Storm! Stormem ich, Stormem! :-)
Wyżsi Templariusze to specjalna Protosska kasta zajmują…ca się badaniem i wykorzystywaniem siły psi. Ci nieliczni wojownicy chronią… dokumenty przedstawiają…ce historię rodów Protossów oraz pomagają… reszcie bronić swego ojczystego świata. Nie atakują… - nie oznacza to jednak, że są… słabi. Dysponują… bowiem kilkoma niesamowitymi zdolnościami, które ćwiczą… przez dziesią…tki lat. Potrafią… stworzyć psioniczną… burzę, która rozrywa umysły wrogich istot oraz klony dowolnej jednostki - które nie atakują…, lecz wprowadzają… zamieszanie w szeregach wroga, co daje Protossom większe szanse na zwycięstwo.
Koszt: |
50 150 2 |
Czas teleportacji: |
50 sek. |
Teleportowany w: |
Gateway |
Potrzebne struktury: |
Templar Archives |
Klawisz budowy:
|
Warp in High Templar
|
Wytrzymałość: |
40 |
Osłony: |
40 |
Rozmiar: |
mały |
transport: 2 miejsca |
Rodzaj: |
naziemny organiczny |
Pancerz: |
0 + 1 x 3 |
(Protoss Ground Armor) |
Broń naziemna: |
brak |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: |
brak |
Opóźnienie ataku: |
brak |
Energia: |
200 - 250 |
(Khaydarin Amulet) |
Pole widzenia: |
7 |
Szybkość: |
1,5 t/s |
Specjalne zdolności: |
Psionic Storm Hallucination Archon Warp |
(Psionic Storm) (Hallucination) |
High Templar jest powolną…, słabą… i w dodatku nie potrafią…cą… atakować jednostką…. Aby móc masowo go budować, będziesz potrzebował dużej ilości gazu. Co więc sprawia, że wojownik ten jest jedną… z najlepszych jednostek w armii Protossów? Odpowiedź: specjalne umiejętności - to właśnie one, czyli Psionic Storm oraz Hallucination (szczególnie ten pierwszy) czynią… go niezbędnym podczas ofensywnych i defensywnych akcji. Niestety, High Templar jest bardzo powolny i mało wytrzymały - zawsze lepiej będzie, jak poruszał się będzie z eskortą…, a w bazie niech otaczają… go Photon Cannony. Do szybkiego transportu służyć będzie Shuttle - uważaj tylko aby go nie stracić, bo stracisz też wtedy cały ładunek.
Teraz trochę więcej o specjalnych umiejętnościach. Psionic Storm to uważana przez niektórych za najlepszą… umiejętność specjalną… w całym SC. Za 75 energii tworzysz burzę, która w bardzo szybkim tempie odbiera energię życiową… wszelkim jednostkom (tak naziemnym, jak i powietrznym). Trwa to tylko kilka sekund - zadaje jednak celowi maksymalnie 112 punktów obrażeń, więc słabsze jednostki od razu wykańcza. Służy ona przede wszystkim do obrony - mają…c kilku (4-6) High Templarów w bazie sprawisz, że praktycznie każdy drop zakończy się niepowodzeniem. To samo z frontalnymi atakami - za pomocą… Photon Cannonów oraz Zealotów blokuj jednostki przeciwnika (szczególnie te strzelają…ce na odległość), a Psionic Stormem wykańczaj tych stoją…cych za nimi - w jednej chwili wróg przestaje istnieć. Najlepiej używać tej umiejętności przeciwko Zergom - Zerglingi, Hydraliski, Mutale oraz Lurkery padają… od razu, a Guardiany, choć nie zginą…, to otrzymają… bardzo poważne obrażenia. Na resztę jednostek też używaj. Co do Terran, to piechota oraz wszelkie inne jednostki - jednak ta pierwsza zazwyczaj ginie od razu i nawet Medycy nie pomogą…. Z Protossami jest najgorzej - używaj tylko do rozgramiania innych High Templarów, Dark Templarów oraz Reaverów. Reszta jednostek jest po prostu za wytrzymała (lecz i tak burza wyrzą…dzi im poważne szkody). Jeśli wykańczają… ci High Templara, to nie zawahaj się użyć burzy nawet wtedy, gdy wiesz, że ona zabije i ciebie. Psionic Storm nie ma żadnego wpływu na struktury, rzucenie podwójne nie skumuluje obrażeń.
Druga specjalna umiejętność, to Hallucination. Tworzy ona dwa klony wybranej jednostki (ograniczeniem tu jest tylko rzucają…cy High Templar - można jej użyć nawet na wrogiej jednostce), które kosztują… 100 energii. Klony te są… dwa razy bardziej podatne na obrażenia i nie mogą… atakować. Także długość ich życia jest ograniczona - mają… 180 punktów energii, które wytracają… się. Gdy ich liczba będzie wynosić 0 - halucynacja ginie. Trzeba więc ją… zawsze wykorzystywać. A do czego? Zastosowań jest dużo. Najlepiej zrobić zwiad - w końcu stracisz tylko energię, jeśli klon trafi na flotę lub obronę przeciwnika. Także do odwracania uwagi - można np. wybudować jednego Carriera i zrobić 12 jego halucynacji - wróg będzie myślał, że właśnie tym go zaatakujesz i zbuduje masową… obronę przeciw-powietrzną…, po czym ty zalejesz go falą… Zealotów / Dark Templarów. Możesz też odwrócić jego ogień od innych, bardziej ważnych dla ciebie jednostek, np. Shuttle'ów (wraz z ładunkiem). Wybór jest już tylko twój - a jest w czym wybierać.
Ostatnią… umiejętnością… High Templara jest możliwość zamiany w Archona - potrzeba na to dwóch High Templarów. Jeśli podczas ataku wroga na twoją… bazę energia High Templarów się skończyła, a używanie burz nie przyniosło rezultatu - nie zawahaj się zmienić ich w Archona, co trwa dość szybko. Może to uratować twoją… skórę.
Mają…c już kilka Zealotów i kilka działek czas wybrać jednostkę, której użyje się do zaskoczenia przeciwnika. Jeśli twój wybór padł na High Templarów, to bardzo dobrze. Po pierwsze załóż nową… bazę - druga gazownia jest całkowicie niezbędna. Po drugie - jak najwcześniej odkryj Psionic Storm. Twoi High Templarzy będą… jednocześnie bronili bazy (np. przed atakiem Hydralisków), a później użyjesz ich do bardzo wrednego ataku, który działa szczególnie dobrze na rogowych respawnach na Huntersach. Otóż załaduj 2-4 High Templarów do Shuttle'a (upewniają…c się wcześniej, że mają… oni dość energii) i wypakuj w bazie wroga tuż koło robotników (najlepiej za kryształami, lub na jakimś wzniesieniu). Teraz używają…c Psionic Storm rozwal wszystkich robotników - 2-3 razy powinno wystarczyć. Wróg teraz pewnie pośle wojsko w stronę High Templarów - jeśli jesteś na wzniesieniu, to bez wahania zostań tam i puszczaj Psionic Stormy na jego armię, jeśli nie - to spieprzaj do Shuttle'a, a tym do bazy. W ten sposób w jednej chwili wykończysz wszystkich robotników wroga, co znacznie opóźni jego rozbudowę. Zaraz później przydałby się jakiś atak, ale dalej to już twoja głowa.
Terranie
Unikaj używania piechoty - w ostateczności daj Stimpacka i podbiegnij do High Templara - jeśli będzie chciał rzucić Storma, będzie musiał zabić też siebie. Siege Tanki w trybie siege nieźle się sprawdzają…, tak samo miny. Nie wahaj się używać Irradiate czy też Yamato Gun.
Zergowie
Zergowie mają… najgorzej. Używaj Zerglingów z upgradem szybkości, a NIE używaj Hydralisków i Lurkerów. Z Mutaliskami i Guardianami też bym uważał. Jest właściwie tylko jedna skuteczna metoda - Spawn Broodling. W późniejszych fazach gry niech twoją… bazę chroni kilka Queen'ów.
Protossi
Nie musisz się martwić zbytnio - po potraktowaniu tarcze zregeneruj w Shield Battery. Używaj Zealotów z upgradem szybkości, grupek Dark Templarów (ale musisz pozostać niewykryty). Reaverami atakuj tylko z zaskoczenia. Za to świetnie sprawdzają… się Dark Archony ze swoją… zdolnością… Feedback.
KHAYDARIN AMULET
|
Koszt: |
150 150 |
Czas: |
166 sek. |
Miejsce: |
Templar Archives |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia: |
Develop Khaydarin Amulet |
Efekt: |
+ 50 High Templara |
PSIONIC STORM
|
Koszt: |
200 200 |
Czas: |
120 sek. |
Miejsce: |
Templar Archives |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia:
|
Develop Psionic Storm
|
Koszt użycia: |
75 |
Zasięg: |
9 |
Rozrzut: |
3 x 3 |
Czas trwania: |
5 sek. |
Obrażenia: |
112 HP (22,4 HP/sek.) |
Działanie: |
Tworzy zabójczą… burzę |
Droga, jednakże niezwykła umiejętność, uważana przez niektórych za najlepszą… w grze. Tworzy ona burzę, która rani lub zabija wszystkie jednostki w zasięgu 3x3. Nie wyrzą…dza żadnych szkód strukturom.
HALLUCINATION
|
Koszt: |
150 150 |
Czas: |
80 sek. |
Miejsce: |
Templar Archives |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia:
|
Develop Hallucination
|
Koszt użycia: |
100 |
Zasięg: |
7 |
Czas trwania: |
180 sek. |
Działanie: |
Tworzy dwie halucynacje danej jednostki |
Wielce przydatna umiejętność. Tworzy dwa klony dowolnej jednostki (może być wroga), które nie mogą… atakować i są… 2 razy bardziej podatne na obrażenia.
ARCHON WARP
|
Koszt użycia: |
poświęcenie 2 High Templarów |
Działanie: |
Przywołuje Archona |
Poświęcają…c dwóch High Templarów możemy powołać do życia Archona - psionicznego wojownika.
PROTOSS GROUND ARMOR
|
Koszt: |
100 100 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Templar Archives |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Ground Armor |
Efekt: |
+ 1 do pancerza High Templara |
PROTOSS PLASMA SHIELDS
|
Koszt: |
200 200 |
+ 100 + 100 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Cybernetics Core |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Plasma Shields |
Efekt: |
+ 1 do siły osłon High Templara |
|