聟 sterowane bezpo艣rednio z pok艂adu Lotniskowca, wi臋c nie mog膮聟 si臋 zbytnio od niego oddali膰. Czyni膮聟 one ogromne zamieszanie podczas ataku, bo w takim wielkim roju, trudno cokolwiek zauwa偶y膰.

Statystyki
Koszt: 350 250 6
Czas teleportacji: 140 sek.
Teleportowany w: Stargate
Potrzebne struktury: Fleet Beacon
Klawisz budowy:

Warp in Carrier

Wytrzyma艂o艣膰: 300
Os艂ony: 150
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: lataj膮聟cy
mechaniczny
Pancerz: 4 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Bro艅 naziemna: 6 + 1 x 3 Interceptor
Bro艅 przeciw-powietrzna: 6 + 1 x 3 Interceptor
Zasi臋g: 8
Op贸藕nienie ataku: nieregularne (6-12)
Energia: brak
Pole widzenia: 11
Szybko艣膰: 1,7 t/s
Specjalne zdolno艣ci: Build Interceptor
4 + 4

Increased Carrier Capacity: Interceptor
Opis

Carrier to 艣wietna jednostka lataj膮聟ca u Protos贸w. Ma najlepszy pancerz ze wszystkich jednostek - 4 punkty, a po upgradzie 7!!! To czyni go doskona艂ym obro艅c膮聟, w po艂膮聟czeniu z jego du偶ym zasi臋giem. Praktycznie 偶adne dzia艂ka przeciwlotnicze nie stanowi膮聟 dla niego zagro偶enia, bo i tak strzelaj膮聟 w Interceptory, nawet gdy Lotniskowce znajda si臋 w ich zasi臋gu. W艂a艣nie..., a co do Interceptor贸w, to Lotniskowce nie atakuj膮聟 w normalny spos贸b, lecz na pok艂adzie maj膮聟 fabryk臋 Interceptor贸w. Podczas ataku wylatuj膮聟 one z niego atakuj膮聟c wroga. Gdy mamy du偶膮聟 liczb臋 Carrier贸w, to tak du偶y r贸j Interceptor贸w, w zastraszaj膮聟cym tempie zniszczy wroga, dlatego, 偶e ich op贸藕nienie ataku jest nieregularne, ale w ka偶dym b膮聟d藕 razie bardzo ma艂e. Upgrade pojemno艣ci zwi臋kszaj膮聟cy maksymaln膮聟 liczb臋 Interceptor贸w jest obowi膮聟zkowy. Odkryj go zawsze, nawet gdy jeszcze nie masz Lotniskowc贸w. 2x wi臋ksza liczba Interk贸w rozwali wroga ponad 2x razy szybciej, a i on tobie zada mniejsze obra偶enia.

Carriery wpad艂y w z艂e towarzystwo. Teraz s膮聟 gromione przez Battlecriusery i Valkyrie, za chwil臋 nie b臋dzie po nich 艣ladu.

Jak ju偶 wspomnia艂em, ten ogromny statek powietrzny na najlepszy pancerz. Nadaje si臋 wi臋c zar贸wno do ataku i do obrony. Ma 150 punkt贸w os艂on, kt贸re niestety b臋d膮聟 odbiera膰 maksymalne obra偶enia od ka偶dego typu broni, ale warto je ulepszy膰 do 3 poziomu, dzi臋ki czemu nasze wojsko mo偶e d艂u偶ej prze偶y膰. Natomiast wytrzyma艂o艣ci jest 300 punkt贸w. Przy pancerzu upgradownym na 7 poziom b臋d膮聟 one up艂ywa膰 naprawd臋 powoooli, no chyba 偶e trafimy w du偶膮聟 band臋 niezbyt przyja藕nie nastawionych do nas Hydralisk贸w ;-). Tych jednostek powinni艣my si臋 obawia膰 najbardziej, bo naprawd臋 chyba s膮聟 stworzone do niszczenia Carrier贸w. Nawet ich niedu偶a ilo艣膰 mo偶e pokrzy偶owa膰 nasze plany. Unikajmy tak偶e terra艅skich Goliath贸w z ich rakietami Hellfire dalekiego zasi臋gu. Dosi臋gn膮聟 Carriera nawet, gdy atakuje z nad wody. U Protoss贸w do艣膰 dobre s膮聟 Dragoony na pojedyncze Carriery. Gdy Carrk贸w jest wi臋cej gin膮聟 zanim zd膮聟偶膮聟 3 razy strzeli膰. Archony r贸wnie偶 s膮聟 silne, ale musz膮聟 podej艣膰 bardzo blisko, aby nas zaatakowa膰, a za ten czas mo偶e ich ju偶 nie by膰, chyba 偶e jest ich bardzo du偶o. No a co z jednostkami lataj膮聟cymi? Tu jest troch臋 gorzej. Du偶e (ale naprawd臋 do艣膰 du偶e) grupy Valkyrii mog膮聟 nam namiesza膰, dlatego 偶e maj膮聟 bardzo du偶y splash damage. Battlecruisery tylko je偶eli jest ich du偶o i maj膮聟 Yamato Gun. Inne jednostki praktycznie nie maj膮聟 nic do gadania, je偶eli nie s膮聟 wspomagane przez jakie艣 specjale umiej臋tno艣ci. Acha, zapomnie艂em jeszcze o Scourge'u. Je偶eli du偶a grupa tych szturmowc贸w zdo艂a dotrze膰 do Lotniskowc贸w, to mo偶e by膰 z nimi krucho (oczywi艣cie z Carrierami, nie ze Scourgami :-)). Zadaj膮聟 one ponad 100 pkt. obra偶e艅 Carrierom. Wi臋c je偶eli widzicie ca艂e zast臋py tych stworze艅, nie pr贸bujcie przeprowadza膰 ataku. M贸wi艂em, 偶e inne jednostki nie zagra偶aj膮聟 nam prawie w og贸le. To prawda. Je偶eli chcecie si臋 dowiedzie膰 ile zadaj膮聟 obra偶e艅 Carrierowi z 7 punktami pancerza, to przeczytajcie opis >Ultraliska, kt贸ry ma 6 punkt贸w pancerza. Jest tam napisane ile obra偶e艅 zadaj膮聟 mu okre艣lone jednostki.

Napisz臋 mo偶e o tych stworzeniach, kt贸rych nasz opancerzony Carrier ba膰 si臋 nie musi. B臋d膮聟 to oczywi艣cie jednostki, kt贸re nie potrafi膮聟 atakowa膰 cel贸w powietrznych. A wi臋c po kolei. U Terran b臋d膮聟 to: SCV'y, Firebaci, Vultury i Siege Tanki. Jest ich troch臋 ma艂o. Rzeczywi艣cie Terranie to rasa, kt贸ra mo偶e najszybciej wys艂a膰 Lotniskowca na spotkanie z ziemi膮聟. Maj膮聟 Ghosty, kt贸re s膮聟 najwi臋ksz膮聟 zmor膮聟 wszystkich du偶ych mechanicznych obiekt贸w lataj膮聟cych. Wyobra藕 sobie: podchodzi 6 takich gostk贸w, na dodatek niewidzialnych i tu ni st膮聟d ni zow膮聟d lec膮聟 w kierunku naszej dwunastki Carrier贸w jakie艣 rakiety, kt贸re przy zderzeniu z celem powoduj膮聟 jego unieruchomienie. No i jak tu si臋 nie wkur@#$??? Reszt臋 historii doko艅czcie sami. Ca艂a nasza flota posz艂a si臋 ... nie powiem co i gdzie. No dobra to wi臋c tyle o Ghostach. Ale tak偶e bez nich Terranie sobie z nami poradz膮聟. Druga historia: w 艣rodu bazy wroga toczy si臋 walka, kt贸r膮聟 ju偶 wygrywamy, a tu podlatuje kilka Valkyrii. My艣limy sobie: co tam nam mo偶e zrobi膰 kilka Valkyrii? Przecie偶 w najlepszym wypadku ich Halo Rakiety maj膮聟 9 ataku, a wi臋c zadaj膮聟 nam 2 punkty obra偶e艅. Jednak maj膮聟 du偶ego splaha, wi臋c na wszelki wypadek kierujemy na nie nasze Interceptory. Lecz okr膮聟偶a nas kilka Batk贸w i puszczaj膮聟 salwy z Yamato Guna na Carriery. No i mo偶na powiedzie膰 pa! Bo potem one nas wyka艅czaj膮聟. Za艂贸偶my, 偶e wr贸g ma upgrade broni na 3 poziomie, Po terra艅skiej piechocie zostaj膮聟 tylko ka艂u偶e krwi... wi臋c zada nam (25 + 3 x 3) - 7 = 27 punkt贸w obra偶e艅. W takim tempie d艂ugo nie po偶yjemy. Ale dobra, troch臋 ponios艂a mnie fantazja, a tu mia艂em zajmowa膰 si臋 czym innym (m贸g艂bym napisa膰 o tym ksi膮聟偶k臋 :-)). No, ale w ka偶dym b膮聟d藕 razie najbardziej uwa偶ajmy w艂a艣nie na Terran. Maj膮聟 jeszcze Science Vesseli i EMP Shockwave, a ka偶dy wie, 偶e je艣li u偶yje tego na nas b臋dziemy w bardzo niewygodnej sytuacji. Natomiast wysy艂anie Marines贸w na Carriery to po prostu strata kasy. Jeden Carrier na max upgradach mo偶e rozwali膰 ponad 100 Marines贸w podchodz膮聟cych jeden za drugim!

Teraz Zergowie. Ich stworzenia nie zagra偶aj膮聟ce nam to: Drone'y, Zerglingi, Lurkery, Infested Terrani, Guardiany i Ultraliski. To jest ju偶 wi臋cej stworze艅, wi臋c b臋dzie 艂atwiej. Najgorsze na co mo偶emy trafi膰 to grupa Hydralisk贸w. 13 - 7 = 6 - tyle obra偶e艅 zada nam ka偶da Hydra. Ich du偶a grupa jest zab贸jcza. Ma艂y cooldown spowoduje, 偶e nasze wojsko mo偶e szybko zosta膰 przerzedzone. A je艣li jeszcze jest ukryta pod Dark Swarm to po prostu si臋 wycofajmy. Mutalisk贸w si臋 nie obawiajmy - (9 + 3 x 1) - 7 = 5, co prawda nie jest to ani du偶o, ani ma艂o, ale Mutaliski maj膮聟 wi臋kszy cooldown ni偶 Hydry. Powinni艣my szybko je zneutralizowa膰. O Scourgach ju偶 pisa艂em. Ponad 100 obra偶e艅, kt贸re nam zadaj膮聟 mo偶e nam odebra膰 ch臋膰 do 偶ycia. Zosta艂y Devourery. (25 + 3 x 2) - 7 = 24. Tak samo jak Battlecruisery. Ale ogromny cooldown Devourer贸w nie wr贸偶y im zwyci臋stwa. Zanim odda drugi strza艂 ju偶 go nie b臋dzie. Acid Spores nic nam nie zrobi膮聟, bo b臋d膮聟 na Carrierach, a przecie偶 atakuj膮聟 Interceptory. Queen mo偶e nas jedynie spowolni膰 rzucaj膮聟c Ensnare, kt贸re prawdopodobnie nie dosi臋gnie Interceptor贸w. Ale uwa偶ajmy na Plague.

Czas na Protoss贸w. Jednostki, kt贸re nie wyrz膮聟dz膮聟 nam szk贸d to: Probe, Zealot, Dark Templar i Reaver. Teraz opisz臋 reszt臋. Kombinacja Dragoon + Archon mo偶e spowodowa膰, 偶e spadniemy z krzes艂a, bo naszego wojska mo偶e nie by膰 je偶eli jest ich du偶o. Musimy wi臋c uwa偶a膰. Scouty te偶 s膮聟 dobre - 2 x (14 + 3 - 7) = 20 (bo maj膮聟 2 rakiety). To jedna z najwy偶szych warto艣ci. Grupka Scout贸w szybko da sobie z nami rad臋, je偶eli b臋d膮聟 przez co艣 wspierane (albo b臋d膮聟 mie膰 du偶o Shield Batteries). A Korsarze? Nie b贸jmy si臋 ich. Flary neutronowe na najwy偶szym upgradzie zadaj膮聟 1 pkt. obra偶e艅! Arbitry - wiadomo. Carriery na Carriery to do艣膰 dobra kombinacja. Wygraj膮聟 ci, kt贸rych b臋dzie wi臋cej (je偶eli b臋d膮聟 mie膰 te same upgrady). Zostaj膮聟 specjalne umiej臋tno艣ci. Dark Archon i jego Mind Control mo偶e zaszkodzi膰, gdy b臋dzie du偶o Dark Archon贸w (ponad 1/3 ilo艣ci Carrier贸w). Psionic Storm zada nam 123 pkt. obra偶e艅 w najgorszym wypadku.

Z tego co napisa艂em wynika wi臋c, 偶e Carrier jest to jednostka dobra na wszystko! No mo偶e z wyj膮聟tkiem pazernej rasy Terran.

No i zapomnia艂bym o Interceptorach. Ich statystyka w poni偶szej tabelce. Maxymalnie mo偶e ich by膰 8 w jednym Carrierze. Podczas ataku lataj膮聟 i robi膮聟 bardzo du偶e zamieszanie. 12 Carrier贸w to a偶 96 Interceptor贸w. Taki r贸j atakuj膮聟cy nieregularnie, jednak cooldown takiej jednej 贸semki Inter贸w wynosi jakie艣 8 - 12, czyli s艂owem bardzo ma艂o, powoduje tak ogromny zam臋t i zniszczenia, 偶e g艂owa ma艂a. To by by艂o na tyle.

Koszt: 25
Czas budowy: 20 sek.
Klawisz budowy:

Build Interceptor

Wytrzyma艂o艣膰: 40
Os艂ony: 40
Rozmiar: ma艂y
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Bro艅 naziemna: 6 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Dual Blaster
Bro艅 przeciw-powietrzna: 6 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Dual Blaster
Zasi臋g: 3
Pole widzenia: 5
Taktyki
CARRIER DOBRY NA WSZYSTKO Kilka Dragoon贸w to pestka. Wi臋ksze ilo艣ci s膮聟 zab贸jcze.

Carrier to bardzo dobra jednostka. Niezb臋dny b臋dzie do niego upgrade pojemno艣ci. Bez niego nawet nie pr贸buj wylatywa膰 z bazy. 12 Carrier贸w doskonale poradzi sobie z prawie wszystkimi jednostkami. Dzia艂ka przeciw-lotnicze nie stanowi膮聟 zagro偶enia, bo najcz臋艣ciej zamiast w Carriery strzelaj膮聟 w Interceptory. Carriery maj膮聟 艣redni膮聟 szybko艣膰, dlatego mo偶na wycofa膰 uszkodzon膮聟 jednostk臋, aby na艂adowa艂a tarcze, ale tylko wtedy, gdy Shield Batteries jest blisko. A偶 4 punkty pancerza (po upgradzie 7!) doskonale zabezpieczaj膮聟 j膮聟 przed atakami, szczeg贸lnie mniejszych jednostek. Dobrym pomys艂em b臋dzie znajduj膮聟cy si臋 w pobli偶u Arbiter, kt贸ry zamaskuje nasze jednostki. Wesprzyjmy je tak偶e Corsairami, je偶eli naszym wrogiem jest Terran. I oczywi艣cie Observery do wykrywania zamaskowanych Ghost贸w. Mo偶emy te偶 wzi膮聟膰 jakiego艣 High Templara, aby zneutralizowa艂 lub odstraszy艂 Ghosty.

Zapobieganie

Terranie

Du偶e grupy Valkyrii i Goliat贸w. U偶ywaj te偶 Battlecruiser贸w z Yamato Gun oraz Science Vesseli z EMP Shockwavem. Bardzo przyda si臋 tutaj Lockdown. Du偶a grupka Ghost贸w mo偶e zamkn膮聟膰 prawie wszystkie Lotniskowce, kt贸re z 艂atwo艣ci膮聟 zniszcz膮聟 Batki.

Zergowie

Najlepsz膮聟 broni膮聟 b臋d膮聟 Hydraliski. U偶ywaj Dark Swarm i Plague jak najcz臋艣ciej. Mo偶esz atakowa膰 kombinowan膮聟 grup膮聟 Devourer贸w + Scourg贸w. Ale pami臋taj, 偶e i tego, i tego musi by膰 od groma i wi臋cej. Samych Scourg贸w nie posy艂aj na wi臋ksze grupy, bo nawet nie zd膮聟偶膮聟 dotrze膰 do celu.

Protossi

Ostatni Archon niszczy ostatniego Carriera

Dobrze sprawdzi si臋 du偶a grupa Archon贸w. Oczywi艣cie w pogotowiu musisz mie膰 Shield Batteries. Je偶eli Carrk贸w jest du偶o to przyda膰 si臋 mog膮聟 Drogoony, ale chyba ju偶 ca艂y legion. Bardzo przyda si臋 Dark Archon z umiej臋tno艣ci膮聟 Mind Control. Z powietrza atakuj r贸wnie偶 Carrierami i dodaj jeszcze Scouty. Statis Field Arbitra b臋dzie wybawieniem na du偶e grupy Carrier贸w. Nie u偶ywaj Corsair贸w, bo przy takim pancerzu Carrier贸w zabior膮聟 im tylko 1 HP!

Upgrady i specjale

CARRIER CAPACITY
Koszt: 100 100
Czas: 100 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Upgrade Carrier Capacity
Efekt: + 4 miejsca na Interceptory

Bardzo wa偶ny upgrade. Bez niego efektywno艣膰 ataku Carriera b臋dzie zmniejszona o ponad po艂ow臋.

PROTOSS AIR WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Weapons
Efekt: + 1 do obra偶e艅 Interceptora
PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Carriera i Interceptora
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on Carriera i Interceptora

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona