Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Overlord
Zobacz opis
Blizzard Press Tour - Lipiec 2009 - Przewodnik po Kampanii

SC Wire Logo Autor: 1ThorsHammer
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Negro


Co jest takiego fajnego w Single player?

Wielu z multiplayerowych maniak贸w zupe艂nie nie interesuje fabu艂a StarCrafta 2, a chc膮 oni jedynie gra膰 w ta gr臋 dla wyzwa艅, podnoszenia w艂asnych umiej臋tno艣ci i talent贸w w starciach z innymi 偶ywymi graczami. Je偶eli nale偶ysz do tej kategorii i artyku艂 ten czytasz tylko po to, by dowiedzie膰 si臋 o co tyle szumu to jeste艣 wi臋kszym szcz臋艣ciarzem ni偶 ci si臋 wydaje. Tym razem bowiem Blizzard powzi膮艂 odpowiednie kroki, by nawet najbardziej zaciek艂ych przeciwnik贸w trybu dla pojedynczego gracza uczyni膰 rz膮dnymi dostania w swoje r臋ce nowe mechaniki gry, mo偶liwo艣ci, oraz nie inaczej ? histori臋, kt贸r膮 pozna膰 mo偶na jedynie w trybie single player.

Kampania b臋dzie zawiera膰 cztery poziomy trudno艣ci: 艁atwy, 艢redni, Trudny oraz Szalony (Easy, Moderate, Hard oraz Insane), jednak w trybie zwyk艂ej potyczki b臋dzie dodana dodatkowa, pi膮ta opcja do wyboru: Pocz膮tkuj膮cy (Begginer).

Eksploracja okr臋t flagowy Jima Raynora, Hyperion oraz uniwersum StarCrafta b臋dzie mo偶liwa w trakcie nowego trybu Story Mode. B臋dzie mo偶na zatrudnia膰 najemnik贸w, kt贸rzy s膮 silniejsi i bardziej wytrzymali ni偶 normalne jednostki. Nowe postacie, bronie, ulepszenia oraz ca艂kowicie nowa linia fabularna, by pozna膰 uniwersum StarCrafta czyni ta gr臋 najbardziej ambitnym RTS'em Blizzarda.

W przeciwie艅stwie do tego, co Blizzard m贸wi艂 nam ostatnio, gdy tam byli艣my (konferencja prasowa w czerwcu - dop. Negro) mo偶na teraz zapisywa膰 powt贸rki z misji dla pojedynczego gracza a nawet nagrywa膰 filmiki z tych gier. Statystyki, kt贸re s膮 wy艣wietlane na ko艅cu misji/potyczki s膮 bardziej szczeg贸艂owe ni偶 w poprzednich grach Blizzarda. Informacje takie jak liczba robotnik贸w, kolejno艣膰 budowy oraz ile surowc贸w posiadali艣my w kt贸rej chwili czasu pozwalaj膮 poprawia膰 swoj膮 gr臋. Kontynuuj膮c sw贸j rozw贸j mo偶na spr贸bowa膰 wype艂ni膰 jeden lub wiele z po艣r贸d Osi膮gni臋膰 (Achievements), jakie Blizzard zaimplementowa艂 zar贸wno w multiplayer jak i single player.

Je偶eli jednak wszystko to nie wystarcza, to jest teraz mo偶liwo艣膰 rozmowy ze znajomymi z Battle.net 2.0 podczas gry w tryb jednoosobowy. Dotyczy to r贸wnie偶 tych znajomych, kt贸rzy s膮 w trybie ukrytym jak i tych graj膮cych w Word of WarCraft! Jako, 偶e mo偶liwo艣膰 takiej rozmowy mo偶e przyczyni膰 si臋 do pope艂nienia pomy艂ek, z pomoc膮 przychodzi mo偶liwo艣膰 autosave'u, kt贸ra mo偶e uratowa膰 nam dzie艅.

Podczas naszej wizyty w kwaterze g艂贸wnej Blizzarda mieli艣my mo偶liwo艣膰 zagrania w pi臋膰 pierwszych misji kampanii. Zebrali艣my wszystkie informacje, jakie posiadamy (w艂膮cznie z do艣wiadczeniami z gry) w jeden artyku艂 traktuj膮cy o wszystkim tym, czym te misje s膮 i czym si臋 wyr贸偶niaj膮.

Lista ta zawiera wszystkie misje, w jakie Blizzard pozwoli艂 nam zagra膰, jednak zwr贸膰cie uwag臋 na podzia艂 misji na "a" oraz "b". Spos贸b gry jest bardzo otwarty, co pozwala graczowi zagra膰 w niemal wszystkie misje, bez konieczno艣ci wyboru pomi臋dzy dwoma r贸偶nymi. Jednak nale偶y pami臋ta膰 o tym, 偶e wszystko to mo偶e si臋 jeszcze do czasu wydania gry zmieni膰.

Misja 1

Misja 1

Nazwa: Dzie艅 Wyzwolenia (Liberation Day)
Lokacja: Mar Sara
Przeciwnik: Teranie (Dominium)
Cel misji: Zniszczy膰 centrum za艂adunkowe Dominium
Nowa Technologia: Marine (piechota og贸lnego przeznaczenia)
Nagroda: Niedost臋pna

Opis
Pierwsza misja StarCrafta 2 zaczyna si臋 na Mar Sarze (brzmi znajomo?). Mar Sara by艂a 贸sm膮 koloni膮 za艂o偶on膮 przez star膮 Konfederacj臋 Terra艅sk膮. Pomimo tego, ze uwa偶ana by艂a za koloni臋 za艣ciankow膮, jej przemys艂 wydobywczy okaza艂 si臋 wa偶nym celem strategicznym.

Misja ta rozpoczyna si臋 poprzez zrzut o艣miu Marines przez Medivaca. Gdy zaczynamy eksplorowa膰 map臋 wpadamy na wielu r贸偶nych Nyc贸w, kt贸rzy m贸wi膮 nam o znikni臋ciu wielu innych kolonist贸w. Spotykamy te偶 hologramy Imperatora Mengska, po raz kolejny przekazuj膮ce jego przebieg艂膮 mow臋, m贸wi膮c膮 o tym, ze jego cele s膮 tymi w艂a艣ciwymi. Po wyeliminowaniu kilku z nie-do-ko艅ca-doskona艂ych imperator贸w, zostajemy poproszeni o zniszczenie denerwuj膮cego obrazu manipulatora.

screen1W 艣rodku misji zostajemy aresztowani przez przewa偶aj膮ce si艂y konfederacyjnych Marines. Gdy ju偶 wszystko wydaje si臋 stracone, spadaj膮 drop-pody z posi艂kami, kt贸re pomagaj膮 ci pokona膰 oponent贸w po czym otwiera si臋 nam droga do centrum za艂adunkowego, kt贸re musimy zniszczy膰.

Osi膮gni臋cia
Backwater Liberator: Uko艅czenie misji "Liberation Day".
Flawless Liberation: Uko艅czenie misji bez strat w艣r贸d cywili.
Backwater Speedrun: Uko艅czenie misji w ci膮gu 3 minut na poziomie Hard.


Misja 2

Misja 2

Nazwa: Kopanie (The Dig)
Lokacja: Mar Sara (planeta ocalona przed Dominium)
Przeciwnik: Teranie (Dominium)
Cel misji: Przej膮膰 artefakt obcych
Cel dodatkowy: Uratowa膰 rebeliant贸w
Nowa Technologia: Medyk (piechur lekarz)
Nagroda: $5,000

Opis
Wiele os贸b spo艣r贸d tych, kt贸re gra艂y w oryginalnego StarCrafta zapewne zapyta si臋 "czy Mar Sara nie zosta艂a spalona przez Protoss贸w w pierwszej grze?" Odpowied藕 brzmi "Tak", jednak wielu kolonist贸w spo艣r贸d tych, kt贸rych ocalili艣my za pierwszym razem wr贸ci艂o, pr贸buj膮c odbudowa膰 koloni臋. Odczuli oni powiew twojej malej rebelii i czujesz, 偶e nadszed艂 czas by poruszy膰 okruchy rebelii poprzez szturm na sk艂ad Dominium, w kt贸rym przetrzymywany jest artefakt obcych.

screen1Jest to pierwsza misja z zarz膮dzaniem baz膮, pierwsza z dodatkowym opcjonalnym celem oraz pierwsza z jednostk膮 wyst臋puj膮c膮 jedynie w trybie jednoosobowym, Medykiem. Rozbuduj sw贸j oddzia艂y, uzupe艂nij je o kilku Medyk贸w, uwolnij kilku innych rebeliant贸w by wzmocni膰 swoje oddzia艂y i ju偶 masz taktyk臋. Z komentarzem Tychusa Findlaya ta misja jest kwintesencj膮 StarCrafta.

Osi膮gni臋cia
Artifact Hunter: Uko艅czenie misji "The Dig".
Revolutionary: Wykonanie wszystkich celi misji "The Dig".
Flawless Throwdown: Nie stracenie 偶adnej jednostki.
Quick Throwdown: Zwyci臋stwo w ci膮gu 3 minut na poziomie Hard.


Misja 3

Misja 3

Nazwa: Godzina Zero (Zero Hour)
Lokacja: Mar Sara
Przeciwnik: Zergi
Cel misji: Wytrzymanie do czasu ewakuacji
Cel dodatkowy: Uratowa膰 uwi臋zione oddzia艂y rebeliant贸w
Nowa technologia: Bunkier (obsadzana przez piechot臋 struktura defensywna)
Nagroda: $70,000

Opis
Zergi z艂apa艂y ci臋 na Mar Sarze w pu艂apk臋 bez drogi ucieczki, przynajmniej l膮dowej. Hyperion jest w drodze, by wydosta膰 ci臋 z tego bagna, musisz tylko wytrzyma膰 do czasu, a偶 tu przyb臋dzie. Misja przedstawia nowym graczom Bunkry i to, jak bardzo u偶yteczne s膮 do obrony bazy. Nie my艣lcie, 偶e misja ta to niedzielny spacerek dla weteran贸w, na ko艅cu misji ilo艣膰 Zerg贸w jest niesko艅czona. To jest prawdziwy r贸j.

W misji tej Blizzard rzuci艂 r臋kawic臋, proponuj膮c pojedynek. S膮 tu oddzia艂y rebeliant贸w uwi臋zione pomi臋dzy oddzia艂ami Zerg贸w. Czy uda wam si臋 podzieli膰 oddzia艂y oraz uwag臋, potrzebne by ich uratowa膰 i jednocze艣nie broni膰 bazy? Zesp贸艂 projektant贸w doda艂 tak偶e drugie wyzwanie ? wygl膮da na to, 偶e Zergi maj膮 system zrzut贸w na w艂asny u偶ytek, pozwalaj膮cy im zrzucanie oddzia艂贸w na ty艂y wroga. Wszystkie te ma艂e szczeg贸艂y czyni膮 t膮 misj臋 prawdziwym koszmarem na wy偶szych poziomach trudno艣ci.

screen1Misja ko艅czy si臋 animowanym przerywnikiem przedstawiaj膮cym Hyperiona schodz膮cego w d贸艂 by nas ocali膰. L膮duj膮cy Hyperion strzela bateriami laserowymi, spalaj膮c ca艂e oddzia艂y Zerg贸w. Strza艂 z Dzia艂a Yamato eliminuje Nydus Worma, podczas gdy Hyperion nawet nie przerywa ostrza艂u wrogich oddzia艂贸w. Filmik ten mogli艣my zobaczy膰 po raz pierwszy na BlizzConie 2008, jednak teraz mamy zaktualizowany filmik przedstawiaj膮cy gameplay.

Osi膮gni臋cia
Up and Away: Uko艅czenie misji "Zero Hour".
Zero Hour: Wype艂nienie wszystkich cel贸w.
Hold the Line: Nie stracenie 偶adnych budynk贸w.
The Best Demence: Zniszczenie wszystkich wrogich budynk贸w na poziomie Hard.


Misja 4a

Misja 4a

Nazwa: Ewakuacja Agrii (The Evacuation of Agria)
Lokacja: Agria (kolonia graniczna)
Przeciwnik: Zergi
Cel misji: Ewakuowa膰 koloni臋 Agria
Cel dodatkowy: Zebra膰 DNA poczwarki
Nowa technologia: Firebat (wyposa偶ona w miotacz ognia jednostka przeciwpiechotna)
Nagroda: $60,000

Opis
Przysz艂o wezwanie o pomoc by eskortowa膰 50 naukowc贸w do ewakuowanej fabryki. Rzecz膮 kt贸ra zachwyca w tej misji jest dost臋p do starych, dobrych Firebat贸w. Startujemy bez bazy, jednak mamy do dyspozycji oddzia艂 Marines, Medyk贸w i Firebat贸w. Zaczynamy si臋 przemieszcza膰 i jeste艣my atakowani przez du偶y oddzia艂 Zerg贸w. Walka ta pokazuje, 偶e walcz膮c nawet przeciwko du偶emu oddzia艂owi Zerg贸w Firebaty wygrywaj膮.

Szybko dochodzimy do naukowc贸w i przejmujemy ich baz臋. Musimy by膰 szybcy w zak艂adaniu naszej bazy, gdy偶 naukowcy maj膮 w艂asny rozk艂ad dnia i zaczynaj膮 wyrusza膰 du偶o szybciej, ni偶 by艣my tego chcieli. Musimy pod膮偶a膰 za grup膮 ewakuant贸w i pilnowa膰 ich bezpiecze艅stwa a偶 do punktu ewakuacyjnego. Kto艣 zostawi艂 Bunkry w strategicznych punktach wzd艂u偶 drogi, czyni膮c obron臋 naszych m贸zgowc贸w zdecydowanie 艂atwiejsz膮. Rusz szybko kilku 偶o艂nierzy i zajmij te Bunkry! Nieco p贸藕niej do艣膰 spory oddzia艂 Mutalisk贸w zaatakuje twoj膮 baz臋, wi臋c nie zlekcewa偶 tego!

screen1Dodaj膮c jeszcze do tego wysokie znaczenie cel贸w pobocznych misja ta mo偶e by膰 naprawd臋 trudna. Cele takie jak niedopuszczenie do 艣mierci kolonist贸w czy zabicie wszystkich Zerg贸w na poziomie Hard mog膮 zmusi膰 do dwukrotnego, a nawet trzykrotnego powtarzania misji.

Osi膮gni臋cia Man of Science: Uko艅czenie misji "The Evacuation of Agria".
Safe Evacuation: Niedopuszczenie do 艣mierci jakiegokolwiek kolonisty.
One Way of Doing it: Zniszczenie wszystkich baz Zerg贸w na poziomie Hard.


Misja 4b

Misja 4b

Nazwa: Kie艂 i Pazur (Tooth and Nail)
Lokacja: Monolith (艣wi膮tynny 艣wiat Protoss贸w)
Przeciwnik: Protossi (fanatycy), Zergi (Kerrigan)
Cel misji: Przej膮膰 artefakt obcych
Cel dodatkowy: Odnale藕膰 protosskie relikwie (0/4)
Nowa technologia: Marauder (piechota przeciwko pojazdom)
Nagroda: $80,000

Opis
Jest to pierwszy raz, kiedy Kerrigan pokazuje swoj膮 twarz w StarCraft 2. Widzieli艣my ju偶 jej s艂ugi, czas spotka膰 si臋 z szefem.

W tej szczeg贸lnej misji b臋dziesz pr贸bowa艂 wykra艣膰 artefakt a rak grupy zbuntowanych Protoss贸w, co nie jest samo w sobie takie z艂e. Problemem jest fakt, 偶e Zergi te偶 go chc膮, i b臋d膮 pr贸bowa膰 ci臋 tu pokona膰. Atakuj膮 one zar贸wno ciebie jak i Protoss贸w, wi臋c b膮d藕 ostro偶ny. Podst臋pem w tej misji jest nie os艂abienie Protoss贸w zbyt wcze艣nie, inaczej Zergi z 艂atwo艣ci膮 si臋 przedr膮 i zdob臋d膮 artefakt. Zar贸wno ty jak i Zergi b臋dziecie musieli walczy膰 z hordami zbuntowanych Protoss贸w, kt贸rzy s膮 po艂膮czeni z uniwersum poprzez ksi膮偶ki i inne media.

screen1Gdy nadejdzie czas zbuduj silne oddzia艂y Maruder贸w i Medyk贸w po czym wybierz si臋 po artefakt. Upewnij si臋, 偶e tw贸j oddzia艂 jest wystarczaj膮co du偶y, gdy偶 gdy tylko wejdziesz do strefy z artefaktem 艣ciany si臋 podnios膮 i zostaniesz odci臋ty! Oznacza to, 偶e nie mo偶esz szybko z艂apa膰 artefaktu i uciec, ale musisz stawi膰 czo艂a jego obro艅com. Uwa偶aj, gdy偶 cztery pos膮gi Zealot贸w o偶yj膮 i zaatakuj膮 przy pomocy promieni Colossusa!

Pokonaj te super Zealoty a nagroda b臋dzie twoja.

Osi膮gni臋cia
Waren't Sou Rusing That?: Uko艅czenie misji "Tooth and Nail".
Swift and Deadly: Uko艅czenie misji w ci膮gu 20 minut na poziomie Hard.
Proton Phobia: Nie zniszczenie 偶adnego Proton Cannona na poziomie Hard.


Misja 5a

Misja 5a

Nazwa: Epidemia (Outbreak)
Lokalizacja: Meinhoff (Azyl ewakuacyjny Kel-Morian)
Przeciwnik: Zergi
Cel misji: Zbadanie Infekcji w Meinhoff
Cel dodatkowy: Zebra膰 DNA poczwarki
Nowa Technologia: Hellion (pojazd do likwidacji piechoty)
Nagroda: $90,000

Opis
Ta mapa jest wyposa偶ona w cykl dzie艅-noc w odst臋pie oko艂o 5 minut na normalnym poziomie gry. Cykl ten odgrywa wa偶n膮 rol臋 w tej misji. W trakcie dnia nie b臋dziesz atakowany przez jednostki wroga. Jednak gdy tylko nastanie noc du偶e zorganizowane grupy Infested Terrans pojawi膮 si臋 przy obu wej艣ciach bazy i b臋d膮 pr贸bowa艂y oblega膰 baz臋 dop贸ki si臋 nie przedostan膮 albo nie nastanie dzie艅.

Twoja pozycja znajduje to 艣rodek mapy. Jeste艣 otoczony przez struktury wroga kt贸re nale偶y zniszczy膰. Nowy Hellion jest najbardziej skuteczn膮 jednostkami wzgl臋dem tych struktur i licznych jednostek wroga.

Jest tu dodane osi膮gni臋cie, kt贸re polega na zniszczeniu dziesi臋ciu struktur wroga w ci膮gu nocy. Postawi ci臋 to na przeciw wielkich grup wroga, bez obrony twojej bazy. W sumie dobra zabawa, ale du偶a ilo艣膰 wrogich struktur, kt贸re trzeba zniszczy膰 mo偶e okaza膰 si臋 w ko艅cu troch臋 nudna.

Osi膮gni臋cia
Doctor in the House: Zako艅czenie misji "Outbreak".
Still Time to Operate: Wype艂nienie wszystkich cel贸w misji.
Quick Containment: Zwyci臋stwo na poziomie Hard przed trzeci膮 noc膮.
The Night Shift: Zniszcz 10 budynk贸w w ci膮gu nocy.


Misja 5b

Misja 5b

Nazwa:Wykopuj膮c w艂asny biznes (Mining Your Own Business)
Lokalizacja: Redstone III - niebezpieczna planeta g贸rnicza (Kartel Kel-Morian)
Przeciwnik: Zergi
Cel misji: Zebra膰 zasoby z Redstone'a, uzbiera膰 8,000 minera艂贸w
Cel dodatkowy: Zabi膰 zergowskiego Brutaliska
Nowa Technologia: Reaper (piechota z Jet-packami do zwalczania piechoty)
Nagroda: $100,000

Opis
Musisz zebra膰 8,000 minera艂贸w, jednocze艣nie kiedy lawa okresowo podnosi sw贸j poziom zalewaj膮c obszar, na kt贸rym s膮 minera艂y. Oznacza to, 偶e nie mo偶esz po prostu ustawi膰 kilku SCV do wydobycia tak, jak w zwyk艂y spos贸b. Musisz si臋 pilnowa膰, je艣li nie chcesz stale dorabia膰 ich po ka偶dym wzro艣cie lawy.

Zergi r贸wnie偶 b臋d膮 Ci utrudnia膰 偶ycie. Oponent pilnuje o wiele lepszych zasob贸w minera艂贸w, wi臋c je艣li chcesz zwi臋kszy膰 wydobycie (i b臋dzie trzeba tak zrobi膰!) b臋dziesz musia艂 si臋 z nim zmierzy膰. Aby skomplikowa膰 sprawy jeszcze bardziej, istnieje nowy kuzyn Ultraliska zwany Brutalisk. Ma mnisze obra偶enia ni偶 Ultralisk ale ma za to wi臋cej pancerza.

Nawet niski poziom zdrowia tej jednostki oko艂o 125 punkt贸w 偶ycia zniszczy 15 Marines, a nawet nie straci wi臋cej ni偶 po艂owy punkt贸w 偶ycia. Najprostszym sposobem na zatrzymanie bestii jest pozwolenie aby zabi艂a j膮 podnosz膮ca si臋 lawa. Najtrudniejsz膮 cz臋艣ci膮 tego planu jest manewrowanie we w艂a艣ciwym miejscu, we w艂a艣ciwym czasie, a jednocze艣nie upewnienie si臋, 偶e SCV przetrwa艂y przyp艂yw lawy.

screen1Wszystkie te czynniki po艂膮czone ze sob膮 tworz膮 m贸j ulubiony poziom w jaki gra艂em do tej pory. I o co chodzi z tymi ma艂ymi robaczkami kt贸re si臋 zakopuj膮? Mo偶esz je zobaczy膰 w prawym g贸rnym rogu tego zdj臋cia.

Osi膮gni臋cia
Mined Out: Uko艅czenie misji "Mining Your Own Business".
Red Lobster: Wype艂nienie wszystkich cel贸w.
Big Game Hunter: Zabicie Brutaliska.
Working Overtime: Uko艅czenie misji w ci膮gu 15 minut na poziomie Hard.



Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona