Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Drone
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Larva
Larva - pocz膮聟tek wszystkiego... Robaczek...

Te ma艂e insekty o niebywa艂ym instynkcie przetrwania, odkryte przez Xel’Naga, zamieszkiwa艂y rozpalon膮聟 powierzchni臋 okrytej g臋stymi chmurami popio艂贸w planety. W pocz膮聟tkowej fazie swojego istnienia nie by艂y w stanie w 偶aden spos贸b wp艂ywa膰 na otoczenie, jednak posiada艂y jedn膮聟 niesamowit膮聟 umiej臋tno艣膰 – genetyczn膮聟 wszechstronno艣膰. Xel’Naga zwi臋kszy艂a t膮聟 umiej臋tno艣膰, po czym Overmind udoskonali艂 j膮聟 do swoich cel贸w.

Statystyki
Koszt: 0 0
Czas wype艂zania: 20 sek.
Potrzebne struktury: Hatchery
Klawisz wyboru:

Select Larva

Wytrzyma艂o艣膰: 25
Rozmiar: ma艂y
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 10 + 1 x 3 (Zerg Carapace)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak
Energia: brak
Pole widzenia: 4
Szybko艣膰: brak :)
Specjalne zdolno艣ci: Morph into Drone
Morph into Zergling
Morph into Overlord
Morph into Hydralisk
Morph into Mutalisk
Morph into Scourge
Morph into Queen
Morph into Ultralisk
Morph into Defiler

(Spawning Pool)

(Hydralisk Den)
(Spire)
(Spire)
(Queen's Nest)
(Ultralisk Cavern)
(Defiler Mound)
Opis

Larva jest jedn膮聟 z najwa偶niejszych, je偶eli nie najistotniejsz膮聟 jednostk膮聟 Zerg贸w. Te ma艂e stworzonka przechowuj膮聟 w sobie kod genetyczny wszystkich jednostek roju, jak i wielu zg艂adzonych ras, kt贸re Zergowie napotkali na swojej drodze. Bez nich nie b臋dziesz w stanie nic zrobi膰. Jedn膮聟 z wad Larvy jest fakt, 偶e mo偶e ona 偶y膰 tylko na creepie, kt贸ry dostarcza jej pokarmu. Bez niego od razu umiera! (obrazek)

Poza Creepem Larva umiera!

Larvy wykluwaj膮聟 si臋 co 20 sekund z Hatchery, Lair oraz Hive, maksymalnie w ilo艣ci trzech osobnik贸w. To umo偶liwia szybk膮聟 mutacj臋 du偶ej ilo艣ci jednostek. Zergowie jako jedyni mog膮聟 produkowa膰 takie ilo艣ci jednostek jednocze艣nie – inne rasy maj膮聟 limit jednej jednostki na budynek. Na samym pocz膮聟tku Larva mo偶e przeistoczy膰 si臋 tylko w podstawowe jednostki – Drone i Overlord. Jednak gdy zaczniesz powi臋ksza膰 swoj膮聟 baz臋 o nowe struktury wachlarz mo偶liwych mutacji zacznie si臋 poszerza膰 o kolejne jednostki roju.

Wybieranie Larvy jest czynno艣ci膮聟 prost膮聟, ale mimo to, mo偶na zrobi膰 to na kilka sposob贸w. Chyba najbardziej znan膮聟 i oczywist膮聟 metod膮聟 jest wybranie wyl臋garni i wci艣ni臋cie klawisza S, dzi臋ki czemu wybrane zostan膮聟 dost臋pne w danej chwili Larvy. Drug膮聟 metod膮聟 jest klikni臋cie na Larv臋 z jednoczesnym przytrzymaniem klawisza Ctrl. Spowoduje to zaznaczenie wszystkich widocznych na ekranie Larv. Spos贸b ten pozwala na znaczne zwi臋kszenie pr臋dko艣ci produkcji w wypadku, gdy posiada si臋 kilka usytuowanych blisko siebie wyl臋garni. Niezale偶nie jednak od tego w jaki spos贸b b臋dziesz wybiera艂 swoje Larvy, pami臋taj o zbindowaniu wszystkich wyl臋garni! Dzi臋ki temu w ka偶dej chwili, bez potrzeby przenoszenia si臋 do Hatchery, b臋dziesz m贸g艂 produkowa膰 nowe jednostki.

Zapobieganie

Z Larvami jest jeden zasadniczy problem – bez nich nie b臋dziesz m贸g艂 si臋 rozwija膰! Nie b臋dziesz w stanie produkowa膰 wojska, ani budowa膰 struktur, bo niby jak, skoro nie b臋dziesz m贸g艂 ich stawia膰 bez posiadania Drone’a, kt贸ry powstaje bezpo艣rednio z Larvy. Dlatego pami臋taj, 偶eby nigdy nie dopu艣ci膰 do zniszczenia wszystkich wyl臋garni i wyci臋cia w pie艅 twoich Larv. Je偶eli tak si臋 stanie, a ty nie b臋dziesz mia艂 cho膰by jednego Drona, 偶eby odbudowa膰 Hatchery, to ju偶 po tobie.

Terranie

Irradiate skutecznie przeszkadza robotnikom

Nie ma sensu atakowa膰 Larvy pojedynczym Marinem, czy te偶 inna s艂ab膮聟 jednostk膮聟. Larva ma bardzo dobry pancerz, wi臋c zanim ty pozb臋dziesz si臋 robala, przeciwnik zacznie mutacj臋, co da jej dodatkowe 175 punkt贸w 偶ycia. Najlepiej niszczy膰 je grupami s艂abszych jednostek, lub czym艣 bardzo silnym, jak np. Battlecruiser. Kilka strza艂贸w i po Larvach ani 艣ladu, nie wspominaj膮聟c ju偶 o Yamato Gun, z tym 偶e nie warto z tego korzysta膰, chyba 偶e rozpocz臋艂a si臋 mutacja. Z innych umiej臋tno艣ci specjalnych Terran warto wspomnie膰 o Irradiate. Larva mimo swej odporno艣ci na t膮聟 umiej臋tno艣膰 b臋dzie zadawa膰 obra偶enia pobliskim jednostkom.

Zergowie

Zasada jest taka sama jak u Terran. Atakowa膰 albo grup膮聟 s艂abszych jednostek, albo czym艣 pot臋偶nym jak np. Ultralisk, czy te偶 Guardian, kt贸ry dodatkowo ma t臋 zalet臋, 偶e w sprzyjaj膮聟cych warunkach mo偶e zrobi膰 to z du偶ej odleg艂o艣ci, bez potrzeby pakowania si臋 bezpo艣redio do bazy przeciwnika. Zawsze mo偶na te偶 skorzysta膰 z Defilera i jego umiej臋tno艣ci Plague. Larva jest na to tak samo podatna jak ka偶da inna jednostka.

Protossi

Z wyborem jednostek jest podobnie jak u innych ras. Za to Protossi mog膮聟 popisa膰 si臋 wykorzystaniem umiej臋tno艣ci specjalnych. Podstawowym narz臋dziem zag艂ady jest oczywi艣cie Psionic Storm. Po zetkni臋ciu z t膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 Larvy znikn膮聟 bardzo szybko, zreszt膮聟 tak jak i ka偶da inna odpowiednio s艂aba zergowska jednostka. Kolejne dwie umiej臋tno艣ci to Statis Field i Maelstrom – obie powoduj膮聟 unieruchomienie Larv, co dodatkowo uniemo偶liwia im rozpocz臋cie przemiany, dzi臋ki czemu zyskujesz na czasie.

Na zako艅czenie jedna uwaga. Po zniszczeniu ca艂ej bazy wroga, nigdy nie zostawiaj Larv. Lepiej na wszelki wypadek je dobij. W ko艅cu nigdy nie wiadomo czy przeciwnik zaraz nie zacznie ich przemiany do Drone’a, a chyba nie trzeba m贸wi膰 z czym to si臋 wi膮聟偶e.

Ma艂a ciekawostka - na Larv臋 mo偶na rzuci膰 Hallucination. Co prawda nie wyrz膮聟dzi to 偶adnych szk贸d, ale mo偶e wprowadzi膰 troch臋 zamieszania.

Upgrady i specjale

MORPH INTO:
Drone 50 1 20 sek.
Zergling 50 1 28 sek. / 2 sztuki
Overlord 100 40 sek.
Hydralisk 75 25 1 28 sek.
Mutalisk 100 100 2 40 sek.
Scourge 25 75 1 28 sek. / 2 sztuki
Queen 100 100 2 50 sek.
Ultralisk 200 200 4 60 sek.
Defiler 50 150 2 50 sek.

ZERG CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. +32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1)brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Larvy

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona