Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Queen
Zobacz opis
Jednostki - Terran Valkyrie
Valkyrie - Fregata szturmowa Pogromca flot Valkyrie prepared.
It's a showtime.
Need something destroyed?
This is very interesting...but stupid.

Taka pi臋kno艣膰 pilotuje Valkyrie ;-) Fregaty to znakomite jednostki floty terra艅skiej. Opancerzone i uzbrojone w samonaprowadzaj膮聟ce rakiety Halo powoduj膮聟 ogromne zniszczenia we wrogiej flocie. Dzi臋ki specjalnej konstrukcji rakiety te przy kontakcie z celem wybuchaj膮聟 powoduj膮聟c du偶y rozrzut substancji wybuchowej, kt贸ra uszkadza pobliskie jednostki. Zastosowanie nowych silnk贸w spowodowa艂o, 偶e Fregaty s膮聟 bardzo szybkie pomimo ci臋偶aru swego pancerza, co pozwala im b艂yskawicznie dotrze膰 na miejce bitwy i wspom贸c ju偶 walcz膮聟cych pilot贸w.

Statystyki
Koszt: 250 125 3
Czas budowy: 50 sek.
Budowany w: Starport
Potrzebne struktury: Armory
Control Tower
Klawisz budowy:

Build Valkyrie

Wytrzyma艂o艣膰: 200
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: lataj膮聟cy
mechaniczny
Pancerz: 2 + 1 x 3 (Terran Ship Plating)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: (6 + 1 x 3) x 8 (Terran Ship Weapons): Halo Rockets (e)(s)
Zasi臋g: 6
Op贸藕nienie ataku: 64
Energia: brak
Pole widzenia: 8
Szybko艣膰: 3,2 t/s
Specjalne zdolno艣ci: brak
Opis

Valkyrie s膮聟 jednymi z najskuteczniejszych jednostek przeciw-lotniczych. Efekty ich u偶ycia s膮聟 naprawd臋 zaskakuj膮聟ce. Potrafi膮聟 one rozwali膰 2 razy wi臋ksz膮聟 grupk臋 Korsarzy lub Devourer贸w. R贸wnie偶 Battlecruisery przy nich wymi臋kaj膮聟. Co prawda jeden Batek rozwala 2 Valkyrie na raz, ale 3 wzi臋te razem spokojnie sobie z nim poradz膮聟.

Ostre starcie Corsair贸w i Valkyrii. Wygraj膮聟 Valkyrie. Zauwa偶 jaki maj膮聟 splash damage - rozb艂yski protosskich os艂on.

Nasza fregata jest uzbrojona w rakiety Halo. Jednorazowo wystrzeliwuje ich 8, a ka偶da zadaje po 6 punkt贸w obra偶e艅. Poza tym maj膮聟 one du偶y splash damage - obra偶enia zadawane s膮聟 na obszarze 3 x 3 pola, no a co za tym idzie s膮聟 zajebiste na wi臋ksze grupy lotnictwa. Typ explosive sprawia, 偶e jednostki du偶e otrzymuj膮聟 max obra偶e艅, ma艂e tylko po艂ow臋, a 艣rednie 75%. To akurat nam nie b臋dzie przeszkadza艂o, bo wi臋kszo艣膰 lotnictwa jest rozmiaru big lub medium (ma艂e s膮聟 tylko Scourge, Mutalisk i Observer). 2 punkty pancerza ochroni膮聟 nas przed s艂abszymi atakami np. Corsair贸w. Ale gdy go ulepszymy na 3 poziom to mamy 5 punkt贸w - hmm... miodzio :).
Teraz opisz臋 atak. Bez upgrad贸w mamy 8 rakiet, ka偶da zadaje 6 pkt. obra偶e艅, czli razem mamy 48. Super. A teraz policzmy na upgrade'ach 3-go poziomu - (6 + 1 x 3) x 8 = 72 punkty obra偶e艅! RZE殴NIA! Albo sklep mi臋sny :P. No, ale pancerz atakowanych jednostek znacz膮聟co redukuje t膮聟 liczb臋. Rozpatrzmy Carriera - 4 pkt. bez upgrade'贸w. Valkyria wcale nie zada mu 48 - 4 = 44 pkt. obra偶e艅, lecz te 4 punkty odejmujemy od ka偶dej rakiety, czyli (6 - 4) x 8 = 16. I tu ju偶 nie jest tak kolorowo :/ Ale nie ma si臋 co martwi膰, bo je偶eli mamy du偶膮聟 grupk臋 fregat, to niewielu przeciwnik贸w odwa偶y si臋 je zaatakowa膰 (chyba, 偶e z ziemi).

Co mo偶e doprowadzi膰 do bliskiego spotkania naszej Valkyrii z ziemi膮聟? Du偶o silniejszy wr贸g, chyba logiczne. Wystrzegaj si臋 przede wszystkim dzia艂ek obronnych - Turret贸w, Spore'贸w i Cannon贸w. Na nie nic nie poradzisz, bo Walkirie nie atakuj膮聟 cel贸w naziemnych. No wi臋c wszystko co chodzi po ziemi i strzela do lataj膮聟cych jednostek jest dla zagro偶eniem dla nich. W szczeg贸lno艣ci nie wlatuj do bazy Terran pe艂nej Goliath贸w, bo d艂ugo w niej nie poci膮聟gniesz. Wle膰 natomiast do bazy Zerg贸w, je艣li nie widzisz w niej Hydralisk贸w i rozwal kilka Overlord贸w. B贸j si臋 za to Dragoon贸w - zniszcz膮聟 ci臋 bardzo szybko. W powietrzu natomiast Valkyrie prawie nie maj膮聟 sobie r贸wnych: niszcz膮聟 bez problemu Korsarzy, Wraithy, Mutaliski, Devourery, Guardiany, no i Arbitr贸w (chocia偶 oni nigdy nie s膮聟 bez obstawy). Do zniszczenia Scouta ju偶 s膮聟 potrzebne dwie. Zosta艂y wi臋c Battlecruisery i Carriery. Ju偶 co艣 m贸wi艂em, 偶e z nimi jest ci臋偶ej. Om贸wi臋 wi臋c mo偶e problem ka偶dego z nich.
Z 3 zosta艂y ju偶 tylko 2 Fregaty, ale uda im si臋 rozwalic Battlecruisera Najpierw Batek. Ma 3 pkt. pancerza i cholernie du偶o HP - 500. R贸wnie偶 bro艅 ma bardzo mocn膮聟 - jego lasery zadaj膮聟 25 pkt. obra偶e艅. Zniszczy膰 go jest rzeczywi艣cie trudno. Jednego Batka rozwal膮聟 3 Valkyrie, je艣li zaatakuj膮聟 razem. Gdyby podlatywa艂y jedna po drugiej, to dopiero 6-tej uda艂oby si臋 go zg艂adzi膰. 艁atwo mo偶na obliczy膰, i偶 jedna Valkyria zada kra偶ownikowi nieca艂e 100 pkt. obra偶e艅, zanim on j膮聟 zniszczy. A walka z 2 Battlecruiserami? Tu potrzeba 5 Valkyrii. Zauwa偶cie, 偶e nie 6 tylko 5. Pow贸d - splash damage.
Teraz Carrier. Kiepsko tu b臋dzie. Jedna salwa rakiet zada mu 16 obra偶e艅 (zapomnia艂em przy kr膮聟偶owniku napisa膰, 偶e jemu zada 24) bez upgrad贸w lub na takich samych upg. pancerza u Lotniskowca i ataku u Fregaty. Najpierw os艂ony odbior膮聟 od 72 do 24 damage'u od salwy w zale偶no艣ci od upgrad贸w. Czyli mog膮聟 szybko przesta膰 dzia艂a膰. Jest ich 150, wi臋c w najlepszym przypadku (ale bardzo rzadkim, bo musia艂by by膰 u Ciebie 3 level upg. broni, u wroga brak upg. os艂on) po 2 salwach straci os艂ony. Zostanie mu cholerne 300 偶ycia, kt贸re b臋dzie lecia艂o wolno. Do jego rozwalenia potrzeba a偶 4 Valkyrii. Do 2 Carrier贸w - 7, te偶 z powodu splasha. Wida膰, 偶e pancerz robi swoje.

Moja opinia o Valkyriach: 艣wietne jednostki lataj膮聟ce. Po pierwsze z powodu dobrego ataku, co w艂a艣nie opisa艂em. Po drugie szybko艣膰. Zawsze na czas dotrze na pole bitwy. R贸wnie szybko mo偶e z niego zawr贸ci膰. Jedynie do kosztu mo偶na si臋 przyczepi膰, bo dwie fregaty kosztuj膮聟 ok. tylu co jeden Battlecruiser.

Taktyki
DON'T ESCAPE

Op贸藕nienie ataku Walkirii jest du偶e, wi臋c pomy艣lisz sobie, 偶e mo偶e dobrym pomys艂em by艂oby zastosowanie taktyki Uderz-Ucieknij-Uderz, jak to ma miejsce przy Devourerach. Ale niestety tutaj sprawa ma si臋 inaczej. Devourer strzela tylko raz, Fregata wystrzeliwuje 8 rakiet. A wystrzelenie wszystkich 8 troch臋 trwa, wi臋c jest ona zbyt zaj臋ta, aby j膮聟 gdziekolwiek rusza膰. Po prostu nie mo偶na jej nigdzie przemie艣ci膰, je偶eli atakuje. Musisz cierpliwie poczeka膰, a偶 wystrzeli 贸sm膮聟 rakiet臋 Halo i dopiero wtedy pos艂ucha ona twoich rozkaz贸w. Ale tu znowu po wystrzeleniu tych o艣miu rakiet zosta艂o ju偶 bardzo ma艂o czasu, 偶eby ucieka膰, bo ju偶 mo偶na wystrzeli膰 now膮聟 贸semk臋. Troche namiesza艂em z tym "szczelaniem" ;-), ale my艣l臋, 偶e rozumiesz. Je偶eli nie to masz przyk艂ad: atakujesz Valkyri膮聟 Devourera. Walkiria wystrzeli艂a swoje 8 rakiet, czeka zaledwie chwilk臋 i znowu 8. Czas pomi臋dzy ostatni膮聟 rakiet膮聟 z pierwszej salwy a pierwsz膮聟 z drugiej jest bardzo ma艂y. Devourer natomiast musi koszmarnie d艂ugo czeka膰 zanim strzeli ten drugi raz, wi臋c nie b臋dzie po nim co zbiera膰. Jednym s艂owem taktyka 3U (Uderz-Ucieknij-Uderz) nie ma sensu.

W KUPIE SI艁A, KUPY NIKT NIE RUSZY! :)

Mo偶e dziwnie si臋 kojarzy ten nag艂贸wek, ale to prawda. Im masz wi臋cej Valkyrii, tym wi臋ksza pot臋ga. Jak ju偶 opisywa艂em walk臋 z Battlecruiserem i Carrierem, to zauwa偶y艂e艣 zapewne, 偶e je偶eli wi臋cej mamy przeciwnik贸w, to mniej Valkyrii musimy dodawa膰, aby ich pokona膰. Rozpisz臋 wi臋c mo偶e ile potrzeba Valkyrii do zniszczenia okre艣lonej liczby Scout贸w tym razem:

1- 2 Valkyrie
2- 3 Valkyrie
3- 4 Valkyrie
4- 4 Valkyrie
5- 5 Valkyrii
6- 6 Valkyrii
7- 7 Valkyrii
8- 7 Valkyrii
9- 7 Valkyrii

Widzisz to? Na pocz膮聟tku na jednego Scouta przypada艂o ok. 1,5 Valkyrii, a potem mniej ni偶 jedna! Wi臋c je艣li chcesz wygra膰 zawsze buduj jak najwi臋cej wojska. Praktycznie do wi臋kszej liczby Scout贸w - 10, 11, 12 wystarczy ju偶 8 Valkyrii. Pi臋kna sprawa ten splash damage. Obrywaj膮聟 nawet wszystkie je艣li sie dobrze ustawi膮聟. Powy偶sza tabelka to nie zasada, ale 艣redni przebieg kilku bitew. Tzn, 偶e np. 6 Scout贸w zosta艂o rozwalonych raz przez 5 Valkyrii, raz 7, kilka razy 6. Poda艂em w艂a艣nie 艣redni膮聟. Obserwacje przeprowadza艂em bez jakichkolwiek upgrade'贸w.
A na koniec co艣 z zupe艂nie innej beczki - dowcip: ch艂opi zrozumieli, 偶e wielk膮聟 kup膮聟 mog膮聟 wystraszy膰 偶andarm贸w. Taka ma艂a dygresja. ;)

Zapobieganie

Terranie

Stawiaj du偶o Missile Turret贸w i produkuj Goliathy. Valkyrie nic im nie zrobi膮聟, ale za to one im co艣 zrobi膮聟 :). Piechta wiele nie zdzia艂a. Wysy艂aj wi臋ksze grupy Valkyrii wspierane dodatkowo przez co艣. Battlecruisery jak ju偶 wiesz, s膮聟 dobre, szczeg贸lnie wi臋ksze ilo艣ci. Powinny sobie poradzi膰, ewentualnie u偶yj Yamato Guna. Science Vessel mo偶e da膰 os艂on臋 twoim jednostkom. Przyda im si臋 bardzo. Gdy widzisz, 偶e b臋dzie trudno bierz Ghosta i zamykaj Valkyrie.

Zergowie

Scourge b臋d膮聟 dobre, bo s膮聟 rozmiaru small, wi臋c dostan膮聟 po艂ow臋 obra偶e艅. Potrzebne s膮聟 2, aby wys艂a膰 Valkyri臋 na ziemi臋. Devourery maj膮聟 du偶y cooldown, ale ich Acid Spores os艂abi膮聟 Fregaty oraz sprawi膮聟, 偶e b臋d膮聟 atakowa艂y wolniej. Mo偶esz ich u偶y膰, jednak zapewne je stracisz, bo nie zd膮聟偶膮聟 uciec przed Valkyriami. Queen skutecznie spowolni je zielonym glutem :) tzn. Ensnarem. Dragoony skutecznie gromi膮聟 Valkyrie atakuj膮聟ce Scout贸w i Korsarzy Hydry sobie poradz膮聟, je艣li samolociki im nie uciekn膮聟, bo zaaktakowa膰 ich nie mog膮聟. Nie zawachaj si臋 u偶y膰 Plagi, bo zrobi co ma zrobi膰, a wtedy wystarczy ju偶 jeden strza艂.

Protossi

Dragoony bez problemu zadadz膮聟 du偶e zniszczenia. No... je艣li Fregaty nie zwiej膮聟 rzecz jasna. Archony musz膮聟 blisko podej艣膰, ale zdzia艂aj膮聟 du偶o. U偶yj Mind Control na Valkyrii, aby zwi臋kszy膰 swoje szanse. Najskuteczniejsze s膮聟 oczywi艣cie Carriery. Dobrym pomys艂em jest zamro偶enie Fregat Arbitrem. To bardzo zdezorganizuje dzia艂ania wroga. W chwilach rozpaczy mo偶esz zaanga偶owa膰 High Templara - niech pu艣ci Psionic Storm, ale Valkyrie s膮聟 szybkie, na pewno uciekn膮聟.

Upgrady i specjale

TERRAN SHIP WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Armory
Wymagania: 1)brak, 2-3) Science Facility
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ship Weapons
Efekt: + 1 do obra偶e艅 ka偶dej rakiety Valkyrii
TERRAN SHIP PLATING
Koszt: 150 150 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Armory
Wymagania: 1)brak, 2-3) Science Facility
Klawisz ulepszenia: Upgrade Ship Plating
Efekt: + 1 do pancerza Valkyrii

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona