Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Lurker
Zobacz opis
Jednostki - Protoss High Templar
High Templar - wojownik psioniczny Storm!
Stormem ich, Stormem! :-)

Wy偶si Templariusze to specjalna Protosska kasta zajmuj膮聟ca si臋 badaniem i wykorzystywaniem si艂y psi. Ci nieliczni wojownicy chroni膮聟 dokumenty przedstawiaj膮聟ce histori臋 rod贸w Protoss贸w oraz pomagaj膮聟 reszcie broni膰 swego ojczystego 艣wiata. Nie atakuj膮聟 - nie oznacza to jednak, 偶e s膮聟 s艂abi. Dysponuj膮聟 bowiem kilkoma niesamowitymi zdolno艣ciami, kt贸re 膰wicz膮聟 przez dziesi膮聟tki lat. Potrafi膮聟 stworzy膰 psioniczn膮聟 burz臋, kt贸ra rozrywa umys艂y wrogich istot oraz klony dowolnej jednostki - kt贸re nie atakuj膮聟, lecz wprowadzaj膮聟 zamieszanie w szeregach wroga, co daje Protossom wi臋ksze szanse na zwyci臋stwo.

Statystyki
Koszt: 50 150 2
Czas teleportacji: 50 sek.
Teleportowany w: Gateway
Potrzebne struktury: Templar Archives
Klawisz budowy:

Warp in High Templar

Wytrzyma艂o艣膰: 40
Os艂ony: 40
Rozmiar: ma艂y transport: 2 miejsca
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Protoss Ground Armor)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak
Energia: 200 - 250 (Khaydarin Amulet)
Pole widzenia: 7
Szybko艣膰: 1,5 t/s
Specjalne zdolno艣ci: Psionic Storm
Hallucination
Archon Warp
(Psionic Storm)
(Hallucination)
Opis

High Templar jest powoln膮聟, s艂ab膮聟 i w dodatku nie potrafi膮聟c膮聟 atakowa膰 jednostk膮聟. Aby m贸c masowo go budowa膰, b臋dziesz potrzebowa艂 du偶ej ilo艣ci gazu. Co wi臋c sprawia, 偶e wojownik ten jest jedn膮聟 z najlepszych jednostek w armii Protoss贸w? Odpowied藕: specjalne umiej臋tno艣ci - to w艂a艣nie one, czyli Psionic Storm oraz Hallucination (szczeg贸lnie ten pierwszy) czyni膮聟 go niezb臋dnym podczas ofensywnych i defensywnych akcji. Niestety, High Templar jest bardzo powolny i ma艂o wytrzyma艂y - zawsze lepiej b臋dzie, jak porusza艂 si臋 b臋dzie z eskort膮聟, a w bazie niech otaczaj膮聟 go Photon Cannony. Do szybkiego transportu s艂u偶y膰 b臋dzie Shuttle - uwa偶aj tylko aby go nie straci膰, bo stracisz te偶 wtedy ca艂y 艂adunek.

Teraz troch臋 wi臋cej o specjalnych umiej臋tno艣ciach. Psionic Storm to uwa偶ana przez niekt贸rych za najlepsz膮聟 umiej臋tno艣膰 specjaln膮聟 w ca艂ym SC. Za 75 energii tworzysz burz臋, kt贸ra w bardzo szybkim tempie odbiera energi臋 偶yciow膮聟 wszelkim jednostkom (tak naziemnym, jak i powietrznym). Trwa to tylko kilka sekund - zadaje jednak celowi maksymalnie 112 punkt贸w obra偶e艅, wi臋c s艂absze jednostki od razu wyka艅cza. S艂u偶y ona przede wszystkim do obrony - maj膮聟c kilku (4-6) High Templar贸w w bazie sprawisz, 偶e praktycznie ka偶dy drop zako艅czy si臋 niepowodzeniem. To samo z frontalnymi atakami - za pomoc膮聟 Photon Cannon贸w oraz Zealot贸w blokuj jednostki przeciwnika (szczeg贸lnie te strzelaj膮聟ce na odleg艂o艣膰), a Psionic Stormem wyka艅czaj tych stoj膮聟cych za nimi - w jednej chwili wr贸g przestaje istnie膰. Najlepiej u偶ywa膰 tej umiej臋tno艣ci przeciwko Zergom - Zerglingi, Hydraliski, Mutale oraz Lurkery padaj膮聟 od razu, a Guardiany, cho膰 nie zgin膮聟, to otrzymaj膮聟 bardzo powa偶ne obra偶enia. Na reszt臋 jednostek te偶 u偶ywaj. Co do Terran, to piechota oraz wszelkie inne jednostki - jednak ta pierwsza zazwyczaj ginie od razu i nawet Medycy nie pomog膮聟. Z Protossami jest najgorzej - u偶ywaj tylko do rozgramiania innych High Templar贸w, Dark Templar贸w oraz Reaver贸w. Reszta jednostek jest po prostu za wytrzyma艂a (lecz i tak burza wyrz膮聟dzi im powa偶ne szkody). Je艣li wyka艅czaj膮聟 ci High Templara, to nie zawahaj si臋 u偶y膰 burzy nawet wtedy, gdy wiesz, 偶e ona zabije i ciebie. Psionic Storm nie ma 偶adnego wp艂ywu na struktury, rzucenie podw贸jne nie skumuluje obra偶e艅.

Druga specjalna umiej臋tno艣膰, to Hallucination. Tworzy ona dwa klony wybranej jednostki (ograniczeniem tu jest tylko rzucaj膮聟cy High Templar - mo偶na jej u偶y膰 nawet na wrogiej jednostce), kt贸re kosztuj膮聟 100 energii. Klony te s膮聟 dwa razy bardziej podatne na obra偶enia i nie mog膮聟 atakowa膰. Tak偶e d艂ugo艣膰 ich 偶ycia jest ograniczona - maj膮聟 180 punkt贸w energii, kt贸re wytracaj膮聟 si臋. Gdy ich liczba b臋dzie wynosi膰 0 - halucynacja ginie. Trzeba wi臋c j膮聟 zawsze wykorzystywa膰. A do czego? Zastosowa艅 jest du偶o. Najlepiej zrobi膰 zwiad - w ko艅cu stracisz tylko energi臋, je艣li klon trafi na flot臋 lub obron臋 przeciwnika. Tak偶e do odwracania uwagi - mo偶na np. wybudowa膰 jednego Carriera i zrobi膰 12 jego halucynacji - wr贸g b臋dzie my艣la艂, 偶e w艂a艣nie tym go zaatakujesz i zbuduje masow膮聟 obron臋 przeciw-powietrzn膮聟, po czym ty zalejesz go fal膮聟 Zealot贸w / Dark Templar贸w. Mo偶esz te偶 odwr贸ci膰 jego ogie艅 od innych, bardziej wa偶nych dla ciebie jednostek, np. Shuttle'贸w (wraz z 艂adunkiem). Wyb贸r jest ju偶 tylko tw贸j - a jest w czym wybiera膰.

Ostatni膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 High Templara jest mo偶liwo艣膰 zamiany w Archona - potrzeba na to dw贸ch High Templar贸w. Je艣li podczas ataku wroga na twoj膮聟 baz臋 energia High Templar贸w si臋 sko艅czy艂a, a u偶ywanie burz nie przynios艂o rezultatu - nie zawahaj si臋 zmieni膰 ich w Archona, co trwa do艣膰 szybko. Mo偶e to uratowa膰 twoj膮聟 sk贸r臋.

Taktyki

Maj膮聟c ju偶 kilka Zealot贸w i kilka dzia艂ek czas wybra膰 jednostk臋, kt贸rej u偶yje si臋 do zaskoczenia przeciwnika. Je艣li tw贸j wyb贸r pad艂 na High Templar贸w, to bardzo dobrze. Po pierwsze za艂贸偶 now膮聟 baz臋 - druga gazownia jest ca艂kowicie niezb臋dna. Po drugie - jak najwcze艣niej odkryj Psionic Storm. Twoi High Templarzy b臋d膮聟 jednocze艣nie bronili bazy (np. przed atakiem Hydralisk贸w), a p贸藕niej u偶yjesz ich do bardzo wrednego ataku, kt贸ry dzia艂a szczeg贸lnie dobrze na rogowych respawnach na Huntersach. Ot贸偶 za艂aduj 2-4 High Templar贸w do Shuttle'a (upewniaj膮聟c si臋 wcze艣niej, 偶e maj膮聟 oni do艣膰 energii) i wypakuj w bazie wroga tu偶 ko艂o robotnik贸w (najlepiej za kryszta艂ami, lub na jakim艣 wzniesieniu). Teraz u偶ywaj膮聟c Psionic Storm rozwal wszystkich robotnik贸w - 2-3 razy powinno wystarczy膰. Wr贸g teraz pewnie po艣le wojsko w stron臋 High Templar贸w - je艣li jeste艣 na wzniesieniu, to bez wahania zosta艅 tam i puszczaj Psionic Stormy na jego armi臋, je艣li nie - to spieprzaj do Shuttle'a, a tym do bazy. W ten spos贸b w jednej chwili wyko艅czysz wszystkich robotnik贸w wroga, co znacznie op贸藕ni jego rozbudow臋. Zaraz p贸藕niej przyda艂by si臋 jaki艣 atak, ale dalej to ju偶 twoja g艂owa.

Zapobieganie

Terranie

Unikaj u偶ywania piechoty - w ostateczno艣ci daj Stimpacka i podbiegnij do High Templara - je艣li b臋dzie chcia艂 rzuci膰 Storma, b臋dzie musia艂 zabi膰 te偶 siebie. Siege Tanki w trybie siege nie藕le si臋 sprawdzaj膮聟, tak samo miny. Nie wahaj si臋 u偶ywa膰 Irradiate czy te偶 Yamato Gun.

Zergowie

Zergowie maj膮聟 najgorzej. U偶ywaj Zergling贸w z upgradem szybko艣ci, a NIE u偶ywaj Hydralisk贸w i Lurker贸w. Z Mutaliskami i Guardianami te偶 bym uwa偶a艂. Jest w艂a艣ciwie tylko jedna skuteczna metoda - Spawn Broodling. W p贸藕niejszych fazach gry niech twoj膮聟 baz臋 chroni kilka Queen'贸w.

Protossi

Nie musisz si臋 martwi膰 zbytnio - po potraktowaniu tarcze zregeneruj w Shield Battery. U偶ywaj Zealot贸w z upgradem szybko艣ci, grupek Dark Templar贸w (ale musisz pozosta膰 niewykryty). Reaverami atakuj tylko z zaskoczenia. Za to 艣wietnie sprawdzaj膮聟 si臋 Dark Archony ze swoj膮聟 zdolno艣ci膮聟 Feedback.

Upgrady i specjale

KHAYDARIN AMULET
Koszt: 150 150
Czas: 166 sek.
Miejsce: Templar Archives
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Khaydarin Amulet
Efekt: + 50 High Templara
PSIONIC STORM
Koszt: 200 200
Czas: 120 sek.
Miejsce: Templar Archives
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Develop Psionic Storm

Koszt u偶ycia: 75
Zasi臋g: 9
Rozrzut: 3 x 3
Czas trwania: 5 sek.
Obra偶enia: 112 HP (22,4 HP/sek.)
Dzia艂anie: Tworzy zab贸jcz膮聟 burz臋

Droga, jednak偶e niezwyk艂a umiej臋tno艣膰, uwa偶ana przez niekt贸rych za najlepsz膮聟 w grze. Tworzy ona burz臋, kt贸ra rani lub zabija wszystkie jednostki w zasi臋gu 3x3. Nie wyrz膮聟dza 偶adnych szk贸d strukturom.

HALLUCINATION
Koszt: 150 150
Czas: 80 sek.
Miejsce: Templar Archives
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Develop Hallucination

Koszt u偶ycia: 100
Zasi臋g: 7
Czas trwania: 180 sek.
Dzia艂anie: Tworzy dwie halucynacje danej jednostki

Wielce przydatna umiej臋tno艣膰. Tworzy dwa klony dowolnej jednostki (mo偶e by膰 wroga), kt贸re nie mog膮聟 atakowa膰 i s膮聟 2 razy bardziej podatne na obra偶enia.

ARCHON WARP
Koszt u偶ycia: po艣wi臋cenie 2 High Templar贸w
Dzia艂anie: Przywo艂uje Archona

Po艣wi臋caj膮聟c dw贸ch High Templar贸w mo偶emy powo艂a膰 do 偶ycia Archona - psionicznego wojownika.

PROTOSS GROUND ARMOR
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Templar Archives
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ground Armor
Efekt: + 1 do pancerza High Templara
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on High Templara

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona