Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Rasy - Protoss
Zobacz opis
FABU艁A SC - EPIZOD 4

FABU艁A STARCRAFTA

Preludium # Epizod 1 # Epizod 2 # Epizod 3 # Nast臋pstwa
Epizod 4 # Epizod 5 # Epizod 6 # Epilog # Dodatki
Postacie Terran # Postacie Protoss贸w # Postacie Zerg贸w # Postacie pomniejsze


EPIZOD 4 - POWSTANIE

Po 艣mierci Nad艣wiadomo艣ci Zerg贸w Aiur pogr膮聟偶y艂 si臋 w chaosie. Zergowie wci膮聟偶 siali spustoszenie na poczernia艂ych polach planety, lecz garstka bohater贸w – Zeratul, Aldaris, Fenix, nowo obrany na stanowisko pretora Artanis oraz ich ludzki towarzysz Jim Raynor nie szcz臋dzili wysi艂k贸w, aby zjednoczy膰 ocala艂ych. Niemniej wobec przewa偶aj膮聟cych si艂 Zerg贸w, bez pomocy swoich wielkich flot wojennych, Protossi mieli nik艂e szanse na zwyci臋stwo.

Cz臋艣膰 pierwsza – Ucieczka z Aiur (ang. Escape from Aiur)

Zeratul podj膮聟艂 decyzj臋 o natychmiastowej ucieczce z planety. Aldaris, kt贸ry nabra艂 szacunku do Mrocznych Templariuszy, uszanowa艂 ten koncept, ale w膮聟tpliwo艣ci wzbudzi艂o u niego miejsce, do kt贸rego mieli si臋 uda膰 Protossi. Zeratul bowiem zaproponowa艂 planet臋 Shakuras, 艣wiat, kt贸ry Mroczni obrali za sw贸j dom. Aldaris obawia艂 si臋 ch艂odnego przyj臋cia (jako 偶e reprezentowa艂 tych Protoss贸w, kt贸rzy niegdy艣 wyp臋dzili pobratymc贸w Zeratula), niemniej przysta艂 na propozycj臋. Do ekspedycji, maj膮聟cej na celu dobrn膮聟膰 wraz z ocala艂ymi do Bramy Przestrzennej, przez kt贸r膮聟 uciekinierzy mieliby teleportowa膰 si臋 na Shakuras, do艂膮聟czy艂 nowy pretor Artanis, a tak偶e Fenix oraz James Raynor. Wszyscy zebrani Protossi zdo艂ali przedrze膰 si臋 przez szeregi Zerg贸w i dobrn膮聟膰 do odizolowanej bazy z Bram膮聟. Szybko zbiegli, zanim Zergowie zdo艂ali ich zabi膰. Jednak cz臋艣膰 ocala艂ych, z Fenixem oraz Jimem Raynorem na czele, pozosta艂a na Aiur, zdecydowana utrzyma膰 Bram臋, dop贸ki nie zapewni膮聟 bezpiecze艅stwa wszystkim mieszka艅com Aiuru.

Cz臋艣膰 druga – Wydmy Shakuras (ang. Dunes of Shakuras)

Uciekinierzy z Aiuru przyst膮聟pili do budowy tymczasowych osiedli na Shakuras, maj膮聟c nadziej臋 na kontakt z Mrocznymi Templariuszami. Uda艂o im si臋 to, lecz opr贸cz Mrocznych, natkn臋li si臋 tak偶e na wrogich im Zerg贸w, kt贸rzy najwyra藕niej opanowali Shakuras. Zbiegli z Aiuru Protossi oczy艣cili tereny w pobli偶u swych baz, nim zdecydowali si臋 porozumie膰 z przyw贸dczyni膮聟 Mrocznych Templariuszy, Raszagal.
Jednocze艣nie na zniszczonym Aiur Fenix oraz Raynor prowadzili wsp贸ln膮聟 walk臋, usi艂uj膮聟c odebra膰 Bram臋 z r膮聟k Zerg贸w. Pomoc, bynajmniej nie bezinteresowna, mia艂a im du偶o p贸藕niej przyj艣膰 z najmniej oczekiwanej strony…

Cz臋艣膰 trzecia – Dziedzictwo Xel’Nagi (ang. Legacy od Xel’Naga)

Zbieg贸w z Aiura powita艂a matriarcha Mrocznych Templariuszy, Raszagal. Wyja艣ni艂a im ona, co ju偶 by艂o widoczne, 偶e Shakuras istotnie jest zaj臋te przez Zerg贸w. Mia艂a jednak plan, kt贸ry pozwoli艂by Protossom na wyplenienie obcego zagro偶enia dla Shakuras. Opowiedzia艂a im mianowicie o odkrytej przez Mrocznych Templariuszy 艣wi膮聟tyni Xel’Nagi, zawieraj膮聟cej w sobie pot臋偶ne energie, zdolne zniszczy膰 obcych naje藕d藕c贸w. Niestety energii tych nie da艂o si臋 u偶y膰, poniewa偶 艣wi膮聟tynia wymaga艂a do prawid艂owej kanalizacji mocy dw贸ch rzadkich kryszta艂贸w – Uraj i Khalis. Pierwszy z nich znajdowa艂 si臋 na skutej lodem planecie Braxis (obecnie kolonii Terra艅skiego Dominium), drugi na Char. Zanim jednak mo偶na by艂o m贸wi膰 o szykowaniu zbrojnej ekspedycji, nale偶a艂o oczy艣ci膰 ziemie 艣wi膮聟tynne, kt贸re zosta艂y zaj臋te przez Zerg贸w. Skutecznym atakiem Protossi zniszczyli tamtejsze si艂y Zerg贸w i zamordowali dw贸ch Cerebrator贸w. Po ich zwyci臋stwie niespodziewanie pojawi艂a si臋 Kerrigan, gratuluj膮聟c im wygranej oraz zapewniaj膮聟c, 偶e posiada informacje niezwykle wa偶ne dla Protoss贸w. Nikt nie by艂 sk艂onny jej zaufa膰, ale Raszagal wstawi艂a si臋 za ni膮聟, chc膮聟c us艂ysze膰 jej wyja艣nie艅.

Cz臋艣膰 czwarta – Poszukiwanie Uraj (ang. Quest for Uraj)

Kerrigan, Zeratul, Aldaris oraz Raszagal przeprowadzili dysput臋 na tajnym spotkaniu, zaaran偶owanym przez matriarch臋. Kerrigan poinformowa艂a Protoss贸w, 偶e na Char powstaje nowa Nad艣wiadomo艣膰, jednocze艣nie zapewniaj膮聟c o swoich dobrych intencjach i fakcie, 偶e po 艣mierci Nadumys艂u przesta艂a by膰 dawn膮聟 morderczyni膮聟. Zaleca艂a Protossom natychmiastowy atak na Char, lecz Zeratul odm贸wi艂, jako 偶e ich priorytetem by艂o ratowanie Shakuras, nie za艣 szturm na now膮聟 Nad艣wiadomo艣膰. Wobec tego Kerrigan pokornie o艣wiadczy艂a, i偶 ch臋tnie wesprze Protoss贸w w ich misji. Jedynym, kt贸ry stanowczo nie wierzy艂 s艂owom Kerrigan o jej dobrych intencjach, by艂 Aldaris. Otwarcie oskar偶y艂 j膮聟 o k艂amstwo, lecz zosta艂 uciszony przez Raszagal, kt贸ra ch臋tnie wys艂uchiwa艂a s艂贸w Kerrigan. Aldaris w akcie protestu opu艣ci艂 spotkanie. Kerrigan za艣 do艂膮聟czy艂a do si艂 ekspedycyjnych Protoss贸w i pomog艂a im odebra膰 kryszta艂 Uraj z planety Braxis.

Cz臋艣膰 pi膮聟ta – Bitwa o Braxis (ang. Battle of Braxis)

Okaza艂o si臋, 偶e w chwili, gdy na Braxis wyl膮聟dowali Protossi, ta graniczna kolonia Dominium sta艂a si臋 celem ataku si艂 ekspedycyjnych UED. Wiceadmira艂 Aleksiej Stukow, widz膮聟c jak Protossi prowadz膮聟 otwart膮聟 walk臋 z Terranami, uzna艂 ich za agresor贸w i nakaza艂 podda膰 si臋 si艂om UED. Chc膮聟c uniemo偶liwi膰 flocie Protoss贸w ucieczk臋 z Braxis, ustawi艂 na orbitalnych pozycjach znaczn膮聟 liczb臋 wie偶 rakietowych, zasilanych przez generatory fuzyjne. Protossi pod wodz膮聟 Artanisa zdo艂ali jednak zniszczy膰 generatory, co wy艂膮聟czy艂o wie偶e i pozwoli艂o na ucieczk臋 ekspedycji z Shakuras, Stukow za艣 ostatecznie zrezygnowa艂 z po艣cigu.

Cz臋艣膰 sz贸sta – Powr贸t na Char (ang. Return to Char)

Protossi wykonali drug膮聟 cz臋艣膰 planu, l膮聟duj膮聟c na powierzchni Char, gdzie znajdowa艂 si臋 kryszta艂 Khalis. Do sukcesu Protoss贸w przyczyni艂a si臋 pomoc Kerrigan, kt贸ra zaoferowa艂a im wsparcie w艂asnych si艂, z艂o偶onych z podleg艂ych jej Zerg贸w. Ekspedycja powr贸ci艂a na Shakuras, zdobywszy oba potrzebne kryszta艂y.

Cz臋艣膰 si贸dma – Rewolta (ang. Insurgent)

Po powrocie na Shakuras zastano planet臋 w stanie wrzenia. Okaza艂o si臋, 偶e s臋dzia Aldaris na czele wojsk z艂o偶onych z wi臋kszo艣ci Protoss贸w z Aiur, w tym Wysokich Templariuszy, wywo艂a艂 otwart膮聟 rebeli臋, skierowan膮聟 przeciwko Raszagal. Matriarcha powiedzia艂a Zeratulowi i Artanisowi, 偶e Aldarisa i jego towarzyszy wiod膮聟 dawne uprzedzenia i nienawi艣膰 do kasty Mrocznych Templariuszy i nakaza艂a im zabi膰 by艂ego s臋dziego. To wzbudzi艂o niepok贸j w Zeratulu, kt贸ry zna艂 swoj膮聟 matriarch臋 od dawna i, jak sam twierdzi艂, zawsze by艂a ona delikatn膮聟 dusz膮聟, stroni膮聟c膮聟 od przemocy, zw艂aszcza wobec w艂asnych pobratymc贸w. Niemniej pozosta艂 jej pos艂uszny. Rewolta Aldarisa zosta艂a szybko zd艂awiona, a on sam osaczony przez Zeratula i Artanisa.
Dwaj Protossi usi艂owali nam贸wi膰 Aldarisa do zaprzestania walki przeciw Raszagal, on jednak pozostawa艂 nieugi臋ty, obrzucaj膮聟c oskar偶eniami na r贸wni Raszagal, jak i Kerrigan. Nie by艂o w tym jednak wy艂膮聟cznie samych uprzedze艅. Aldaris wyra藕nie wiedzia艂 o czym艣 wa偶nym, ale zanim zdo艂a艂 doj艣膰 do s艂owa i wyja艣ni膰 wszystko pobratymcom, niespodziewanie zjawi艂a si臋 Kerrigan, morduj膮聟c s臋dziego. Zeratul nakaza艂 jej wynosi膰 si臋 z Shakuras, rozjuszony tym, co zrobi艂a. Kerrigan ust膮聟pi艂a, lecz jednocze艣nie che艂pi艂a si臋, 偶e od pocz膮聟tku manipulowa艂a Protossami, za艣 ich zwyci臋stwo nad znajduj膮聟cymi si臋 na Shakuras si艂ami zbuntowanych przeciw niej Cerebrator贸w przyniesie jej tylko korzy艣膰.
Zeratul wci膮聟偶 niepokoi艂 si臋 o Raszagal. Zapyta艂 j膮聟, czy zdrada Kerrigan nie wp艂yn臋艂a na ni膮聟 w jaki艣 spos贸b, lecz w odpowiedzi matriarcha odrzek艂a, 偶e jest tak膮聟 Raszagal, jak膮聟 zawsze zna艂.

Cz臋艣膰 贸sma – Odliczanie (ang. Countdown)

Wobec narastaj膮聟cych atak贸w Zerg贸w nie by艂o czasu do stracenia. Zeratul i Artanis umie艣cili kryszta艂y Uraj i Khalis w rdzeniu 艣wi膮聟tyni Xel’Nagi, podczas gdy ich armie zmaga艂y si臋 z naporem Zerg贸w, nie chc膮聟c dopu艣ci膰 do zniszczenia 艣wi膮聟tyni i kl臋ski.
Energia 艣wi膮聟tyni zosta艂a uwolniona, unicestwiaj膮聟c wszystkich Zerg贸w na Shakuras i tym samym ocalaj膮聟c planet臋 przed groz膮聟 obcej inwazji. Z drugiej jednak strony pot臋偶na si艂a zniszczenia obr贸ci艂a Shakuras w pustkowie.

Po pokonaniu Zerg贸w, Protossi przyst膮聟pili do odbudowy cywilizacji na Shakuras. Wzmocnili obron臋 swych osiedli, rozpocz臋li rozbudow臋 armii. Zasilili obron臋 swego g艂贸wnego miasta Talematros, buduj膮聟c rdze艅 energetyczny oparty na kryszta艂ach Khaydarin. Rdze艅 ten wytwarza艂 pole magnetyczne, kt贸re uniemo偶liwia艂o Zergom manewrowanie w powietrzu. Protossi nied艂ugo mieli jednak cieszy膰 si臋 pokojem.


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona