|
|
| | |
| Sunken ColonySunken Colony | |
| | |
Koszt: |
50 | Å‚Ä…Â…cznie: 175 |
Czas mutacji: |
20 sek. | Å‚Ä…Â…cznie: 60 sek. |
Mutowany z: |
Creep Colony |
Potrzebne struktury: |
Spawning Pool |
Klawisz budowy: |
Mutate into Sunken Colony |
Wytrzymałość: |
300 |
Rozmiar: |
duży |
Pancerz: |
2 |
Pole widzenia: |
10 |
Specjalne zdolności: |
brak |
Broń naziemna: |
40 | Subterranean Tentacle (e) |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: | 7 |
Opóźnienie ataku: |
32 |
Sunken, jedna z dwóch (no może 3) struktur obronnych u Zergów - atakuje jednostki naziemne. Jest całkiem wytrzymała i posiada dość dużą… siłę ataku. Same Sunkeny nic nie wskórają… (chyba że są… w naprawdę dużych ilościach) - dopiero w połą…czeniu z jednostkami, takimi jak np. Zergling czy Hydralisk pokazują… swą… siłę. Jednostki te albo blokują… dojście wrogów do Sunkenów, albo jeszcze lepiej - pozwalają… im, aby wróg na Sunkenach właśnie koncentrował ogień, jednocześnie atakują…c ich z drugiej strony. Sunkeny wraz z Lurkerami odeprą… każdy naziemny atak, oprócz tego złożonego z Siege Tanków i Reaverów. Możesz się bronić Sunkenami w dwojaki sposób - albo wybudować linię, blokują…c w ten sposób wejście, albo porozstawiać je losowo po całej bazie, wśród budynków. Ja jestem zwolennikiem drugiej opcji - Zergowie nie są… stworzeni do obrony (jak np. Terranie) i dlatego nie powinieneś się bronić, tylko atakować. Takie rozstawienie skutecznie obroni cię przed wszystkimi dropami oprócz oczywiście tych złożonych z Reaverów i Siege Tanków.
| | | | | |
| | |
| Nydus CanalNydus Canal | |
| | |
Koszt: |
150 | Å‚Ä…Â…cznie: 200 |
Czas mutacji: |
40 sek. | Å‚Ä…Â…cznie: 60 sek. |
Mutowany z: |
Drone |
Potrzebne struktury: |
Hive |
Klawisz budowy: |
Mutate into Nydus Canal |
Wytrzymałość: |
250 |
Rozmiar: |
duży |
Pancerz: |
1 |
Pole widzenia: |
8 |
Specjalne zdolności: |
Place Nydus Canal Exit |
Broń naziemna: |
brak |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: |
brak |
Opóźnienie ataku: |
brak |
Nydus Canal nie potrafi niczym atakować. Dlaczego więc umieściłem go w Strukturach Obronnych, nie zaawansowanych? Dlatego, że jego działanie jest tak niezwykłe, że nie należy on do zwyczajnych budynków. Po mutacji Drone'a w Nydus Canal uzyskujesz możliwość zmutowania drugiego przejścia w dowolnym miejscu na mapie - koniecznie na Creepie. Kiedy drugie przejście się otworzy masz możliwość teleportowania jednostek z jednego wyjścia kanału do drugiego, i odwrotnie. Jeśli wejście zostanie zniszczone, to ginie i drugie. Tyle opisu. Czas na zastosowania.
Te są… dwa. Mają…c dużo Nydus Canalów porozstawianych po wszystkich bazach, tworzysz swego rodzaju sieć komunikacyjną… - twoje Hydraliski mogą… szybko przemieścić się z jednej bazy do drugiej, w czasie ewentualnego ataku. Inne rasy muszą… do tego celu używać transportowców. Jeśli grasz z partnerem - Zergiem - koniecznie zbudujcie sobie kanały w bazach. W ten sposób będziesz mógł szybko przenieść swoje wojska aby pomóc kumplowi lub je ewakuować, jeśli wiesz, że baza jest stracona. Poprzez Nydus Canal mogą… przechodzić wyłą…cznie naziemne jednostki - powietrzne niestety nie.
A drugie zastosowanie? Atak! Dział tylko na Zerga - odkryj teren i na JEGO creepie zmutuj drugie wejście Nydus Canal. W bazie powinny czekać teraz duże oddziały Hydralisków, Zerglingów i Ultralisków. Jeśli wróg nie odkryje (tutaj możesz liczyć tylko i wyłą…cznie na fuks, oraz na to, że działka i zakopane Lurki nie dosięgną… twojego Nydus Canala) twojego sabotażu, to zwycięstwo masz w kieszeni.
| | | | | |
| |
|
|
|
|
|
|