Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Shuttle
Zobacz opis
Zmiany Zerg贸w w wersji Alfa (1)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


To ostatnia cz臋艣膰 artyku艂贸w, opisuj膮cych zmiany zachodz膮ce w wersji alpha StarCrafta 2. Pierwsza opisywa艂a Protoss贸w, druga skupia艂a si臋 na Terranach. O poprawkach dotycz膮cych modeli jednostek mo偶ecie doczyta膰 w tek艣cie Kalosa "Polygon Parallax".

Tak jak poprzednio, teraz r贸wnie偶 powt贸rz臋, 偶e nie znajdziecie tu listy wszelkich zmian u Zerg贸w powsta艂ych w procesie tworzenia gry. Mimo, 偶e stara艂em si臋 wychwyci膰 tak wiele fakt贸w, ile by艂em w stanie, nadal oczekuj臋 uwag wskazuj膮cych pomini臋te elementy.

Zanim jednak zaczniemy, musimy u艣wiadomi膰 sobie, 偶e Zergowie zostali przedstawieni o wiele p贸藕niej ni偶 Protossi i Terranie, nie mieli wi臋c tyle czasu na rozw贸j i zmiany, ile pozosta艂e rasy. Nie oznacza to jednak skr贸cenia listy, kt贸ra jest i tak do艣膰 d艂uga.

Strona 1

Creep
Ulepszenia Jednostek
Ulepszenia Wygl膮du
Drone
Zergling / Baneling

Strona 2

Roach
Hydralisk / Lurker
Infestor
Ultralisk
Queen
Strona 3

Overlord / Overseer
Mutalisk / Brood Lord
Corruptor
Nydus Worm
Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>

Przygotowuj膮c Zerg贸w na StarCraft 2

Zergowie byli ostatni膮 ras膮 ujawnion膮 w SC2. Prezentacji dokonano w marcu 2008 roku. Wydarzenia z Brood War pozostawi艂y Kerrigan i ca艂y R贸j w najlepszej pozycji po pora偶ce atak贸w po艂膮czonych si艂 Terran (United Earth Directorate i Terran Dominion) oraz Protoss贸w. Jak przekonamy si臋 p贸藕niej, Zergowie przeszli wiele nowych mutacji i ulepsze艅 pozwalaj膮cych kontynuowa膰 t臋 wojn臋.

Tak jak w przypadku artyku艂u dot. Terran, tak i teraz przyjrzymy si臋 paru interesuj膮cym zmianom globalnym zanim przejdziemy do om贸wienia poszczeg贸lnych jednostek.

Zerg Screen

Creep

Creep jest nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 projektu i postaci Zerg贸w w grze. Nie dziwi wi臋c, 偶e tw贸rcy starali si臋 wzbogaci膰 ten element rasy.

Podczas pierwszej prezentacji, creep mia艂 zdolno艣膰 zadawania ma艂ych obra偶e艅 ka偶dej nie-zergowej strukturze. Ta w艂a艣ciwo艣膰 znikn臋艂a, o czym informowa艂 Q&A 45 - uznano, 偶e mia艂o by to negatywny wp艂yw na graczy sprzymierzonych z Zergami w meczach dru偶ynowych. Zakwestionowano te偶 sens tego rozwi膮zania w pojedynkach.

呕eby zrekompensowa膰 t臋 strat臋 i jeszcze bardziej odr贸偶ni膰 Zerg贸w od innych ras, wprowadzono we wrze艣niu 2008 dodatkowe zwi臋kszenie szybko艣ci jednostek Zerga (opr贸cz Dron贸w) o 30% na creepie.

Ulepszenia Jednostek

Staraj膮c si臋 zindywidualizowa膰 ka偶d膮 z ras, pomys艂 ulepsze艅 dla Zerga by艂 od pocz膮tku zupe艂nie inny od znanego systemu. Pierwotnie ka偶da jednostka mia艂a mie膰 mo偶liwo艣膰 osobnego wykupowania ulepsze艅, dodaj膮cych premi臋 do ataku i obrony, a czasem nawet dodaj膮cych now膮 umiej臋tno艣膰. Zarzucone to zosta艂o w buildzie z WWI 2008 w lipcu, kiedy to ulepszenia wr贸ci艂y do budynk贸w, takich jak Evolution Chamber.

Ulepszenia wygl膮du

W艣r贸d wypuszczanych screen贸w da艂o si臋 zauwa偶y膰 modyfikacje poczynione w wygl膮dzie Zerg贸w, lecz oficjalnie poprawki og艂oszono w lutym 2009 roku, jako cz臋艣膰 Q&A 49. Powi臋kszono ilo艣膰 detali i nadano Zergom mroczniejszy wygl膮d, szczeg贸lnie je艣li por贸wna膰 to do wczesnych screen贸w.

Zmiany nie dotyczy艂y tylko budynk贸w, ale w kwietniu 2009 roku, jednostki otrzyma艂y nowy wygl膮d. Ostrza Ultraliska sta艂y si臋 bardziej biologiczne, Corruptor przybra艂 na wadze - to pozostawia jednak mieszane uczucia w艣r贸d cz臋艣ci fan贸w.

Jednostki L膮dowe

Drone

Drone

Powraca jako jednostka robotnicza Zerg贸w, wydobywaj膮ca minera艂y i gaz oraz zdolna tworzy膰 wi臋kszo艣膰 struktur.

Drone nie ma jednak zbyt wielkich mo偶liwo艣ci bojowych, najlepiej jest wi臋c trzyma膰 go bezpiecznie z dala od linii frontu. Jednostka ta potrafi si臋 broni膰, jednak w ograniczonym stopniu.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
We wcze艣niejszych wersjach SC2 struktury obronne stawia艂a Queen, jednak w Q&A 41 w lipcu 2008 stwierdzono powr贸t tych obowi膮zk贸w do Drona.

Zergling Baneling

Zergling / Baneling

Ukochany Zergling powraca, obok Marine'a i Zealota, jako podstawowa jednostka bojowa. W sequelu przej膮艂 jednak nieco z Hydraliska i Mutaliska, mog膮c mutowa膰 w zab贸jczo skutecznego Banelinga.

Baneling jest ma艂ym, samob贸jczym stworzeniem, kt贸re eksploduje w kontakcie z wyznaczonym celem. Jest to schemat podobny do Scourge'a z Brood War, tym razem jednak zagro偶one s膮 jednostki naziemne.

Jak zmieni艂y si臋 te jednostki?
Karune wspomnia艂, 偶e pod koniec marcia 2008 zwi臋kszono rozmiary modelu Banelinga i powt贸rzono t臋 informacj臋 w Q&A 36 - celem zabiegu by艂o umo偶liwienie 艂atwiejszego namierzenia zergowych samob贸jc贸w. W Q&A 44 wspomniano natomiast o pomniejszeniu rozmiar贸w Zerglinga w stosunku do pierwowzoru z SC.

W kwietniu 2009 potwierdzono, 偶e Baneling posiada animacj臋 "chodzenia", a "toczy膰" si臋 b臋dzie dopiero po opracowaniu ulepszenia pr臋dko艣ci poruszania.

ZerglingW Q&A 49 zaznaczono now膮 mo偶liwo艣膰 Banelinga - atak na budynek. Pozwala ona lepiej kontrolowa膰 jednostk臋, namierzaj膮c budynki lub wrogie oddzia艂y bez ryzyka przypadkowej eksplozji.

W marcu 2009 przy okazji Q&A 50 okaza艂o si臋, 偶e Zergling po ulepszeniu pr臋dko艣ci otrzymuje nieco zmieniony wygl膮d - dodane zostaj膮 skrzyd艂a. Nie wiadomo, czy ten element pozwoli lingom na skakanie dooko艂a (pokazane po prawej), tak jak mo偶na by艂o ogl膮da膰 to podczas najwcze艣niejszej prezentacji Zerg贸w w maju 2007.


Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona