Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Infested Terran
Zobacz opis
Blizzard Press Tour - Lipiec 2009 - Wywiad z Chrisem Metzenem - SC Legacy

SC Legacy Logo
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Legacy
T艂umaczenie: Spychi, Lino


Wywiad z Chrisem Metzenem, kt贸ry serwis StarCraft Legacy przeprowadzi艂 w trakcie konferencji prasowej w siedzibie Blizzarda w lipcu 2009.

  • By艂y mo偶e jakie艣 inne ko艅cowe scenariusze dla pierwszego StarCrafta? Na przyk艂ad nie opuszczenie Kerrigan (Kampania Terran gdy Mengsk zostawia Kerrigan na pastw臋 losu).

    No, wi臋c nie, to by艂o zabawne, poniewa偶 ten motyw z Kerrigan nie by艂 przes膮dzony. Motyw z Aiur by艂 - Nad艣wiadomo艣膰 naje偶d偶aj膮ca Aiur, upadek Protoss贸w, wszystkie te dobre rzeczy, kt贸re Kerrigan robi艂a przysz艂a nam na my艣l gdzie艣 w 艣rodku produkcji, zmy艣lili艣my j膮, zrobili艣my z niej spoko posta膰, stworzyli艣my t膮 relacj臋 i my艣l臋, 偶e decyzja o motywie opuszczenia jej przez Terran i byciu Kr贸low膮 Ostrzy by艂a stworzona przeze mnie i go艣cia nazywaj膮cego si臋 James Finney. Razem napisali艣my kampani臋 i sobie pomy艣leli艣my: "Wow, to ma w sobie to co艣, powinni艣my p贸j艣膰 w t臋 stron臋". Nast膮pi艂 bardzo ciekawy zwrot sytuacji, nie by艂o to przewidziane od pocz膮tku. Moje wra偶enia, a min臋艂o ju偶 par臋 lat, ale moje wra偶enia to co艣, co ma ca艂kiem spore znaczenie gdy co艣 rozwa偶amy. Ale po takim czasie, tylu latach oczekiwa艅 i wszystkich tych rzeczach, kt贸re chcesz zrobi膰 z postaciami, my艣l臋, 偶e ta gra jest bardziej przesuni臋ta w czasie ni偶 pierwsza gra. By艂o o wiele wi臋cej aktor贸w i pisarzy.

  • Czy Kerrigan dowiedzia艂a si臋 o planach Durana? Kiedy rozmawia z Raynorem pod koniec jednej z misji w kt贸re zagrali艣my m贸wi: "Czas ucieka... nam wszystkim". Wi臋c wydaje si臋, 偶e ona wie, co si臋 dzieje...?

    Wiedzia艂a o tym przez jaki艣 czas, nie mog臋 ci powiedzie膰, co to by艂o. Ale ona nie wie wszystkiego. Uhm. Tak... to jest g贸wniana odpowied藕 ale to prawda, przysi臋gam!

  • Jedna z naszych obaw po tym jak pograli艣my troch臋 w kampani臋, to wtedy gdy dostali艣my dwie misje od Dr Hanson, ale na koniec tej drugiej m贸wi ona o "Raju" gdzie "mo偶emy uciec". Chc臋 po prostu by膰 pewien, 偶e nie idziemy nuta w nut臋 z typem Battlestar Galactica... w poszukiwaniu Kobol i temu podobne.

    Odno艣nie tych obaw... Pewnie, szuka czystego, 艂adnego miejsca do 偶ycia dla jej ludzi. To jest to o czym Galactica by艂a, StarCraft 2 ma tylko w tym miejscu podobn膮 histori臋. Los jej ludzi mo偶e przybra膰 r贸偶ne formy. Ale nie jest to a偶 tak wa偶ny motyw jak w [filmie] Galactica... sprawia to wra偶enie czego艣 co ju偶 widzieli艣my, jednak mo偶na kontynuowa膰 czerpanie przyjemno艣ci z gry cokolwiek oni zrobi膮 lub nie... Uniwersum StarCrafta ma to do siebie, 偶e utrudnia 偶ycie ludziom. Ale mog膮 prze偶y膰!

  • Mo偶esz nam powiedzie膰 troch臋 o procesie, przez, kt贸ry przechodzisz, kiedy pracujesz nad projektowaniem t艂a historii planet? W jaki spos贸b decydujesz o tym czy to b臋dzie jatka albo czy mieszka艅cy do艣wiadczyli jakiej艣 nag艂ej zmiany i sk膮d si臋 bierze taka historia?

    Wp艂ywa na to du偶o rzeczy. Nie ko艅czy to si臋 tylko na g艂贸wnej historii, mo偶e by膰 to na przyk艂ad typ gruntu, kt贸ry tworzymy, co jest w nich spoko, permutacje tego terenu. Mog膮 to by膰 deweloperzy, kt贸rzy maj膮 instynktowne podej艣cie do misji, dla przyk艂adu "chcemy bardzo zrobi膰 ten typ misji" albo, gdy "oh, to tu pasuje". Istnieje szereg warunk贸w, kt贸re wchodz膮 w sk艂ad tych map. Dla Hansons 01 gdzie pokazujemy Agria?臋 gdzie liczba Zerg贸w wzrasta i podnosi adrenalin臋. Chcemy pokaza膰, 偶e w najbardziej sielankowych momentach wszystko szlag trafia. Czasami historia tego wymaga. Innym razem jest kapry艣nie, albo spokojnie albo znowu偶 goni za sprytnymi haczykami ? mo偶e to by膰 r贸偶na ilo艣膰 tego typu rzeczy. Historia przewa偶nie przed projektowaniem misji jest naprawd臋 szeroka i wiemy generalnie, 偶e "chcemy sko艅czy膰 histori臋 o Dr Hanson w... 4, 5 map", cokolwiek to znaczy. Wi臋c popatrzmy w ten typ misji, kt贸re wydaj膮 si臋 odpowiednie dla tego trendu i popatrzmy co ka偶da z tych misji... jest naprawd臋 du偶o warstw, kt贸re wchodz膮 w to ale nie mog膮 si臋 powtarza膰. Historia jest jednym z wybor贸w na "wadze" gdzie wszystko jest wzgl臋dne w stosunku do wszystkiego innego. Je艣li podci膮gniesz co艣 tutaj to co艣 spadnie tam - jest to pr贸ba zbalansowania w warunkach kiedy wszystko si臋 spotyka pod koniec dnia pomi臋dzy: sztuka, d藕wi臋k i wygl膮d.

  • W jakim czasie w 艣wiecie StarCrafta umiejscowi艂by艣 sag臋 Dark Templar?

    Je偶eli usiad艂by艣 i przeczyta艂 wszystkie pod rz膮d... my艣l臋 偶e... Bo偶e, te偶 je ostatnio czyta艂em. W sumie dziej膮 si臋 one cztery lata po Brood War, a wi臋c kilka miesi臋cy b膮d藕 nawet rok przed StarCraftem II i maj膮 z nim pewien zwi膮zek. W trylogii Zergowie pojawiaj膮 si臋 w niekt贸rych miejscach, takich jak Aiur, na kt贸rym wiemy, 偶e ju偶 byli, ale jeszcze nie pojawiaj膮 si臋 w Terra艅skim Dominium, UNN czy innych ludzkich programach informacyjnych, a mimo to wiadomo powszechnie 偶e istniej膮.

  • W bonusowej misji na p艂ycie ze StarCraftem Fenix opowiada o tym jak razem z Artanisem podbijali Tagal na Dannuth VII, czy kryje si臋 za tym jakich艣 w膮tek fabularny?

    Powiem, wprost, 偶e to jest co艣, co wymy艣li艂em na szybko. W 艣wiecie, kt贸ry sobie wyobra偶asz jest du偶o ras i w膮tk贸w, o kt贸rych tylko wspominamy. Podobnie jak w WarCrafcie mo偶esz sypa膰 nazwami a potem je zmieniasz, bo jest jeszcze ca艂y 艣wiat do odkrycia. Spos贸b, w jaki StarCraft nabywa艂 kszta艂tu? problemem aby powr贸ci膰 do Tagal jest co艣 w stylu "Cholera, to prawda czy po prostu co艣 co ju偶 dawno zostawi艂em to za sob膮?" Chyba ostatni raz s艂ysza艂em t膮 nazw臋, gdy j膮 zapisa艂em, wi臋c nie mog臋 nic o tym opowiedzie膰. Jednak z pewno艣ci膮 znajdziecie du偶o innych drobiazg贸w, kt贸re wepchn臋li艣my w ostatniej chwili. Ciekaw膮 rzecz膮 o Protossach jest ich powszechna misja zwana "Dae'Uhl", kt贸ra polega na pilnowaniu wszech艣wiata i bronienia s艂abszych istot? tylko jakich? Tak jak w misji w kt贸rej Fenix wspomina o wielu polach bitwy, a Ty zastanawiasz si臋 "呕e co? Przecie偶 Zergowie pojawili si臋 jakie艣 3 miesi膮ce temu". To prawda 偶e StarCraft to co艣 wi臋cej ni偶 te trzy rasy, w tle wida膰 du偶o zr贸偶nicowanych stworze艅 o kt贸rych jeszcze nie pomy艣leli艣my. Dzi臋ki za przypomnienie, wygl膮da na to 偶e to kolejna rzecz do kt贸rej powinni艣my si臋 przy艂o偶y膰.

  • Czy s膮 mo偶e jakie艣 inne rasy, kt贸re si臋 pojawi膮, inne ni偶 Crittersy?

    Prawdopodobnie nie b臋dzie ich w Wings of Liberty. Szczerze, tak, powinni艣my zag艂臋bi膰 si臋 bardziej w tego typu rzeczy. Nie wiem co zrobimy.

  • Stukov: czy on powr贸ci, czy ca艂kowicie znikn膮艂 od czas贸w Resurrection IV?

    Odpowiem na to cz膮stkowo. Jest to bardzo ciekawe, ale zobaczymy. Nie mamy 偶adnych plan贸w wzgl臋dem niego w pierwszej cz臋艣ci (Trylogii). Istnieje kilka bardzo ciekawych haczyk贸w o nim i o tym, co si臋 z nim sta艂o, ale przez to wszystko, co si臋 dzieje z "Zergowsk膮" cz臋艣ci膮 historii, nie mamy 偶adnych du偶ych plan贸w z jego postaci膮. Nie chc臋 nic obiecywa膰, jest co艣 bardzo interesuj膮cego, co chcemy poci膮gn膮膰, je艣li b臋dziemy wiedzie膰 jak to zrobi膰. Jest bardzo du偶o ciekawych sposob贸w na zmian臋 charakteru postaci bez znacz膮cej ingerencji w ca艂膮 histori臋.

  • Dla tych ludzi, kt贸rzy tworz膮 ich w艂asne kampanie i historie, sk膮d bierzecie inspiracje dla haczyk贸w i decyzji 偶eby tworzy艂y si臋 potem z tego r贸偶ne wa偶ne wydarzenia?

    Znowu to samo, prawdopodobnie wp艂ywa na to du偶o czynnik贸w. A zw艂aszcza w tym czasie, kiedy tworzenie historii dla StarCrafta 2 k艂adzie wi臋kszy nacisk na prac臋 zespo艂ow膮. Nad pierwsz膮 cz臋艣ci膮 (StarCrafta) pracowa艂em tylko ja i ten James Finney, by艂 g艂贸wnym projektantem, a ja g艂贸wnym pisarzem. Jednak naprawd臋 wsp贸艂pracowali艣my, po prostu siadali艣my tu i dyskutowali艣my o tym co mamy. Tym razem jest to wi臋cej pracy zespo艂owej, tak jak ja i Andy Chambers, ten inny pisarz, siadamy i m贸wimy "co my tu zrobimy". Dyrektorzy artystyczni, g艂贸wni projektanci, jest du偶o zainteresowanych stron w tworzeniu historii. I m贸wi膮c o rozgrywce dla jednego gracza mam na my艣li warunki, w jakich powstaje historia, bohaterowie, kt贸rych pokazujemy, to s膮 te przestrzenie, kt贸re mocno ca艂y czas szlifujemy.

    Jak dla mnie to ja kocham powielanie mitologicznych cykl贸w, jak mroczne grzechy przesz艂o艣ci wracaj膮 nawiedzi膰 tera藕niejszo艣膰. Kocham to "bagno". Lubi臋 zepsutych ludzi staraj膮cych si臋 o odkupienie - ludzie jak Raynor i Kerrigan, dwoje najbardziej osamotnionych os贸b w wszech艣wiecie, pobici: czy s膮 oni wstanie si臋 wyci膮gn膮膰 z bagna, w kt贸re wdepn臋li i czy s膮 oni wstanie odkupi膰 swe winy? Staram si臋 goni膰 za rzeczami tego typu, jak relacja pomi臋dzy Kerrigan a Raynorem, jest ona dla mnie sercem StarCrafta, ale moi wsp贸艂pracownicy m贸wi膮 "tak, cokolwiek brachu, najwa偶niejszy jest multiplayer". 艢wiruj臋 na tym punkcie, poniewa偶 jak bardzo realistyczne postacie jeste艣my wstanie stworzy膰, w 艣rodku tego ca艂ego gwiezdnego konfliktu i tych staro偶ytnych ras, kt贸re tocz膮 bitw臋 o w艂adz臋 jest tylko tych dwoje samotnych os贸b, kt贸rych historie opowiedziane b臋d膮 mia艂y wp艂yw na wszystko inne. Wydaje mi si臋, 偶e warto za tym gania膰, a wszystko inne dla mnie wychodzi po za termin tworzenia lub stykania si臋 historii.

    Ale my艣l臋, 偶e zainteresowane strony tworz膮 ich w艂asne ulubione motywy i goni膮 one historie w kt贸rych pasuj膮. To znaczy, ogl膮damy wszystkie tego typu rzeczy jak Galactica i tego typu science-fiction oraz fantasy - to wszystko nap臋dza ci臋 do wyobra偶enia sobie tych kampanii i czegokolwiek innego. To jest zainspirowane tym science-fiction - jestem pewien, 偶e Buck Rogers ma sw贸j wk艂ad w cz臋艣膰 DNA StarCrafta 2. To wymaga bardzo du偶o innych postaci - inspiracja jest najwa偶niejsza, p贸藕ne serwisy informacyjne, to wszystko definiuje narratora, kt贸rym ty jeste艣 dla nas wszystkich. Je艣li wchodzisz na sesj臋 tworzenia pleneru albo grupy do tworzenia kampanii, my艣l臋, 偶e to wszystko po prostu ci臋 nakr臋ca. Musisz pogrywa膰 z kawa艂kami puzzli aby jeden pasowa艂 lepiej ni偶 inny, na przyk艂ad gdy "Widzia艂em pokemony i spodoba艂y mi si臋 te ma艂e kulki..." i mo偶e nie, r贸wnie dobrze mo偶e to nie pasowa膰. Musimy to wszystko zrozumie膰 na poziomie plemiennym, jakie s膮 nasze instynkty jako zesp贸艂, a nie tak jak 10 lat temu kiedy by艂 jedna lub dwie osoby. Jest to z pewno艣ci膮 pozmieniane "w locie" 偶eby by艂o lepiej, my艣l臋, 偶e ta historia jest opowiedziana z wi臋kszej ilo艣ci perspektyw, w szerszym znaczeniu tego, co pasuje publiczno艣ci.

  • Czy mo偶na zainfekowa膰 Protoss贸w?

    Staram sobie przypomnie膰, czy nie ma 偶adnych specyficznych odpowiedzi na to z powie艣ci, m贸g艂bym przysi膮c, 偶e mieli艣my par臋 historii takich jak ostatnio ta manga. Ale gubi臋 si臋... my艣l臋, 偶e wol臋 nie odpowiada膰 na to pytanie. Jest ono bardzo dziwne. Jednak wewn膮trz w艂asnego umys艂u sam sobie odpowiadasz "jasne!".

  • Czyta艂em co艣 o nich, 偶e u偶ywaj膮 swoich psionicznych mocy, aby to cofn膮膰?

    Nie jestem pewien tego. W dzisiejszych czasach, kiedy jest tyle napisane na ten temat, nie jestem na czasie z tym wszystkim - je艣li kiedykolwiek by艂em - wszystkie te ma艂e i du偶e informacje na ten temat. To pytanie wdziera si臋 w rdze艅 tego co nazywamy mitologi膮, to pytanie b臋dzie nas nawiedza艂o przez nast臋pne 4 lata, jest to cz臋艣膰 DNA StarCrafta. Nie ma tak naprawd臋 sposobu, w jaki m贸g艂bym odpowiedzie膰 na to pytanie w pe艂ni usatysfakcjonowany.



Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona