Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Vulture
Zobacz opis
Wywiad - Samwise Didier dla Joystiq

殴r贸d艂o oryginalne: Joystiq.com
T艂umaczenie: Deimos0


Obecnie Samwise Didier znany jest jako wokalista Level 80 Elite Tauren Chieftain, lecz w Blizzardzie zatrudniony jest od 1991 roku i opracowywa艂 projekty graficzne (takie, jak pokazane wy偶ej loga) przez lata. Posiada te偶 tytu艂 tw贸rcy rasy Pandaren. Spory fragment jego tw贸rczo艣ci mo偶ecie obejrze膰 na stronie Sons of the Storm. Sam posiada typowo metalow膮 fryzur臋, chyba nigdy nie zak艂ada (d艂ugich) spodni i nadzoruje prace graficzne przy StarCrafcie 2. Serwis Joystiq.com z nim do wywiadu przed wyst臋pem L80ETC, supportuj膮cego Ozzy'ego Osbourna na BlizzCon 2009 i porozmawia艂 o jego pracy.

DidierJedno pytanie, kt贸re chodzi po g艂owie wielu ludziom - czy posiadasz w og贸le jakie艣 (d艂ugie) spodnie?

Samwise: Tak, mam. Zak艂adam je, gdy id臋 do urz臋du albo np. na 艣lub.

Czy zdarza si臋 to cz臋sto?

Samwise: Co? 艢lub? [艣miech] Nie, ju偶 nie.

Obecnie okres ograniczenia informacji ju偶 niemal min膮艂.

Samwise: Tak, mog臋 teraz porusza膰 wi臋cej temat贸w.

Czy my艣lisz sobie czasem, 偶e min膮艂e艣 si臋 z powo艂aniem, np. boga metalu?

Samwise: [艣miech] To, co teraz robi臋 to wci膮偶 karaoke. Tyle, 偶e dla wi臋kszej publiczno艣ci.

A ten zesp贸艂 na boku sk艂ada si臋 z prezes贸w przedsi臋biorstwa wartego miliony.

Samwise: Tak i to jest chyba pow贸d, dla kt贸rego uda艂o nam si臋 zgra膰. Mi艂o jest po prostu wrzasn膮膰 "For the Horde!", za co p贸藕niej po艂owa fan贸w Ci臋 pokocha, a druga znienawidzi. Je艣li chodzi o mi艂o艣nik贸w Hordy, r贸wnie偶 po艂owa z nich ci臋 nienawidzi, ale to w porz膮dku. Tak d艂ugo, jak nie patrz臋 dalej ni偶 w trzy pierwsze rz臋dy wszystko gra.

Wyst膮picie przed Ozzym, czy rozpoczynaj膮c wsp贸艂prac臋 z Blizzardem my艣la艂e艣, 偶e co艣 takiego kiedykolwiek nast膮pi?

Samwise: W艂a艣ciwie tak. [艣miech]

Czyli to by艂a cz臋艣膰 Twojego planu?

Samwise: Tak. Ca艂o艣膰 by艂a trudna do zrealizowania, ale uda艂o si臋. Do ko艅ca nie wiedzia艂em co si臋 stanie. [g艂o艣ny odg艂os z pokoju obok] To by艂 grzmot do艣wiadczenia.

To odno艣nie Ozzy'ego Osbourne'a.

Samwise: Hmm nie. Nie mia艂em poj臋cia, bo go nie widzia艂em... Ozzy sta艂 20 st贸p ode mnie i 膰wiczy艂 sw贸j koncertowy set - to by艂o niesamowite. By艂em jedyn膮 stoj膮c膮 osob膮, ale to nic. B臋d臋 tak samo poci艂 si臋, stoj膮c przed wszystkimi innymi. Po pr贸bie musia艂em spotka膰 si臋 z paroma osobami, zachowywa艂em si臋 mniej wi臋cej tak "Zapomnia艂em o tym! Hej, mi艂o ci臋 pozna膰!"

Jestem pewien, 偶e wiele os贸b dzisiaj nie b臋dzie siedzie膰... Opowiedz co jest Twoim zadaniem odno艣nie StarCrafta.

Samwise: Jestem dyrektorem ds. graficznych. Gdy zaczyna艂em prac臋, dostarcza艂em wielu r贸偶nych pomys艂贸w i wk艂adu w modele, tekstury itp. Teraz cz臋艣膰 wizualna jest na uko艅czeniu. Pozostaje oczywi艣cie par臋 element贸w, wymagaj膮cych dopracowania, ale g艂贸wnie jest to kwestia przejrzenia ca艂o艣ci raz jeszcze i sprawdzenia, czy dana rzecz wygl膮da wystarczaj膮co godnie Zerg贸w, lub wystarczaj膮co godnie Protoss贸w.

Mamy te偶 paru ch艂opak贸w, robi膮cych artworki, a nie chcemy wykorzysta膰 ich na 艣mier膰, nanosz膮c ci膮g艂e poprawki. Chc臋 sprawi膰, 偶eby wszystko pasowa艂o do StarCrafta.

Czy dotyczy to r贸wnie偶 prac z Battle.net? Te wszystkie detale, awatary. Czy mo偶e jest kto艣 inny odpowiedzialny za t臋 cz臋艣膰?

Samwise: Nie wiem, co dok艂adnie pokazano, lecz ja i paru grafik贸w sporo si臋 napracowali艣my przy szczeg贸艂ach, np. przy Osi膮gni臋ciach. Zazwyczaj ko艅cz臋 jednak robi膮c wiele przycisk贸w do World of Warcraft. Je艣li wi臋c potrzeba button贸w do StarCrafta, m贸wi臋 "ok, ale i tak zrobi臋 kilka tamtych".

Spotykamy si臋 kilka razy w tygodniu, a g艂贸wne zebranie grafik贸w odbywa si臋 raz na tydzie艅, kiedy to po prostu patrzymy na gr臋 i ludzie proponuj膮 jakie艣 poprawki. W obecnym stanie, jest to jednak 艂atwe - ci ludzie pracuj膮 przy grze od paru lat, wi臋c maj膮 poj臋cie co robi膰 - czyni to moj膮 prac臋 艂atwiejsz膮.

Czy wr贸cisz do deski kre艣larskiej, projektuj膮c grafiki na nowo przy kolejnym dodatku?

Samwise: Tak. 艢wietn膮 rzecz膮 w tej kwestii jest oderwanie si臋 od typowej surowo艣ci Terran i tej metalowej otoczki. B臋dziemy mogli zaj膮膰 si臋 bardziej organicznym, nieco strasznym typem. Kto wie, sk膮d Kerrigan b臋dzie ogl膮da膰 wiadomo艣ci. Mo偶emy przej艣膰 z ekranu TV w co艣 zbli偶onego do 偶yj膮cego organizmu. To otwarta kwestia. W艂a艣ciwie, nie mog臋 si臋 doczeka膰, by zabra膰 si臋 za realizacj臋 tych r贸偶nych pomys艂贸w i zobaczy膰, co z nich wyjdzie. W tej chwili nie bardzo mamy jak si臋 tym zaj膮膰.

Mamy troch臋 pomys艂贸w, ale fajniej b臋dzie zabra膰 si臋 za nie p贸藕niej, ni偶 gdyby艣my mieli je opracowa膰 teraz i by膰 mo偶e cz臋艣膰 z nich umie艣ci膰, lub odrzuci膰, bo kto艣 mia艂by nagle inny pomys艂. Chc臋 skupi膰 uwag臋 wszystkich ch艂opak贸w na wydaniu Wings of Liberty. Je艣li b臋dziemy mieli 3 tygodnie, wtedy chc臋 sp臋dzi膰 3 tygodnie na dopracowywaniu grafiki, 偶eby uczyni膰 planet臋 Kastenar znacz膮co r贸偶n膮 od Valhalli, czy Altheonu.

Kiedy wi臋c oficjalnie og艂oszono przesuni臋cie premiery gry, cieszy艂e艣 si臋, 偶e macie wi臋cej czasu?

Samwise: Wiesz, ostatecznie to i tak nie ma znaczenia. To znaczy ma, ale kiedy SC 2 wyjdzie teraz, za p贸艂 roku, czy za 3 lata, graj膮c nie b臋dziesz my艣la艂, 偶e "o tak, pami臋tam - ta gra zosta艂a op贸藕niona o x miesi臋cy". To b臋dzie raczej jak "Bo偶e, ale ta gra jest niesamowita!" To samo dotyczy innych naszych gier. Ludzie musieli na nie czeka膰, ale widocznie tak ju偶 jest, poniewa偶 zamierzasz w nie gra膰, prawda? Chodzi mi o to, 偶e wci膮偶 gra si臋 w pierwszego StarCrafta, Diablo i WoW. Sam World of Warcraft wyszed艂 hmm jakie艣 5 lat temu?

Mamy oczywi艣cie dodatki i w og贸le, ale ulepszamy gry i chyba warto na nie czeka膰. Zamierzasz przecie偶 do nich wraca膰. To tak, jak p贸j艣膰 do restauracji i czeka膰 45min na posi艂ek, tyle 偶e by艂o by to najlepsze 偶arcie na 艣wiecie. Nie chodzisz przecie偶 do kiepskich knajp. Dlatego nasze gry nie mog膮 by膰 kiepskie.

Co robi艂e艣 zanim trafi艂e艣 do Blizzarda?

Samwise: Studiowa艂em w halach kin Orange. Rysowa艂em Conana na odwrocie kart w 艂azienkach, sprz膮ta艂em popcorn i plamy po Coli. Wszystko to prowadzi艂o mnie do wyst臋pu przed Ozzym. Zacz膮艂em my艣le膰 sobie "zamiast tego, m贸g艂bym gra膰 z Ozzym". To by艂 pocz膮tek wszystkiego.

Jak d艂ugo pracujesz dla Blizzarda?

Samwise: Od '91 r.

To sporo czasu.

Samwise: Tak, co艣 jak epoka Jurajska.

W co zazwyczaj grasz, gdy nie pracujesz? Wiem, 偶e macie teraz urwanie g艂owy, ale czy grasz w cokolwiek?

Samwise: Tak, tak - nie gra艂em w WoW od paru tygodni, bo nie mia艂em na niego czasu. W艂a艣nie sko艅czy艂em Prototype, kt贸ry by艂 naprawd臋 fajny. Sporo w nim element贸w z GTA, co w po艂膮czeniu z klimatem Spawna daje niesamowity efekt.

Warto doda膰, 偶e to tytu艂 sygnowany mark膮 Activision

Samwise: Racja! To by艂a fajna gra. Zabawia艂em si臋 te偶 ostatnio... Warcraft Peggle.

Peggle uzale偶nia.

Samwise: Nigdy wcze艣niej w to nie gra艂em. Kocham, ca艂kowicie kocham Left 4 Dead. Nie mog臋 doczeka膰 si臋 nowej ods艂ony. Poza tym... ostatnio kiedy wracam do domu, g艂贸wnie rysuj臋, bo uko艅czy艂em wi臋kszo艣膰 gier. Siadam przed komputerem i my艣l臋 "mog臋 albo zagra膰 w Left 4 Dead, albo w cokolwiek... np. Peggle, albo rysowa膰".

W kwestii rysowania jeste艣 tradycjonalist膮, czy te偶 korzystasz z tabletu i komputera?

Samwise: Wiesz, to zale偶y od tego, co aktualnie robi臋. Kiedy jestem z dzieciakami, rysuj臋 na du偶ym szkicowniku i p贸藕niej to skanuj臋 kolorowo, albo zostawiam tylko w formie papierowej. Kiedy za艣 jestem w pobli偶u komputer贸w i wok贸艂 kr臋c膮 si臋 ludzie, zaczynam kolorowa膰 zacz臋t膮 prac臋, albo szkicuj臋 sobie co艣 innego. To naprawd臋 zale偶y od sytuacji. Lubi臋 o艂贸wek i papier, ze wzgl臋du na klimat, ale czasem ma偶臋 sobie co艣 w Photoshopie dla zabawy.

Fajnie. Dzi臋ki i po艂amania n贸g... lub krtani... lub czegokolwiek.

Samwise: Dzi臋ki!



Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona