Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Zealot
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Defiler
Defiler - jednostka ataku wirusowego
Lubisz bakterie i wirusy?

Plugawiec, przypominają…ca skorpiona jednostka jest jedną… z najbardziej sadystycznych wśród zastępów roju. Lubuje się on w tworzeniu różnego rodzaju jadów, toksyn i wirusów, nie wachają…c się używać innych swoich współplemieńców do nowych eksperymentów. Trucizny te są… w rzeczywistości milionami małych stworzeń, które potrafią… niszczyć każdy materiał, wżerają…c się w niego, lub przynajmniej tworzą…c zamieszanie i ochraniają…c wojowników roju. Plugawiec potrafi się zakopywać i w takim właśnie stanie najczęściej przygotowuje nową… dawkę trucizny. Defiler jako jedyny wykazuje upodobanie do kanibalizmu, jednakże rój pozwala mu na to, gdyż dzięki siłom witalnym ofiary potrafi on szybciej zregenerować swą… energię. Plugawiec służy głównie jako wsparcie dla wojowników gniazda.

Statystyki
Koszt: 50 150 2
Czas mutacji: 50 sek.
Mutowany z: Larva
Potrzebne struktury: Defiler Mound
Klawisz budowy:

Morph to Defiler

Wytrzymałość: 80
Rozmiar: średni
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Zerg Carapace)
Broń naziemna: brak
Broń przeciw-powietrzna: brak
Zasięg: brak
Opóźnienie ataku: brak
Energia: 200 - 250 (Metasynaptic Node)
Pole widzenia: 10
Szybkość: 2,0 t/s
Specjalne zdolności: Consume
Dark Swarm
Plague
Burrow
(Consume)

(Plague)
(Burrow)
Opis

Defiler jest zaawansowaną… jednostką… wsparcia w rasie Zergów. Posiada cztery specjalne umiejętności i niestety - żadnej zdolności do ataku. Dlatego zawsze powinien poruszać się razem z innymi jednostkami - jeśli chwilowo nie jest pod ochroną…, użyj zakopania się do ukrycia Defilera. Tak tylko detektor będzie w stanie go wykryć, co jest raczej mało prawdopodobne. Plugawiec posiada dwie umiejętności służą…ce bezpośrednio w walce - Dark Swarm i Plague.

Dragoony nie mają… żadnych szans. Dark Swarm skutecznie chroni Hydraliski

Dark Swarm to pomarańczowa chmura insektów, które dają… ochronę wojownikom naziemnym - kosztuje ona 100 punktów energii. Wszystkie twoje naziemne jednostki, które znajdą… się pod chmurą…, staną… się... nieśmiertelne! Zbyt piękne, aby było prawdziwe, prawda? No i niestety, tak jest. Chociaż jednostki atakują…ce z pewnej odległości nie mogą… ci nic zrobić, to te atakują…ce bezpośrednio i te zadają…ce splash damage (rozrzut, np. Siege Tanki, Lurki, Reavery) mogą… zadać rany twoim wojownikom. Czary, takie jak Psionic Storm, Irradiate, czy Maelstrom będą… działać normalnie, a jednostki powietrzne nie mogą… skorzystać z chmury. No cóż, tyle jest wad. Ale na tym one się kończą…. Dark Swarm to fenomenalna wręcz umiejętność, która odpowiednio użyta może dać ci ogromną… przewagę. Najczęściej będziesz używał jej razem z Zerglingami, Hydraliskami, Ultraliskami. Jeśli wróg zrobił obronę złożoną… z Bunkrów, Photon Cannonów czy Sunkenów, to wystarczą… tylko odpowiednio umieszczone chmury i oddział Zerglingów, by taką… obronę przełamać. Z użyciem Hydralisków sprawa wyglą…da jeszcze lepiej - 12 Hydralisków ukrytych pod chmurą… może bez żadnej rany rozwalić 12 Battlecruiserów! 24 Zerglingi potrafią… z chmurą… rozwalić obronę złożoną… z 4 Siege Tanków i 4 Bunkrów! Nie muszę chyba więcej nic pisać. Dokładną… listę jednostek mogą…cych atakować twoje wojska, które ukryły się pod chmurą… macie w dziale Taktyki. Jednak każdy kij ma dwa końce - jeśli wróg schowa się pod chmurą…, a ty używasz Hydralisków (czyli jednostek, które atakują… z pewnej odległości), to on też stanie się nieśmiertelny.

Terrańska obrona to doskonaly cel dla Plague

Druga zdolność Defilera to Plague. Jest to czerwony śluz, który rozlewa się we wskazanym przez Plugawca miejscu, łapią…c okoliczne naziemne i powietrzne jednostki oraz struktury - aby móc go użyć, Defiler musi zgromadzić 150 punktów energii. Kwas ten, podobnie jak Ensnare odkryje niewidzialne (ale nie zakopane!) jednostki. Czy tylko to potrafi on zrobić? Oczywiście, że nie. Zada celowi 300 (!) punktów obrażeń, ale go nie uśmierci. Dlatego każda jednostka czy struktura mają…ca mniej niż 300 punktów energii życiowej i nie będą…ca Zergiem (którzy mogą… oczywiście regenerować swe rany) zostanie z 1 punktem zdrowia. Wtedy zabić cel jest bardzo łatwo. Najgorzej mają… Terrańskie budynki takie jak bunkry i wieżyczki - mają…c tak mało punktów energii spalą… się na popiół. W niezbyt komfortowej sytuacji są… wszystkie obiekty Protossów - oni swojej energii życiowej nie mogą… regenerować w żaden sposób (no, chyba że piechotę za pomocą… Medyków, ale to tylko w skrajnych przypadkach). Używanie Plague jest najskuteczniejsze podczas walki. Możesz też spróbować zrobić drop Oversami, wysadzają…c jednego Defilera i 6 Zerglingów (po co Zerglingi, zaraz napiszę) lub 4 Defilerów. Musisz wtedy odnaleźć zgromadzoną… armię, puścić Plagę w odpowiednie miejsca - bardzo ułatwi ci to następny ewentualny atak. Jeśli zostałeś potraktowany plagą…, to tylko umiejętność Medyka Restoration pozwoli ci zahamować utratę zdrowia.

Dlaczego Zerglingi? Dlatego, że Defiler ma umiejętność Consume, która pozwala mu "zjadać" naziemne jednostki Zergów (twoje lub twojego kolegi). Za każde takie poświęcenie Defiler uzyskuje 50 punktów energii - i nie ma znaczenia tu jaką… jednostkę dasz Defilerowi na pożarcie - efekt będzie zawsze ten sam. Najlepiej więc używać do tego Zerglingów - za 25 minerałów dasz Plugawcowi nową… dawkę energii, co pozwoli mu na powtórne użycie jednej ze swoich umiejętności. Zawsze razem z Defilerem powinien biec oddział Zerglingów. Defiler potrafi zjadać także zakopane Zerglingi - wykorzystaj to. Wróg może myśleć, że po puszczeniu dwóch Dark Swarmów Defiler nie ma już energii i całkowicie go zignoruje - widzą…c odkopane Zerglingi na pewno szybciej postarałby się go zabić.

Taktyki
DARK SWARM

Oto lista jednostek, które potrafią… atakować te, które ukryły się pod Dark Swarm:

Terran: SCV, Firebat, Siege Tank
Zerg: Drone, Zergling, Lurker, Ultralisk, Broodling, Infested Terran
Protoss: Probe, Zealot, Dark Templar, Reaver, Archon

Używają…c Dark Swarm można uczynić ogromne zniszczenia w bazie wroga. Oto co musisz przygotować: 48 Zerglingów lub 24 Hydraliski (koniecznie z upgradem szybkości i szybkości ataku / zasięgu!) oraz 4 Defilery z pełną… energią… - zapakuj to do 7 Oversów. Zanim zaatakujesz musisz zrobić koniecznie zwiad. Terrana załatwić ci będzie najłatwiej, gdyż tylko Firebaty i Siege Tanki będą… mogły zadać jakieś poważniejsze obrażenia. Zapewne wróg nie będzie miał Firebatów w bazie, więc problemem zostają… tylko Siege Tanki. Te zniszcz za pomocą… Spawn Broodling lub Guardianów. Musisz umiejętnie rozmieszczać Dark Swarm - rób to na strukturach, aby twoje jednostki bez problemu mogły je niszczyć. Unikaj też Science Vessela i jego umiejętności Irradiate - zniszcz je używają…c Scourgy. Atakują…c Zerga musisz zorientować się czy nie ma w bazie Zerglingów (tych raczej nie będzie) i Lurkerów (te mogą… być). Lurkery zabij za pomocą… Spawn Broodling, ale jeśli wróg ma cholernie dużo Zerglingów, to masz dwa wyjścia: albo wybudować jeszcze więcej, albo zaniechać ataku. Nie próbuj atakować Zerglingów Hydraliskami. Jeśli rozwalisz wszystkie jednostki, które mogą… zadać ci obrażenia, to możesz nie szukać wrogich Defilerów - nic ci one nie zrobią… swoim Plague. Ta taktyka na Protossów się nie sprawdza - będziesz musiał się bardzo natrudzić, by oczyścić bazę wroga z wszelkich Dark Templarów, Zealotów, High Templarów czy Reaverów. Dopiero potem możesz atakować bez obawy o utratę wojsk (możesz też wepchać się o tak, na chama nie zważają…c na wojska wrogów - ale wtedy radziłbym użyć Ultralisków).

Irradiate to jeden z najlepszych sposobów pozbywania się wrogów ukrytych pod Dark Swarm

Jak zapobiegać Dark Swarm? No cóż, jeśli jesteś Terranem, to tylko duża grupa Firebatów może ci pomóc - nie powinno cię wiele kosztować w późniejszych fazach gry 12 Firebatów, 12 Medyków zapakowanych w 3 Dropshipy (1500 minerałów i 900 gazu). Nie musisz oczywiście tego mieć, bo nie jest pewne, czy wróg zastosuje właśnie taką… taktykę - jeśli jednak zauważysz w jego bazie dużo Zerglingów podczas gdy mógłby mieć już Guardiany czy Devki, to zaopatrz się w wyżej wymienionej wojsko bezzwłocznie. Trzymaj Drophispy gdzieś dalej, aby wróg nie wiedział o twoim wojsku, razem z kilkoma Science Vesselami z odkrytym Irradiate. Możesz też odstraszyć Wraithami Oversy, które zamierzają… zrzucić Zerglingi czy Hydraliski z Defilerami. Zerg ma łatwo. Wystarczy zakopać kilka (wystarczy 6) Lurków i mieć w pogotowiu 1-2 oddział Zerglingów. Mutaliskami patroluj teren i odstraszaj Overlordy. Protoss powinien mieć w bazie 1 oddział Zealotów oraz obowią…zkowo kilku High Templarów - Psionic Storm to najlepsza metoda na wrogów ukrywają…cych się pod Dark Swarm.

PLAGUE

Taktyka ta działa wyłą…cznie na Corsairy, Valkyrie i Devourery. Widzą…c gdzieś armię wroga wysadź 2 Defilery (powinny wystarczyć), pójdź dokładnie pod wojska, puść Plague na nie i się zakop. Jednostki te nie będą… mogły cię zaatakować, gdyż nie są… w stanie zrobić nic złego naziemnym jednostkom, a wróg nie będzie szukał sprawców tuż pod swoimi wojskami (najciemniej jest pod latarnią…, czyż nie?). Kolejna taktyka używana jest na obronę (dla każdej z ras) - poślij jednego Zerglinga wprost na obronę - zamieni się on w kałużę krwi. Będziesz wtedy wiedział ską…d można puszczać Plague, aby obrona cię nie dosięgnęła - oczywiście, puszczaj Plague z miejsca za plamą… krwi.

Zapobieganie

Terranie

Wykorzystaj to, że Defiler nie może atakować i niszcz go przy każdej nadarzają…cej się okazji. Używaj Siege Tanków, które nie pozwolą… podejść Plugawcowi na tyle blisko, by mógł on użyć swej umiejętności. Marinesi ze Stimpackiem oraz Medykami (do leczenia, kiedy zostaniesz potraktowany Plague) i Irradiate też nieźle skutkują…. Używaj Comsata, by odkryć zakopanych Defilerów.

Zergowie

Duże grupy Hydralisków / Mutalisków powinny dogonić i rozprawić się z Defilerem. Guardiany też są… w tym dobre, ale musisz uważać, aby zniszczyły one Plugawca przed użyciem jego umiejętności. Patroluj teren Oversami, by żaden Defiler nie mógł bezkarnie się zakopać.

Protossi

Protossi mogą… użyć Psionic Storm, oraz Zealotów z upgradem szybkości - powinni oni dogonić i zabić Defilera, a ponieważ są… tani, nawet jeśli Plugawiec puści na nich Plagę, to i tak nie załamie to twojej ekonomii. Używaj także Observerów do odkrywania zakopanych Defilerów oraz umiejętności Feedback.

Upgrady i specjale

METASYNAPTIC NODE
Koszt: 150 150
Czas: 166 sek.
Miejsce: Defiler Mound
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Metasynaptic Node
Efekt: + 50 Defilera

Ten upgrade zwiększa energię maksymalną… Defilera z 200 do 250 punktów. Jest on całkowicie niezbędny, gdyż tylko wtedy Defiler osią…gnie normalną… efektywność (wraz z umiejętnością… Consume).

CONSUME
Koszt: 100 100
Czas: 100 sek.
Miejsce: Defiler Mound
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Consume

Koszt użycia: brak
Zasięg: bezpośredni
Efekt: Defiler zyskuje 50 pożerają…c własną… jednostkę

Defiler potrafi zjeść dowolną… naziemną… jednostkę, twoją… lub twojego kolegi (koniecznie z rasy Zergów), odzyskują…c w ten sposób 50 punktów energii. Ta zdolność znacznie przyspiesza działalność tej jednostki.

DARK SWARM
Koszt użycia: 100
Zasięg: 9
Rozrzut: 6 x 6
Czas trwania: 60 sek.
Działanie: Tworzy chmurę powstrzymują…cą… ataki z dystansu

Defiler wypuszcza na zasięg 9 pomarańczową… chmurę o wymiarach 6x6. Każda jednostka (wroga też!) będą…ca pod tą… chmurą… jest odporna na wszystkie ataki oprócz bezpośrednich i tych powodują…cych splash damage. Chmura utrzymuje się przez ok. 60 sekund.

PLAGUE
Koszt: 200 200
Czas: 100 sek.
Miejsce: Defiler Mound
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Plague

Koszt użycia: 150
Zasięg: 9
Rozrzut: 4 x 4
Czas trwania: 40 sek.
Obrażenia: 300 (7,5 hp/sek.)
Efekt: Rzuca żrą…cą… plagę, która jednak nie zabija

Defiler puszcza czerwony śluz, który rozchlapuje się na wymiarach mapy 4x4 i zabiera 300 punktów, ale nie zabija, dowolnemu celowi (jednostki i struktury), zabierają…c 7,5 punktów energii życiowej na sekundę. Po zadaniu obrażeń znika.

BURROW
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Hatchery / Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Burrow

Koszt użycia: brak
Działanie: Jednostka zakopuje się tracą…c możliwość poruszania się, ale staje się niewidzialna

Umiejętność ta pozwala Plugawcowi się zakopać. Może w ten sposób uchronić się przed wrogiem (jako że sam nie może atakować) i zregenerować swą… energię i zdrowie.

ZERG CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. +32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Defilera

Poprzednia strona Na górę Następna strona