Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Tassadar
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Queen
Queen - opiekun gniazda Przede wszystkim zwiadowca...

Kr贸lowa nie mo偶e produkowa膰 larw, co mog艂oby wynika膰 z jej nazwy, potrafi jednak wydziela膰 inne mniejsze i s艂absze paso偶ytnicze istoty, kt贸re w roju pe艂ni膮聟 wiele funkcji. Kr贸lowa opiekuje si臋 gniazdem, lataj膮聟c nad nim z ogromn膮聟 pr臋dko艣ci膮聟 i dogl膮聟daj膮聟c prac臋 Trutni i walk臋 wojownik贸w roju. Nie potrafi atakowa膰, jednak偶e wcale nie czyni to z niej s艂abej jednostki. Dzi臋ki swej szybko艣ci i kilku wspania艂ym specjalnym zdolno艣ciom, Kr贸lowa jest doskona艂ym zwiadowc膮聟 i dodatkiem do armii wojownik贸w gniazda.

Statystyki
Koszt: 100 100 2
Czas mutacji: 50 sek.
Mutowany z: Larva
Potrzebne struktury: Queen's Nest
Klawisz budowy:

Morph to Queen

Wytrzyma艂o艣膰: 120
Rozmiar: 艣redni
Rodzaj: lataj膮聟cy
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Flyer Carapace)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak
Energia: 200 - 250 (Gamete Meiosis)
Pole widzenia: 10
Szybko艣膰: 2,9 t/s
Specjalne zdolno艣ci: Infested Terran Command Center
Parasite
Spawn Broodlings
Ensnare


(Spawn Broodlings)
(Ensnare)
Opis

Kr贸lowa jest jednostk膮聟, kt贸ra wyst膮聟pi dopiero w p贸藕niejszych fazach gry - potrzebowa艂 b臋dziesz do niej drugiego stopnia rozwoju, czyli Laira. Spe艂nia ona dwie funkcje - po pierwsze, jest doskona艂ym zwiadowc膮聟. Ogromna szybko艣膰 i pole widzenia (10), oraz zdolno艣膰 Parasite sprawia, 偶e Queen to najlepsza jednostka zwiadowcza u Zerg贸w. Powiniene艣 mie膰 co najmniej 3 (a najlepiej 6), aby m贸c szybko zwiedzi膰 teren i odkry膰 baz臋 wroga, lub (je艣li ju偶 wcze艣niej to zrobi艂e艣) zobaczy膰, co obecnie planuje. Do tego te偶 pomocna jest tak偶e wspania艂a zdolno艣膰 Kr贸lowej, kosztuj膮聟ca 75 Energii, a mianowicie - Parasite. Powoduje ona wystrzelenie w kierunku wroga ma艂ego paso偶yta, kt贸ry wgryza si臋 w jednostk臋 sprawiaj膮聟c, 偶e b臋dziemy widzie膰 dok艂adnie to, co ona. Paso偶yta mo偶na usun膮聟膰 tylko na dwa sposoby - zabijaj膮聟c jego ofiar臋, lub u偶ycie zdolno艣ci Restoration Medyka. Zaka偶ona jednostka b臋dzie mia艂a zielon膮聟 ramk臋 przy wybraniu jej razem z innymi jednostkami, a je艣li wr贸g wybierze tylko j膮聟, b臋dzie widzia艂 napis "Parasite Detected" - te dwie rzeczy maj膮聟 sprawi膰, aby艣 nie m贸g艂 bezkarnie u偶ywa膰 Parasitu. Jednak偶e to ma艂e wady - infekuj膮聟c jednostk臋, kt贸ra mo偶e sta膰 si臋 (lub jest) niewidzialna sprawimy, 偶e b臋dziemy j膮聟 widzie膰 nawet w niewidzialnym stanie. Infekuj膮聟c detektor b臋dziemy widzie膰 widziane przez niego niewidzialne jednostki. Parasite jest 艣wietn膮聟 zdolno艣ci膮聟 przede wszystkim w trzech powod贸w: infekuj膮聟c jak膮聟艣 jednostk臋 b臋d膮聟c膮聟 w bazie b臋dziemy widzieli wszystkie posuni臋cia wroga, tym samym b臋dziemy mogli si臋 odpowiednio na jego atak przygotowa膰. Drugi pow贸d - infekuj膮聟c wi臋kszo艣膰 jednostek z jakiego艣 oddzia艂u wroga (np. Corsairy, Wraithy, Guardiany) b臋dziemy zawsze wiedzieli, gdzie oni s膮聟. I po trzecie: infekuj膮聟c zwiadowc臋 wroga sprawimy, 偶e zrobi on zwiad za nas! Jak wida膰 Parasite to 艣wietna umiej臋tno艣膰 - powiniene艣 mie膰 w bazie przynajmniej 6 Queens, odkryty upgrade energii i co jaki艣 czas czy podczas walki zara偶a膰 wrogie jednostki (ale zawsze cenne, nigdy takie pokroju Zerglinga czy Marinesa, bo wr贸g nie b臋dzie mia艂 skrupu艂贸w tak膮聟 jednostk臋 zabi膰 - jednak z robotnikami to inna sprawa - mo偶esz ich zaka偶a膰, gdy偶 jest ma艂a szansa, 偶e wr贸g kiedykolwiek zauwa偶y swojego peona z paso偶ytem).

Siege Tanki same w siebie strzelaj膮聟 - zas艂uga Spawn Broodlings

Kr贸lowa jest te偶 doskona艂膮聟 jednostk膮聟 wsparcia, do czego s艂u偶膮聟 dwie pozosta艂e umiej臋tno艣ci. Spawn Broodling - umiej臋tno艣膰 ta zabija dowoln膮聟 jednostk臋 naziemn膮聟 (opr贸cz Reavera, Archona, Dark Archona i Probe'a) i tworzy na jej miejsce dwa ma艂e Broodlingi (charakterystyka w dziale Taktyki). Jest ona pogromc膮聟 Siege Tank贸w i w艂a艣nie do eliminacji tych jednostek najlepiej si臋 nadaje. Je艣li zauwa偶ysz gdzie艣 typow膮聟 Terra艅sk膮聟 obron臋 i przeszkadzaj膮聟 ci Siege Tanki, przygotuj ze 2 Kr贸lowe (maj膮聟c oczywi艣cie odkryt膮聟 umiej臋tno艣膰 Spawn Broodling) i u偶yj umiej臋tno艣ci na czo艂gach stoj膮聟cych blisko, ale nie na brzegach linii. Po rozwaleniu czo艂gu stworz膮聟 si臋 dwa Broodlingi, kt贸re natychmiast zgin膮聟 zabite przez ogie艅 innych Siege Tank贸w - a jak wiadomo, ogie艅 Siege Tank贸w rani r贸wnie偶 swoich przyjaci贸艂 - przy odrobinie wi臋c szcz臋艣cia wr贸g sam sobie rozwali jeden z czo艂g贸w, a na pewno uszkodzi inne razem z okolicznymi bunkrami. Spawn Broodling u偶ywaj te偶 na cholernie niebezpiecznych dla Zerg贸w High Temaplr贸w, opr贸cz tego na Defiler贸w, Ghost贸w puszczaj膮聟cych Nuk臋, Ultralisk贸w, a w drugiej kolejno艣ci (je艣li masz du偶o Queen贸w) na Dragoony, Goliathy, Lurkery - og贸lnie wybieraj drogie i niebezpieczne jednostki (jako 偶e u偶ycie tej umiej臋tno艣ci kosztuje 150 energii).

Ensnare pomaga Hydraliskom w walce

Kolejna umiej臋tno艣膰 przydatna w walce, to Ensnare. Kr贸lowa puszcza zielony 艣luz na wrog贸w, kt贸ry spowalnia ich szybko艣膰 poruszania si臋 i ataku do 1/2 - kosztuje to 75 energii i mo偶e przechyli膰 szal臋 zwyci臋stwa na twoj膮聟 stron臋. Kr贸lowa i Ensnare powinna zawsze towarzyszy膰 twojej armii - spowolnienie trwa do艣膰 d艂ugo (ok. 30-40 sekund), wi臋c musisz ten czas w pe艂ni wykorzysta膰. Ensnare'uj wszystkie jednostki - i powietrzne i naziemne. Dzi臋ki temu nie tylko zminimalizujesz straty podczas ewentualnego starcia, ale mo偶esz je tak偶e wygra膰. Ensnare ma tak偶e jedn膮聟 wielk膮聟 zalet臋 - odkrywa niewidzialne jednostki. Zacloakowane Wraithy nie tylko b臋d膮聟 wolniej si臋 porusza膰, ale tak偶e zostan膮聟 odkryte. Jak wida膰 specjalne umiej臋tno艣ci s膮聟 tak samo cenne jak oddzia艂 jednostek.

Ostatnia umiej臋tno艣膰 kr贸lowej, to zainfekowanie Terra艅skiego Command Center - po szczeg贸艂owe informacje udaj si臋 do opisu Infested Terrana, tu podam tylko podstawy: musisz znale藕膰 Command Center, zniszczy膰 je do po艂owy energii i polecie膰 w jego pobli偶e Queen - zainfekuje ona t臋 struktur臋 automatycznie.

Taktyki
PARASITE / ENSNARE COMBO

U偶ywaj膮聟c dw贸ch umiej臋tno艣ci - Parasite i Ensnare mo偶na uzyska膰 bardzo ciekawe efekty - dzia艂a to najlepiej na Wraithy z umiej臋tno艣ci膮聟 Cloaking Field. Je艣li wcze艣niej u偶y艂e艣 na jednym z Wraith贸w Parasite, to pewnie teraz widzisz dok艂adnie gdzie ca艂a grupa leci i aby odkry膰 i jednocze艣nie spowolni膰 wszystkie, mo偶esz u偶y膰 Ensnare. Mo偶esz zrobi膰 te偶 odwrotnie - je艣li jaka艣 grupa Wraith贸w ci臋 atakuje, a masz w pobli偶u Kr贸low膮聟, pu艣膰 na nich Ensnare i od razu Parasite na przynajmniej dw贸ch - da ci to lepsz膮聟 orientacj臋 na przysz艂o艣膰. Mo偶esz robi膰 tak ze wszystkimi grupami jednostek, kt贸re mog膮聟 w jaki艣 spos贸b sta膰 si臋 niewidzialne.

BROODLING
Wytrzyma艂o艣膰: 30
Rozmiar: ma艂y
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Carapace)
Bro艅 naziemna: 4 + 1 x 3 (Zerg Melee Attacks): Toxic Spores
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: bezpo艣redni
Op贸藕nienie ataku: 15
Energia: 180
Pole widzenia: 5
Szybko艣膰: 2,9 t/s
Specjalne zdolno艣ci: 1 / 1 sek. 偶ycia
0 = 艣mier膰 Broodlinga

Broodling posiada 180 punkt贸w energii, kt贸re wytracane s膮聟 zaraz po jego stworzeniu. Kiedy energia b臋dzie na 0 - jednostka ginie. Dlatego musisz wykorzysta膰 Broodlingi jak najlepiej - np. po zabiciu Templara nie zostawiaj Broodling贸w, tylko zablokuj drog臋 np. Zealotom, by op贸藕ni膰 ich marsz. Zastosowa艅 jest wiele, generalnie zawsze po wykluciu Broodling贸w rozka偶 im co艣 atakowa膰.

Zapobieganie

Terranie

Musisz uwa偶a膰 na swoje Siege Tanki - z ziemi mo偶esz u偶ywa膰 Marines贸w (koniecznie ze Stimpackiem!) oraz Goliath贸w (koniecznie z upgradem zasi臋gu!). Opr贸cz tego dobre s膮聟 ma艂e grupy (6) Wraith贸w, Valkyrie, Battlecruisery. Dobrym pomys艂em b臋dzie tak偶e u偶ycie Irradiate, jako 偶e najlepiej zniszczy膰 Kr贸low膮聟 jak najszybciej.

Zergowie

Scourge poluj膮聟 na Queeny przeciwnika

Zergowie mog膮聟 u偶y膰 du偶ych grup Hydralisk贸w, a w powietrzu - Mutaliski i Devourery. 艢wietnym pomys艂em b臋dzie u偶ycie Kr贸lowej do walki z Kr贸low膮聟 wroga - m贸wi臋 tu oczywi艣cie o Parasite i Ensnare. U偶ywaj te偶 Scourg贸w - ich dw贸jka b臋dzie kosztowa艂a ci臋 75 gazu i 25 minera艂贸w, strata Kr贸lowej dla wroga - 100 minera艂贸w i 100 gazu - op艂aca si臋 wi臋c u偶ywa膰 Scourge do niszczenia Queen贸w przeciwnika.

Protossi

Dragoony nie藕le sobie radz膮聟, tak samo jak i Psionic Storm z niszczeniem Queens. U偶ywaj Scout贸w i Corsair贸w, szczeg贸lnie tych ostatnich - s膮聟 szybkie i pr臋dko rozprawi膮聟 si臋 z Kr贸low膮聟 przeciwnika. Genialn膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 jest Feedback Dark Archona - je艣li Kr贸lowa ma wi臋cej ni偶 120 energii, to zginie natychmiast, a Feedback kosztuje tylko 50 energii.

Upgrady i specjale

GAMETE MEIOSIS
Koszt: 150 150
Czas: 166 sek.
Miejsce: Queen's Nest
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Gamete Meiosis
Efekt: + 50 Kr贸lowej

Ten upgrade zwi臋ksza energi臋 maksymaln膮聟 Kr贸lowej z 200 do 250 punkt贸w. Jest on ca艂kowicie niezb臋dny, wi臋c odkryj go zaraz po wymutowaniu si臋 Queen's Nest (chyba 偶e nie zamierzasz budowa膰 Queens, wtedy w ten upgrade nie inwestuj).

INFEST TERRAN COMMAND CENTER
Koszt u偶ycia: brak
Zasi臋g: bezpo艣redni
Dzia艂anie: Zamienia Command Center z 1/2 偶ycia na Infested Command Center

Trzeba zawsze pami臋ta膰 o Kr贸lowej w czasie napadu na Terra艅sk膮聟 baz臋.

PARASITE
Koszt u偶ycia: 75
Zasi臋g: 12
Dzia艂anie: Widzisz oczami zara偶onej jednostki

Kr贸lowa infekuje jednostk臋 tak, 偶e b臋dzie ona odkrywa膰 nam teren.

SPAWN BROODLINGS
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Queen's Nest
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Spawn Broodlings

Koszt u偶ycia: 150
Zasi臋g: 9
Dzia艂anie: Zabija cel naziemny i tworzy par臋 Broodling贸w

Queen sprawia, 偶e dowolna naziemna jednostka (opr贸cz Probe'a, Reavera, Archona i Dark Archona) zginie zamieniaj膮聟c si臋 w dwa Broodlingi.

ENSNARE
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Queen's Nest
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Ensnare

Koszt u偶ycia: 75
Zasi臋g: 9
Czas trwania: 40 sek.
Rozrzut: 4 x 4
Dzia艂anie: Zmniejsza szybko艣膰 i cz臋stotliwo艣膰 ataku 2x

Kr贸lowa puszcza zielony 艣luz, kt贸ry rozchlapuje si臋 na wymiarach mapy 4x4 i spowalnia szybko艣膰 poruszania si臋 i ataku jednostek naziemnych i powietrznych.

ZERG FLYER CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Spire / Greater Spire
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Flyer Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Queena

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona