|
Adun Toridas! [...] but we do it for Aiur, not you!
Mroczni Templariusze to wygnani z ojczystego świata Aiur Protossi, którzy osiedlili się na planecie Shakuras. Mroczna moc psi sprawia, że są… praktycznie niezauważalni i dysponują… niesamowitą… siłą…. Dopiero niedawno ci co podą…żyli ścieżką… Khala i ci, którzy ją… odrzucili, pogodzili się tworzą…c jeszcze potężniejszą… rasę. Pomimo wygnania Mroczni Templariusze nie zapomnieli swego ojczystego świata Aiur i zrobią… wszystko, aby go chronić.
Koszt: |
125 100 2 |
Czas teleportacji: |
50 sek. |
Teleportowany w: |
Gateway |
Potrzebne struktury: |
Templar Archives |
Klawisz budowy:
|
Warp in Dark Templar
|
Wytrzymałość: |
80 |
Osłony: |
40 |
Rozmiar: |
mały |
transport: 2 miejsca |
Rodzaj: |
naziemny organiczny |
Pancerz: |
1 + 1 x 3 |
(Protoss Ground Armor) |
Broń naziemna: |
40 + 3 x 3 |
(Protoss Ground Weapons): Warp Blades |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: |
bezpośredni |
Opóźnienie ataku: |
30 |
Energia: |
brak |
Pole widzenia: |
7 |
Szybkość: |
2,5 t/s |
Specjalne zdolności: |
Stała niewidzialność Dark Archon Meld |
Mroczni Templariusze są… nowym dodatkiem do armii Protossów. Są… raczej szybcy jak na piechotę, choć mało wytrzymali. Ale ich największą… zaletą… jest stała niewidzialność - Dark Templarzy są… niewidzialni od począ…tku swego istnienia do końca gry lub swej śmierci, nie potrzebują…c na to ani odrobiny energii, podobnie zresztą… jak Observer. O ile Observer jednak jest jednostką… zwiadowczą… i nie ma żadnej broni na pokładzie, Dark Templar ma broń jak najbardziej. Wady jego broni - Warp Blades, to dość duży cooldown oraz bezpośredni zasięg - aby móc zaatakować, Dark Templar musi do wroga podejść. Natomiast zaletą… jest ogromna siła - 40 - sprawia, że Dark Templar jednym ciosem załatwia słabsze jednostki, takie jak np. Marines, Probe, Drone czy Zergling. A sam Mroczny Templariusz jest raczej drogi, jednak za to szybko się buduje - mają…c kasę w banku i kilka Gateway'ów można szybko zebrać pokaźną… armię tych zabójczych jednostek.
Głównym i najgroźniejszym przeciwnikiem Dark Templara są… detektory. Najgorzej ma się sprawa z Zergiem - chociaż zazwyczaj Spore Colonies możesz spotkać w późniejszych fazach gry, oni mają… od razu latają…ce, choć wolno, detektory - Overlordy. Dlatego wszelkie Dark Templar Rushe zazwyczaj nie mogą… być wykonane na Zergu. Protossi mogą… mieć Photon Cannony- jednak wystarczy, aby inne jednostki przycią…gnęły uwagę działek, a DT będą… wycinać resztę wojska. Można też ominą…ć działka. A co do Terran - mają… oni dużo sposobów na naszych templariuszy, ale równie łatwo padają… pod ich ciosami. Po pierwsze - Missile Turrety - musisz się ich jak najszybciej pozbyć. Z Comsatem nie będzie problemu - wystarczy zaatakować jednym DT coś - armię czy też strukturę wroga, aby ten puścił w to miejsce Comsata. Jeśli puści - straci energię, jeśli nie - będzie tracił energię swojego wojska i struktur. "Zaczepiaj" wroga dopóki mu się nie skończy energia w Comsat Station. Wtedy zaatakuj. Trochę później uważaj na miny (jedna niszczy Dark Templara od razu - chyba wiadomo, że miny są… detektorami), a jeszcze później - Science Vessele (ale te przegonisz Corsairami). Oprócz tego każda powietrzna jednostka jest wrogiem mrocznego templariusza, gdyż ich niepotrafi on w żaden sposób atakować. Dlatego powinni być oni eskortowani, wystarczy jednak do tego kilka Corsairów.
Mroczni Templariusze mogą… atakować w dwojaki sposób. Po pierwsze, można użyć ich do rushów, wykorzystują…c nieuwagę i brak detekcji u przeciwnika. Jeśli będzie on tak głupi i nie zrobi Comsata, lub nie postawi działka - detektora w bazie (przynajmniej koło robotników), możesz to spokojnie wykorzystać. Po prostu nie ma żadnych szans na obronę swych robotników (które powinny być twoim głównym celem), jednak przed tym weź się za Engineering Bay / Academy / Comsat Station / Forge, jeśli wróg posiada jedną… z tych struktur - nie może on mieć obiektów mogą…cych wykryć twoich Dark Templarów. Aby przyspieszyć rush, możesz zamienić go w dropa, przenoszą…c templariuszy w Shuttle'u - wtedy nie tylko DT znajdą… się od razu w bazie, ale także w najbardziej niebezpiecznym dla przeciwnika miejscu - np. koło robotników lub ważnej struktury. Druga sprawa, to używanie ich jako jednostek szturmują…cych zamiast Zealotów - choć są… drożsi, to są… także silniejsi i co najważniejsze - niewidzialni. Wypakuj dużą… ich ilość (oczywiście w późniejszych fazach gry), jak np. 24 w Shuttle'ach czy też teleportują…c ich za pomocą… Arbitra w bazie wroga, a na pewno długo on nie pożyje. Albo jeszcze inna możliwość - zaatakuj kombinowaną… grupą… Zealotów, Dragoonów, HT i DT - podczas gdy ci pierwsi skupią… na sobie ogień działek i wojsk wroga, DT pozbędą… się detektorów (działek). Potem bierz się za robotników.
W obronie, oprócz wyższych templariuszy - mistrzów jasnej mocy Psi, przyda ci się także parę tych mrocznych. Wystarczy w zupełności 4 rozstawionych losowo po bazie - ponieważ zazwyczaj do Marine, DT, HT czy Reaver drop wróg nie zabierze detektora, to twoi Dark Templarzy mogą… szybko i bez przeszkód wycią…ć wrogie jednostki sabotażowe (oczywiście aby pokonać innych Dark Templarów, ty będziesz potrzebował detektora). Celowo pominą…łem Zergów, gdyż oni: po pierwsze raczej nie robią… dropów, a po drugie ich transporter - Overlord - jest także Detektorem.
Dark Templar to wyjÄ…Â…tkowo mocna jednostka i ma naprawdÄ™ niewielu wrogów, oprócz detektorów. Jednak bÄ™dÄ…Â…c odkrytymi mogÄ…Â… mieć problemy - po pierwsze, duże iloÅ›ci Firebatów masakrujÄ…Â… DT tak samo jak Zealotów, choć walka jest Å›miertelnie szybka (mile widziany StimPack™ i Medycy). Nie próbowaÅ‚bym też szarżować na "typowÄ…Â… terraÅ„skÄ…Â… obronÄ™" - bunkry i czoÅ‚gi ciÄ™ po prostu rozniosÄ…Â… (można jednak Zealotów posÅ‚ać na pierwszy ogieÅ„, a dopiero potem do walki rzucić DT). UważaÅ‚bym na Irradiate, za to EMP nie zrobi wiele (DT ma maÅ‚o tarczy). Marinesów można spokojnie atakować, gdyż jeden cios pozbawia ich życia. Co do Zergów, to tu mroczni radzÄ…Â… sobie z wojskiem (oczywiÅ›cie, jeÅ›li nie ma przerażajÄ…Â…co wielkich iloÅ›ci), lecz nie z obronÄ…Â…. WalczÄ…Â…c z Zerglingami masz szansÄ™ tylko i wyÅ‚Ä…Â…cznie wtedy, gdy bÄ™dziesz staÅ‚ wÄ…Â…skim przejÅ›ciu i nie pozwolisz siÄ™ otoczyć. Z Lurkerami i Hydraliskami jest odwrotnie - to ty musisz ich otoczyć, i przede wszystkim uważać na splash damage Lurków. Co do Protossów - omijaj Photon Cannony lub odwracaj ich uwagÄ™ innymi jednostkami. Gdy wróg - Protoss - odkryje twoich templariuszy, obawiaÅ‚bym siÄ™ przede wszystkim dużych grup Zealotów, Dragoonów, a przede wszystkim Reaverów i High Templarów ze swoim Psionic Storm. Wszystkie rasy mogÄ…Â… użyć powietrznych jednostek do zniszczenia twoich DT, bo DT nie potrafiÄ…Â… takich w żaden sposób atakować.
Warto jeszcze wspomnieć, że Dark Templar ma specjalną… umiejętność: Dark Archon Meld. Aby jej użyć trzeba zaznaczyć co najmniej 2 DT, którzy stapiają… się razem w Mrocznego Archonta. Nie warto jest używać tego w sytuacjach zagrożenia, jak to ma miejsce w przypadku High Templarów i Archon Warp. Dark Archon to jednostka nie potrafią…ca atakować, ma tylko energię magiczną… i specjalne umiejętności, które do użycia wymagają… właśnie tej energii. A świeżo po utworzeniu się DA nie będzie miał on wystarczają…co dużo energii, aby zdziałać cokolwiek. Dark Archonów powinieneś tworzyć w swojej bazie, nie na polu bitwy.
DARK TEMPLAR RUSH 1
Działa przede wszystkim na Terran, może zostać użyty na Protossów. Przeciwko Zergom raczej nie polecam.
- wszystkie Proby do minerałów, wybuduj 5
- jeszcze 2 Probe'y
- siódmym - Pylon
- znowu 2 Probe'y
- Gateway
- Assimilator
- Probe
- Cybernetic Core
- 4 Probe'y do gazu
- Probe
- Pylon
- Citadel of Adun
- Gateway
- Probe
- Templar Archives
- 2 Probe'y
- 2 Dark Templarzy
- Probe
- 2 Dark Templarzy
- Atak!
Wada tej taktyki - całkowity brak obrony w pierwszej fazie gry. Zaleta: cztery niewidzialne jednostki w niespełna 5 minut. Proponuję postawić drugi Pylon gdzieś dalej, aby wróg po rzuceniu Comstata nie widział wszystkich struktur - koło drugiego Pylona postawisz i Cytadelę i Archiwa. Tych budynków wróg nie zobaczy i będzie myślał, że na tym skończyłeś. O manewrawaniu Dark Templarami spójrz do działu "Opis". Rush sprawdza się w grach 2 na 2, bo wtedy twój kumpel może cię ochraniać, podczas gdy ty skupisz się na Dark Templarach.
DARK TEMPLAR RUSH 2
- Do punktu 5 jak w Dark Templar Rush
- 2 Probe'y
- Assimilator
- Probe
- Zealot
- Pylon
- 3 Probe'y wyślij do gazu i buduj następne 3
- Zealot
- Cybernetic Core
- Pylon
- Probe
- Citadel of Adun
- Gateway
- Shield Battery
- Templar Archives
- Zealot
- Pylon
- 4 Dark Templar (2 w jednym Gatewayu, 2 w drugim - od razu wydaj kasÄ™)
- Atak!
Ten rush jest troszeczkę dłuższy od poprzedniego, jednak więcej zalet: po pierwsze, nie jesteś bezbronny - trójka Zealotów spokojnie wystarczy, aby odeprzeć jakieś małe ataki (np. 6-12 Zerglingów, 6-12 Marinesów bez Stimpacka i Medyków) - mówię tu oczywiście o używaniu Shield Battery. Kiedy wróg będzie mocniej rushował - twoi mroczni wojownicy będą… już gotowi. Ten rush jest najlepszy w grach 1 na 1, gdy nie masz pewności co do posunięć przeciwnika.
DARK TEMPLAR DROP
Tracą…c 2-3 minuty, 400 minerałów i 200 gazu możesz zamienić rusha w dropa. Jeśli walczysz na wsypach - tylko drop będzie dostępny. Najlepiej zrobić to w taktyce numer 2 - postawić (gdy tylko będzie miało się kasę) - Robotics Facility. Potem oczywiście - Shuttle. Do niego władujesz swoich templariuszy i wysadzisz w najbardziej odpowiednim dla ciebie i najmniej dla przeciwnika miejscu - np. w samym środku pracują…cych robotników, tuż przy ważnej strukturze. Na Zergów drop raczej nie działa (patrz: Overlordy), jednak na Protossów i Terran jak najbardziej - atakują…c tych pierwszych upewnij się, że przy Nexusie nie ma Photon Cannona (ale jeśli jest jeden - możesz spróbować zniszczyć), a Terran - Missile Tower. Nawet jeśli jest Comsat, to możesz go zniszczyć zanim wróg zdą…ży go użyć.
Terranie
MUSISZ zaopatrzyć siÄ™ w Missile Tower. To najwiÄ™kszy wróg Dark Templara. W ataku (nie w obronie) unikaj używania Marinesów (jeden cios i koniec), za to trzymaj ich bunkrach. Comsat konieczny, ale uważaj na prowokacjÄ™ wroga do stracenia energii - musisz mieć pewność, że wykoÅ„czysz tego Dark Templara, na którego zużyÅ‚eÅ› 50 energii. Gdy wróg masowo poszedÅ‚ w Darki - ty pójdź w Firebaty (oczywiÅ›cie Stimpack™ + Medycy jako niezbÄ™dny dodatek). Później: miny, Science Vessele z Irradiate powinny ciÄ™ ochronić.
Zergowie
Overlordy spokojnie cię obronią…. Duże grupy Hydralisków radzą… sobie z mniejszą… ilością… Dark Templarów (bo jeśli ilość jest równa, to Hydry przegrają…. Jednak jeśli masz ok. 36 Hydr i wróg tyle samo Darków, to wygrasz pod jednym warunkiem - nie pozwolisz się otoczyć i będziesz stał w wą…skim przejściu. Darków naziemnymi jednostkami nie radzę atakować - odkryj upgrade szybkości Oversa i poluj na nich Mutaliskami. Najlepsza metoda, uważaj tylko na Corsairy. Używaj też Ensnare - nie tylko spowolni, ale odkryje wrogów. Guardiany, co oczywiste, też się świetnie sprawdzają….
Protossi
W obronie działka i Zealoci. Używaj też Psionic Storm, Reaverów oraz własnych Dark Templarów. Możesz uderzyć wroga z pomocą… Darków, zanim on uderzy ciebie. W akcie desperacji możesz rzucać Disprution Web na własne budynki, aby DT nie mogli ich atakować.
DARK ARCHON MELD
|
Koszt użycia: |
poświęcenie 2 Dark Templarów |
Działanie: |
Tworzy Dark Archona |
Poświęcają…c dwóch Dark Templarów możemy powołać do życia Dark Archona.
PROTOSS GROUND WEAPONS
|
Koszt: |
100 100 |
+ 50 + 50 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Templar Archives |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Ground Weapons |
Efekt: |
+ 3 do obrażeń Dark Templara |
PROTOSS GROUND ARMOR
|
Koszt: |
100 100 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Templar Archives |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Ground Armor |
Efekt: |
+ 1 do pancerza Dark Templara |
PROTOSS PLASMA SHIELDS
|
Koszt: |
200 200 |
+ 100 + 100 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Cybernetics Core |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Plasma Shields |
Efekt: |
+ 1 do siły osłon Dark Templara |
| |