Hatchery to podstawowa struktura Zergowska. Z niej wylęgają… się larwy, które można potem mutować w wojowników. Jest wielce przydatne mieć kilka wylęgarni, jako że wtedy można mutować więcej jednostek w tym samym czasie, dzięki większej ilości larw. W jednej chwili w Hatchery mogą… być maksymalnie trzy larwy. Jest także strukturą…, która rozsiewa wokół siebie Creep, pozwalają…c stawiać na nim kolejne struktury.
LairLair
Koszt:
150 100
łą…cznie: 500 100
Czas mutacji:
100 sek.
łą…cznie: 240 sek.
Mutowany z:
Hatchery
Potrzebne struktury:
Spawning Pool
Klawisz budowy:
Mutate into Lair
Wytrzymałość:
1800
Rozmiar:
bardzo duży
Pancerz:
1
Pole widzenia:
10
Specjalne zdolności:
+1 Mutate into Hive
Jednostki:
brak
Struktury:
Spire Queen's Nest
Ewolucje:
Burrow Ventral Sacs Antennae Pneumatized Carapace
Lair to drugi stopień technologiczny Zergów. Pozwala na budowę bardziej zaawansowanych struktur oraz na odkrycie niezwykle ważnych dla Zergów upgradów Overlorda.
HiveHive
Koszt:
200 150
łą…cznie: 700 250
Czas mutacji:
120 sek.
łą…cznie: 360 sek.
Mutowany z:
Lair
Potrzebne struktury:
Queen's Nest
Klawisz budowy:
Mutate into Hatchery
Wytrzymałość:
2500
Rozmiar:
bardzo duży
Pancerz:
1
Pole widzenia:
11
Specjalne zdolności:
+1
Jednostki:
brak
Struktury:
Ultralisk Cavern Defiler Mound Nydus Canal
Ewolucje:
Burrow Ventral Sacs Antennae Pneumatized Carapace
Hive to struktura oznaczają…ca osią…gnięcie najwyższego stopnia rozwoju technologicznego. Jest niezwykle wytrzymała, pozwala też na budowę najbardziej zaawansowanych struktur.
Creep ColonyCreep Colony
Koszt:
75
łą…cznie: 125
Czas mutacji:
20 sek.
łą…cznie: 40 sek.
Mutowany z:
Drone
Potrzebne struktury:
brak
Klawisz budowy:
Mutate into Creep Colony
Wytrzymałość:
400
Rozmiar:
duży
Pancerz:
0
Pole widzenia:
10
Specjalne zdolności:
Mutate into Sunken Colony Mutate into Spore Colony
Jednostki:
brak
Struktury:
brak
Ewolucje:
brak
Creep Colony rozsiewa Creep, powiększają…c w ten sposób teren twojej bazy. Może się także mutować w Zergowskie struktury obronne, takie jak Sunken Colony i Spore Colony.
ExtractorExtractor
Koszt:
50
łą…cznie: 100
Czas mutacji:
40 sek.
łą…cznie: 60 sek.
Mutowany z:
Drone
Potrzebne struktury:
brak
Klawisz budowy:
Mutate into Extractor
Wytrzymałość:
750
Rozmiar:
duży
Pancerz:
1
Pole widzenia:
7
Specjalne zdolności:
brak
Jednostki:
brak
Struktury:
brak
Ewolucje:
brak
Extractor to struktura, która umożliwia Zergom wydobywanie gazu Vespańskiego. Musisz sam zadecydować, kiedy ją… utworzyć - wszystko zależy od tego, czy taktyka, którą… przyjmiesz, będzie potrzebowała gazu. Na przykład, jeśli zamierzasz atakować Zerglingami, to Extractor zmutuj później, a jeśli chcesz zrobić Lurker Rush - Extractor zmutuj wcześniej.
Spawning PoolSpawning Pool
Koszt:
200
łą…cznie: 250
Czas mutacji:
80 sek.
łą…cznie: 100 sek.
Mutowany z:
Drone
Potrzebne struktury:
Hatchery
Klawisz budowy:
Mutate into Spawning Pool
Wytrzymałość:
750
Rozmiar:
duży
Pancerz:
1
Pole widzenia:
8
Specjalne zdolności:
brak
Jednostki:
Zergling
Struktury:
Sunken Colony Hydralisk Den Lair
Ewolucje:
Metabolic Boost Adrenal Glands
(Hive)
Spawning Pool jest najpotrzebniejszą… strukturą… Zergów. Bez niej nie ma możliwości wspięcia się na wyższy poziom technologii. Pozwala na mutację i upgrade Zerglingów, oraz na mutację Hydralisk Den, Sunken Colony i co najważniejsze - Lair.
Komora Ewolucyjna to struktura ważna, choć nie ma potrzeby wczesnej jej budowy. Dopiero w średniej fazie gry, po pierwszych rushach, radzę na zbudowanie trzech takich struktur (możesz i jedną…, ale im więcej tym lepiej). Jak tylko będziesz miał kasę, zacznij upgradeować pancerz naziemnych jednostek Zergów, oraz ich siłę ataku - cała kasa wydana na upgrady zwróci ci się w walce. Evolution Chamber pozwala także na mutację Spore Colony - jedynej przeciwlotniczej wieżyczki Zergów i jednocześnie stacjonarnego detektora.
Hydralisk DenHydralisk Den
Koszt:
100 50
łą…cznie: 150 50
Czas mutacji:
40 sek.
łą…cznie: 60 sek.
Mutowany z:
Drone
Potrzebne struktury:
Spawning Pool
Klawisz budowy:
Mutate into Hydralisk Den
Wytrzymałość:
850
Rozmiar:
duży
Pancerz:
1
Pole widzenia:
10
Specjalne zdolności:
brak
Jednostki:
Hydralisk, Lurker
Struktury:
brak
Ewolucje:
Muscular Augments Grooved Spines Lurker Aspect
(Lair)
Ta struktura pozwala na mutację larw w świetne jednostki - Hydraliski. Powinieneś ją… mieć zawsze (w średnich fazach gry, oczywiście), nawet jeśli zamierzasz atakować z powietrza. Powód jest prosty - jeśli wróg zobaczy tę strukturę u ciebie, to nie będzie wiedział czego się spodziewać. Jeśli zobaczy np. samo Spire - wtedy będzie wiedział na 100%, że zamierzasz atakować Mutaliskami. Upgrady Hydraliska są… niezwykle ważne. Umiejętność Lurker Aspect pozwala Hydraliskom zmieniać się w Lurkery - nawet po zniszczeniu Hydralisk Den, Hydraliski nadal będą… miały tę umiejętność.