Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Daggoth
Zobacz opis
Zmiany Protoss贸w w wersji Alfa (3)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Strona 1

Probe
Zealot
Stalker
Immortal
Nullifier (Disruptor)

Strona 2

High Templar
Dark Templar
Archon
Warp Prism
Observer
Strona 3

Colossus
Phoenix
Void Ray
Carrier
Mothership
<= Przejd藕 do strony 1
<= Przejd藕 do strony 2

Colossus

Colossus

Gdy zosta艂 przedstawiony po raz pierwszy, wydawa艂 si臋 偶ywcem wyj臋ty z "Wojny 艣wiat贸w". W przeciwie艅stwie do Reaver贸w, jednostki te zosta艂y zbudowane wy艂膮cznie do walki. Konklawe zakaza艂o jednak ich dalszej produkcji ze wzgl臋du na ich niszczycielsk膮 moc. Przeci膮gaj膮ca si臋 wojna z Zergami, zmusi艂a ostatecznie Protoss贸w do ponownego uruchomienia tych narz臋dzi zniszczenia.

Cztery d艂ugie odn贸偶a Colossusa umo偶liwiaj膮 mu bezproblemowe pokonywanie wzniesie艅 i klif贸w, co pozwala na ataki z zaskoczenia, zakradanie si臋 do niechronionych baz lub ucieczk臋 w razie niebezpiecze艅stw. Du偶a wysoko艣膰 umo偶liwia tak偶e poszerzenie pola widzenia jednostkom sojuszniczym, takim jak np. Stalkerzy lub Nie艣miertelni.

Rozmiar ma te偶 swoje wady - czyni Colossusa wra偶liwym na ataki z powietrza, bez mo偶liwo艣ci odwetu, co sprawia, 偶e b臋dzie on raczej atrakcyjnym celem dla my艣liwc贸w w StarCraft 2.
Mimo, 偶e jednostka uznawana jest za "du偶膮", b臋dzie mo偶na transportowa膰 j膮 Warp-Prismem.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Podczas pierwszej prezentacji, Colossus atakowa艂 za pomoc膮 przesuwaj膮cego si臋 promienia, zmieniaj膮cego cele po zniszczeniu poprzedniego. Podw贸jne Termalne Lance zadawa艂y 144 obra偶e艅 z "du偶膮" szybko艣ci膮 ataku i pozwala艂y na zniszczenie Nexusa w 35 sekund.

Colossus attack

W lutym 2008 zosta艂o to zmienione na seri臋 promieni wystrzeliwanych jednocze艣nie, 偶eby "da膰 bardziej interesuj膮cy efekt obszarowy, zmuszaj膮cy graczy do microwania". Ta animacja zawiera艂a pi臋膰 laser贸w, wystrzeliwanych z prawej lub lewej strony i prowadz膮cych ostrza艂 w prostej linii.
Ostateczna zmiana sposobu ataku (z prawej do lewej, lub z lewej do prawej, w zale偶no艣ci od pierwszego celu) pokazana zosta艂a na WWI 2008. Obra偶enia zadawane s膮 w tym samym czasie, a efekt wizualny ma by膰 po prostu atrakcyjny.

W marcu tego roku, potwierdzono r贸wnie偶, 偶e Colossus nie mo偶e ju偶 chodzi膰 ponad budynkami, zniszczalnymi elementami mapy lub efektami umiej臋tno艣ci specjalnych, jak np. Pola Si艂owego.

Phoenix

Phoenix

Pierwotnie, by艂 odpowiedzi膮 na brak Scouta i Corsaira, ostatecznie Phoenix sta艂 si臋 g艂贸wn膮 jednostk膮 przeciwlotnicz膮 w protosskiej flocie.

Ostatnie buildy, pokazuj膮, 偶e nowy my艣liwiec Protoss贸w korzysta z poprawionej Anty-grawitacji Nullifiera ? zdolno艣ci, pozwalaj膮cej unie艣膰 w powietrze na kr贸tki czas dwie wrogie/lub sojusznicze jednostki albo budynki. W zwi膮zku z nazw膮 jednostki, Phoenix b臋dzie wy艂膮czony na 12 sekund.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Phoenix WireframeWierzcie lub nie, ale w pewnym momencie Phoenix potrafi艂 atakowa膰 r贸wnie偶 cele naziemne. Podczas wcze艣niejszych prezentacji, ikona Feniksa posiada艂a dwie ikony - odpowiedzialne odpowiednio za atak naziemny i powietrzny. Kilka wcze艣niejszych screen贸w, pokazuje r贸wnie偶 t臋 jednostk臋, atakuj膮c膮 lub namierzaj膮c膮 naziemne jednostki Terran. Zmieniono to po cichu na build z WWI 2008, kiedy to rola Phoenixa skupi艂a si臋 bardziej na eliminacji zagro偶enia z powietrza.

Po BlizzCon 2008 okaza艂o si臋, 偶e my艣liwiec utraci艂 r贸wnie偶 swoj膮 zdolno艣膰 Power Overload, umo偶liwiaj膮c膮 zaatakowanie kilku cel贸w jednocze艣nie za cen臋 unieruchomienia na kr贸tki czas. Zast膮piono to znan膮 ju偶 Anty-Grawitacj膮.

Void Ray

Void Ray

Kolejna nowa jednostka w protosskiej flocie, kt贸rej si艂a p艂ynie z premii za d艂ugotrwa艂y atak. Jest to 艣wietne przeciw du偶ym i ci臋偶ko opancerzonym jednostkom oraz strukturom, lecz skrajnie nieefektywne w starciu z ma艂ymi jednostkami, takimi jak Marines i Zerglingi.

Void Ray mo偶e tak偶e 艣ciga膰 wolniejsze cele, utrzymuj膮c sw贸j atak. Jego bazowe obra偶enia, wynosz膮ce 6, zwielokrotniane s膮 czterokrotnie po pierwszych 2 sekundach i o艣miokrotnie po kolejnych 4 sekundach.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Void Ray Wczesne projekty ukazywa艂y znacznie ja艣niejszy kolor - gdy Void Ray s艂u偶y艂 jako okr臋t flagowy. Wygl膮d uleg艂 zmianie kiedy usuni臋to Tempesta. Po tym fakcie, Void Ray zosta艂 tak偶e nieco zmniejszony, by ust臋powa膰 charakterem Carrierowi.

W sierpniu 2008 dano nowej jednostce mo偶liwo艣膰 ataku podczas ruchu, czyni膮c ze艅 gro藕n膮 bro艅 w pogoni za unosz膮cymi si臋 budynkami Terran lub Battlecruiserami.

Void Ray zmieni艂 tak偶e nazw臋, wcze艣niej b臋d膮c znany jako Warp Ray, prawdopodobnie po to, by fragment "Warp" zwolni膰 dla wspomnianego Warp Prisma.


Carrier

Carrier

Odzyskuje funkcj臋 okr臋tu flagowego. Jednostka ta by艂a dziwnie nieobecna podczas pierwszych prezentacji SC2. Pierwotnie zast膮piono j膮 Tempestem Dark Templar贸w, jednak ten statek nie przetrwa艂 w zwi膮zku z oburzeniem fan贸w. Tak jak poprzednio, Carrier nie atakuje bezpo艣rednio, lecz produkuje do 8 dron贸w bojowych, strzelaj膮cych do cel贸w naziemnych i powietrznych.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
W kwietniu 2008, Carrier dosta艂 mo偶liwo艣膰 produkowania My艣liwc贸w Eskortuj膮cych - nowego typu drona, kosztuj膮cego minera艂y i zostaj膮cego w u偶yciu przez 45 sekund. Tak jak Interceptor贸w, tych my艣liwc贸w mog艂o by膰 4 na raz, co mia艂o zmusi膰 graczy do decyzji, kiedy skorzysta膰 z "pe艂nej si艂y ognia protosskiej floty". Ta zdolno艣膰 znikn臋艂a w buildzie z WWI 2008.

W kwietniu r贸wnie偶, Karune potwierdzi艂, 偶e produkcja Interceptor贸w mo偶e zosta膰 zautomatyzowana, co jest trzeci膮 zdolno艣ci膮 tego typu (po naprawie SCV i leczeniu Medivaca).

Mothership

Mothership

B臋d膮cy zagro偶eniem dla pozycji Carriera, sta艂 si臋 tematem dyskusji na wielu forach. Jest to pot臋偶ny okr臋t, wezwany po utracie Aiur. Wyposa偶ono go w jedne z najpot臋偶niejszych zdolno艣ci w grze.

Mothership jest drug膮 jednostk膮 (po Immortalu), kt贸ra mo偶e przetrwa膰 bezpo艣rednie trafienie terra艅skim pociskiem j膮drowym.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Mothership zaczyna艂 jako jednostka unikalna, podobna do bohatera z WarCrafta III - to by艂 g艂贸wny pow贸d, dla kt贸rego cz臋艣膰 fan贸w nie spodoba艂 si臋 projekt tego statku. M贸g艂 atakowa膰 tylko cele naziemne i zaczyna艂 z trzema zdolno艣ciami: Time Bomb, Planet Cracker i budz膮c膮 strach Black Hole.

Na BlizzCon 2007 usuni臋to "unikalny" status wraz z Timbe Bomb i Black Hole. W tym czasie Mothership zyska艂 pole maskuj膮ce, dzia艂aj膮ce jak s艂absza wersja tego, generowanego przez Arbitra. StarCraft2.com wskazywa艂o w tym czasie na powr贸t Time Bomb.

Time Bomb W grudniu 2007 Karune potwierdzi艂, 偶e Statek-matka mo偶e atakowa膰 r贸wnie偶 cele powietrzne. W lutym 2008, unikalny status powr贸ci艂, by zosta膰 usuni臋tym ju偶 w marcu z dodaniem nowej zdolno艣ci - Vortex.

W Q&A 35 potwierdzono usuni臋cie Time Bomb i Black Hole na rzecz Recall i Energy Transfer. Bomba Czasowa powr贸ci艂a jednak kilka dni p贸藕niej. Podczas tych uaktualnie艅, Time Bomb zmieni艂 charakter ze zdolno艣ci aktywowanej automatycznie, na wymagaj膮c膮 okre艣lenia celu.

M贸wiono o ponownym uczynieniu Mothershipa jednostk膮 specjaln膮, jednak na BlizzCon 2008 mo偶na by艂o mie膰 kilka takich okr臋t贸w. Brakowa艂o r贸wnie偶 Planet Crackera, Recall i Energy Transfer.

Na pocz膮tku grudnia Cydra obwie艣ci艂, 偶e zn贸w na ka偶dego protosskiego gracza przypada艂 b臋dzie tylko jeden Mothership.


<= Przejd藕 do strony 1
<= Przejd藕 do strony 2


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona