Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Wraith
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Corsair
Corsair - średni lotnik wsparcia Powietrzny pirat - niszczyciel lotnictwa It is a good day to die!
Let us attack.
Ready for battle!

Dopiero po wielu latch wojen rasa Protossów zdołała skonstruować jednostkę gromią…cą… floty przeciwników - Corsaira. Korsarz jest standardowo uzbrojony we flary neutronowe, które krótkimi seriami rażą… wszystkich pobliskich wrogów. Są… one specjalnie zaprojektowane tak, aby plazma odbijają…c się od wrogich pancerzy niszczyła również wszystko dookoła. Ale ci wspaniali lotnicy zostali wyposażeni również w sieci, które mogą… zrzucać na ziemię blokują…c wszystko co potrafi atakować, nie pozwalają…c na wykonanie ataku.

Statystyki
Koszt: 150 100 2
Czas teleportacji: 40 sek.
Teleportowany w: Stargate
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Warp in Corsair

Wytrzymałość: 100
Osłony: 80
Rozmiar: średni
Rodzaj: latajÄ…Â…cy
mechaniczny
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Broń naziemna: brak
Broń przeciw-powietrzna: 5 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Neutron Flare (e)(s)
Zasięg: 5
Opóźnienie ataku: 8
Energia: 200 - 250 (Argus Jewel)
Pole widzenia: 9
Szybkość: 3,2 t/s
Specjalne zdolności: Disruption Web (Disruption Web)
Opis

Corsair w Broodwarze stanowi podstawowÄ…Â… jednostkÄ™ latajÄ…Â…cÄ…Â… u Protossów. Jest bardzo dobrym lotnikiem potrafiÄ…Â…cym atakować niestety tylko cele powietrzne. Ale nie znaczy to, że nie umie siÄ™ bronić przed jednostkami naziemnymi. Jest dokÅ‚adnie odwrotnie potrafi on zablokować ataki wszystkich naziemnych jednostek, a także struktur obronnych! A wszystko to dziÄ™ki jego specjalnej umiejÄ™tnoÅ›ci – Disruption Web.

Głównymi zaletami tych piratów powietrznych sÄ…Â… szybkość i bardzo dobra broÅ„ przeciw-powietrzna. DziÄ™ki nim może w szybkim tempie dotrzeć na pole bitwy i wspierać swoje wojsko. JeÅ›li chodzi o wytrzymaÅ‚ość to Korsarz jest caÅ‚kiem przeciÄ™tny – w sumie 180 HP (wraz z osÅ‚onami). W ataku na latajÄ…Â…ce jednostki sprawdza siÄ™ wspaniale. Jego neutronowe flary pomimo iż zadajÄ…Â… jedyni 5 punktów obrażeÅ„, to czyniÄ…Â… to w wyjÄ…Â…tkowo krótkim czasie, co pozwala na bardzo szybkÄ…Â… eliminacjÄ™ wroga. Najgorzej sprawa ma siÄ™ z dobrze opancerzonymi jednostkami, takimi jak Carrier, Battlecruiser, Guardian. Ich wysoki współczynnik obrony znacznie ogranicza siÅ‚Ä™ ataku Korsarza (dla Carriera bez upgradów: 5 – 4 = 1!). Jednak flary neutronowe sÄ…Â… broniÄ…Â… posiadajÄ…Â…cÄ…Â… splash damage i sÄ…Â… typu explosive (a to oznacza tylko 50% obrażeÅ„ jednostkom maÅ‚ym, czyli 2,5 – 4 pkt.). DziÄ™ki splashowi duże grupy Corsairów bez problemów radzÄ…Â… sobie z lotnictwem (szczególnie z Mutaliskami).

Corsairy wspierają… swoje wojsko blokują…c działka Disruption Web

WyjÄ…Â…tkowÄ…Â… zdolnoÅ›ciÄ…Â… tego lotnika jest Disruption Web. Jest to niezbÄ™dna umiejÄ™tność – odkryj jÄ…Â… jak najszybciej. A dziaÅ‚a ona tak: Corsair tworzy ma ziemi obszar o wymiarach 4 x 3, który jest pokryty przestrzennÄ…Â…, biaÅ‚Ä…Â… sieciÄ…Â…. Wszystkie jednostki naziemne, a także dziaÅ‚ka znajdujÄ…Â…ce siÄ™ pod sieciÄ…Â… nie sÄ…Â… w stanie atakować! Tak potężna umiejÄ™tność może być wykorzystana na wiele sposobów. Na przykÅ‚ad: wróg ma silnÄ…Â… obronÄ™ bazy zÅ‚ożonÄ…Â… głównie z dziaÅ‚ek przeciwpowietrznych i przeciwpiechotnych. Używamy wiÄ™c na nich DW, a reszta wojska rozwala je. Disruption Web używamy głównie do blokowania wÅ‚aÅ›nie dziaÅ‚ek, bo nie mogÄ…Â… one siÄ™ poruszać i w przeciwieÅ„stwie do jednostek mobilnych, które mogÄ…Â… wyjść z obszaru pokrytego tÄ…Â… klÄ™skÄ…Â… żywioÅ‚owÄ…Â… ;-) nie mogÄ…Â… tego uczynić. MuszÄ…Â… wiÄ™c czekać aż sieć zniknie, a to chwilÄ™ trwa. Wystarczy ta chwila i już nie bÄ™dzie miaÅ‚o co strzelać. UmiejÄ™tność ta kosztuje 125 pkt. energii, wiÄ™c po odkryciu upgrade'u na 250 energii możemy jej użyć 2 razy jednym Korsarzem.

Corsairy są… bardzo szybkie, dlatego są… często używane jako jednostki wsparcia. Staraj się atakować kombinacją… Corsairy + Scouty. Obydwa statki mają… dobrą… broń przeciw-powietrzną…, dlatego rzadko która flota jest w stanie im się oprzeć.

Jeszcze jedna rzecz, którÄ…Â… powinienem napisać na poczÄ…Â…tku: Corsairy sÄ…Â… dobre tylko w grupach. Pojedyncze natomiast sÄ…Â… prawie do niczego. Jednemu Korsarzowi trudność sprawia zniszczenie Overlorda, bo musi dÅ‚ugo w niego pakować, nie mówiÄ…Â…c już o Guardianie z 2 punktami pancerza. Czas teleportacji jednego latajÄ…Â…cego wojownika wsparcia wynosi 40 sek., wiÄ™c jeÅ›li mamy 2 Stargate’y szybko zbudujemy caÅ‚Ä…Â… ich bataliÄ™. JeÅ›li mamy grupkÄ™ 12 Korsarzy to zniszczÄ…Â… one wszystko szybciej, szczególnie wiÄ™ksze grupy lotnictwa, z powodu dużego splashu.

Corsairy są… więc świetnym dodatkiem do armii Protosów, którzy uzyskują… dobrego lotnika, potrafią…cego blokować ataki wojska poruszają…cego się po gruncie.

Taktyki
POLOWANIE Korsarze polujÄ…Â… na bezbronne Oversy

Wiadomo, że ulubionym zajęciem Korsarzy jest polowanie na wolne jednostki, najlepiej te, które jeszcze nie potrafią… się bronić. Takim wymarzonym celem dla naszych Korsarzy będą… Overlordy. Corsairy to prawdziwi pogromcy Oversów. W ataku na Zerga najczęściej Korsarze są… brani, po to aby rozwalać nie flotę przeciwnika (chociaż to oczywiście też), ale głównie tępią… oni Oversy wroga. Oto plan działania:

  1. Observerem lub czymÅ› szybkim sprawdzamy sytuacjÄ™ w bazie wroga
  2. Mała grupka Scoutów lub czegoś innego stara się sprowokować flotę wroga aby opuściła bazę
  3. Corsairy blokują… możliwie jak najwięcej Spore Colonies
  4. I huzia na Oversy!

Najlepiej wzią…ć grupkę 12 Corsairów, ale kilku z nich przypisać pojedynczo do kolejnych numerków np. od 1 do 8 masz po jednym Korsarzu a 9 to cała grupa. Będzie ci wtedy łatwiej wybierać kolejne jednostki i używać Disruption Web.
Jeśli ci dobrze pójdzie, a wróg był taki głupi, że nie miał w bazie nic co skutecznie odstraszyłoby twoje statki, a jego Overlordy były zbite w grupkę to zapewne długo nie pożyły. Takie działanie jest w stanie bardzo opóźnić wroga, bo mało Overlordów = brak wolnych slotów = brak nowych jednostek. Teraz najlepiej jest szybko przeprowadzić jakiegoś rusha i jeśli ci się powiedzie to wróg może stracić bazę.

DISRUPTION WEB

Taktyk z tą… umiejętnością… można znaleźć naprawdę dużo. Ja wymienię te najczęściej stosowane.

  1. Najpopularniejsze jest używanie DW do blokowania działek przeciwnika. Ułatwia to zarówno przeprowadzanie rushy jak i dropów.
  2. Inny sposób to użycie tego w wą…skim przejściu. Musimy posiadać jakieś jednostki atakują…ce na odległość lub latają…ce. Przejście staramy się zablokować Archonami, które również będą… stały pod siecią…. Nie będą… atakować, ale wróg też im nic nie zrobi, a do tego nie przejdzie. Jeżeli atakują… jednostki z atakiem bezpośrednim to nie wyrzą…dzą… ci żadnych szkód. Ale jeżeli są… jeszcze atakują…ce na odległość to użyj kilka DW jeden za drugim, tak aby prawie całe przejście było pokryte siecią….
  3. W razie ostrego rushu na naszą… bazę jednostkami z atakiem bezpośrednim (np. Zerglingami) używamy tej umiejętności na naszych strukturach. Dzięki temu pozostaną… nienaruszone.
  4. DW wspaniale blokuje jednostki oblężnicze - Siege Tanki i Reavery. Przejście przez obronę zapuszkowanego Terrana będzie dużo łatwiejsze.
Zapobieganie

Teranie

Ta ostra nawalanka żle się skończy dla Korsarzy

Z ziemi używaj Goliatów i Marinesów ze Stimpackiem. Z powietrza dobre będą… Balltecruisery ze względu na swój pancerz oraz Valkyrie. Valkyria jest lepsza od Korsarza, a ich grupa jeszcze łatwiej rozwali grupę Corsairów bo mają… większego splasha i to głównie ich używaj na piratów. Nawet gdy Valkyrii jest 2 razy mniej to mogą… one pokonać Korsarzy.

Zergowie

Jeśli Corsairów jest mało to mogą… być Scourge (mają… rozmiar small, więc otrzymują… połowę obrażeń). Na większe grupy bą…dź dobrze przygotowany: dwie grupy Devourerów atakują…ce na przemian techniką… uderz-ucieknij-uderz, po to aby w przerwie między atakami za bardzo nie ucierpiały. Poza tym staraj się schować swoje Overlordy i nie zbijaj ich w ciasne grupki. Z ziemi każ atakować hydrom. Za to nigdy nie używaj Mutalisków!

Protossi

Hmm... Tutaj pomóc mogą… Carriery i Scouty. Najlepsza będzie duża grupa Scoutów, a jeśli chcesz atakować Carrierami to musisz ich mieć niemało. Staraj się unikać strać Corsair-Corsair, bo wygrana zależy tu od ich ilości i upgrade'ów. Z jednostek naziemnych dobre są… Dragoony i Archony. Możesz próbować atakować Psionic Stormem, ale tylko gdy Korsarze są… w ciasnej grupie, chociaż z pewnością… zdą…żą… uciec, to jednak sztorm może je uszkodzić.

Uprgady i specjale

ARGUS JEWEL
Koszt: 100 100
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Argus Jewel
Efekt: + 50 Corsaira

Jeżeli zamierzasz używać na większą… skalę Disruption Web to koniecznie odkryj, chociaż odkryłbym to nawet gdybym nie używał dużo DW. Zawsze daje to możliwość użycia przez Korsarza 2 razy DW.

DISRUPTION WEB
Koszt: 200 200
Czas: 80 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Develop Disruption Web

Koszt użycia: 125
Zasięg: 8
Rozrzut: 4 x 3
Czas trwania: 25 sek.
Działanie: Tworzy na ziemi sieć blokują…cą… ataki jednostek naziemnych

Ten uprgade to konieczność. Odkryj go jak najszybciej. Ta potężna umiejętność pomoże ci w każdej bitwie, blokują…c ataki wroga.

PROTOSS AIR WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Weapons
Efekt: + 1 do obrażeń Corsaira
PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Corsaira
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do siły osłon Corsaira

Poprzednia strona Na górę Następna strona