Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss High Templar
Zobacz opis
Zmiany w patchu 1.5

Patch 1.15 - 24.07.2012

Zmiany og贸lne

  • Nowy interfejs Battlenet!
    • Wygl膮d i funkcjonalno艣膰 interfejsu zosta艂y zupe艂nie od艣wie偶one
    • Pojawi艂 si臋 SC2 Arcade! By udost臋pni膰 t臋 fukncj臋, dokonano istotnych zmian w UI. Dodano dwa nowe przyciski: Arcade, kt贸ry s艂u偶y jako portal do nowego trybu gier w艂asnych (Custom Games), prezentuj膮cego znacz膮ce ulepszenie znajdowania, oceniania i rozgrywania w艂asnych gier. Przycisk StarCraft II - daj膮cy dost臋p do klasycznego trybu single player i rozgrywki wieloosobowej, w艂膮czaj膮c w to kampani臋, ladder i inne
    • Arcade Button:

      • Dodano nowy przycisk Arcade w lewym g贸rnym rogu g艂贸wnego panelu nawigacyjnego Battle.net. Custom Games, niegdy艣 umieszczone w oddzielnym interfejsie, b臋d膮 teraz znajdowane tutaj z dodatkowymi opcjami. Gracze maj膮 dzi臋ki temu wi臋cej mo偶liwo艣ci znajdowania gier, uczestniczenia w nich i oceniania.
        • Strona "Spotlight" (Wybrane, Najpopularniejsze) wy艣wietla nowe, lub coraz popularniejsze gry. Gracze mog膮 przegl膮da膰 w ten spos贸b wybrane, nowe i najwy偶ej oceniane przez spo艂eczno艣膰 mapy.
        • Gry mo偶na wyszukiwa膰 na podstawie gatunku, popularno艣ci, ocen, nowo艣ci i wzrostu popularno艣ci.
        • Ka偶dy Custom Game reprezentowany jest przez ikonk臋. Ikona zawiera obrazek gry (dostarczony przez tw贸rc臋) i zawiera nazw臋 oraz ocen臋 gry.
        • Klikni臋cie na ikon臋 przenosi gracza do strony z informacjami o mapie - g艂贸wnego portalu dla ka偶dej gry w Arcade. Strona ta zawiera podsumowuj膮ce informacje, np. opis, obrazki, instrukcje, recenzje i inne informacje. Karta Gry zawiera kilka sekcji:
          • Przegl膮d: zawiera opis gry i kilka zrzut贸w ekranu obrazuj膮cych akcj臋.
          • Jak gra膰: tu gracze znajd膮 instrukcje (podstawowe i zaawansowane), na temat tego jak gra膰 i wygra膰. Jest te偶 na dodatkowe obrazki, obrazuj膮ce porady.
          • Spis poprawek: tw贸rca umieszcza tu wykaz uaktualnie艅, pozwalaj膮c 艣ledzi膰 rozw贸j gry.
          • Recenzje: po zako艅czeniu rozgrywki, gracze mog膮 wystawi膰 mapie ocen臋 i doda膰 kr贸tk膮 recenzj臋 s艂own膮. Gdy mapa otrzyma wystarczaj膮c膮 liczb臋 ocen, przyznana zostanie jej 艣rednia ocena, wy艣wietlana przy ikonie. Gracze mog膮 te偶 oznacza膰 recenzje jako ''pomocne'', co umo偶liwi wy艣wietlanie najlepszych opinii w pierwszej kolejno艣ci.
          • Przewodnik: tw贸rcy mog膮 teraz publikowa膰 poradniki i przewodniki po swoich grach. Je艣li takowy zostanie utworzony, uaktywni si臋 przycisk "Zagraj samouczek".
        • Dodano przycisk "do艂膮cz do czatu", kt贸ry przenosi gracza do kana艂u o nazwie takiej samej, jak gra kt贸r膮 chce zagra膰.
        • Lista Gier Otwartych wy艣wietla gry, kt贸re nie osi膮gn臋艂y jeszcze limitu graczy i mo偶na do nich do艂膮czy膰. Powinno to pom贸c graczom odnale藕膰 aktywne rozgrywki i 艂atwiej dopasowa膰 partner贸w oraz przeciwnik贸w.

        Przycisk StarCraft:

      • Gra rankingowa, dowolna i inne zosta艂y przeniesione do menu pod odr臋bnym przyciskiem.
        • Przycisk StarCraft zosta艂 zreorganizowany w celu konsolidacji wszystkich klasycznych tryb贸w single- i multiplayer w jeden, 艂atwy do nawigowania, ekran, gdzie dost臋pne jest:
          • Multiplayer: Szybki mecz, Wsp贸艂praca vs SI, Gra dru偶ynowa i Gra dowolna.
          • Single player: Kampania, Wyzwania, Gra przeciwko SI.

  • Nowy tryb streamowania
    • Nowy launcher pozwoli 艂adowa膰 pliki gry podczas rozgrywki. Powinno skr贸ci膰 to czas 艣ci膮gania, instalowania i patchowania. Czekamy na wasze opinie! Odwiedzajcie forum, by wyrazi膰 swoje uwagi.
  • Poprawki graficzne:
    • Wiele poprawek fizyki we wszystkich obszarach rozgrywki.
    • Zarz膮dzanie teksturami i pami臋ci膮 zosta艂o usprawnione by zu偶ywa膰 mniej pami臋ci.
    • StarCraft II jest bardziej dok艂adny w 艂adowaniu zawarto艣ci, dzi臋ki czemu wyst臋puje mniej przerw w grze.
    • W Custom Games shadery 艂adowane s膮 podczas wczytywania mapy, a nie podczas gry, przez co gra sta艂a si臋 p艂ynniejsza.
    • Mg艂a wojny poprawiona zosta艂a tak, by lepiej pokazywa膰 jednostki znajduj膮ce si臋 na jej skraju.

Interfejs U偶ytkownika

  • Og贸lne
    • Maksymalna ilo艣膰 zaznaczanych jednostek zwi臋kszona zosta艂a z 255 do 500.
    • Przedmioty mog膮 by膰 natychmiastowo sprzedawane, wciskaj膮c Ctrl + PPM.
    • Przedmioty natychmiastowego u偶ytku mog膮 teraz by膰 wykorzystywane w trakcie celowania, bez anulowania celowania w Custom Games.
    • Przedmioty mog膮 teraz wy艣wietla膰 wska藕niki zasi臋gu i efektu obszarowego, gdy korzysta si臋 z celowania w Custom Games.
    • Komendy ekwipunku dost臋pne s膮 teraz jako skr贸ty klawiszowe.
    • Kolory sojuszu wp艂ywaj膮 teraz na ca艂y interfejs.
    • Dodano nowy tryb wy艣wietlania 艣cie偶ek jednostek - minimapa pokazuje dok膮d dana jednostka zmierza.
  • Battle.net
    • Przyciski "Wiadomo艣ci i spo艂eczno艣膰" oraz "Pomoc" zosta艂y usuni臋te w celu uproszczenia widoku. Ich opcje dost臋pne s膮 z poziomu ekranu domowego.
    • Ekran profilu gracza zosta艂 zreorganizowany, by wy艣wietla膰 og贸艂 informacji. Z tego ekranu gracze maj膮 dost臋p do podsumowania profilu, podsumowania kariery, historii meczy, recenzji i nagr贸d.
    • Dodano nowe statystyki: Gry Rozegrane W Tym Sezonie, Najcz臋艣ciej Grane i Ca艂kowita Liczba Gier w Karierze.
    • Podsumowanie Kariery przeniesione zosta艂o z dzia艂u "Ligi" do ekranu Profilu Gracza.
    • Ekran pomocy dost臋pny jest z poziomu menu domowego zamiast z panelu nawigacyjnego.
    • Samouczki s膮 teraz lepiej dost臋pne z menu StarCrafta
    • Dodano przycisk "Do艂膮cz do czatu".
    • Dodano zak艂adk臋 szybkiej nawigacji w lewej dolnej cz臋艣ci interfejsu. Mo偶na tam przypisa膰 do 5 ekran贸w, prze艂膮czanych klawiszami F1- F5.
    • Dodano nast臋puj膮ce polecenia:
      • Dost臋pne gdziekolwiek na Battle.necie:
        • /afk - prze艂膮cza gracza w status "zaraz wracam"
        • /close - zamyka aktywne okno czata
        • /help - wy艣wietla pomoc dotycz膮c膮 polece艅
        • /min - minimalizuje aktywne okno
        • /max - maksymalizuje dane okno
        • /restore - przywraca wskazane okno do domy艣lnej pozycji i rozmiaru
      • Dost臋pne tylko w czacie prywatnym z innym graczem:
        • /dnd - ustawia status dnd
        • /partyinvite - zaprasza wskazanego gracza do zespo艂u
        • /partykick - usuwa wskazanego gracza z zespo艂u
        • /block - blokuje wskazanego gracza
        • /unblock - odblokowuje wskazanego gracza
        • /addfriend - dodaje wskazanego gracza do znajomych
        • /removefriend - usuwa ze znajomych
        • /profile - otwiera profil danego gracza
        • /report - otwiera okienko "Zg艂o艣 naruszenie zasad"
        • /friendnote - otwiera okno powiadomie艅 dla danego gracza
    • Gracze, kt贸rzy zaznaczyli opcj臋 "Zezw贸l na wysy艂anie wiadomo艣ci tylko znajomym" mog膮 teraz otrzymywa膰 odpowiedzi od nieznajomych, je艣li rozpoczn膮 z nimi rozmow臋. Mo偶liwo艣膰 ta wyga艣nie, je艣li kt贸ry艣 z rozm贸wc贸w si臋 wyloguje, lub rozmowa ustanie na 5min.

    Edytor

  • Og贸lne
    • Dodano wsparcie dla wyzwalaczy zdarze艅, portret贸w, dialog贸w i pask贸w statusu. Wszystkie szczeg贸艂y, porady i samouczki s膮 tworzone, by u偶ytkownicy mogli w pe艂ni korzysta膰 z nowych narz臋dzi. Niekt贸re ze zmian to:
      • Nowe wsparcie (tzw. "Nineslice") wsparcie dla kraw臋dzi obrazk贸w
      • Dodano wsparcie dla w艂asnych pask贸w statusu
      • Dodano wsparcie dla tw贸rc贸w do pe艂nej kontroli interfejsu dla obserwator贸w oraz element贸w dialogowych podczas obserwowania
      • Dodano wsparcie dla list dialogowych w oknie wyzwalaczy (triggers)
      • Dodano nowe funkcje oblewania tekstu w oknie wyzwalaczy
      • Ramki w standardowym UI mog膮 by膰 u偶ywane przy wyzwalaczach
      • U偶ytkownicy mog膮 teraz korzysta膰 z listy ostatnio tworzonych element贸w pomocy, by przechowywa膰 wskaz贸wki, a funkcja DestroyHelpItem pozwala usuwa膰 wskaz贸wki pojedynczo, zamiast wszystkie na raz.
      • Dodano nowe typy okien wyzwalaczy: Tooltip, Unit status, Unit Status Bar, Unit Status Duration Bar, Portret, Unit Modell, Offscreen Unit, Unit Target.
      • Dodano nowe elementy w oknie wyzwalaczy: Behavior, Actor, Unit, Unit Link, Model, Paused, Light, Team Color, Team Color Index, Camera, Paused.
    • Dodano r贸偶ne usprawnienia Managera Przegl膮du - Overview Manager:
      • Datacomponent gry pokazuje teraz wszystkie u偶yte obiekty
      • Uproszczono drzewo folder贸w oraz dodano widok folderu i typu
      • Licznik u偶ycia zosta艂 dodany do obiekt贸w
      • Widok drzewa zostaje zachowany r贸wnie偶 po prze艂adowaniu danych
    • Dodano wsparcie dla w艂asnych obraz贸w minimapy wysokiej rozdzielczo艣ci
    • Dodano wsparcie dla skr贸tu klawiszowego selfcast
    • Dodano wsparcie pozwalaj膮ce na nak艂adanie si臋 przedmiot贸w
    • Dodano wsparcie dla kilku rodzaj贸w o艣wietlenia globalnego
    • Ikona minimapy mo偶e teraz by膰 dostosowana przez skal臋, t艂o, skal臋 t艂a i kolor
    • Edytor zosta艂 uaktualniony by korzysta膰 ze Styl贸w Wizualnych
    • Dodano edycj臋 stylu czcionki w module tekstowym
    • Zoptymalizowano 艂adowanie zale偶no艣ci
    • Dodano nowe opcje funkcji Testuj dokument przy zachowaniu programu w trybie edytora i minimalizacji okna
    • Dodano opcj臋 Intensywno艣膰 Cieni Statycznych u偶ywanych przy generowaniu cieni. Opcja znajduje si臋 w sekcji Opcji Mapy menu Map.
    • Dodano opcj臋 Stagger Periodic Trigger Events w Opcjach Mapy menu Map.
    • Dodano wsparcie lepszej konfiguracji efekt贸w fizyki, np ragdoll, impuls贸w, kr臋g贸w wodnych i rozprysk贸w wody. Kolejne uaktualnienia zawiera膰 b臋d膮 dalsze wsparcie i opcje.
    • Dodano funkcj臋 "艣wiecenia" (glow) czcionki
    • Dodano now膮 flag臋 funkcji FontJustification
    • Ulepszono czerwony tekst do filtrowania r贸偶nych grup b艂臋d贸w
    • Wci艣ni臋cie Ctrl + Alt + F11 pozwala teraz na ponowne 艂adowanie UI, co pozwala na natychmiastowe zobaczenie zmian dokonywanych w interfejsie.
    • Ramki maj膮 teraz funkcj臋 AlphaMaskTexture kt贸ra mo偶e zamaskowa膰 tworzenie podramek - u偶yteczne g艂贸wnie przy maskowaniu ostrych brzeg贸w ramek portret贸w.
  • Nowe modu艂y edytora
    • Dodano nowy modu艂 przerywnik贸w filmowych - pozwoli on zar贸wno na proste animacje, jak i skomplikowane sceny, nadaj膮ce si臋 do kampanii. Dodano r贸wnie偶 kilka nowych opcji odtwarzania scenek.
    • Nowy modu艂 AI zosta艂 dodany w celu przyja藕niejszej konfiguracji fal przeciwnik贸w i kompozycji jednostek oraz dodawanie trigger贸w.
    • Dodano nowy modu艂 UI , pozwalaj膮cy na modyfikacje uk艂adu interfejsu. Pocz膮tkowa wersja tego modu艂u zawiera prost膮 edycj臋 plik贸w XML.
  • Modu艂 danych
    • Dodano wsparcie efekt贸w, zachowa艅 i obrazk贸w opracowania umiej臋tno艣ci
    • Dodano wsparcie efektu wystrzelenia rakiety
    • Dodano wsparcie odbicia rakiety

    Naprawa b艂臋d贸w

  • Og贸lne
    • Poprawiono wiele element贸w zwi膮zanych z b艂臋dami unikania terenu gdy pociski przekraczaj膮 brzegi klif贸w
    • Usuni臋to wiele b艂臋d贸w zwi膮zanych z atakami dalekiego zasi臋gu i macek
    • Dodatek Fist of Furry z BlizzCon 2011 wy艣wietla si臋 prawid艂owo
    • Osi膮gni臋cie Free for All Gladiator nalicza prawid艂owo punkty na Nerazim Crypt
    • Tarcze Mothershipa zliczaj膮 prawid艂owo w osi膮gni臋ciu Frugal Fighter
    • EPM i APM naliczaj膮 si臋 ju偶 prawid艂owo
    • Skr贸t CPM Observer nie odcina si臋 ju偶 w rozwijalnym interfejsie
    • Panel statusu nie b臋dzie pokazywa艂 si臋 na szaro przy szybkim wciskaniu klawiszy jego skr贸tu
    • Anulowanie menu skr贸t贸w klawiszem escape nie zapisuje ju偶 tymczasowych skr贸t贸w
    • Za艂adowanie zapisanej gry podczas transmisji nie powoduje oczyszczenia ramki transmisji
    • Nie da si臋 ju偶 zmieni膰 nazw zapisanej gry, kt贸ra jest w u偶yciu
    • Nie da si臋 ju偶 doda膰 graczy SI do gry Aiur Chef
    • Przej艣cie do scenki filmowej z wci艣ni臋tym klawiszem Alt nie powoduje ju偶 sta艂ego wy艣wietlania pask贸w statusu jednostek
    • Kolejkowanie rozkaz贸w ruchu, zatrzymania i patrolowania nie powoduje ju偶 b艂ednego wy艣wietlania 艣cie偶ki patrolu
    • Auto-wie偶yczki i Zainfekowani Terranie nie licz膮 si臋 ju偶 jako jednostki stracone w panelu lider贸w
    • Efekty dymu i ognia nie powoduj膮 ju偶 dziwnego wy艣wietlania Perdition Turrets
    • Przewijanie powt贸rki z zaznaczon膮 jednostk膮 nie powoduje ju偶 znikania jej portretu
    • Wciskanie alt+tab podczas 艂adowania mapy nie powoduje ju偶 przewijania kamery do g贸ry mapy.
    • ikona herosa nie wy艣wietla ju偶 purpurowego kwadratu dla zerg贸w
    • Usuni臋to problemy z kartami ATI Radeon x800
    • Usuni臋to b艂膮d przy kompilowaniu skryptu galaxy
    • Usunieto problem z parsowaniem liczb dziesi臋tnych w skryptach galaxy
    • Naprawiono b艂膮d, powoduj膮cy zamro偶enie portret贸w przy nadchodz膮cej transmisji
    • Naprawiono b艂膮d wy艣wietlaj膮cy wszystkie statystyki jako zera
    • Naprawiono b艂膮d aktor贸w podczas ulepszania ataku Viking贸w, gdy by艂 on w trybie my艣liwca
    • Naprawiono niekt贸re b艂臋dy z wy艣wietlaniem tekstur na Char
    • Naprawiono r贸偶ne problemy z powiadomieniem dost臋pno艣ci Sentry w kampanii

    • Rasy
      • Protoss
        • Zasi臋g Pylon贸w wy艣wietla si臋 prawid艂owo na niskich ustawieniach szczeg贸艂贸w
        • Naprawiono problem z niekt贸rymi strukturami, kontynuuj膮cymi mechanizm Warp-in mimo braku zasilania
      • Terran
        • D藕wi臋k Medivac_HealLoop odtwarza si臋 ju偶 prawid艂owo gdy gracz r臋cznie ulecza jednostki
        • Nie da si臋 ju偶 ciasno nak艂ada膰 jednostek na ma艂ych przestrzeniach z u偶yciem medivak贸w
        • Command Center nie b臋dzie ju偶 rezerwowa艂o miejsca przy za艂adunku dla SCV, kt贸re zaj臋te s膮 konstruowaniem budynk贸w
        • Siege Tanki nie u偶ywaj膮 ju偶 g艂osu SCV gdy nie uda im si臋 wej艣膰 w Siege Mode
        • Usunieto problem z u偶ywaniem naziemnej animacji 艣mierci przez lataj膮ce budynki
        • usuni臋to problem z atakiem Helliona, kt贸ry zadawa艂 obra偶enia tylko zakopanym jednostkom, mimo 偶e na linii ognia by艂y r贸wnie偶 inne jednostki
        • Naprawiono b艂膮d wy艣wietlaj膮cy Bunkier jako pusty, mimo 偶e by艂 pe艂en jednostek
        • Naprawiono problem z animacj膮 eksplozji Seeker Missile je艣li save zosta艂 wczytany podczas lotu pocisku
      • Zerg
        • Banelingi b臋d膮 teraz automatycznie si臋 odkopywa膰 w pobli偶u Colossusa
        • Banelingi uniesione przez Phoenixy korzystaj膮 teraz z odpowiedniego efektu graficznego i zadaj膮 obra偶enia jednostkom poni偶ej
        • Nie da si臋 juz zakolejkowac rozkaz贸w budowania dla pojedynczego Drona
        • Morfowane jednostki nie utykaj膮 ju偶 w kokonach, je艣li te znajdowa艂y si臋 pod Hatchery
        • Nydus Network i Nydus Wormy nie 艣wiec膮 ju偶 je艣li przechowuj膮 Drony trzymaj膮ce minera艂y
        • Aktywny Creep Tumor wy艣wietla si臋 ju偶 prawid艂owo, je艣li zosta艂 anulowany podczas tworzenia
        • Kokony Brood Lord贸w i Overseer贸w nie mog膮 ju偶 mie膰 wydanych rozkaz贸w ruchu, utrzymania pozycji i patrolu, tylko zbi贸rki

    Wykorzystane grafiki s膮 w艂asno艣ci膮
    Blizzard Entertainment.

    Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona