Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protosss Probe
Zobacz opis
Zmiany Protossów w wersji Alfa (3)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Strona 1

Probe
Zealot
Stalker
Immortal
Nullifier (Disruptor)

Strona 2

High Templar
Dark Templar
Archon
Warp Prism
Observer
Strona 3

Colossus
Phoenix
Void Ray
Carrier
Mothership
<= Przejdź do strony 1
<= Przejdź do strony 2

Colossus

Colossus

Gdy został przedstawiony po raz pierwszy, wydawał się żywcem wyjęty z "Wojny światów". W przeciwieństwie do Reaverów, jednostki te zostały zbudowane wyłącznie do walki. Konklawe zakazało jednak ich dalszej produkcji ze względu na ich niszczycielską moc. Przeciągająca się wojna z Zergami, zmusiła ostatecznie Protossów do ponownego uruchomienia tych narzędzi zniszczenia.

Cztery długie odnóża Colossusa umożliwiają mu bezproblemowe pokonywanie wzniesień i klifów, co pozwala na ataki z zaskoczenia, zakradanie się do niechronionych baz lub ucieczkę w razie niebezpieczeństw. Duża wysokość umożliwia także poszerzenie pola widzenia jednostkom sojuszniczym, takim jak np. Stalkerzy lub Nieśmiertelni.

Rozmiar ma też swoje wady - czyni Colossusa wrażliwym na ataki z powietrza, bez możliwości odwetu, co sprawia, że będzie on raczej atrakcyjnym celem dla myśliwców w StarCraft 2.
Mimo, że jednostka uznawana jest za "dużą", będzie można transportować ją Warp-Prismem.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Podczas pierwszej prezentacji, Colossus atakował za pomocą przesuwającego się promienia, zmieniającego cele po zniszczeniu poprzedniego. Podwójne Termalne Lance zadawały 144 obrażeń z "dużą" szybkością ataku i pozwalały na zniszczenie Nexusa w 35 sekund.

Colossus attack

W lutym 2008 zostało to zmienione na serię promieni wystrzeliwanych jednocześnie, żeby "dać bardziej interesujący efekt obszarowy, zmuszający graczy do microwania". Ta animacja zawierała pięć laserów, wystrzeliwanych z prawej lub lewej strony i prowadzących ostrzał w prostej linii.
Ostateczna zmiana sposobu ataku (z prawej do lewej, lub z lewej do prawej, w zależności od pierwszego celu) pokazana została na WWI 2008. Obrażenia zadawane są w tym samym czasie, a efekt wizualny ma być po prostu atrakcyjny.

W marcu tego roku, potwierdzono również, że Colossus nie może już chodzić ponad budynkami, zniszczalnymi elementami mapy lub efektami umiejętności specjalnych, jak np. Pola Siłowego.

Phoenix

Phoenix

Pierwotnie, był odpowiedzią na brak Scouta i Corsaira, ostatecznie Phoenix stał się główną jednostką przeciwlotniczą w protosskiej flocie.

Ostatnie buildy, pokazują, że nowy myśliwiec Protossów korzysta z poprawionej Anty-grawitacji Nullifiera ? zdolności, pozwalającej unieść w powietrze na krótki czas dwie wrogie/lub sojusznicze jednostki albo budynki. W związku z nazwą jednostki, Phoenix będzie wyłączony na 12 sekund.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Phoenix WireframeWierzcie lub nie, ale w pewnym momencie Phoenix potrafił atakować również cele naziemne. Podczas wcześniejszych prezentacji, ikona Feniksa posiadała dwie ikony - odpowiedzialne odpowiednio za atak naziemny i powietrzny. Kilka wcześniejszych screenów, pokazuje również tę jednostkę, atakującą lub namierzającą naziemne jednostki Terran. Zmieniono to po cichu na build z WWI 2008, kiedy to rola Phoenixa skupiła się bardziej na eliminacji zagrożenia z powietrza.

Po BlizzCon 2008 okazało się, że myśliwiec utracił również swoją zdolność Power Overload, umożliwiającą zaatakowanie kilku celów jednocześnie za cenę unieruchomienia na krótki czas. Zastąpiono to znaną już Anty-Grawitacją.

Void Ray

Void Ray

Kolejna nowa jednostka w protosskiej flocie, której siła płynie z premii za długotrwały atak. Jest to świetne przeciw dużym i ciężko opancerzonym jednostkom oraz strukturom, lecz skrajnie nieefektywne w starciu z małymi jednostkami, takimi jak Marines i Zerglingi.

Void Ray może także ścigać wolniejsze cele, utrzymując swój atak. Jego bazowe obrażenia, wynoszące 6, zwielokrotniane są czterokrotnie po pierwszych 2 sekundach i ośmiokrotnie po kolejnych 4 sekundach.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Void Ray Wczesne projekty ukazywały znacznie jaśniejszy kolor - gdy Void Ray służył jako okręt flagowy. Wygląd uległ zmianie kiedy usunięto Tempesta. Po tym fakcie, Void Ray został także nieco zmniejszony, by ustępować charakterem Carrierowi.

W sierpniu 2008 dano nowej jednostce możliwość ataku podczas ruchu, czyniąc zeń groźną broń w pogoni za unoszącymi się budynkami Terran lub Battlecruiserami.

Void Ray zmienił także nazwę, wcześniej będąc znany jako Warp Ray, prawdopodobnie po to, by fragment "Warp" zwolnić dla wspomnianego Warp Prisma.


Carrier

Carrier

Odzyskuje funkcję okrętu flagowego. Jednostka ta była dziwnie nieobecna podczas pierwszych prezentacji SC2. Pierwotnie zastąpiono ją Tempestem Dark Templarów, jednak ten statek nie przetrwał w związku z oburzeniem fanów. Tak jak poprzednio, Carrier nie atakuje bezpośrednio, lecz produkuje do 8 dronów bojowych, strzelających do celów naziemnych i powietrznych.

Jak zmieniła się ta jednostka?
W kwietniu 2008, Carrier dostał możliwość produkowania Myśliwców Eskortujących - nowego typu drona, kosztującego minerały i zostającego w użyciu przez 45 sekund. Tak jak Interceptorów, tych myśliwców mogło być 4 na raz, co miało zmusić graczy do decyzji, kiedy skorzystać z "pełnej siły ognia protosskiej floty". Ta zdolność zniknęła w buildzie z WWI 2008.

W kwietniu również, Karune potwierdził, że produkcja Interceptorów może zostać zautomatyzowana, co jest trzecią zdolnością tego typu (po naprawie SCV i leczeniu Medivaca).

Mothership

Mothership

Będący zagrożeniem dla pozycji Carriera, stał się tematem dyskusji na wielu forach. Jest to potężny okręt, wezwany po utracie Aiur. Wyposażono go w jedne z najpotężniejszych zdolności w grze.

Mothership jest drugą jednostką (po Immortalu), która może przetrwać bezpośrednie trafienie terrańskim pociskiem jądrowym.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Mothership zaczynał jako jednostka unikalna, podobna do bohatera z WarCrafta III - to był główny powód, dla którego część fanów nie spodobał się projekt tego statku. Mógł atakować tylko cele naziemne i zaczynał z trzema zdolnościami: Time Bomb, Planet Cracker i budzącą strach Black Hole.

Na BlizzCon 2007 usunięto "unikalny" status wraz z Timbe Bomb i Black Hole. W tym czasie Mothership zyskał pole maskujące, działające jak słabsza wersja tego, generowanego przez Arbitra. StarCraft2.com wskazywało w tym czasie na powrót Time Bomb.

Time Bomb W grudniu 2007 Karune potwierdził, że Statek-matka może atakować również cele powietrzne. W lutym 2008, unikalny status powrócił, by zostać usuniętym już w marcu z dodaniem nowej zdolności - Vortex.

W Q&A 35 potwierdzono usunięcie Time Bomb i Black Hole na rzecz Recall i Energy Transfer. Bomba Czasowa powróciła jednak kilka dni później. Podczas tych uaktualnień, Time Bomb zmienił charakter ze zdolności aktywowanej automatycznie, na wymagającą określenia celu.

Mówiono o ponownym uczynieniu Mothershipa jednostką specjalną, jednak na BlizzCon 2008 można było mieć kilka takich okrętów. Brakowało również Planet Crackera, Recall i Energy Transfer.

Na początku grudnia Cydra obwieścił, że znów na każdego protosskiego gracza przypadał będzie tylko jeden Mothership.


<= Przejdź do strony 1
<= Przejdź do strony 2


Poprzednia strona Na górę Następna strona