|
|
|
Patch 1.15 - 24.07.2012
Zmiany ogólne
- Nowy interfejs Battlenet!
- Wygląd i funkcjonalność interfejsu zostały zupełnie odświeżone
- Pojawił się SC2 Arcade! By udostępnić tę fukncję, dokonano istotnych zmian w UI. Dodano dwa nowe przyciski: Arcade, który służy jako portal do nowego trybu gier własnych (Custom Games), prezentującego znaczące ulepszenie znajdowania, oceniania i rozgrywania własnych gier. Przycisk StarCraft II - dający dostęp do klasycznego trybu single player i rozgrywki wieloosobowej, włączając w to kampanię, ladder i inne
Arcade Button:
- Dodano nowy przycisk Arcade w lewym górnym rogu głównego panelu nawigacyjnego Battle.net. Custom Games, niegdyś umieszczone w oddzielnym interfejsie, będą teraz znajdowane tutaj z dodatkowymi opcjami. Gracze mają dzięki temu więcej możliwości znajdowania gier, uczestniczenia w nich i oceniania.
- Strona "Spotlight" (Wybrane, Najpopularniejsze) wyświetla nowe, lub coraz popularniejsze gry. Gracze mogą przeglądać w ten sposób wybrane, nowe i najwyżej oceniane przez społeczność mapy.
- Gry można wyszukiwać na podstawie gatunku, popularności, ocen, nowości i wzrostu popularności.
- Każdy Custom Game reprezentowany jest przez ikonkę. Ikona zawiera obrazek gry (dostarczony przez twórcę) i zawiera nazwę oraz ocenę gry.
- Kliknięcie na ikonę przenosi gracza do strony z informacjami o mapie - głównego portalu dla każdej gry w Arcade. Strona ta zawiera podsumowujące informacje, np. opis, obrazki, instrukcje, recenzje i inne informacje. Karta Gry zawiera kilka sekcji:
- Przegląd: zawiera opis gry i kilka zrzutów ekranu obrazujących akcję.
- Jak grać: tu gracze znajdą instrukcje (podstawowe i zaawansowane), na temat tego jak grać i wygrać. Jest też na dodatkowe obrazki, obrazujące porady.
- Spis poprawek: twórca umieszcza tu wykaz uaktualnień, pozwalając śledzić rozwój gry.
- Recenzje: po zakończeniu rozgrywki, gracze mogą wystawić mapie ocenę i dodać krótką recenzję słowną. Gdy mapa otrzyma wystarczającą liczbę ocen, przyznana zostanie jej średnia ocena, wyświetlana przy ikonie. Gracze mogą też oznaczać recenzje jako ''pomocne'', co umożliwi wyświetlanie najlepszych opinii w pierwszej kolejności.
- Przewodnik: twórcy mogą teraz publikować poradniki i przewodniki po swoich grach. Jeśli takowy zostanie utworzony, uaktywni się przycisk "Zagraj samouczek".
- Dodano przycisk "dołącz do czatu", który przenosi gracza do kanału o nazwie takiej samej, jak gra którą chce zagrać.
- Lista Gier Otwartych wyświetla gry, które nie osiągnęły jeszcze limitu graczy i można do nich dołączyć. Powinno to pomóc graczom odnaleźć aktywne rozgrywki i łatwiej dopasować partnerów oraz przeciwników.
Przycisk StarCraft:
- Gra rankingowa, dowolna i inne zostały przeniesione do menu pod odrębnym przyciskiem.
- Przycisk StarCraft został zreorganizowany w celu konsolidacji wszystkich klasycznych trybów single- i multiplayer w jeden, łatwy do nawigowania, ekran, gdzie dostępne jest:
- Multiplayer: Szybki mecz, Współpraca vs SI, Gra drużynowa i Gra dowolna.
- Single player: Kampania, Wyzwania, Gra przeciwko SI.
- Nowy tryb streamowania
- Nowy launcher pozwoli ładować pliki gry podczas rozgrywki. Powinno skrócić to czas ściągania, instalowania i patchowania. Czekamy na wasze opinie! Odwiedzajcie forum, by wyrazić swoje uwagi.
- Poprawki graficzne:
- Wiele poprawek fizyki we wszystkich obszarach rozgrywki.
- Zarządzanie teksturami i pamięcią zostało usprawnione by zużywać mniej pamięci.
- StarCraft II jest bardziej dokładny w ładowaniu zawartości, dzięki czemu występuje mniej przerw w grze.
- W Custom Games shadery ładowane są podczas wczytywania mapy, a nie podczas gry, przez co gra stała się płynniejsza.
- Mgła wojny poprawiona została tak, by lepiej pokazywać jednostki znajdujące się na jej skraju.
Interfejs Użytkownika
- Ogólne
- Maksymalna ilość zaznaczanych jednostek zwiększona została z 255 do 500.
- Przedmioty mogą być natychmiastowo sprzedawane, wciskając Ctrl + PPM.
- Przedmioty natychmiastowego użytku mogą teraz być wykorzystywane w trakcie celowania, bez anulowania celowania w Custom Games.
- Przedmioty mogą teraz wyświetlać wskaźniki zasięgu i efektu obszarowego, gdy korzysta się z celowania w Custom Games.
- Komendy ekwipunku dostępne są teraz jako skróty klawiszowe.
- Kolory sojuszu wpływają teraz na cały interfejs.
- Dodano nowy tryb wyświetlania ścieżek jednostek - minimapa pokazuje dokąd dana jednostka zmierza.
- Battle.net
- Przyciski "Wiadomości i społeczność" oraz "Pomoc" zostały usunięte w celu uproszczenia widoku. Ich opcje dostępne są z poziomu ekranu domowego.
- Ekran profilu gracza został zreorganizowany, by wyświetlać ogół informacji. Z tego ekranu gracze mają dostęp do podsumowania profilu, podsumowania kariery, historii meczy, recenzji i nagród.
- Dodano nowe statystyki: Gry Rozegrane W Tym Sezonie, Najczęściej Grane i Całkowita Liczba Gier w Karierze.
- Podsumowanie Kariery przeniesione zostało z działu "Ligi" do ekranu Profilu Gracza.
- Ekran pomocy dostępny jest z poziomu menu domowego zamiast z panelu nawigacyjnego.
- Samouczki są teraz lepiej dostępne z menu StarCrafta
- Dodano przycisk "Dołącz do czatu".
- Dodano zakładkę szybkiej nawigacji w lewej dolnej części interfejsu. Można tam przypisać do 5 ekranów, przełączanych klawiszami F1- F5.
- Dodano następujące polecenia:
- Dostępne gdziekolwiek na Battle.necie:
- /afk - przełącza gracza w status "zaraz wracam"
- /close - zamyka aktywne okno czata
- /help - wyświetla pomoc dotyczącą poleceń
- /min - minimalizuje aktywne okno
- /max - maksymalizuje dane okno
- /restore - przywraca wskazane okno do domyślnej pozycji i rozmiaru
- Dostępne tylko w czacie prywatnym z innym graczem:
- /dnd - ustawia status dnd
- /partyinvite - zaprasza wskazanego gracza do zespołu
- /partykick - usuwa wskazanego gracza z zespołu
- /block - blokuje wskazanego gracza
- /unblock - odblokowuje wskazanego gracza
- /addfriend - dodaje wskazanego gracza do znajomych
- /removefriend - usuwa ze znajomych
- /profile - otwiera profil danego gracza
- /report - otwiera okienko "Zgłoś naruszenie zasad"
- /friendnote - otwiera okno powiadomień dla danego gracza
- Gracze, którzy zaznaczyli opcję "Zezwól na wysyłanie wiadomości tylko znajomym" mogą teraz otrzymywać odpowiedzi od nieznajomych, jeśli rozpoczną z nimi rozmowę. Możliwość ta wygaśnie, jeśli któryś z rozmówców się wyloguje, lub rozmowa ustanie na 5min.
Edytor
- Ogólne
- Dodano wsparcie dla wyzwalaczy zdarzeń, portretów, dialogów i pasków statusu. Wszystkie szczegóły, porady i samouczki są tworzone, by użytkownicy mogli w pełni korzystać z nowych narzędzi. Niektóre ze zmian to:
- Nowe wsparcie (tzw. "Nineslice") wsparcie dla krawędzi obrazków
- Dodano wsparcie dla własnych pasków statusu
- Dodano wsparcie dla twórców do pełnej kontroli interfejsu dla obserwatorów oraz elementów dialogowych podczas obserwowania
- Dodano wsparcie dla list dialogowych w oknie wyzwalaczy (triggers)
- Dodano nowe funkcje oblewania tekstu w oknie wyzwalaczy
- Ramki w standardowym UI mogą być używane przy wyzwalaczach
- Użytkownicy mogą teraz korzystać z listy ostatnio tworzonych elementów pomocy, by przechowywać wskazówki, a funkcja DestroyHelpItem pozwala usuwać wskazówki pojedynczo, zamiast wszystkie na raz.
- Dodano nowe typy okien wyzwalaczy: Tooltip, Unit status, Unit Status Bar, Unit Status Duration Bar, Portret, Unit Modell, Offscreen Unit, Unit Target.
- Dodano nowe elementy w oknie wyzwalaczy: Behavior, Actor, Unit, Unit Link, Model, Paused, Light, Team Color, Team Color Index, Camera, Paused.
- Dodano różne usprawnienia Managera Przeglądu - Overview Manager:
- Datacomponent gry pokazuje teraz wszystkie użyte obiekty
- Uproszczono drzewo folderów oraz dodano widok folderu i typu
- Licznik użycia został dodany do obiektów
- Widok drzewa zostaje zachowany również po przeładowaniu danych
- Dodano wsparcie dla własnych obrazów minimapy wysokiej rozdzielczości
- Dodano wsparcie dla skrótu klawiszowego selfcast
- Dodano wsparcie pozwalające na nakładanie się przedmiotów
- Dodano wsparcie dla kilku rodzajów oświetlenia globalnego
- Ikona minimapy może teraz być dostosowana przez skalę, tło, skalę tła i kolor
- Edytor został uaktualniony by korzystać ze Stylów Wizualnych
- Dodano edycjÄ™ stylu czcionki w module tekstowym
- Zoptymalizowano ładowanie zależności
- Dodano nowe opcje funkcji Testuj dokument przy zachowaniu programu w trybie edytora i minimalizacji okna
- Dodano opcję Intensywność Cieni Statycznych używanych przy generowaniu cieni. Opcja znajduje się w sekcji Opcji Mapy menu Map.
- Dodano opcjÄ™ Stagger Periodic Trigger Events w Opcjach Mapy menu Map.
- Dodano wsparcie lepszej konfiguracji efektów fizyki, np ragdoll, impulsów, kręgów wodnych i rozprysków wody. Kolejne uaktualnienia zawierać będą dalsze wsparcie i opcje.
- Dodano funkcję "świecenia" (glow) czcionki
- Dodano nowÄ… flagÄ™ funkcji FontJustification
- Ulepszono czerwony tekst do filtrowania różnych grup błędów
- Wciśnięcie Ctrl + Alt + F11 pozwala teraz na ponowne ładowanie UI, co pozwala na natychmiastowe zobaczenie zmian dokonywanych w interfejsie.
- Ramki mają teraz funkcję AlphaMaskTexture która może zamaskować tworzenie podramek - użyteczne głównie przy maskowaniu ostrych brzegów ramek portretów.
Nowe moduły edytora
- Dodano nowy moduł przerywników filmowych - pozwoli on zarówno na proste animacje, jak i skomplikowane sceny, nadające się do kampanii. Dodano również kilka nowych opcji odtwarzania scenek.
- Nowy moduł AI został dodany w celu przyjaźniejszej konfiguracji fal przeciwników i kompozycji jednostek oraz dodawanie triggerów.
- Dodano nowy moduł UI , pozwalający na modyfikacje układu interfejsu. Początkowa wersja tego modułu zawiera prostą edycję plików XML.
Moduł danych
- Dodano wsparcie efektów, zachowań i obrazków opracowania umiejętności
- Dodano wsparcie efektu wystrzelenia rakiety
- Dodano wsparcie odbicia rakiety
Naprawa błędów
Ogólne
- Poprawiono wiele elementów związanych z błędami unikania terenu gdy pociski przekraczają brzegi klifów
- Usunięto wiele błędów związanych z atakami dalekiego zasięgu i macek
- Dodatek Fist of Furry z BlizzCon 2011 wyświetla się prawidłowo
- Osiągnięcie Free for All Gladiator nalicza prawidłowo punkty na Nerazim Crypt
- Tarcze Mothershipa zliczają prawidłowo w osiągnięciu Frugal Fighter
- EPM i APM naliczają się już prawidłowo
- Skrót CPM Observer nie odcina się już w rozwijalnym interfejsie
- Panel statusu nie będzie pokazywał się na szaro przy szybkim wciskaniu klawiszy jego skrótu
- Anulowanie menu skrótów klawiszem escape nie zapisuje już tymczasowych skrótów
- Załadowanie zapisanej gry podczas transmisji nie powoduje oczyszczenia ramki transmisji
- Nie da się już zmienić nazw zapisanej gry, która jest w użyciu
- Nie da się już dodać graczy SI do gry Aiur Chef
- Przejście do scenki filmowej z wciśniętym klawiszem Alt nie powoduje już stałego wyświetlania pasków statusu jednostek
- Kolejkowanie rozkazów ruchu, zatrzymania i patrolowania nie powoduje już błednego wyświetlania ścieżki patrolu
- Auto-wieżyczki i Zainfekowani Terranie nie liczą się już jako jednostki stracone w panelu liderów
- Efekty dymu i ognia nie powodują już dziwnego wyświetlania Perdition Turrets
- Przewijanie powtórki z zaznaczoną jednostką nie powoduje już znikania jej portretu
- Wciskanie alt+tab podczas ładowania mapy nie powoduje już przewijania kamery do góry mapy.
- ikona herosa nie wyświetla już purpurowego kwadratu dla zergów
- Usunięto problemy z kartami ATI Radeon x800
- Usunięto błąd przy kompilowaniu skryptu galaxy
- Usunieto problem z parsowaniem liczb dziesiętnych w skryptach galaxy
- Naprawiono błąd, powodujący zamrożenie portretów przy nadchodzącej transmisji
- Naprawiono błąd wyświetlający wszystkie statystyki jako zera
- Naprawiono błąd aktorów podczas ulepszania ataku Vikingów, gdy był on w trybie myśliwca
- Naprawiono niektóre błędy z wyświetlaniem tekstur na Char
- Naprawiono różne problemy z powiadomieniem dostępności Sentry w kampanii
- Rasy
- Protoss
- Zasięg Pylonów wyświetla się prawidłowo na niskich ustawieniach szczegółów
- Naprawiono problem z niektórymi strukturami, kontynuującymi mechanizm Warp-in mimo braku zasilania
- Terran
- Dźwięk Medivac_HealLoop odtwarza się już prawidłowo gdy gracz ręcznie ulecza jednostki
- Nie da się już ciasno nakładać jednostek na małych przestrzeniach z użyciem medivaków
- Command Center nie będzie już rezerwowało miejsca przy załadunku dla SCV, które zajęte są konstruowaniem budynków
- Siege Tanki nie używają już głosu SCV gdy nie uda im się wejść w Siege Mode
- Usunieto problem z używaniem naziemnej animacji śmierci przez latające budynki
- usunięto problem z atakiem Helliona, który zadawał obrażenia tylko zakopanym jednostkom, mimo że na linii ognia były również inne jednostki
- Naprawiono błąd wyświetlający Bunkier jako pusty, mimo że był pełen jednostek
- Naprawiono problem z animacją eksplozji Seeker Missile jeśli save został wczytany podczas lotu pocisku
- Zerg
- Banelingi będą teraz automatycznie się odkopywać w pobliżu Colossusa
- Banelingi uniesione przez Phoenixy korzystają teraz z odpowiedniego efektu graficznego i zadają obrażenia jednostkom poniżej
- Nie da się juz zakolejkowac rozkazów budowania dla pojedynczego Drona
- Morfowane jednostki nie utykają już w kokonach, jeśli te znajdowały się pod Hatchery
- Nydus Network i Nydus Wormy nie świecą już jeśli przechowują Drony trzymające minerały
- Aktywny Creep Tumor wyświetla się już prawidłowo, jeśli został anulowany podczas tworzenia
- Kokony Brood Lordów i Overseerów nie mogą już mieć wydanych rozkazów ruchu, utrzymania pozycji i patrolu, tylko zbiórki
|
|
Wykorzystane grafiki są własnością Blizzard Entertainment. |
| |
|
|
|
|
|
|