Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Carrier
Zobacz opis
Struktury - Obronne Struktury Zerg贸w
Sunken Colony
Sunken ColonySunken Colony
Sunken Colony
Koszt: 50 艂膮聟cznie: 175
Czas mutacji: 20 sek.艂膮聟cznie: 60 sek.
Mutowany z: Creep Colony
Potrzebne struktury: Spawning Pool
Klawisz budowy: Mutate into Sunken Colony
Wytrzyma艂o艣膰: 300
Rozmiar: du偶y
Pancerz: 2
Pole widzenia: 10
Specjalne zdolno艣ci: brak
Bro艅 naziemna: 40Subterranean Tentacle (e)
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g:7
Op贸藕nienie ataku: 32

Sunken, jedna z dw贸ch (no mo偶e 3) struktur obronnych u Zerg贸w - atakuje jednostki naziemne. Jest ca艂kiem wytrzyma艂a i posiada do艣膰 du偶膮聟 si艂臋 ataku. Same Sunkeny nic nie wsk贸raj膮聟 (chyba 偶e s膮聟 w naprawd臋 du偶ych ilo艣ciach) - dopiero w po艂膮聟czeniu z jednostkami, takimi jak np. Zergling czy Hydralisk pokazuj膮聟 sw膮聟 si艂臋. Jednostki te albo blokuj膮聟 doj艣cie wrog贸w do Sunken贸w, albo jeszcze lepiej - pozwalaj膮聟 im, aby wr贸g na Sunkenach w艂a艣nie koncentrowa艂 ogie艅, jednocze艣nie atakuj膮聟c ich z drugiej strony. Sunkeny wraz z Lurkerami odepr膮聟 ka偶dy naziemny atak, opr贸cz tego z艂o偶onego z Siege Tank贸w i Reaver贸w. Mo偶esz si臋 broni膰 Sunkenami w dwojaki spos贸b - albo wybudowa膰 lini臋, blokuj膮聟c w ten spos贸b wej艣cie, albo porozstawia膰 je losowo po ca艂ej bazie, w艣r贸d budynk贸w. Ja jestem zwolennikiem drugiej opcji - Zergowie nie s膮聟 stworzeni do obrony (jak np. Terranie) i dlatego nie powiniene艣 si臋 broni膰, tylko atakowa膰. Takie rozstawienie skutecznie obroni ci臋 przed wszystkimi dropami opr贸cz oczywi艣cie tych z艂o偶onych z Reaver贸w i Siege Tank贸w.

Spore Colony
Spore ColonySpore Colony
Spore Colony
Koszt: 50 艂膮聟cznie: 175
Czas mutacji: 20 sek.艂膮聟cznie: 60 sek.
Mutowany z: Creep Colony
Potrzebne struktury: Evolution Chamber
Klawisz budowy: Mutate into Spore Colony
Wytrzyma艂o艣膰: 400
Rozmiar: du偶y
Pancerz: 0
Pole widzenia: 10
Specjalne zdolno艣ci: Detector
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: 15Seeking Spores
Zasi臋g: 7
Op贸藕nienie ataku: 15

Spore Colonies s膮聟 moim zdaniem najlepszymi wie偶yczkami przeciwlotniczymi w ca艂ej grze. S膮聟 po pierwsze, bardzo wytrzyma艂e - jako jedyne wytrzymaj膮聟 strza艂 z Yamato Gun (wiem, wiem - Bunkry te偶 wytrzymaj膮聟, ale te zaczn膮聟 si臋 pali膰 i jednocze艣nie traci膰 energi臋). 15 si艂y to nie jest du偶o, jednak na korzy艣膰 przemawia bardzo ma艂y Cooldown. W ka偶dej twojej bazie powinny si臋 znale藕膰 3-4 takie wie偶yczki, aby odstraszy膰 dropy i wszelkich zwiadowc贸w. Nawet Battlecruisery powinny uwa偶a膰 (dwa dzia艂ka spokojnie rozwalaj膮聟 jednego Batka).

Nydus Canal
Nydus CanalNydus Canal
Nydus Canal
Koszt: 150 艂膮聟cznie: 200
Czas mutacji: 40 sek.艂膮聟cznie: 60 sek.
Mutowany z: Drone
Potrzebne struktury: Hive
Klawisz budowy: Mutate into Nydus Canal
Wytrzyma艂o艣膰: 250
Rozmiar: du偶y
Pancerz: 1
Pole widzenia: 8
Specjalne zdolno艣ci: Place Nydus Canal Exit
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak

Nydus Canal nie potrafi niczym atakowa膰. Dlaczego wi臋c umie艣ci艂em go w Strukturach Obronnych, nie zaawansowanych? Dlatego, 偶e jego dzia艂anie jest tak niezwyk艂e, 偶e nie nale偶y on do zwyczajnych budynk贸w. Po mutacji Drone'a w Nydus Canal uzyskujesz mo偶liwo艣膰 zmutowania drugiego przej艣cia w dowolnym miejscu na mapie - koniecznie na Creepie. Kiedy drugie przej艣cie si臋 otworzy masz mo偶liwo艣膰 teleportowania jednostek z jednego wyj艣cia kana艂u do drugiego, i odwrotnie. Je艣li wej艣cie zostanie zniszczone, to ginie i drugie. Tyle opisu. Czas na zastosowania.

Te s膮聟 dwa. Maj膮聟c du偶o Nydus Canal贸w porozstawianych po wszystkich bazach, tworzysz swego rodzaju sie膰 komunikacyjn膮聟 - twoje Hydraliski mog膮聟 szybko przemie艣ci膰 si臋 z jednej bazy do drugiej, w czasie ewentualnego ataku. Inne rasy musz膮聟 do tego celu u偶ywa膰 transportowc贸w. Je艣li grasz z partnerem - Zergiem - koniecznie zbudujcie sobie kana艂y w bazach. W ten spos贸b b臋dziesz m贸g艂 szybko przenie艣膰 swoje wojska aby pom贸c kumplowi lub je ewakuowa膰, je艣li wiesz, 偶e baza jest stracona. Poprzez Nydus Canal mog膮聟 przechodzi膰 wy艂膮聟cznie naziemne jednostki - powietrzne niestety nie.

A drugie zastosowanie? Atak! Dzia艂 tylko na Zerga - odkryj teren i na JEGO creepie zmutuj drugie wej艣cie Nydus Canal. W bazie powinny czeka膰 teraz du偶e oddzia艂y Hydralisk贸w, Zergling贸w i Ultralisk贸w. Je艣li wr贸g nie odkryje (tutaj mo偶esz liczy膰 tylko i wy艂膮聟cznie na fuks, oraz na to, 偶e dzia艂ka i zakopane Lurki nie dosi臋gn膮聟 twojego Nydus Canala) twojego sabota偶u, to zwyci臋stwo masz w kieszeni.


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona