Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Daggoth
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Corsair
Corsair - 艣redni lotnik wsparcia Powietrzny pirat - niszczyciel lotnictwa It is a good day to die!
Let us attack.
Ready for battle!

Dopiero po wielu latch wojen rasa Protoss贸w zdo艂a艂a skonstruowa膰 jednostk臋 gromi膮聟c膮聟 floty przeciwnik贸w - Corsaira. Korsarz jest standardowo uzbrojony we flary neutronowe, kt贸re kr贸tkimi seriami ra偶膮聟 wszystkich pobliskich wrog贸w. S膮聟 one specjalnie zaprojektowane tak, aby plazma odbijaj膮聟c si臋 od wrogich pancerzy niszczy艂a r贸wnie偶 wszystko dooko艂a. Ale ci wspaniali lotnicy zostali wyposa偶eni r贸wnie偶 w sieci, kt贸re mog膮聟 zrzuca膰 na ziemi臋 blokuj膮聟c wszystko co potrafi atakowa膰, nie pozwalaj膮聟c na wykonanie ataku.

Statystyki
Koszt: 150 100 2
Czas teleportacji: 40 sek.
Teleportowany w: Stargate
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Warp in Corsair

Wytrzyma艂o艣膰: 100
Os艂ony: 80
Rozmiar: 艣redni
Rodzaj: lataj膮聟cy
mechaniczny
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: 5 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Neutron Flare (e)(s)
Zasi臋g: 5
Op贸藕nienie ataku: 8
Energia: 200 - 250 (Argus Jewel)
Pole widzenia: 9
Szybko艣膰: 3,2 t/s
Specjalne zdolno艣ci: Disruption Web (Disruption Web)
Opis

Corsair w Broodwarze stanowi podstawow膮聟 jednostk臋 lataj膮聟c膮聟 u Protoss贸w. Jest bardzo dobrym lotnikiem potrafi膮聟cym atakowa膰 niestety tylko cele powietrzne. Ale nie znaczy to, 偶e nie umie si臋 broni膰 przed jednostkami naziemnymi. Jest dok艂adnie odwrotnie potrafi on zablokowa膰 ataki wszystkich naziemnych jednostek, a tak偶e struktur obronnych! A wszystko to dzi臋ki jego specjalnej umiej臋tno艣ci – Disruption Web.

G艂贸wnymi zaletami tych pirat贸w powietrznych s膮聟 szybko艣膰 i bardzo dobra bro艅 przeciw-powietrzna. Dzi臋ki nim mo偶e w szybkim tempie dotrze膰 na pole bitwy i wspiera膰 swoje wojsko. Je艣li chodzi o wytrzyma艂o艣膰 to Korsarz jest ca艂kiem przeci臋tny – w sumie 180 HP (wraz z os艂onami). W ataku na lataj膮聟ce jednostki sprawdza si臋 wspaniale. Jego neutronowe flary pomimo i偶 zadaj膮聟 jedyni 5 punkt贸w obra偶e艅, to czyni膮聟 to w wyj膮聟tkowo kr贸tkim czasie, co pozwala na bardzo szybk膮聟 eliminacj臋 wroga. Najgorzej sprawa ma si臋 z dobrze opancerzonymi jednostkami, takimi jak Carrier, Battlecruiser, Guardian. Ich wysoki wsp贸艂czynnik obrony znacznie ogranicza si艂臋 ataku Korsarza (dla Carriera bez upgrad贸w: 5 – 4 = 1!). Jednak flary neutronowe s膮聟 broni膮聟 posiadaj膮聟c膮聟 splash damage i s膮聟 typu explosive (a to oznacza tylko 50% obra偶e艅 jednostkom ma艂ym, czyli 2,5 – 4 pkt.). Dzi臋ki splashowi du偶e grupy Corsair贸w bez problem贸w radz膮聟 sobie z lotnictwem (szczeg贸lnie z Mutaliskami).

Corsairy wspieraj膮聟 swoje wojsko blokuj膮聟c dzia艂ka Disruption Web

Wyj膮聟tkow膮聟 zdolno艣ci膮聟 tego lotnika jest Disruption Web. Jest to niezb臋dna umiej臋tno艣膰 – odkryj j膮聟 jak najszybciej. A dzia艂a ona tak: Corsair tworzy ma ziemi obszar o wymiarach 4 x 3, kt贸ry jest pokryty przestrzenn膮聟, bia艂膮聟 sieci膮聟. Wszystkie jednostki naziemne, a tak偶e dzia艂ka znajduj膮聟ce si臋 pod sieci膮聟 nie s膮聟 w stanie atakowa膰! Tak pot臋偶na umiej臋tno艣膰 mo偶e by膰 wykorzystana na wiele sposob贸w. Na przyk艂ad: wr贸g ma siln膮聟 obron臋 bazy z艂o偶on膮聟 g艂贸wnie z dzia艂ek przeciwpowietrznych i przeciwpiechotnych. U偶ywamy wi臋c na nich DW, a reszta wojska rozwala je. Disruption Web u偶ywamy g艂贸wnie do blokowania w艂a艣nie dzia艂ek, bo nie mog膮聟 one si臋 porusza膰 i w przeciwie艅stwie do jednostek mobilnych, kt贸re mog膮聟 wyj艣膰 z obszaru pokrytego t膮聟 kl臋sk膮聟 偶ywio艂ow膮聟 ;-) nie mog膮聟 tego uczyni膰. Musz膮聟 wi臋c czeka膰 a偶 sie膰 zniknie, a to chwil臋 trwa. Wystarczy ta chwila i ju偶 nie b臋dzie mia艂o co strzela膰. Umiej臋tno艣膰 ta kosztuje 125 pkt. energii, wi臋c po odkryciu upgrade'u na 250 energii mo偶emy jej u偶y膰 2 razy jednym Korsarzem.

Corsairy s膮聟 bardzo szybkie, dlatego s膮聟 cz臋sto u偶ywane jako jednostki wsparcia. Staraj si臋 atakowa膰 kombinacj膮聟 Corsairy + Scouty. Obydwa statki maj膮聟 dobr膮聟 bro艅 przeciw-powietrzn膮聟, dlatego rzadko kt贸ra flota jest w stanie im si臋 oprze膰.

Jeszcze jedna rzecz, kt贸r膮聟 powinienem napisa膰 na pocz膮聟tku: Corsairy s膮聟 dobre tylko w grupach. Pojedyncze natomiast s膮聟 prawie do niczego. Jednemu Korsarzowi trudno艣膰 sprawia zniszczenie Overlorda, bo musi d艂ugo w niego pakowa膰, nie m贸wi膮聟c ju偶 o Guardianie z 2 punktami pancerza. Czas teleportacji jednego lataj膮聟cego wojownika wsparcia wynosi 40 sek., wi臋c je艣li mamy 2 Stargate’y szybko zbudujemy ca艂膮聟 ich batali臋. Je艣li mamy grupk臋 12 Korsarzy to zniszcz膮聟 one wszystko szybciej, szczeg贸lnie wi臋ksze grupy lotnictwa, z powodu du偶ego splashu.

Corsairy s膮聟 wi臋c 艣wietnym dodatkiem do armii Protos贸w, kt贸rzy uzyskuj膮聟 dobrego lotnika, potrafi膮聟cego blokowa膰 ataki wojska poruszaj膮聟cego si臋 po gruncie.

Taktyki
POLOWANIE Korsarze poluj膮聟 na bezbronne Oversy

Wiadomo, 偶e ulubionym zaj臋ciem Korsarzy jest polowanie na wolne jednostki, najlepiej te, kt贸re jeszcze nie potrafi膮聟 si臋 broni膰. Takim wymarzonym celem dla naszych Korsarzy b臋d膮聟 Overlordy. Corsairy to prawdziwi pogromcy Overs贸w. W ataku na Zerga najcz臋艣ciej Korsarze s膮聟 brani, po to aby rozwala膰 nie flot臋 przeciwnika (chocia偶 to oczywi艣cie te偶), ale g艂贸wnie t臋pi膮聟 oni Oversy wroga. Oto plan dzia艂ania:

  1. Observerem lub czym艣 szybkim sprawdzamy sytuacj臋 w bazie wroga
  2. Ma艂a grupka Scout贸w lub czego艣 innego stara si臋 sprowokowa膰 flot臋 wroga aby opu艣ci艂a baz臋
  3. Corsairy blokuj膮聟 mo偶liwie jak najwi臋cej Spore Colonies
  4. I huzia na Oversy!

Najlepiej wzi膮聟膰 grupk臋 12 Corsair贸w, ale kilku z nich przypisa膰 pojedynczo do kolejnych numerk贸w np. od 1 do 8 masz po jednym Korsarzu a 9 to ca艂a grupa. B臋dzie ci wtedy 艂atwiej wybiera膰 kolejne jednostki i u偶ywa膰 Disruption Web.
Je艣li ci dobrze p贸jdzie, a wr贸g by艂 taki g艂upi, 偶e nie mia艂 w bazie nic co skutecznie odstraszy艂oby twoje statki, a jego Overlordy by艂y zbite w grupk臋 to zapewne d艂ugo nie po偶y艂y. Takie dzia艂anie jest w stanie bardzo op贸藕ni膰 wroga, bo ma艂o Overlord贸w = brak wolnych slot贸w = brak nowych jednostek. Teraz najlepiej jest szybko przeprowadzi膰 jakiego艣 rusha i je艣li ci si臋 powiedzie to wr贸g mo偶e straci膰 baz臋.

DISRUPTION WEB

Taktyk z t膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 mo偶na znale藕膰 naprawd臋 du偶o. Ja wymieni臋 te najcz臋艣ciej stosowane.

  1. Najpopularniejsze jest u偶ywanie DW do blokowania dzia艂ek przeciwnika. U艂atwia to zar贸wno przeprowadzanie rushy jak i drop贸w.
  2. Inny spos贸b to u偶ycie tego w w膮聟skim przej艣ciu. Musimy posiada膰 jakie艣 jednostki atakuj膮聟ce na odleg艂o艣膰 lub lataj膮聟ce. Przej艣cie staramy si臋 zablokowa膰 Archonami, kt贸re r贸wnie偶 b臋d膮聟 sta艂y pod sieci膮聟. Nie b臋d膮聟 atakowa膰, ale wr贸g te偶 im nic nie zrobi, a do tego nie przejdzie. Je偶eli atakuj膮聟 jednostki z atakiem bezpo艣rednim to nie wyrz膮聟dz膮聟 ci 偶adnych szk贸d. Ale je偶eli s膮聟 jeszcze atakuj膮聟ce na odleg艂o艣膰 to u偶yj kilka DW jeden za drugim, tak aby prawie ca艂e przej艣cie by艂o pokryte sieci膮聟.
  3. W razie ostrego rushu na nasz膮聟 baz臋 jednostkami z atakiem bezpo艣rednim (np. Zerglingami) u偶ywamy tej umiej臋tno艣ci na naszych strukturach. Dzi臋ki temu pozostan膮聟 nienaruszone.
  4. DW wspaniale blokuje jednostki obl臋偶nicze - Siege Tanki i Reavery. Przej艣cie przez obron臋 zapuszkowanego Terrana b臋dzie du偶o 艂atwiejsze.
Zapobieganie

Teranie

Ta ostra nawalanka 偶le si臋 sko艅czy dla Korsarzy

Z ziemi u偶ywaj Goliat贸w i Marines贸w ze Stimpackiem. Z powietrza dobre b臋d膮聟 Balltecruisery ze wzgl臋du na sw贸j pancerz oraz Valkyrie. Valkyria jest lepsza od Korsarza, a ich grupa jeszcze 艂atwiej rozwali grup臋 Corsair贸w bo maj膮聟 wi臋kszego splasha i to g艂贸wnie ich u偶ywaj na pirat贸w. Nawet gdy Valkyrii jest 2 razy mniej to mog膮聟 one pokona膰 Korsarzy.

Zergowie

Je艣li Corsair贸w jest ma艂o to mog膮聟 by膰 Scourge (maj膮聟 rozmiar small, wi臋c otrzymuj膮聟 po艂ow臋 obra偶e艅). Na wi臋ksze grupy b膮聟d藕 dobrze przygotowany: dwie grupy Devourer贸w atakuj膮聟ce na przemian technik膮聟 uderz-ucieknij-uderz, po to aby w przerwie mi臋dzy atakami za bardzo nie ucierpia艂y. Poza tym staraj si臋 schowa膰 swoje Overlordy i nie zbijaj ich w ciasne grupki. Z ziemi ka偶 atakowa膰 hydrom. Za to nigdy nie u偶ywaj Mutalisk贸w!

Protossi

Hmm... Tutaj pom贸c mog膮聟 Carriery i Scouty. Najlepsza b臋dzie du偶a grupa Scout贸w, a je艣li chcesz atakowa膰 Carrierami to musisz ich mie膰 niema艂o. Staraj si臋 unika膰 stra膰 Corsair-Corsair, bo wygrana zale偶y tu od ich ilo艣ci i upgrade'贸w. Z jednostek naziemnych dobre s膮聟 Dragoony i Archony. Mo偶esz pr贸bowa膰 atakowa膰 Psionic Stormem, ale tylko gdy Korsarze s膮聟 w ciasnej grupie, chocia偶 z pewno艣ci膮聟 zd膮聟偶膮聟 uciec, to jednak sztorm mo偶e je uszkodzi膰.

Uprgady i specjale

ARGUS JEWEL
Koszt: 100 100
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Argus Jewel
Efekt: + 50 Corsaira

Je偶eli zamierzasz u偶ywa膰 na wi臋ksz膮聟 skal臋 Disruption Web to koniecznie odkryj, chocia偶 odkry艂bym to nawet gdybym nie u偶ywa艂 du偶o DW. Zawsze daje to mo偶liwo艣膰 u偶ycia przez Korsarza 2 razy DW.

DISRUPTION WEB
Koszt: 200 200
Czas: 80 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Develop Disruption Web

Koszt u偶ycia: 125
Zasi臋g: 8
Rozrzut: 4 x 3
Czas trwania: 25 sek.
Dzia艂anie: Tworzy na ziemi sie膰 blokuj膮聟c膮聟 ataki jednostek naziemnych

Ten uprgade to konieczno艣膰. Odkryj go jak najszybciej. Ta pot臋偶na umiej臋tno艣膰 pomo偶e ci w ka偶dej bitwie, blokuj膮聟c ataki wroga.

PROTOSS AIR WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Weapons
Efekt: + 1 do obra偶e艅 Corsaira
PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Corsaira
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on Corsaira

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona