Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Goliath
Zobacz opis
StarCraft 2 Polygon Parallax: Wi臋cej modeli

SC Wire Logo Autor: Kalos
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Witajcie forumowicze, pozostali u偶ytkownicy i wszyscy inni czytelnicy. Stworzy艂em (ku nieko艅cz膮cemu si臋 zadowoleniu Leorda) sequel artyku艂u Polygon Parallax. Postaram si臋 nie powtarza膰 zbyt cz臋sto i pomin膮膰 etap teoretyczny, w kt贸ry tak lubi艂em si臋 zag艂臋bia膰, gdy偶 by艂o by to tylko echo tego, co zosta艂o powiedziane w poprzedniej ods艂onie.
Pokazano jednak nowe screeny i pojawi艂y si臋 nowe informacje, kt贸re trzeba om贸wi膰, nie wspominaj膮c o pro艣bach o nowy tekst, dlatego te偶 napisa艂em m贸j drugi artyku艂 i prawdopodobnie jest on ostatnim dotycz膮cy wersji alfa StarCrafta 2.
Pomijaj膮c wst臋p, zn贸w prezentuj臋 dwa obrazki - nowszy z prawej strony i dodaj臋 sw贸j komentarz pod screenami.

Zealot

M贸j ulubiony obrazek z pierwszego zestawu i jak 偶aden inny pokazuj膮cy rozd藕wi臋k mi臋dzy kolejnymi wersjami. Zealot po lewej przeznaczony zosta艂 do usuni臋cia. Zauwa偶cie na drugim dodatkow膮 ilo艣膰 detali - odkryt膮 sk贸r臋 i g艂ow臋 oraz stopy. Oba modele dziel膮 lata 艣wietlne w kwestii dodanych szczeg贸艂贸w i m贸g艂bym po艣wi臋ci膰 ca艂e akapity omawianiu psionicznych ostrz na przedramionach, rozmiar ulepsze艅 jest przyt艂aczaj膮cy. Podejrzewam, 偶e nowa wersja wsparta zosta艂a pixel shaderami, cho膰 nie mog臋 by膰 tego pewny ogl膮daj膮c pojedynczy screenshot. Stonowane, b艂臋kitne 艣wiat艂o uzbrojenia w starym modelu zast膮piono, wydawa膰 by si臋 mog艂o losowym, promieniem czystego 艣wiat艂a, tworz膮c efekt mgielnego l艣nienia otaczaj膮cego oba ostrza, tak jak narz臋dzia przeznaczone do przypalania. Kr贸tko m贸wi膮c, oba modele dzieli przepa艣膰 w kwestii jako艣ci wykonania, jednak zachowuj膮 charakter klasycznego Zealota, znanego ze StarCrafta 1.

Drone

Obrazy s艂u偶膮ce por贸wnaniu zebrane zosta艂y 18 lutego, lecz kiedy je ujrza艂em, wiedzia艂em, 偶e musz臋 przyjrze膰 si臋 im bli偶ej. Poszerzenie detali jest tu bardzo wyra藕ne. Od kleszczy po poprawiony kr臋gos艂up, jednostka wygl膮da jak gdyby przeskoczy艂a o ca艂膮 dekad臋 w kwestii szczeg贸艂owo艣ci. Jestem niemal pewien, 偶e pierwotna grafika by艂a tylko tymczasowa - kiepska jako艣膰, wyra偶ona ca艂kowitym brakiem detali "twarzy" i dwuwymiarowe 偶ebra, wyra藕nie narysowane na "skrzyd艂ach" s膮 istotnie okropne w por贸wnaniu do przedstawionego p贸藕niej zamiennika. Styl grafiki jest mroczniejszy i mniej kresk贸wkowy, przej膮艂 bardziej surowy wygl膮d, jakiego nabra艂y jednostki w ostatnim czasie. Nowy Drone wygl膮da gro藕niej i bardziej zergowo ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. Naprawd臋 doceniam wysi艂ek w艂o偶ony w stworzenie tego modelu, wstawki 2D by艂y naprawd臋 s艂abym elementem, kt贸rego spodziewa艂bym si臋 jakie艣 7-8 lat temu, a nie teraz. Przer贸bki usun臋艂y wi臋c t臋 przeterminowan膮 zmor臋 - 艣wietna robota!

Marine

Legendarny terra艅ski Marine by艂 podstaw膮 si艂 bojowej ka偶dej frakcji, nic wi臋c dziwnego, 偶e przyjrzano mu si臋 wi臋cej ni偶 raz. Po raz kolejny mo偶ecie zaobserwowa膰 odej艣cie od ca艂kowicie czarnego koloru bazowego, tak jak w przypadku Vikinga i Banshee. Obecnie nie oceniam nowego Marine jednoznacznie - ulepszenia w okolicach but贸w i r臋kawic s膮 dobre, ale nie podoba mi si臋 musztardowo-偶贸艂ty kolor maski. Musz臋 to jednak przebole膰, gdy偶 widocznie niekt贸rzy (chyba 艣lepi) uwa偶ali, 偶e b臋dzie to dobre rozwi膮zanie. Przynajmniej ramiona przesz艂y wed艂ug mnie pozytywne zmiany, nie mam wi臋c innej opinii ni偶 wi臋kszo艣膰 i uwa偶am, 偶e pokazane uaktualnienia s膮 pozytywne, nie podoba mi si臋 tylko ten kolor maski. Mo偶ecie si臋 wi臋c domy艣li膰, kt贸ry z kolor贸w lubi臋 najmniej...

Dark Templar

Dark Templar, ko艣膰 niezgody w艣r贸d fan贸w. Wywo艂a艂 tak du偶e zamieszanie, 偶e Blizzard stworzy艂 ankiet臋 na temat tego, kt贸ry z modeli b臋dzie dost臋pny w ostatecznej wersji gry. Trwa艂y gor膮ce dyskusje, czy ostrza modelu z prawej strony, oznaczonego jako Zer'atai, naruszaj膮 kanon wystaj膮c z "kosy", a nie nadgarstk贸w jak w SC 1. Inni atakowali purpurowe oczy i zakryt膮 twarz modelu w 艣rodku, reprezentuj膮cego szczep Lenassa. Jest jeszcze jedno plemi臋, kt贸re mia艂o by膰 przedstawione na WWI 2008 - Boros, lecz b臋dzie musia艂o to jeszcze poczeka膰. Zapowiedziano na razie, 偶e cech膮 tych Templariuszy b臋dzie ci臋偶ki pancerz. Ca艂e to urozmaicenie jest pozytywnym procesem i pokazuje, 偶e je偶eli Blizzard mo偶e pozwoli膰 sobie na stworzenie trzech kompletnych modeli jednostek, nie mog膮 sobie 藕le radzi膰, przynajmniej je艣li o szat臋 graficzn膮 chodzi.

Obrazki po lewej i po prawej stronie pokazuj膮 post臋p w rozwoju tych modeli, kt贸re wed艂ug Leorda musz膮 nale偶e膰 do szczepu Zer'atai. Starszy nie jest zbyt dobrze widoczny, ale po prawej wida膰 wyra藕nie, 偶e u偶ywa kosy jako swojej g艂贸wnej broni. Poziom szczeg贸艂贸w zosta艂 zwi臋kszony i mo偶ecie teraz zauwa偶y膰 dziwny kszta艂t pancerza na szyi. Jedynym detalem, r贸偶ni膮cym obie wersje jest umieszczenie g艂贸w Zerg贸w na cz臋艣ci broni, przytrzymuj膮cej ostrza.

Lubi臋 wszystkie pokazane wersje, lecz gdybym mia艂 wybiera膰, umie艣ci艂bym w grze Dark Templara szczepu Lenassa - tradycyjn膮 wersj臋 z modelu po艣rodku. W najlepszym przypadku jednak, wszystkie trzy pojawi膮 si臋 w grze, mimo, 偶e Templar po lewej jest najstarszym projektem i wed艂ug mnie, wygl膮d jego ostrzy wygl膮da gorzej ni偶 w nowych wersjach. Mogli by nad nim troch臋 popracowa膰, lecz gdyby kt贸ry艣 z dost臋pnych rodzaj贸w wygl膮du mia艂 by膰 odrzucony, pewnie by艂by to w艂a艣nie ten z lewej.

Wnioski

Ostatnimi czasy zobaczyli艣my jeszcze wi臋cej screenshot贸w, pokazuj膮cych zmiany w modelach jednostek, zamienionych na nowe lub stare przerobione po raz kolejny. Niekt贸re otrzymywa艂y uaktualnienia trzy lub cztery razy, jak np. Viking. Wida膰 wyra藕nie, 偶e przynajmniej w kwestiach graficznych Blizzard stara si臋 dopracowa膰 jednostki. Zmiany na poszczeg贸lnych modelach staj膮 si臋 coraz drobniejsze i trudne do zauwa偶enia, chyba 偶e przybli偶y si臋 i por贸wna obie wersje.

Moim zdaniem znaczy to, 偶e postanowili ostatecznie dopi膮膰 stron臋 graficzn膮 na ostatni guzik i jest to dobra oznaka, gdy偶 ta sfera jest mniej istotna ni偶 balansowanie rozgrywki czy jej mechanika lub sprawy techniczne. To dobrze dla nas, poniewa偶 wskazuje to, i偶 te mniej czasoch艂onne obszary maj膮 si臋 ku opanowaniu, a to zbli偶a nas do bety i przeznaczeniu gry do sprzeda偶y. Potwierdza to nadzieje, na wydanie SC 2 w 2009 roku.

Poza tym, ciesz膮 mnie nawet najdrobniejsze zmiany, gdy偶 pokazuje to jak bardzo tw贸rcom zale偶y na dopracowaniu swojego produktu, szczeg贸lnie wspomnie膰 nale偶y tu o grafikach, kt贸rzy zmuszeni s膮 usuwa膰 gotowe prace, przerabia膰 je i wstawia膰 nowe wersje - na przyk艂ad srebrne elementy Void Ray'a i Stalkera, jako cz臋艣膰 motywu "zaawansowanej technologii Mrocznych Templariuszy". Zgubi艂em rachub臋, jak wiele informacji zosta艂o udzielonych, lecz w ostatnim tygodniu imponuj膮ce by艂o zobaczy膰 ile jednostek zosta艂o przerobionych po raz kolejny, by uczyni膰 je doskona艂ymi w ko艅cowym produkcie. Obserwowanie tych proces贸w daje najlepsze poj臋cie o post臋pach w projektowaniu gry miesi膮c po miesi膮cu.

Mam nadziej臋, 偶e czytelnicy i u偶ytkownicy StarCraftWire (i StarCraft Area - dop. Negro) doceni膮 ten odcinek Kalos Chronicles, b臋d膮cy cz臋艣ci膮 Przewodnika po wersji Alfa - serii artyku艂贸w, wypuszczanych przez nas w ostatnich miesi膮cach. Jak zawsze, nie kr臋pujcie si臋 komentowa膰. Mo偶liwe, 偶e kolejna ods艂ona Kronik odb臋dzie si臋 ju偶 w realiach pe艂nej dost臋pno艣ci technologii, albo chocia偶 Leord b臋dzie pami臋ta艂, by przys艂a膰 mi wi臋cej Czekoladowych Paluszk贸w. Do nast臋pnego razu.



Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona